Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 18:50


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 19 jul 2020 23:43 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 25 apr 2016 01:54
Indlæg: 151
Jeg er 40 år og ret garvet med cola gennem en del år, men er totalt nybegynder hvad angår andre stoffer.
Derfor placerer jeg dette indlæg i "Grundskolen".

Havde egentlig ikke tænkt mig nogensinde at skulle prøve andet end cola (jeg hader f.eks at være svimmel eller se ting, der ikke er der) og bliver nemt kvalme-agtig bare jeg er oppe i en forlystelse i Tivoli. Derfor er jeg bange for at tage hul på stoffer, hvor man nemmere mister kontrollen end ved coke.

Nu er sagen den, at jeg købte tre gram cola forleden, og min dealer har åbenbart et "sommertilbud", hvor de giver en gratis pose Emma med i købet, når man køber tre poser coke. Derfor kunne jeg lige så godt tage imod den.

Nu ligger den så i en kop i køkkenet og kukkelurer. Det er krystalklumper med en let gullig farve.
Ved ikke, om jeg overhovedet kaster mig ud i det på et tidspunkt, men if so:

Hvordan indtages det bedst? Hakket fint og sniffet som ved coke eller måske hældt i en kop med et eller andet væske og drikkes?
Har også hørt tale om en lille klump WC-papir med stoffet indeni og taget som en bomb oralt.

Jeg er lidt på bar bund - og samtidig selvfølgelig bange for, at man kommer til at tage for meget. Ejer nemlig ikke en stof-vægt.
Jeg er med på, at der ikke skal så meget Emma til som cola i en dose.

Kom med jeres erfaringer fra dengang, I tog Emma første gang. Og som sagt: Jeg er 40 år. Så behøver ikke de der "lad være"-råd som gives til uerfarne 17-årige.

Tak for forhånd :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 jul 2020 02:21 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 dec 2010 18:50
Indlæg: 569
Geografisk sted: L.A.
Super du lige forhører dig, hvad det er du kaster dig ud i. :)
MDMA er heldigvis ret let at få god vejledning til, f.eks. sider som denne: http://drugs.tripsit.me/MDMA
Den indeholder faktisk alle de tal mht. dose, varighed osv., man som ny godt vil kende.
Du bør investere i en vægt, så du kan veje din dose af.
Hvis du er seriøs omkring dine stoffer, bør du også teste dit MDMA med et testkit, så du kan se om det rent faktisk er MDMA du har fået.

Der er, ligesom så meget andet, forskellige meninger om, hvordan det er mest nice.
Første gang jeg tog MDMA, havde jeg vejet min dose af og overført det til en gelatine kapsel. Personligt var det for overvældende på den måde. Når der går hul på kapslen nede i maven, bliver alt stoffet frigivet på én gang, så jeg fik det vi i min vennekreds kalder "sus". Nogle af mine venner synes det er fedt nok bare at tage det i en kapsel eller i en bombe og få en lussing til at starte med. Nogle andre af os foretrækker at afveje dosen og hælde det op i en drik og så sippe den i løbet af 15-20 minutter. På den måde bliver starten lidt mere smooth.
Redoseringen plejer jeg dog at sniffe, men det er også en lavere dose, så der får jeg ikke sus på samme måde.

Udover det, så kan du rigtig nørde på det og læse op på alle mulige forskellige tilskud, som efter sigende skulle give en mindre nedtur (hvis du er en af dem der får det, det er langt fra alle der gør det). Men alt det har jeg sgu ikke sat mig ind i, så der må nogle andre på banen.

Jeg plejer bare at sørge for at være udhvilet, få nok at spise i løbet af dagen og noget let til aftensmad, sørge for at få noget vand indenbords i løbet af dagen og generelt sørge for jeg har god tid til at restituere efter min tur. :)

_________________
Hi Karin.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 jul 2020 07:10 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2009 11:55
Indlæg: 2306
Geografisk sted: Casa Tranquila
Det er vigtigt du er klar over at mdma er en helt anden oplevelse end coke og i mine øjne noget mere gennemgribende. Du ser ikke ting der ikke er der, men man kan godt føle sig som et kærlighedsmonster. Det er overvældende for nogen fordi man ikke før mdma har oplevet så meget eufori på en gang. Tiden går ekstremt stærkt og man kan komme til at sige ting man ikke mener fordi man er så glad. Derfor vil jeg anbefale at man prøver det i hjemlige omgivelser med folk man kender og elsker!! Det et langt mere “hippie” agtigt end coke. Bare lige vær obs på at det ikke bare er stimulerende. 80-120 mg er en god startdosis. Så er man flyvende i 3-5 timer. Dine kæber bliver måske meget spændte. Tyggegummi er rart under trippet, men min erfaring er at man let gumler løs og det derfor forværrer kæbens ømhed dagen efter.

