Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 11:02


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 30 jul 2022 01:23 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 dec 2004 01:40
Indlæg: 1021
Geografisk sted: Right behind you...
Hej alle sammen

Nu fandt jeg tilbage til psychedelia, efter over 10 år, hvor jeg har bygget et "helt almindeligt liv". Jeg har en kæreste, 2 børn på gule plader, og den mest fantastiske datte jeg altid har drømt om.
Jeg har været på "scenen" og har prøvet næsten alt hvad der var at prøve, i mine 22 år som rocker-wannabe, techno-kid, raver, dealer, musik-producer, psychedelic astronaut, festival-goer, kemiker og meget andet.
Men for 8 år siden sagde jeg stop, og lagde musikken, stofferne og festerne (sammen med vennerne) på hylden, og begav mig ind i mit næste kapitel i mit liv.
Et liv der havde en kæreste, med børn, og hurtigt et huse, 2 biler og endnu et barn på vej. Et liv jeg altid havde ønsket og set som naturligt.
Og det er alt hvad jeg havde drømt om. Jeg har aldrig elsket mere, end efter min datter blev født. Jeg har aldrig arbejdet hårdere, før jeg fik en familie at forsørge, og jeg har aldrig nået følelsen af at være "den bedste", før nu.

MEN... Noget forfølger mig... I alle mine år, hvor jeg dansede rundt i det vilde natteliv og havde en fest, havde jeg helt styr på mig selv og hvad jeg gjorde. Alt blev vejet og målt. Alt blev overvejet og tænkt igennem.
Jeg tog ikke noget, med mindre jeg vidste præcis hvad det var, og hvis ikke der var et formål. Ikke engang alkohol. Det eneste jeg ikke kunne styre var nikotin.

Men nu sidder jeg her. Som lykkelig familiefar, snart 40, og alle spørger hvad jeg ønsker mig, men jeg kan ikke sige noget, for jeg har mere end jeg nogen sinde har brug for... OG STADIG...
Hvorfor drikker jeg så meget? Eller, hvorfor drikker jeg som jeg gør?

Jeg drikker aldrig på hverdage, eller dagen før en arbejdsdag. Men jeg drikker 20-30 genstande hver fredag, som jeg ser frem til fra onsdag, hvor mine "tømmermænd" stopper.
Jeg ved at når jeg har dårlig samvitighed over det, er det et problem. Jeg ved at det er et problem for min krop. Jeg kan se at det forkorter min fritid (fordi jeg sover hele lørdagen).
Jeg tager ikke til fest, har ikke venner på besøg. Jeg vil bare være mig selv. Drikke, se youtube, lytte til musik og glemme det hele bare for en stund.
Men jeg ved det ikke er sundt. Det er ikke ok. Og slet ikke for mit barn...
Jeg prøver at holde mit indtag af alkohol til efter hun sover, men det lykkedes ikke altid, og jeg har så dårlig samvitighed efter.

Som sagt har jeg prøvet det meste. Havde et voldsomt dårligt LSD trip i 2014, som har gjort at jeg ikke tør at røre det igen (selvom jeg nok har 150+ trips bag mig).

Jeg har forsøgt at søge på Ayahuasca ceremonier, men intet virkerde seriøst nok, til at jeg ville begive mig ud i det.

Well.. for at slutte "hvad-end-det-her-er", vil jeg bare spørge... Hvad har i gjort? Har i været der? Nogle gode råd?

PLUR!!!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 aug 2022 00:29 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 14 apr 2011 00:03
Indlæg: 1360
Tillykke med det gode liv. Det er i dén grad et fantastisk liv, og selvom vi ikke kender hinanden, mærker jeg mange paralleller. Derfor ved jeg også, at det gode liv ikke kun er godt, selv hvis der ikke er noget skidt. Det er hårdt, det er sårbart og det kan være i perioder både ensomt og opslidende, selv når man kommunikerer godt med sin partner og børn (særligt hvis man, eller begge parter, har meget drive).
Eskapisme er naturligt, og opnås så vidt forskelligt, men jeg mener at det altid er vitalt at identificerer hvorfor man har et behov for eskapisme, før man tillader sig selv det. Det er for mig et stykke arbejde, som er prisen for belønningen. Uafhængigt af, hvilket middel til eskapisme der benyttes - kigge ud i luften, male, game, gå i byen, tage et stof, you name it. Metoden er principielt underordnet. Årsagen er dog essentiel; nogle problemer eller situationer kræver, at man ikke tillader eskapisme, men i stedet dykker ind i dem.

