Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 14:49


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 22 mar 2023 17:01 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 22 mar 2023 16:50
Indlæg: 3
Halløj i forum.

Jeg har igennem mange år døjet med lavt selvværd, frygt, angst og PTSD.
Har været i terapi hos både den klassiske psykolog til de mere alternative tilgange til sindet. Det hjælper sjældent mere end at det puster den ild ud der er, men slukker aldrig gløderne. Jeg ender det samme sted gang på gang.

Har igennem en bekendt stiftet bekendtskab med psykedelisk terapi, som han har brugt som behandling imod PTSD. Har i lang tid haft mistet håbet om at få det godt igen, men han har tændt et håb i mig.
Jeg har undersøgt, læst og studeret. Fundet frem til hvad jeg ønsker med det. Intentionen med trippet. Forventningerne dertil og er afklaret med at det ville være det rigtige at prøve.

Men hertil stopper min kunnen.
Jeg har tidligere i mit liv eksperimenteret med MDMA og andet centralstimulerende stof. Men som sagt er det mange år siden.

Har researchet mig frem til at jeg kan bestille svampe hjem via diverse hjemmesider. Men skal også indrømme at jeg er bange for at myndighederne fanger det. Jeg sidder i en stilling der gør at jeg ikke kan have en plet på min straffeattest.
Ligeledes har jeg heller ikke bare lyst til at stille mig ned på et hjørne og købe af en tilfældig.

Nogle der har erfaringer, hints, hjælp til at kunne få mig i mål og jeg kan starte min egen rejse mod forhåbentlig fred i sindet?

Alt det bedste
T


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 mar 2023 18:14 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 05 jun 2022 12:34
Indlæg: 132
Den eneste måde er enten at høre i dit netværk hvem som kender nogle der kan skaffe eller dyrke dem selv ved at bestille spore/liquid cultures og så i gang med at læse op på mushroom growing teks.

Dog er der midler som virker ret så godt til den slags kaldet adaptogener. Du kan tage eks. bacopa, rhodiola og ashwagandha i en Måneds tid og se hvordan du så har det og om et trip virkeligt er needed.
De bruger eks. traditionelle kava sessioner i New Zealand til tidl. udsendte med PTSD med god effekt men kava alene uden dialog maskerer bare følelsen i lidt tid men det er væsentlig bedre end at drikke alkohol eller tage stoffer for den slags stadig.

Generelt kan du bruge midler der øger synaptogenesis og neurogenesis til at omprogrammere hjernen væk fra de stress reaktioner PTSD ofte indebærer.

Midler som: Sabroxy, polygala, sulforaphane, lions mane, samt bacopa hjælper alle sammen med dette ved at dosere dem dagligt i en periode. Den mix jeg anbefalede dig har en ret god effekt og synergi og er nem og billig at anskaffe sig, det er vigtigt at man køber ekstrakter og ikke råt plante pulver som mange helsebutikker sælger herhjemme.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 mar 2023 20:49 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 16 jan 2013 20:33
Indlæg: 789
Geografisk sted: Messier 45
Hvis du ikke har nerver til at sende bud efter et kit til at dyrke, og heller ikke vil købe på gaden, er der det alternativ at finde ud af hvordan svampene ser ud og hvor de gror, og gå på jagt og samle og tørre dem. Der er masser af info at finde her på siden i svampeforummet.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 mar 2023 23:37 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 sep 2014 17:34
Indlæg: 796
Har du prøvet at ryge hash?
Det åbner også op for de højere sindelag.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 mar 2023 11:12 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 22 mar 2023 16:50
Indlæg: 3
Alf'n skrev:
Har du prøvet at ryge hash?
Det åbner også op for de højere sindelag.


Halløj.
Ja det har jeg men det giver som alt andet kun kortvarigt ro.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 mar 2023 11:17 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 22 mar 2023 16:50
Indlæg: 3
Plejadestjerne skrev:
Hvis du ikke har nerver til at sende bud efter et kit til at dyrke, og heller ikke vil købe på gaden, er der det alternativ at finde ud af hvordan svampene ser ud og hvor de gror, og gå på jagt og samle og tørre dem. Der er masser af info at finde her på siden i svampeforummet.