_________________
«Jeg tror, det er vigtigt med oplevelser, der taler til vores sanser, noget, der befrugter vores fantasi, som nærer tanken, og som kan gøre vores verden større.
Det er slet ikke så unyttigt endda.»
HKH Margrethe ll af Danmark


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 jul 2020 09:25 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Jeg vil undgå at sniffe det, det smager af kemisk lort gennem næsen længe var min oplevelse.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 jul 2020 10:20 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 20 aug 2011 17:06
Indlæg: 38
Geografisk sted: I Vulvaland
Ja det er helt rigtig det som Leah skriver at man kan opleve at få et sus på comeup når man indtager det i gelatin kapsel, suset er lidt ligesom det gyldne tårn i tivoli i et par minuter hvor jeg lige skal sætte mig ned og samle mig inden jeg kan danse videre.
Når jeg preloader med 1000 mg vitamin c og 500 mg magnesium en gang om dagen tre dage før, to timer før på selve MDMA dagen, og dagen efter, så oplever jeg ikke suset idet MDMAens comeup blive strukket udover en times tid længere end uden preload. Dvs. at istedet for at peake + 50 min. så peaker jeg + 1.45 min. fortrækker helt sikkert den måde at gøre det på trippet bliver mere ligevægtigt og ikke så rutjsebaneagtig og jeg beskytter min hjerne samtidig.
Ja en vægt til at veje korekt dose (120 mg for sweet spot) og testkit til at se om du har MDMA anbefales på det KRAFTIGSTE herfra.

Rigtig godt tur.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 jul 2020 00:57 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 25 apr 2016 01:54
Indlæg: 151
Tak for svar og råd.
Jeg er udmærket klar over, at Emma og Coke på ingen måde kan sammenlignes, og som sagt havde jeg heller ikke tænkt mig at jeg skulle prøve noget andet, egentlig.
Jeg har aldrig søgt hverken sus, at kunne danse natten lang eller en tilstand, hvor jeg "svæver" eller lignende, og derfor har jeg ikke søgt at eksperimentere, selv om andre stoffer er langt mere potente.
Coke giver mig bare en ekstrem velvære og fed tilstand, hvor jeg føler mig meget energisk og aktiv / kreativ og samtidig hader jeg at blive "over-fuld", hvilket coke er med til at regulere. Uden at miste kontrol.
Nu havde jeg bare en gratis omgang, så derfor ville jeg lige høre.
Jeg skal helt klart have en vægt (så jeg også kan veje min coke - det har jeg altid tænkt på, så jeg ikke bliver snydt). Har trods alt taget coke af og til gennem 12 år.
Men testkit osv tror jeg nu ikke, jeg er så klar på, idet MDMA for mit vedkommende nok ville være den ene gang og aldrig igen.
Men måske jeg må æde mine ord igen. Tænker bare det er bedst for mig at lade være, haha.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 jul 2020 10:56 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2009 11:55
Indlæg: 2306
Geografisk sted: Casa Tranquila
Altså testkit kan købes for 50-100 kr i en butik i Kbh og er til engangsbrug. Men synes faktisk du skal lade være hvis du ikke har lyst til at prøve at svæve. Det er nærmest definitionen af mdma oplevelsen. Jeg har lige været på vandretur hvor et par af mine venner indtog mdma. De kunne ikke mærke deres tunge rygsæk og havde det som en leg at gå 10 km i korrupæret tærren i modvind. Hvis du kommer i coke kredse, har du vel en ven der vil blive glad for din pose

_________________
«Jeg tror, det er vigtigt med oplevelser, der taler til vores sanser, noget, der befrugter vores fantasi, som nærer tanken, og som kan gøre vores verden større.
Det er slet ikke så unyttigt endda.»
HKH Margrethe ll af Danmark


