Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 18:03


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Gude-stoffet
Indlæg: 10 mar 2018 09:39 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 12 apr 2016 20:34
Indlæg: 14
Geografisk sted: universet
Jeg er en ung dreng på tyve år og på jagt efter det perfekte stof.
Så jeg vil høre jer, min alder taget i betragtning, hvilket stof vil i anbefale? Jeg er interesseret i psychedeliske stoffer men ved ikke om det er for tidligt at begive mig ud i?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 mar 2018 09:46 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Svampe kan du selv dyrke eller plukke (spidsnøgenhat) og heri ligger muligheden for at føle sig et med moder jord på et nærmest guddommeligt plan i forhold til den indsigt du kan opnå.
Ketamin er helt sikkert også en mulighed, men jeg synes helt klart at svampene er dem som har givet de største øjneåbnere af indsigt.
Samt afhængeligheds potentialet er væsentlig større ved ketamin end ved svampene så svamp må være det bedste og sikreste bud læs op på dosering og settings.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 mar 2018 10:38 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2009 11:55
Indlæg: 2306
Geografisk sted: Casa Tranquila
Ja svampe er for mig at se det mest oplagte stof når man ikke har haft en psykedelisk oplevelse. Men jeg tror du vil have bedst af at læse op på de forskellige stoffer og selv undersøge deres virkningsprofil. Til formålet findes der sider som erowid.org og psychonautwiki.org der giver en ret god beskrivelse af stoffernes struktur og virkninger. Derudover er det en god ide at læse triprapporter, så man er klar til hvilke udfordringer der kan opstå. F.eks. er set og setting utrolig vigtig i et psykedelisk trip og jeg mener du får de bedste oplevelser hvis du befinder dig i naturen. Det er også vigtigt at du første gang er sammen med nogle andre som du stoler på. Gerne nogen med erfaring i at trippe, og allerhelst en der holder sig nogenlunde sober. Man kan blive forvirret og der er det altså rart i starten at have en til at hjælpe med at få verden til at give lidt mening.

Synes egentlig 20 år er en ok alder, hvis man da ikke kan vente længere. Men synes du skal give dig selv tid til at forberede dig rigtig rigtig godt på første trip og jeg ville personligt vente til vejret var varmere også tage med nogen gode venner ud i et shelter eller lignende. Alt efter hvad du vil med dit trip, så ville jeg også planlægge nogen mulige aktiviteter. Såsom tegning, jonglering, poi poi, eller anden form for kreativ udfoldelse du godt kan lide.

_________________
«Jeg tror, det er vigtigt med oplevelser, der taler til vores sanser, noget, der befrugter vores fantasi, som nærer tanken, og som kan gøre vores verden større.
Det er slet ikke så unyttigt endda.»
HKH Margrethe ll af Danmark


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 mar 2018 12:49 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 12 apr 2016 20:34
Indlæg: 14
Geografisk sted: universet
Mr. Gone skrev:
"Gude stoffet" får mig straks til at tænke på DMT.
Der findes ikke noget perfekt stof, det handler om hvad man leder efter.

Hvorfor vil du gerne tage psykedeliske stoffer?



Jeg vil mærke livet på en ny måde finde en slags indre kerne - det er svært at forklare
Jeg føler jeg mangler noget i mit liv


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 mar 2018 12:55 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 09 jan 2008 01:22
Indlæg: 711
Geografisk sted: sted
Find ud hvordan du forklarer det. Så skal vi nok hjælpe dig med at finde det rigtige narko til dig bagefter.

_________________
even dwarves start small


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 mar 2018 13:37 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 12 apr 2016 20:34
Indlæg: 14
Geografisk sted: universet
Okay mand jeg gør et forsøg:
Grundet psykofarmaka har jeg næsten ikke kunne mærke noget de sidste tre år jeg føler mig helt fjern for mig selv kan godt tænke mig større indsigt i livet mærke jorden sådan rigtigt
Og da jeg ikke må stoppe med min medicin tænkte jeg at et småt forbrug af psykedeliske stoffer kunne hjælpe mig med at finde mig selv igen og mine sanser


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 mar 2018 13:52 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2009 11:55
Indlæg: 2306
Geografisk sted: Casa Tranquila
Balachandra skrev:
Mr. Gone skrev:
"Gude stoffet" får mig straks til at tænke på DMT.
Der findes ikke noget perfekt stof, det handler om hvad man leder efter.