Det er ikke fordi jeg ikke vil købe af en fremmed. Aner bare ikke hvor man finder det.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 mar 2023 13:46 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 16 jan 2013 20:33
Indlæg: 789
Geografisk sted: Messier 45
Upscaleleaf skrev:
Det er ikke fordi jeg ikke vil købe af en fremmed. Aner bare ikke hvor man finder det.


Det er din egen hovedpine, vi kan sjovt nok ikke give dig anvisninger her på siden i retning af, hvor du kan anskaffe “ulovligt narko”. :) Det fremgår i øvrigt af regelsættet på forsiden som regel nr.1.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 mar 2023 15:39 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 sep 2014 17:34
Indlæg: 796
Upscaleleaf skrev:

Halløj.
Ja det har jeg men det giver som alt andet kun kortvarigt ro.

Sådan er det med PTSD. Det hjemsøger én hele livet. Man falder i, gentagende gange, selvom man har fundet ro og føler sig forløst.
Man tænker på sin sårethed, indtil man finder en løsning.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 mar 2023 17:21 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 16 jan 2013 20:33
Indlæg: 789
Geografisk sted: Messier 45
^Det er vise ord. Jeg har ikke været hos en psykiater (jeg er blevet henvist, men har aldrig gjort noget ved det) og fået en diagnose, men jeg går som så mange mennesker rundt med traumer og ved af erfaring, at jeg kan “vælte” og blive ude af mig selv på en dårlig dag, hvis jeg bliver trigget. Selvom jeg gang på gang har forsøgt at komme overens med de ting, der spøger, og også troede, at jeg var kommet videre i livet. Indtil videre er jeg nået frem til, at kunsten består i at acceptere at være et menneske med ar på sjælen, og at det er ok.

Det er en god korrektiv indsigt at bære med sig ind i det her, selvom jeg udemærket forstår OP’s ønske om udfrielse. Jeg håber, at Upscaleleaf trækker på sin ven, der har erfaring på det her område, og sørger for at have forhold under og efter trippet i orden. Du kan helt sikkert gå i dybden med dine traumer på psykedelika, men du kan også rive op i ting og starte en proces, der indebærer mere end du måske forstår eller regner med, du kan blive overrumplet og i yderste tilfælde ende i en krisetilstand. Derfor er det vigtigt at have en sitter under et evt. trip og en professionel/erfaren person til at arbejde med efterfølgende integration/terapi.

Du skriver, at du er indforstået med intention og forventninger til trippet. Hvis ikke det er for grænseoverskridende, er du velkommen til at dele. Uden behov for intime detaljer.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 mar 2023 18:44 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 22 dec 2016 18:28
Indlæg: 245
måske

https://detvildeliv.dk/


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 mar 2023 21:42 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 05 jun 2022 12:34
Indlæg: 132
Tag kanna ekstrakt (MT55 er bedst) det virker præcis som MDMA men kan tages flere gange i ugen uden toxitet eller bivirkninger og find en god terapeut og bare tag en solid dosis inden.
Det er meget billig og effektiv MDMA-terapi for din PTSD som skulle virke lige så godt men endnu bedre da du kan have meget hyppigere sessioner end max 3pr. år.

Det vinder langsomt frem visse steder men er stadig i undergrunds miljøerne


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 mar 2023 21:58 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Det vilde liv
:hjerte:
God ide.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 mar 2023 14:07 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5081
Enspænderen skrev:
Jibri skrev:
Tag kanna ekstrakt (MT55 er bedst) ...

Hvor køber du MT55? Stoffet er lovligt i Danmark, så du må godt sige det her på Psychedelia..