Du nævner selv dårlig samvittighed, og det tyder på, at du godt selv mærker problemet. Samtidig er min ydmyg personlige holdning også, at eskapisme via alkohol - særligt alene - er indikativt af en underliggende problemstilling der flygtes fra, og ikke blot "afstressning". 20 - 30 genstande er for mig yderst ekstremt, både psykologisk og fysiologisk. Hvordan håndterer din partner det? Eller holder du omfaget skjult?

Jeg tror desværre at din løsning kræver sober introspektion, for at få fodfæste igen. Måske andre dele af dit liv også er gledet lidt, hvis du kigger efter i sømmene? Du nævnte tidligere at have haft meget møjsommeligt kontrol med alt, hvorfor har du tabt den kontrol? Og hvordan har du håndteret det tab?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 aug 2022 09:03 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
:hjerte: Xun
Længe siden ik at vi har mødt irl.
Jeg kan uden grad relatere i forhold til mange ting - har selv forladt det vilde liv og fået en datter som jeg elsker over alt.
Jeg sidder selv fast i et gentagelses mønstrer mit omhandler bare et andet primært rusmiddel nemlig thc og tids perspektivet noget anderledes end dit (jeg holder lang pause hygger lidt falder i og lang pause).
Alkohol er jeg ikke så glad for som barn af en alkoholikker - jeg vil randomname anbefale en pause og se hvor det bringer dig.

Kh


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 aug 2022 22:49 
Offline
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005 23:45
Indlæg: 2484
Geografisk sted: Inside the animal
Hej xun,
Velkommen tilbage i det brune. Og kudos for at vælge det vigtige til og trimme fedtet fra i sin tid.
Der er formentlig flere af os gamle brugere, der er endt i familieliv - i den ene eller anden konstellation - og det er ikke altid nemt.

For mig, kunne det lyde lidt som elementer af en tidlig 'midtvejskrise' af en art - som måske også trækker tråde til noget fra fortiden. Hvor længe har det stået på med alkoholen?
Men som familiefar kan hverdagen vel også blive noget triviel, og man kommer måske knapt så meget ud at more sig som tidligere, konen brokker sig, osv osv. Der er mange grunde til at 'flygte' :)
De fleste kan vel få en ting efter de er blevet forældre og omstændighederne/livet ændrer sig. Og det kan da være ret stenet at være hjemme på sofaen hver weekend mens andre taget ud til fis, ballade og hor.

Jeg har vel også selv en addictive personality af en art, men har på en eller anden måde fået lært at tøjle den (tak Psy), selvom der da i perioder har været udfald. Det lyder som om du har haft den selv, men har tabt den undervejs. Måske du kan lokalisere hvornår og dermed finde ud af hvorfor.

Dit alkoholforbrug er højt, ingen tvivl om det - og jeg kan levende sætte mig ind i den dårlige samvittighed, når man ligger brak..
Hvad skete der med dine interesser, da du fik familie og skar musik, narko og fester fra? Fik du nogle nye?
For ellers kan der måske også være en snert af kedsomhed, som også smager lidt af familielivets 'trivialitet', jeg har nævnt et par gange.. Alá: Tingene er blevet nemmere siden ungerne var små, men du er stadig bænket hjemme fordi de sover - "hvorfor ikke få en lille skid på"-ting?
Udfyldning af et tomrum med ro i modsætning til dagtimerne hvor der er fart på med job eller unger. Og måske et tomrum fra det festlige liv, som har fyldt meget tidligere.

Det er godt, at du stadig synes, at du er et godt sted i dit liv.
At have børn er vildt. Og det er en vild transition fra at være uden.
Et generelt råd, som jeg selv er relativt dårlig til at prioritere er, at sørge for at have en outlet og bruge den. Jeg bruger stadig stoffer, alkohol og fester med musik jeg godt kan lide. Men ikke så ofte. Jeg håber du har en outlet, og at du husker at bruge den. Det kan også være kreativt, seksuelt, whatever
Let trykket fra kedlen der er hverdagen.

PS. Jeg har stadig noget af dit musik fra midt-00'erne i arkivet. Like 10-11 tracks.
Hvad skete der med din interesse for musikproduktion?

