Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 apr 2024 11:56


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 15 sep 2008 16:33 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 feb 2006 20:35
Indlæg: 2194
Geografisk sted: Island of Wak-Wak
Hejsa alle sammen.

Triprapporterne er flyttet ind i forummet, der er oprettet en kategori med forskellige underforums som matcher de forskellige kategorier i den gamle triprapport sektion. Denne nye kategori vil efter et stykke tid erstate den gamle triprapport sektion på forsiden.

Fordelene er til at få øje på, Ift. det gamle system bliver rapporterne meget hurtigere godkendt og der er mulighed for at bruge alle de funktioner du har i en normal post. Som farver,billeder,skriftstørrelser osv.

Vi håber i vil tage godt imod den nye triprapport kategori og være med til at fylde den op, Så har du allerede lavet en triprapport som ligger i det gamle system kan du selv nemt kopirer den ind i forummet. Vi vil selvfølgelig også overføre alle dem vi kan, især af de ældre hvor brugeren ikke længere er på boardet. Men for at få det ordnet hurtigst muligt håber vi i vil gi en hånd med.

Det er ret lige til at lægge sin gamle rapport herover i forummet. Find din gamle rapport og det tilsvarende forum på boardet,start en ny tråd og kopier den ønskede tekst over i den nye triprapport. :mrgreen:

En stor tak til dem som allerede har overført deres gamle rapporter :rocking: :gud:

Har i ellers spørgsmål eller kommentare er i meget velkommen til at skrive her eller sende en pm.

Sådan ser det ud. Link HER
[iframe]http://psychedelia.dk/forum/viewforum.php?f=34[/iframe]

_________________
Psychedelia du er i mit hjerte


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 sep 2008 00:16 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 sep 2007 12:14
Indlæg: 289
Geografisk sted: Århus
Synes det er en god idé at få samlet tingene. De nye muligheder for redigering osv. er vel også meget fine :)

Jeg synes dog der skal være nogle lidt specifikke guidelines til titler, eller måske undekategorier for hvor kraftige oplevelser har været (+, ++, osv.), da det kan virke en lille smule uoverskueligt. Hvis jeg leder nogle referencer for at sammenligne samme doser og effekter el. lign., har jeg ikke lyst til at kigge igennem 30 rapporter, hvor kun 5 matcher hvad jeg leder efter. Det er småting, det ved jeg, men jeg synes sgu det er rart at have et dejligt overblik over tingene.

_________________
"The intuitive cognition with anti-nihilism is a trigger for latent infant violence"


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 sep 2008 16:53 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 feb 2006 20:35
Indlæg: 2194
Geografisk sted: Island of Wak-Wak
Kan godt se hvad du mener. > Må se om jeg kan få indarbejdet et felt hvor man kan skrive styrke som bliver lagt til tittlen så man kan se det uden at gå ind i posten.

Men det kan også godt misvise lidt forbi folk med tolerence for et stof kan angive en høj dosis i mg inde i posten men måske kun give den 1 ud af 5 i styrke. Det er bedst hvis man sætter sig ind i hvad en normal dosis er og derefter genkender den i triprapporten og derefter sammenligner.

Mvh Mikkel

_________________
Psychedelia du er i mit hjerte


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 sep 2008 08:01 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 aug 2006 13:54
Indlæg: 1816
Geografisk sted: Fælledparken :P
Men hey... Lige præcis styrken (+++) står jo skrevet sort på hvidt et sted... er det shulgins skala eller....????


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 sep 2008 17:48 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 jan 2006 22:49
Indlæg: 1669
Cubensis skrev:
Men hey... Lige præcis styrken (+++) står jo skrevet sort på hvidt et sted... er det shulgins skala eller....????


Det er det nemlig. Tag evt et kig her, rigtig god post http://psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?f=22&t=6895


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 sep 2008 22:41 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 aug 2006 13:54
Indlæg: 1816
Geografisk sted: Fælledparken :P
Yesh der var den... Kan/bør den implementeres i rapporteringsgværktøjet?
I så fald skal den da lige skrives ind som en fast guide...

Så er der spørgsmålet om man forvrænger den originale opfattelse af den, ved at lade den gælde for samtlige hedenske substanser!?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 sep 2008 14:52 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 feb 2006 20:35
Indlæg: 2194
Geografisk sted: Island of Wak-Wak
Kan sagtens sætte den ind så man skal vælge fra 1 til 5 og lige forklare hvad skalaen er og smide et link til den. > Men det vil ikke give større overblik når man surfer rapporter i kategorien. Man skal stadig ind i hver post for at se det.

