Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 19:50


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Study drugs
Indlæg: 05 apr 2018 16:35 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 05 apr 2018 16:10
Indlæg: 1
Hej!

Har læst lidt om studydrugs herinde, men kunne godt bruge lidt mere hjælp.
Jeg læser til dagligt på uni, men har tænkt mig at skifte studie. Jeg læser derfor ved siden af også enkeltfag om aften. Jeg studere derfor 12 timer om dagen og skal til eksamen både på uni og i mine enkeltfag. Tanken om studydrugs, er derfor meget fristende. Jeg har læst mig frem til, at især Ritalin skulle give øget energi, forbedret koncentrationsevne og mentalt overskud, hvilket er alt det jeg lige har brug for. Ved godt det ikke er et mirakelmiddel, men jeg kunne godt bruge et ekstra lille skub.

Jeg har fået fat i motion på 10 mg. Jeg har startet med at prøve at tage 5 mg. Hvordan føles effekten præcis? Er i tvivl om dosis er for lav, men ville gerne starte stille ud. Har ikke følt noget af overståede, men derimod træthed og ondt i maven. Er dog ikke klar over om det er pillens skyld eller fordi jeg bare er i gang længe.

Hvad kan jeg gøre? Og hvor lang tid inden jeg skal bruge “effekten” er det bedst at tage det?
Skal jeg øge dosis, eller er der noget andet i evt kan anbefale mig?

Hilsen nybegynderen!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 apr 2018 22:41 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 20 nov 2017 13:18
Indlæg: 10
Marielouise skrev:
Hej!

Har læst lidt om studydrugs herinde, men kunne godt bruge lidt mere hjælp.
Jeg læser til dagligt på uni, men har tænkt mig at skifte studie. Jeg læser derfor ved siden af også enkeltfag om aften. Jeg studere derfor 12 timer om dagen og skal til eksamen både på uni og i mine enkeltfag. Tanken om studydrugs, er derfor meget fristende. Jeg har læst mig frem til, at især Ritalin skulle give øget energi, forbedret koncentrationsevne og mentalt overskud, hvilket er alt det jeg lige har brug for. Ved godt det ikke er et mirakelmiddel, men jeg kunne godt bruge et ekstra lille skub.

Jeg har fået fat i motion på 10 mg. Jeg har startet med at prøve at tage 5 mg. Hvordan føles effekten præcis? Er i tvivl om dosis er for lav, men ville gerne starte stille ud. Har ikke følt noget af overståede, men derimod træthed og ondt i maven. Er dog ikke klar over om det er pillens skyld eller fordi jeg bare er i gang længe.

Hvad kan jeg gøre? Og hvor lang tid inden jeg skal bruge “effekten” er det bedst at tage det?
Skal jeg øge dosis, eller er der noget andet i evt kan anbefale mig?

Hilsen nybegynderen!


Jeg ville nok overveje mere milde præparater til en start. F. eks. L-Tyrosine eller Modafinil. Motiron er et temmelig heftigt præparat. Jeg ville i hvert fald udvise ret stor forsigtighed med det. Jeg fik det selv enormt dårlig af at tage det, og vil aldrig nærme mig det igen med en ildtang. Omvendt kender jeg da en del med ADHD som er ganske tilfredse med at tage det, så det virker positivt på nogle. Det hører bare ikke just til blandt de mest milde study drugs.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 apr 2018 02:23 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 dec 2010 18:50
Indlæg: 569
Geografisk sted: L.A.
Hej Marielouise

Fedt du lige forhører dig, inden du kaster dig ud i noget. Jeg vil ikke blande mine holdninger ind og male nogen, men jeg synes lige du bør læse denne tråde igennem: https://www.psychedelia.dk/forum/viewto ... =4&t=54617
Der er ingen fifs af hente relateret til din aktuelle problemstilling, men en masse fornuftige holdninger og en rask diskussion om, hvilke syns- og standpunkter der er, omkring det er anvende study drugs. Ud fra dette kan du selvfølgelig danne din egen mening, der er både folk der taler for og imod. :)

_________________
Hi Karin.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 apr 2018 10:49 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 nov 2017 22:53
Indlæg: 20
Hej MarieLouise.

Jeg vil selv anbefale phenibut. Dette kan bruges som både et party- og studydrug. Phenibut er ganske lovligt i Danmark, og vil blive kaldet et smartdrug på markedet. Du kan læse om Phenibut her: https://americanaddictioncenters.org/phenibut/ . Man kan købe Phenibut forskellige steder på nettet, jeg har dog købt det gennem en jeg kender. Men jeg vil dog dele ud af egen erfaring.

Når du tager Phenibut første gang, kan du nok ikke mærke den største forskel i dit sind. Efter anden gang, vil du begynde at ligge mærke til, at din koncentration, humør og overskud er bedre. Vil dog råde, til at du højest tager det 2 gange om ugen, da det kan have effekt på din lever (ligesom alkohol og kokain har effekt på din lever. (Dette gør at når du drikker 6 genstande, vil det svarer til 12 genstande)).
Når du tager Phenibut går der cirka 3-4 timer, før du kan mærke en forskel. Dette varer mellem 16-24 timer, det kommer an på hvor meget du indtager.
Jeg vil råde, at du prøver det af på en hverdag til at starte med. Start med cirka 1,5-2 gram og se om det passer til dig. Inden fester kan du eventuel tage mellem 2-3 gram.
Phenibut er pulver og har en meget grim smag, så bland det i et lille shot glass vand og skyld det ned med et glas vand, sodavand eller hvad du ellers vil bruge, så den dårlige Phenibut smag forsvinder.

Skriv endelig, hvis du har yderligere spørgsmål

_________________
Hellere skide det ud, end at smide det ud


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 apr 2018 19:17 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 05 mar 2007 21:07
Indlæg: 691
Geografisk sted: KBH
Fheges -> Fra dit link: “Phenibut is a GABA-B agonist...” Ville personligt ikke bruge en GABA-agonist som study drug. Men der er vi nok bare forskellige ;)

_________________
The general form of a truth-function is [p¯,ξ¯,N(ξ¯)].
This is the general form of proposition.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 apr 2018 19:29 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 feb 2008 20:46
Indlæg: 637
Geografisk sted: København
Fheges skrev:
Phenibut er pulver og har en meget grim smag

Nej, hvad? Phenibut smager da glimrende :mrgreen:

Desuden tror jeg ikke at phenibuts forstærkende virkning på alkohol skyldes noget i leveren, men derimod at de begge to virker på gaba-receptorer og de så på en eller anden måde forstærker hinanden. Er ikke helt sikker på det sidste, så eksperterne må rette mig hvis jeg tager fejl.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 apr 2018 16:02 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 25 maj 2012 15:34
Indlæg: 16
Jeg vil heller ikke anbefale at tage pheinbut, det er en GABA agonist, så medmindre det er fordi man har meget angst er det et dårligt valg.

Motiron(methylphenidat) kan på nogen virke "trættende" det er blandt andet derfor man giver det til ADHD patienter som første valg; fordi en stor del af ADHD patienter netop oplever det du beskriver, de bliver trætte og kan slappe af.

Der findes et hav af forskellige study drugs. Jeg bruger selv Elvanse, lisdexamfetamin, fordi det virker bedre. Dvs at jeg får energi til studie mv. Methylphenidat virker på samme måde som du beskriver, en trættende efffekt. Måske du burde prøve noget andet og selvf. kun i pressede perioder.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team