Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 apr 2024 05:09


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 10 apr 2023 13:03 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 09 apr 2023 21:12
Indlæg: 1
Hej godtfolk,

Nybegynder og nyt medlem her. De seneste år er jeg stødt på en del historier i medierne om stor success med behandling af forskellige almindelige psykiske lidelser med psykedeliske stoffer, f.eks. psilocybin-svampe. Det virker som om emnet er blevet mindre tabuiseret inden for den seriøse forskningen, efter en lang pause.

Det har fanget min interesse, da jeg i mange år har kæmpet med stress og depressionslignende symptomer. Det har kostet mig mange gode år af mit liv og flere forspildte chancer. Jeg har mødt megen hjælpsomhed og forståelse i sundhedsvæsnet men aldrig rigtig fået nogen konkret hjælp (medicin, terapi) der for alvor gjorde en forskel. Tænker at jeg ikke kan være den eneste...

Kan I hjælpe mig i gang med at afprøve psykedelika - primært psilocybin - som helbredende middel mod depression? Min interesse er strengt medicinsk, jeg har ikke noget behov for at "trippe" eller bruge stoffer til at flygte fra virkeligheden - men derimod at vende tilbage til den, og til mit gamle selv.

Bemærk! Formålet med denne tråd er ikke at indsamle vidnesbyrd om hvor godt det virker - jeg har allerede hørt rigeligt med førstehåndserfaringer til at være sikker på at det gør - men derimod konkrete, lavpraktiske råd eller henvisninger, der kan hjælpe mig i gang. (Jeg har læst reglerne og ved godt, hvad man må og ikke må spørge om...)

På forhånd tak.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 apr 2023 13:54 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 jan 2010 22:54
Indlæg: 221
Der findes efterhånden en del personer i DK, som tilbyder psykedelisk terapi eller tripsitning, de kommer fra forskellige baggrunde - nogle med udgangspunkt i psykologien, og andre med en mere shamanistisk/spirituel tilgang. Nogle er selvlærte, andre har uddannelser bag sig eller har "stået i lærer", hvis du vælger at gå med en af disse, så tag dig god tid til at spore dig ind på den rigtige person til dig.

Integration af oplevelsen er vigtig - mange får et nyt perspektiv på tilværelsen under et trip, men hvis man ikke bevidst arbejder med at holde fast i og integrere de nye indsigter, så oplever mange at disse relativt hurtigt fordufter og man vender tilbage til sit vante jeg.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 apr 2023 09:01 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2747
Lavpraktisk er der 3 muligheder for anskaffelse.
Købe svampen
Købe growkit og dyrke svampen
Vente til efterår og plukke svampen

Vi kan hjælpe og guide med de 2 sidste dog ikke konkret links på growkit bestillingen men er sikker på Facebook (i de rigtige grupper) vil være behjælpeligt det er ikke så svært søg og tilmeld dig nogle relevante grupper.
Efterårsdelen er der en masse viden og hente her viewtopic.php?f=2&t=12045

Velkommen til.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 30 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team