Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 apr 2024 01:02


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 18 jan 2018 03:26 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 18 jan 2018 03:14
Indlæg: 1
hej, jeg har lidt af hvert (fysisk og psykisk) som gør at jeg virkelig godt kunne bruge en pause fra det hele. men pga. en lidt voldsom astma og al den medicin jeg tager, er jeg bange for bivirkninger og har svært ved at tage stilling til hvilket stof jeg tør prøve.
jeg tager en masse blandet astma medicin (både inhalator og piller) derudover tager jeg medikinet (behandling af add.)
er der nogen der har erfaringer med astma og det medicin jeg nævnte, i forhold til rusmidler? er der nogen rusmidler som ikke giver åndedrætbesvær som bivirkning?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 jan 2018 10:46 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 apr 2002 01:01
Indlæg: 2454
Geografisk sted: Sjælland
Velkommen til. Hashkager eller guldkakao er nok mit bedste bud hvis det er en "pause fra det hele" du søger. "Rigtige" psykedeliske stoffer føles sjældent som en pause, og det er nok nogle lidt andre ting du skal søge efter, hvis der er der du skal lede efter svaret.

_________________
All perverts may not be marijuana smokers, but practically all marijuana smokers are perverts.
Colonel Garland Williams, former head of U.S. Narcotics Enforcement


Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 jan 2018 15:28 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 06 okt 2015 12:35
Indlæg: 783
MDMA er alle tiders pausestof, men jeg ved ikke hvordan det vil virke sammen med al den medicin, du tager. Og hvis du er deprimeret, risikerer du at få det endnu værre bagefter. Men start med at tage en lille dosis (40-50 mg.), og se hvordan det går.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 jan 2018 15:48 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 maj 2016 15:12
Indlæg: 313
Lad vær at tage nogen former for rusmidler når du har det som du beskriver, det føre ikke noget godt med sig, hvis du ikke engang ved hvad du tør tage, så er der ingen der kan fortælle dig hvad det skulle være, da du nok inderst inde ikke har behov for nogen som helst stoffer.

Jeg kan anbefale Akupunktur som hjælp til din svære astma http://www.qi-akupunktur.dk/Astma

Vent med at tage rusmidler til du er ovenpå og glad og nyder livet, så er det bare så meget sjovere.

_________________
Bonzai guru


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 jan 2018 18:24 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 14 apr 2011 00:03
Indlæg: 1360
Som bubber skriver, cannabis indtaget oralt. Det er et relativt mildt stof med højt potentiale til afslapning og det har stort set ingen medicinske kontraindikationer. Med andre ord, det er et meget sikkert stof at tage rent fysiologisk. Ved at spise det og ikke ryge/dampe det, skåner du dine astmatiske lunger fra, at skulle overanstrenges.

Vær opmærksom på, at selv spist cannabis kan give lidt slimet hoste. Det er helt normalt og skyldes blot, at stofferne i cannabis har nogle effekter i lungerne.

Det psykologiske aspekt er dog et problem. Hvis du ikke har det godt psykisk, får du det kun værre af cannabis. Det gør dig ikke glad, det gør dig nærmere mere det-du-er-når-du-indtager-det, og lader dig bedre absorberes af ting omkring dig.

Edit:
Jeg uddyber gerne hvad jeg har skrevet, men helst fra konkrete sprgsmål.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 jan 2018 04:51 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 04 dec 2012 23:06
Indlæg: 110
Enspænderen skrev:
MDMA er alle tiders pausestof, men jeg ved ikke hvordan det vil virke sammen med al den medicin, du tager. Og hvis du er deprimeret, risikerer du at få det endnu værre bagefter. Men start med at tage en lille dosis (40-50 mg.), og se hvordan det går.

Det vil jeg så til gengæld ikke anbefale. I nogle nylige kliniske forsøg forsøgte man at bruge lave doser af MDMA som blinding, og i den setting fik patienterne det værre - angiveligt fordi den stimulerende effekt kom til at dominere oplevelsen. Er man i forvejen psykisk sårbar bør man nok være opmærksom på det. Henrik Rindom kom for nylig for skade at joke med at man på natklubberne kunne sælge lave doser MDMA i stedet for alkohol. Heller ikke i den setting synes jeg det er smart - fuld dosis eller no go, er mine bud.
EDIT:
Rick Doblin skrev:
I thought I had solved the now-classic problem of the placebo in psychedelic research in my dissertation, by proposing to use low doses of the drug being tested and compare them to full doses. The low doses, I reasoned, could cause sufficient blinding by generating some confusion among subjects and therapists about whether a low dose or a full dose had been administered, while not providing a full therapeutic effect which would make it difficult to compare outcomes and show a difference between the two groups.

MAPS’ series of Phase 2 studies demonstrated that the lower doses did indeed result in a substantial increase in the percentage of incorrect guesses by subjects, therapists and CAPS raters, so the blinding was sufficient. However, to our surprise, we also found that low doses—while they were sufficient to produce a more effective blind—tended to make subjects anxious and uncomfortable, feeling emotionally activated but still not quite able to suppress their fear responses to their trauma. Lower doses of MDMA actually had the effect of reducing the benefits of therapy compared to an inactive placebo, thereby making it easier to show a statistically significant difference between our full dose and the control condition. Therefore, we proposed to the FDA that our Phase 3 design involve administering the same psychotherapy to both groups while administering full doses of MDMA to one group and inactive placebos to the control group. Now that FDA has provided MAPS with an Agreement Letter, we know that our final results will not be challenged on the basis of an unsuccessful double-blind.

https://www.maps.org/news/bulletin/arti ... summer2017


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 11 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team