Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 19:32


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 1 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 19 jan 2012 16:48 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 feb 2006 20:35
Indlæg: 2194
Geografisk sted: Island of Wak-Wak
Hejsa Psy-brugere.

så blev det 2012, Ja tiden går stærkt, Det er psychedelias 12 sæson, hvilket jo i sig selv er en fantastisk bedrift. Så tak til alle der har deltaget og forsat gør det.

Her er lidt relevante nyheder til at starte det nye år med.

Oppetid.
Oppetiden siden nov, er som lovet af vores host blevet væsentligt forbedret, vi ligger nu på ca. 99.94% oppetid, hvilket er ganske fint. skal man op på 100% så kræver det en anden og dyrere løsning. IMO er det ikke det værd. Tvivler på mange føler de par min om md siden er nede er et problem.

Statistik
Her er der lidt dårlige nyheder. Vores nye statistik program var mere omfattende en først beregnet. Det har siden vores flytning til den nye host indsamlet lige så meget data som forummet gjorde de første 5 år fra 2000 til 2005. Så ca. 100mb database plads per md. hvilket er mere end vi kan leve med. det har f.eks. gjort at jeg ikke kan gå ind og se statistik fra f.eks. December, Loadet er simpelthen for stort på php siden.

Jeg har dog ikke helt givet op, indtil videre gemmer vi bare kun stats for 1 md og skal der laves en opsummering skal det være den 29-30-31 samme md og ikke den 5. efterfølgende md.

Da det intet har at sige med forummet og resten af siden og ikke skaber problemer så får det lov at køre måneden ud, der er massere af andre løsninger der er mindre omfattende og meget af den data der bliver samlet ind lige nu har vi alligevel ikke brug for.

Forum update
Lige efter nytår udkom phpBB 3.0.10, vi bruger 3.0.9, Jeg startede i nyt job den 3, jan og har derfor ikke haft tiden til at få forummet opdateret, men det får jeg forhåbentligt i denne md. Normalt kan der godt komme patches hvis de lige har glemt noget, men det er der ikke kommet endnu så jeg går bare igang snarligst. Det er IKKE en sikkerheds update, primært opdatering på redaktørpanelet, så ingen fare ved at vente en mds tid.

I den forbindelse vil de stavefejl der er fundet også blive rettet. (Der var 3 ialt) :gud:

Report it NOW
Siden vores update, har i alle haft mulighed for at anmelde andres indlæg hvis i føler de har brudt vores fælles regelsæt.

Det er noget meget få har valgt at gøre, det er selvfølgeligt dejligt, men med et så lavt antal tror jeg mere der er tale om en nye funktion der endnu ikke er godt nok kendskab til. Og jeg ved mods, admins til tider får pms omkring nogle indlæg, så lidt sker der jo, men knappen kan ihvertfald findes her.

Billede

Igen velkommen ind i 2012. Psychedelia.dk er parat til et nyt år og håber du sammen med alle andre herinde vil gøre det til endnu et fantastisk år.

Wak

_________________
Psychedelia du er i mit hjerte


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 1 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team