Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 19:15


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 12 feb 2021 19:49 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 12 feb 2021 19:27
Indlæg: 1
Skal prøve lsd for første gang her senere med min kæreste (det er også hendes første gang).
Min dealer siger der er 200ug i hvert tab. Er det troværdigt?
Hvor meget burde mig og min kæreste hver især tage? 100ug? en hel?
Hvor lang tid tager det ca at ramme har prøvet xtc en gang det tog 1 time for mig at ramme ved ikke om det er det samme med lsd.
Er der nogle ting vi skal være forberedt på?

Håber i kan hjælpe :D


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 feb 2021 22:04 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 aug 2008 23:18
Indlæg: 301
Velkommen :)

Onset er ca 15-30. Come up er ca 45-90min.

Hmm det er svært at sige, men umiddelbart vil jeg sige du ikke kan stole på hvad der er i. Men dermed ikke at sige at et mærke ikke er nok til at få en super fed oplevelse (specielt hvis man også ryger tjald for at sparke det op på et helt andet niveau ime).
Det kan dog godt være at din dealer har ret, men mener bare at have læst af avg i EU/DK nok nærmere ligger på ~100μg hvilket også er min umiddelbare erfaring selvom det nok er lidt svært at bedømme.

Under alle omstændigheder det jeg prøver på at sige er at et mærke hver vil nok være ideelt når det er jeres første gang. Hvis en af jer er meget nervøse over det kan personen evt tage et halvt og så eventuelt redosere indenfor en halv time. Det er dog utroligt vigtigt at I redoserer inden en halv time, ellers er ens tolerance allerede så stærk at det sidste halve mærke ikke kommer til at påvirke intensiteten men kun længden af trippet. Hvis mørket er 100μg vil et halvt mærke muligvis bare ende med at få én til at ønske man havde taget et helt. Det kan også argumentes for at hvis man får så lidt at man står med en fod i realiteten og en i psykedelika land så kan det godt være med ubehag involveret da man ikke er påvirket nok til at visse psykologiske forsvarsmekanismer ikke er ordentlig nedbrudt.

Har i erfaring med andre rusmidler?

Ydre stimuli har en ENORM indflydelse på jeres subjektive oplevelse af reality, så brug det på en smart måde. Hvis det begynder at blive rigtig ubehageligt så gør alt for at ændre ydre stimuli, skift/sluk musik, gå et andet sted hen, lav noget aktivt som fx at tage noget at æde/spise basically alt der kan tage jeres opmærksomhed fra noget ubehageligt som fx et angst anfald eller whatever.
Men 100μg er en ret god tripdosis, specielt for en begynder. 200 μg er en noget andet oplevelse end 100, og kunne godt være for meget for nogle hvis det var deres første gang. Så hvis I virkelig stoler på at jeres dealer er typen der fuldstændig ville have styr på styrken af mærkerne (ved fx at have testet dem i et laboratorium) og at de faktisk er på 200μg så ville jeg faktisk anbefale et halvt mærke til jer hvis I er meget nervøse for at skulle prøve LSD eller hvis der var jeres aller første oplevelse med et psykedelisk stof.
Ellers for at være mere sikker ville jeg nok tage et halvt mærke, og så vente en 20-30 min og indtage resten. Så bliver i ikke fuldstændig overmandet af 200μg hvis det er jeres allerførste oplevelse da anden dosis ikke kommer til at ramme så hårdt.

Det skal lige siges at det ikke er unormalt at nogle personer kan risikere at opleve en smule "come up angst", altså en form for ængstelighed eller ubehag når stoffet er ved tage effekt og man bliver skudt ud i en psykedelisk sindstilstand. Det går oftest i sig selv når man først er fuldstændig inde i trippet så bare tag det helt roligt, det er normalt at være nervøs helt i starten.

Så længe I har styr på set og setting er I sgu nok good to go:)

Frugt er SINDSSYGT nice, så stack up på en masse forskelligt shit. Det er også godt at få noget indenbords da et trip varer så lang tid.

Sluk jeres mobiler (eller sæt i en eller anden form for "do not disturb" mode) det er pisse hamrende vigtigt. Det er ikke under et trip man skal få en sms/et opkald med ens familie medlem er død. Så sørg for at i er unreachable, og helst at folk også ved det så de ikke kommer og forstyrrer midt i trippet.

Ellers bare go with the flow, ikke kæmp imod så skal det hele sgu nok gå :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 feb 2021 22:23 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 aug 2008 23:18
Indlæg: 301
Øh nåhr jo så vil jeg også lige sige at I skal passe på med Cannabis hvis det er noget for jer.
Selvom I er hverdagsrygere af den kære urt, så kan det stadig sparke én hårdt i røven når man samtidig er på LSD. Når folk får badtrip er det oftest pga cannabis, eller en for høj dosis eller dårlig set/setting.
Så pas på med det. Hvis I vælger at ryge weed, så tag eventuelt kun et enkelt hiv eller to og vent indtil det rigtigt er slået ind. Seriøst det kan virkelig sparke et trip op i en helt anden liga af intensitet.
Hvis I ryger ved peak sparker i trippets intensitet op (men det kan godt blive mere rodet pga røgen).
Hvis I ryger ved comedown kan I sparke lidt af magien tilbage igen.

Faktisk nu hvor jeg tænker over det, hvis muligt kunne det måske være en idé at anskaffe nogle benzodiazepiner. Helst alprazolam, ellers er diazepam også fin. Hvis trippet er derhenne hvor det bare akut skal slås ihjel her og nu førend det bliver farligt så tag 0,5-1mg alprazolam, eller 10-20mg diazepam. Selvom jeg vitterligt på ingen måde tror I får brug for det hvis I har hovedet med jer, hvilket det jo ser ud til I har, så er det også bare lidt rart at vide at man har en tripkiller ved hånden. Det kan give lidt ro ihvertfald.
Det er dog ikke unormalt at man løber ind i en lidt ubehagelig/svær fase i et trip, men de er oftest ret temporary, og det føles utrolig rart at komme igennem. Så bare fordi det er lidt svært er det ikke det samme som et bad trip, og derfor ikke en situation hvor en benzodiazepin vil være nødvendig. Det kan faktisk være utroligt givende at gennemgå en svær process.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 feb 2021 00:02 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 12 dec 2016 14:21
Indlæg: 266
Geografisk sted: København
Jeg har selv kun prøvet LSD 1 gang. Tog et mærke som angiveligt skulle være på 100ug, og det var absolut ikke for lidt til et fint trip. Næste gang skal jeg op i dosis, men jeg er også ret godt grounded, og har aldrig haft et dårligt trip - hverken på svampe eller pænt store mængder skunk.
Én enkelt ting som jeg synes der mangler blandt alle de mange gode ting T-1337 skriver er, at der ikke er nogen garanti for at mærket ikke er på OVER 200ug. Jeg ville derfor ikke starte ud med mere end et halvt til hver hvis det var mig.

Hilsen BluePill

_________________
"Klarsyn er som absolut gehør - bare med øjnene."


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team