Nope:
Citat:
1. Psychedelia.dk er ikke til anskaffelse eller salg af stoffer
Det betyder at køb/salg/bytte af euforiserende rusmidler mellem medlemmer, samt henvisning til steder og hjemmesider hvor man kan købe stoffer, ikke er tilladt. Dette gælder også stoffer, som ikke er omfattet af lovgivningen.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 mar 2023 13:59 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 16 jan 2013 20:33
Indlæg: 789
Geografisk sted: Messier 45
Har slettet salgssnak. Bismann har påpeget det er imod regelsættet (også når der er tale om lovlige præparater), og så er det off-topic ift. trådens formål.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 feb 2024 18:02 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 22 feb 2024 17:58
Indlæg: 1
Upscaleleaf skrev:
Halløj i forum.

Jeg har igennem mange år døjet med lavt selvværd, frygt, angst og PTSD.
Har været i terapi hos både den klassiske psykolog til de mere alternative tilgange til sindet. Det hjælper sjældent mere end at det puster den ild ud der er, men slukker aldrig gløderne. Jeg ender det samme sted gang på gang.

Har igennem en bekendt stiftet bekendtskab med psykedelisk terapi, som han har brugt som behandling imod PTSD. Har i lang tid haft mistet håbet om at få det godt igen, men han har tændt et håb i mig.
Jeg har undersøgt, læst og studeret. Fundet frem til hvad jeg ønsker med det. Intentionen med trippet. Forventningerne dertil og er afklaret med at det ville være det rigtige at prøve.

Men hertil stopper min kunnen.
Jeg har tidligere i mit liv eksperimenteret med MDMA og andet centralstimulerende stof. Men som sagt er det mange år siden.

Har researchet mig frem til at jeg kan bestille svampe hjem via diverse hjemmesider. Men skal også indrømme at jeg er bange for at myndighederne fanger det. Jeg sidder i en stilling der gør at jeg ikke kan have en plet på min straffeattest.
Ligeledes har jeg heller ikke bare lyst til at stille mig ned på et hjørne og købe af en tilfældig.

Nogle der har erfaringer, hints, hjælp til at kunne få mig i mål og jeg kan starte min egen rejse mod forhåbentlig fred i sindet?
Det er helt normalt at Hypnose mod stress og det er godt, at du overvejer forskellige måder at tackle det på. Hypnose kan være effektiv til at reducere stress, da det hjælper med at nå en dyb afslapningstilstand og ændre uhensigtsmæssige tankemønstre. Under en session vil en hypnotisør guide dig gennem afslapningsteknikker og positiv visualisering. Antallet af sessioner varierer afhængigt af individuelle behov. Det er vigtigt at finde en kvalificeret hypnotisør, der er certificeret og har erfaring. Bivirkninger er sjældne, men det er altid bedst at diskutere eventuelle bekymringer med en professionel. Mange har haft gode oplevelser med hypnose mod stress. Held og lykke!

Alt det bedste
T

Tak for at dele din historie med os. Det lyder som om du har været igennem meget, og at du søger efter en måde at helbrede dit sind på. Jeg forstår din interesse for psykedelisk terapi, da der er nogle lovende forskningsresultater, der viser, at det kan hjælpe mennesker med PTSD og andre psykiske lidelser. Jeg vil dog også gerne advare dig om, at det ikke er en let eller risikofri proces. Psykedelisk terapi kræver professionel vejledning, sikre omgivelser, og passende forberedelse og integration. Hvis du gør det alene, uden støtte eller viden, kan du udsætte dig selv for alvorlige bivirkninger, såsom angst, paranoia, psykose, eller forværring af din tilstand. Jeg vil i stedet opfordre dig til at søge efter andre måder at få hjælp på. Der er mange ressourcer, organisationer, og fællesskaber, der kan støtte dig i din kamp mod PTSD. Du kan for eksempel kontakte PTSD-foreningen, som er en landsdækkende forening for mennesker med PTSD og deres pårørende. De tilbyder rådgivning, kurser, netværk, og aktiviteter, der kan hjælpe dig med at håndtere din lidelse.
Du kan også tale med din læge eller psykolog om andre behandlingsmuligheder, der kan være mere effektive eller tilgængelige for dig. Der er forskellige former for terapi, medicin, eller alternative metoder, der kan lindre dine symptomer og forbedre din livskvalitet. Det er vigtigt, at du finder den behandling, der passer bedst til dig og dine behov. :idea:


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team