_________________
- Spis ild
Støt Psychedelia
Psychedelia.dk på facebook


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 aug 2022 03:05 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 05 jun 2022 12:34
Indlæg: 132
Mænd ophober tit andre negative følelser og frustrationer end kvinder gør og vi søger ofte at tage dem alene ved at dulme eller fokusere på at vi nok ikke skal gå ned på forsyninger være det sig mad, penge eller rusmidler og lignende som vi bruger til at tøjle en ofte uforståelig og dyb vrede der tit tit er forbundet med skam som vi måske har oplevet var destruktivt førhen eller har måske ikke fået lov til at vise vrede, utilfredshed, sorg eller bare være oprigtigt den man er uden alt det påduttede sociale filter vi hver især arver systemisk igennem familie og sociale konstelattioner. Jeg sagde hvis jeg alligevel søger at fikse noget indvendigt ved at indtage rusmidler, alkohol, mad eller eskapistiske selvdestruktive ture. Så hvorfor ikke smide min stolthed og spørge rundt omkring hvad der så ville være lessor of two evils fremfor alkoholen og knarken og bed i det sure æble fik en masse skodråd men kunne egentlig godt fornemme hvem som faktisk vidste hvad de snakkede om. Og ved at turde at spørge hvad andre har gjort lærte jeg at det at få lov at hjælpe kan være en gave i sig selv, som vi som mænd ikke altid forstår og vi tror vi skal takle alle familiens negative følelser alene og fortrænge og ikke spørge om vej. Jeg søgte mandegrupper, lærte om alkohol substitutter og naturmedicin som viste gode effekter fra studier til at hjælpe med vreden, udbrændthed og trang til alkohol og begyndte at eksperimentere og finde min vej væk fra den glidebane det var. Skam er nogle gange nemmere at være i fordi vi er vant til at skamme os over vores fuck ups, men når vi ikke kan skamme os kommer frygten og den skal man ikke takle alene fordi så brænder man ud og man ser aldrig alle de løsninger der altid er der for sig selv og så bliver det hurtigt mørkt og smertefuldt. Frygten bliver din daddy superpower hvor du kan forudse hvad der kan gå galt for dine børn allerede inden de selv får idéen, men du skal lige nogle lag af svære oplevelser igennem du skal have bearbejdet i dit system. Anbefaler mandegrupper, og søg andre ting til at chille på end sprut. Kava, kanna, kratom evt.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 aug 2022 09:15 
Offline
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 maj 2003 01:01
Indlæg: 2752
Hej xun,

Håber stadig du læser med her.
Jeg tror langt fra, du er alene med disse problemstillinger. Et par øl om fredagen efter ugens arbejde er overstået, og børnene er lagt i seng, er en slippery slope for rigtigt mange mennesker. I det stadie i ens liv har de fleste færre venner og går mindre ud, da der er mange forpligtelser derhjemme og man generelt er udkørt om fredagen. Når børnene så endelig er lagt i seng, har man brug for at koble helt af. Og alkohol er jo lige ved hånden. De fleste gamle ravere ved jo godt, at de ikke kan sidde og konsumere narko i stride strømme, når der også er et familieliv, der skal hænge sammen. Men så ender alkohol med at snige sig ind, fordi en brandert kommer så gradvist. Og dette sker også for folk med alle andre baggrunde.

Jeg sætter selv grænsen ved, om jeg kan stå op næste dag og være sammen med mine børn. Hvis jeg ikke kan, synes jeg selv det er et problem, der går ud over mine børn. Selvom man jo altid har lidt dårlig samvittighed :lol:
Det kan være skidehårdt at have en aktiv dag med tømmermænd. Men jeg er selv vokset op med en alkoholiseret mor og prøver virkelig at være noget andet for mine egne børn.

Det første skridt på vejen mod ændring er at være bevidst om sine problemer. Og så er man allerede kommet langt!
Jeg er selv gammel ketaminmisbruger og var nødt til at opgive det helt, da vi ventede. Var for bange for, det ville gå ud over mine børn og deres mor. Selvom man kan have styr på nok så mange ting, så må man nogle gange erkende, at der er visse ting, man ikke har styr på. Jeg prøver ikke, at projicere mig selv over på dig. Men konsekvenser af misbrug skal man overveje endnu mere, når man har andre end sig selv at passe på :hjerte:

Det er et sundhedstegn, at du har dårlig samvittighed. Men prøv at undgå at dvæle for meget ved den dårlige samvittighed og fokusér i stedet på næste skridt for at ændre tingene. Hvis næste skridt er at række ud efter hjælp, så tøv ikke for meget. Om ikke andet for dine børns skyld. Jeg har selv gået meget til samtaleterapi i løbet af årene. Og selvforståelse er en af de bedste gaver, man kan give til sine børn

_________________
Penalties against possession of a drug should not be more damaging to an individual than the use of the drug itself.

-Jimmy Carter


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team