Hvorfor vil du gerne tage psykedeliske stoffer?



Jeg vil mærke livet på en ny måde finde en slags indre kerne - det er svært at forklare
Jeg føler jeg mangler noget i mit liv


For at finde en slags indre kerne og ståsted i dit liv, så skal der mere til en et stof. Jeg mener sagtens psykedeliske stoffer kan starte en sådan søgen op. Men integrationen af en indre kerne finder man ikke med det samme og det bliver ikke altid katalyseret gennem psykedeliske oplevelser. Synes du skal starte med at prøve at meditere på hvad du mangler i dit liv også bagefter skrive det du har tænkt på ned.

Hvis du alligevel springer ud i den psykedeliske oplevelse, så lyder det til at du skal forberede en session hvor din intention med trippet bliver centrum. Det lyder til at du vil benytte det terapeutisk også nytter det altså ikke noget at gøre det med ens vilde venner. Hvis man skal på en indre rejse, så brug din bedste ven som tripsitter og befind dig i vante rammer hvor du selv kan styre musikken og der ikke kommer udefrakommende forstyrrelser. Naturen er selvfølgelig stadig en mulighed, men der bliver oplevelsen umiddelbart ikke ligeså indadvendt. Tilgengæld kan man lære at elske naturen og tror mange i dagens danmark i virkeligheden mangler en connection til naturen. Psykedeliske stoffer har i hvert fald givet mig mere lyst til længere gåture også i æddru tilstand.

Jeg synes det er vigtigt at føle sig veltilpas i mit liv når jeg indtager psykedeliske substanser. Jeg ser det mere som krydderi i et godt måltid. Dit måltid (liv) skal være bygget op af gode råvarer (uddannelse, arbejde, venner, familie, hobbyer osv.) også kan man vælge at krydre det med nogen ekstraordinære oplevelser, men man skal ikke bruge stoffer til at udfylde et tomrum.

P.S. det her indlæg var skrevet før jeg så, at du er på psykofarmaka. Såvidt jeg ved virker psykedeliske stoffer ikke synderligt godt når man er på anti-psykotisk medicin. Nu ved jeg jo ikke hvad din diagnose er, men generelt anbefales det ikke at tage psykedeliske stoffer uden en proffesionel terapeut når man er psykisk syg. Hvis du ikke længere tager psykofarmaka og ikke kan slippe tanken så mener jeg du skal gå meget langsomt frem. f.eks. start med at mikrodosere (omkring 200-250 mg cubensis).

_________________
«Jeg tror, det er vigtigt med oplevelser, der taler til vores sanser, noget, der befrugter vores fantasi, som nærer tanken, og som kan gøre vores verden større.
Det er slet ikke så unyttigt endda.»
HKH Margrethe ll af Danmark


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 mar 2018 14:09 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 06 okt 2015 12:35
Indlæg: 783
Hvilken slags medicin tager du? Det lyder for mig som om du tager noget sløvende medicin imod en alvorlig sindslidelse. Hvis det er rigtigt, så vil jeg ikke råde dig til at eksperimentere med psykedeliske stoffer. Der er en betydelig risiko for at du forværrer din sindslidelse.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 mar 2018 20:14 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
Tror du ikke, at det ville være trip nok eventuelt at være fri fra psykofarmaka til at starte med?

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 mar 2018 22:14 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 jan 2009 13:36
Indlæg: 2115
Geografisk sted: Et sted få finder.
spaffeh skrev:
Tror du ikke, at det ville være trip nok eventuelt at være fri fra psykofarmaka til at starte med?


+1

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 13 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team