Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 21:26


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 13 jun 2018 21:54 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 13 jun 2018 21:39
Indlæg: 1
Hej,
Jeg har en psykisk lidelse, PTSD, og er ikke i medicinsk behandling grundet opretholdelse af et ønske om forsat at være aktiv på arbejdsmarkedet. (det er settings, og så er der ikke mere i det).

Jeg har tidligere fået udskrevet sovepiller, men jeg bliver voldsomt afhængig af dem, og de mister med tiden effekten.
Så jeg har på det sidste, inden sengetid, brugt at ryge en joint, for at "slukke" hovedet for natten.

Spørgsmålet lyder på, om der er et alternativ? Jeg bryder mig ikke om og ryge, og jeg har ikke i sinde at inkorporere cannabis i madlavningen. Jeg ønsker et "low profile" alternativ. Piller eller lignende.

Håber at der er en venlig sjæl derude, som vil give mig noget inspiration, så jeg igen kan få lidt ro på.

Venligst,
Soldaten


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 jun 2018 22:29 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 sep 2008 17:04
Indlæg: 2080
Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
Hvad med baldrian eller humle kapsler?

_________________
NotoriskSpradebasse!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 jun 2018 23:22 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:24
Indlæg: 641
Prøv Kava, helst ikke i kapselform men en af de instants der er fra IHerb.com. Virker som en slags benzo/sovepille samt mod angst og er lovligt uden abstinenser eller tolerance.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 jun 2018 00:44 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 14 apr 2011 00:03
Indlæg: 1360
Umiddelbart virker cannabis ikke som en god kombination til PTSD! Dog holdt in mente, at du kun vil bruge det til søvninduktion, er det måske mindre bekymrende..

Jeg bruger selv cannabis for at lette min søvn, når søvnløse perioder rammer. Selvom det ikke er optimalt, er det bedre end alternativerne. Hvis aspektet ved cannabis, som du ikke bryder dig om, er røg, så vil jeg anbefale en vaporizer. Det kommer ikke til at blive godt, at spise cannabis til dette formål. Enten er dosis for lav, og den ønskede effekt udebliver efter en times venten; eller også bliver man alt for påvirket, og er hæmmet dagen efter. Doseringsformen er svær at graduere til et differentieret behov fra dag til dag.
En vaporizer giver samme doserings mulighed som fx en joint, men uden røgen. Dette er derfor en mulighed, hvis du ønsker at kunne bruge cannabis. Der er i øvrigt ret kraftig potentiering af cannabis ved brug af melatonin, deres søvndyssende effekt forstærker hinanden. Man kan derfor få en kraftigere søvn-effekt ved at bruge både cannabis og melatonin (og evt begge dele i mindre individuelle doser end normalt). Det er dog, som du nok ved, bedst kun at benytte disse stoffer ved nød.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team