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 jul 2020 00:20 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 12 dec 2016 14:21
Indlæg: 266
Geografisk sted: København
Til info så kan en milligramsvægt købes for omkring 200,- så det er bare med at komme et smut på eBay.co.uk :)

_________________
"Klarsyn er som absolut gehør - bare med øjnene."


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 jul 2020 00:33 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 25 apr 2016 01:54
Indlæg: 151
Hector Salamanca skrev:
Altså testkit kan købes for 50-100 kr i en butik i Kbh og er til engangsbrug. Men synes faktisk du skal lade være hvis du ikke har lyst til at prøve at svæve. Det er nærmest definitionen af mdma oplevelsen. Jeg har lige været på vandretur hvor et par af mine venner indtog mdma. De kunne ikke mærke deres tunge rygsæk og havde det som en leg at gå 10 km i korrupæret tærren i modvind. Hvis du kommer i coke kredse, har du vel en ven der vil blive glad for din pose



Ja, tror også det bliver ved tanken. Ellers kan jeg måske få lidt rabat hos en anden coke-dealer, jeg har, hvis jeg smider en pose MDMA oven i kontanterne ved køb :-)

Jeg kommer faktisk ikke i coke-kredse som sådan - det er meget få venner, der tager lidt engang i mellem, og i de tilfælde er det kun coke. Så tror sgu ikke der er nogle aftagere :-). Men jeg finder nok noget at bruge posen til haha :-)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 jul 2020 03:08 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 08 jun 2020 15:45
Indlæg: 131
Personligt synes jeg at MDMA giver en eufori som cola slet ikke kan præstere. Og man får utvivlsomt mere for pengene. Så hvem ved om du ville synes bedre om det hvis du valgte at prøve det? :-) Men jeg kan sagtens forstå at du ikke har noget behov for at prøve nye rusmidler, især hvis du føler at cola fungerer for dig.

Folk har forskellige præferencer mht hvordan det skal indtages. Men vil dog sige at det langt fra er lige så behageligt at sniffe som cola. Det svier ofte langt mere, og giver en langt værre smag. Jeg kan få kvalme bare ved at lugte til en pose med mdma, fordi det har sådan en vammel sødlig duft.
Men også i forhold til hvordan virkningen rammer, kan jeg klart bedst lide at spise det i bomber/kapsler. Men det er som sagt en personlig præference.

Hvis du ombestemmer dig og prøver det alligevel, så giv lige en melding på hvad du synes om det :-)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 22 jul 2020 18:23 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 09 jan 2008 01:22
Indlæg: 711
Geografisk sted: sted
Hvis du vælger at tage det alligevel, vil jeg anbefale at du tager det sammen med anden, når det er første gang ellers tror jeg ikke du finder det så spændende igen. At have andre mennesker omkring sig er lækkert....i starten.:)

_________________
even dwarves start small


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 jul 2020 21:26 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2010 12:37
Indlæg: 836
Vil lige slå et lille slag for mdma nasalt, selvom jeg også generelt fortrækker at spise det:

Effekterne kommer på lidt hurtigere nasalt og der er ikke så stor forskel på hvor hurtigt det kommer op afhængigt af om du fks har spist stort. Spiser generelt en del; nok for meget for tiden, så som fyr der er glad for en fyldt mave, kan det næsten være lidt mere forudsigeligt ved at sniffe det på en led. Spiste en gang en kapsel efter en kæææmpe måltid sushi og det kom nærmest først på 2 timer efter jeg havde slugt kapslen, hvilket måske ikke lige var helt optimalt kan man sige hah.

Men det er nu en gang en lidt mere ubehagelig oplevelse i snudeskaftet end cola.

_________________
NL: Efter der var problemer med vaskemaskine i lidt over en måned har jeg fået et nyt forhold til at vaske tøj. I stedet for at udskyde det indtil jeg ikke har andre muligheder end at vaske, får jeg rent faktisk gjort det løbende.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 jul 2020 21:33 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 10 dec 2019 14:55
Indlæg: 67
Kan bedst lide at tage en dosis oralt, og så sniffe lidt inden den sparker ind

_________________
ओं


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 11 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team