Mvh Mikkel


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 sep 2008 16:13 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 aug 2006 13:54
Indlæg: 1816
Geografisk sted: Fælledparken :P
Du mener vel 1 - 4 ikke?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 sep 2008 17:12 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 feb 2006 20:35
Indlæg: 2194
Geografisk sted: Island of Wak-Wak
jo det gør jeg da :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 okt 2008 15:40 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 03 jan 2007 20:39
Indlæg: 157
Geografisk sted: Rodnet
Hej, sidder og tænker over hvor god jeres trip rapport sektion er.. hvad jeg ser under nye indlagte rapporter er fra TJiLLe.. ? how come.. Rip!.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 okt 2008 15:48 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 feb 2004 09:57
Indlæg: 1743
Geografisk sted: Orbit Earth
Alle de gamle rapporter bliver løbende flyttet over i forummet, og TJiLLe's er absolut blandt de mest læseværdige, så på tide de kom herind.

_________________
Let Go And Let God!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 okt 2008 16:07 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 feb 2004 09:57
Indlæg: 1743
Geografisk sted: Orbit Earth
Mht. Shulgin-skalaen, synes jeg egentlig den nye triprapport sektion var et oplagt tidspunkt at skifte den ud på. IMO egner den sig mere til at bestemme om en given substans er psykoaktiv eller ej. + og ++ oplevelser er næppe værd at skrive en rapport omkring, og langt de fleste oplevelser vil falde indenfor +++ på trods af de varierer meget i karakter og intensitet. Jeg korresponderede lidt med Rick Strassman på et tidspunkt, og fik spørgeskemaet tilknyttet hans Hallucinogen Rating Scale (HRS) tilsendt, og han ville gladeligt lade os benytte det mod at få vores indsamlede data tilgengæld. Den er dog ret udførlig, svjh er det nogen og 170 spørgsmål, så måske en nedkogt version ville være mere passende til vores formål. Under alle omstændigheder synes jeg den giver en mere brugbar indikation på hvilken type oplevelse rapport-skriveren har haft.

P.S. og ja, jeg doubleposter fordi jeg er en postwhore (og på alkohol ;))

_________________
Let Go And Let God!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 okt 2008 19:59 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 sep 2007 12:14
Indlæg: 289
Geografisk sted: Århus
ThirdEyeFlood skrev:
Mht. Shulgin-skalaen, synes jeg egentlig den nye triprapport sektion (...)


Jeg er helt enig. Da jeg uploadede min rapport, syntes jeg også det var lidt intetsigende at sætte score på. Men man bør nok overveje, hvilke spørgeskemaer/skalaer kan bruges til hvilke substanser. Ikke at jeg har den store erfaring, men jeg vil da umiddelbart mene, at en stimulant som Amfetamin, og et psykedelika som LSD, hver især burde have deres egne spørgeskemaer. Men uanset hvad, ville det nok være en forbedring. Man kunne også evt. lave egne skemaer for psychedelia.dk, selvom jeg synes at idéen om at sende indsamlede data til Rick Strassman, lyder som en dejlig måde at bidrage på.

_________________
"The intuitive cognition with anti-nihilism is a trigger for latent infant violence"


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 okt 2008 21:06 
Offline
Wiki Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 nov 2000 02:01
Indlæg: 1890
Geografisk sted: Vest for Roskilde
ThirdEyeFlood skrev:
Mht. Shulgin-skalaen, synes jeg egentlig den nye triprapport sektion var et oplagt tidspunkt at skifte den ud på. IMO egner den sig mere til at bestemme om en given substans er psykoaktiv eller ej.

Meget enig. Skalaen er udviklet som værktøj til at bestemme nye stoffers aktive dosis, og ikke til at rate triprapporter. Jeg er lidt i tvivl om det overhovedet er en god ide at benytte rating, fordi der ofte går inflation i skalaen når folk synes at deres totalt max vilderen tripperen oplevelse i hvert fald skal have maksimal rating. Men måske kan det lade sig gøre med en simpel skala, hvor der medfølger klare beskrivelser af den intensitet hvert tal på skalaen svarer til.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 okt 2008 21:13 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 feb 2006 20:35
Indlæg: 2194
Geografisk sted: Island of Wak-Wak
Helt enig. Lær hvad doseringerne er på det enkelte stof og læs derefter triprapporterne med den viden i baghovedet. Så kan man læse sig til om personen tager et kraftigt trip eller hvor meget tolerence personen evt. har opbygget.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 21 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team