Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 19:03


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 21 aug 2019 17:10 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 26 dec 2012 21:46
Indlæg: 266
Sådan én søger jeg at komme i kontakt med.

Det vil sige en person, der allerhelst har en uddannelse i klinisk psykologi og har stor erfaring med en-til-en samtaleterapi, som har en forståelse og indsigt i psykedeliske stoffer som svampe og LSD og mod på/lyst til at tripsitte/yde psykedelisk terapi.

Jeg spørger, fordi jeg har rigtigt meget lyst til at udforske mit sind for alvor med svampe og virkelig arbejde igennem nogle ting. Jeg har stor erfaring med almindelig kognitiv terapi og en daglig meditationspraksis, ligesom jeg før i tiden har brugt svampe - alt sammen har været meget givende, og nu vil jeg gerne prøve at sætte lidt "skub" på tingene igen.

Sagen er bare den, at jeg ikke føler mig modig nok til at trippe alene, men jeg har samtidig ikke nogle venner, jeg ville føle mig tryg ved at bruge som tripsittere i den slags trip, jeg gerne vil tage - et introspektivt, terapeutisk trip.

Jeg ved fra forummet her og google, at der er nogle enkelte tripsitter-tilbud derude, men jeg tror, at en professionel psykolog med en professionel terapeutisk tilgang til tripsitting ræsonnerer bedre med mig, hvis det giver mening.

Jeg er meget tiltrukket (på flere måder....) af hende her, der har en meget videnskabelig tilgang til brugen af psilocybin i terapi. Findes der nogen som hende i Danmark? Send gerne en PM, hvis det er noget, der er lidt hemmeligt...

Jeg kan i øvrigt anbefale videoen, der er super spændende og handler om, hvordan en gruppe forskere - inklusiv hende her - har eksperimenteret med at give svært deprimerede patienter høje doser af svampe. Patienterne, der ikke har haft succes med almindelig samtaleterapi, oplevede det, der lyder som ego-død, og flere kom ud på den anden side med gode resultater.

Nu arbejder hun for at få brugen af psilocybin ind i det almene sundhedssystem.

Hun forklarer den psykedeliske oplevelse utroligt godt.

phpBB [video]


Her er linket til folk, hvis browser blokerer videoscriptet ovenfor, det gør min nemlig: https://www.youtube.com/watch?v=qGGFjUDXvrE

Håber på at høre fra nogen, der kan pege mig i den rigtige retning

På forhånd tak.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 aug 2019 21:00 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 27 feb 2009 19:21
Indlæg: 1379
Vi har David Erritzøe, som også arbejder/ har arbejdet på Imperial college bla. sammen med Rosalind Watts omkring psykedelisk terapi. Så vidt jeg husker skulle de til at igang med lignende forsøg i Danmark engang sidste efterår, og de kører vist engang imellem. Men chancerne er minimale, det er meget få mennesker de må tage ind, folk står i kø, og der er nogle krav til ens helbred. At melde sig på Imperial College når de laver forsøgsrunder der, er der nok endnu mindre chancer for, fordi folk over hele verden følger med der.

Så altså det korte af det lange er, at det du efterspørger ikke er lovligt endnu i størstedelen af verden, og derfor at udbuddet meget meget lille. Det du kan gøre, er at finde ud af hvor du kan melde dig til de forsøg, og så holde lidt øje med dem, og håbe. Men selv hvis du kommer ind, så bliver det specifikt hvad du skal arbejde med på forhånd. Der er muligvis også et par stykker af de uofficielle, som har en psykolog eller psykoterapeutisk uddannelse, men så skal man jo i hvert fald gøre sig klart, at der ikke er noget sikkerhedsnet andet end hvad personen selv tilbyder.

Du kan prøve at skrive til Psykedelisk Samfund på facebook, de har både videoer fra da holdet fra imperial college var herovre og fortælle om det (hvorfor ligger de ikke på youtuben?) hvis du har lyst til at nørde dem, og kan sikkert også forklare situationen bedre.

_________________
Tilgiv Tilbliv


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 jan 2022 12:56 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 04 jan 2022 23:57
Indlæg: 1
Jeg leder med lys og lygte efter en terapeut, som I kan anbefale til psykedelisk terapi.

Jeg er med på, at det ikke er lovligt, så derfor er der ingen der reklamerer med det. Men jeg har en ven, der har meget brug for hjælp. Alt er prøvet. Jeg er overbevist om, at psykedelisk terapi vil være det rigtige for ham.

Hvordan kommer jeg i kontakt med en god psykedelisk terapeut?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 apr 2022 14:07 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 06 apr 2022 16:21
Indlæg: 37
https://www.facebook.com/psykedeliskterapi :rocking:


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team