Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 maj 2024 05:54

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 12 sep 2017 11:28 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 12 sep 2017 10:25
Indlæg: 9
Hej Psycedelia.dk - Jeg er ny, meget ny!
De eneste form for rusmidler jeg i mit liv har prøvet er alkohol og en lille smule hash.

Men i den sidste tid har stoffet DMT vækket en kæmpe interesse i mig. Jeg er fast besluttet mig for at det er noget jeg vil prøve.
Det skræmmer mig en lille smule, fordi jeg altid har været én som har holdt stor afstand fra alt hvad der kunne kategoriers som stoffer.
Samtidig har jeg en rolig følelse omkring det, en form for tillid.
Jeg finder det særligt interessant at det er noget som findes både i planter såvel som i mennesker og dyr.

Jeg har undersøgt mig til en masse, google søgninger og youtube videoer.
Jeg ser lidt som DMT som noget der rent?
Mindre farligt andre stoffer.

Jeg ønsker at få noget spirituelt ud af DMT.
Jeg har dog endnu ikke fundet noget endnu?

Er det noget som er mindre "almindelig" i Danmark som f.eks. Hash.

Ligeledes har jeg overvejet at tage til Peru og prøve Ayahuasca.

Jeg er nysgerrig omkring hvad jeres råd og erfaringer er?
Har i stået i selv samme situation?

Kort om mig selv
Jeg er 31 årig gut som tænker en del over ting. Jeg har vanvittigt mange spørgsmål.
Jeg står pt. i en situation om den vej jeg er ved at tage i mit liv, også er den vej jeg virkelig ønsker.
Jeg arbejder fuldtid. 41-55 timer i ugen. Ved siden af læser jeg en HD.
Jeg er i en familievirksomhed, med udsigter til et generations skifte.
Jeg tilhører ikke nogen religion, men udforsker det spirituelle.


/Wait-What


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 sep 2017 13:14 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 06 okt 2015 12:35
Indlæg: 783
Hej Wait-What.

Hvis du interesserer dig for DMT, så er bogen "DMT - the spirit molecule" af Rick Strassman obligatorisk læsning. Det er simpelthen BOGEN om DMT. Han har lavet forsøg med stoffet igennem flere år. Desværre er hans resultater skuffende. Meget få af hans forsøgspersoner oplevede varige forbedringer af deres liv.

DMT forekommer naturligt i kroppen, men det betyder ikke nødvendigvis at det er mindre farligt end andre stoffer. De fleste psykedeliske stoffer er temmelig uskadelige fysisk set, så du bør ikke vælge stof udfra det alene. Faktisk virker DMT ekstremt stærkt psykisk, ens sind bliver fuldstændig overvældet, og derfor vil jeg mene at det er et dårligt stof at starte med. Det er bedre at begynde med de mere traditionelle psykedeliske stoffer, såsom LSD eller svampe. Eller tag i det mindste ayahuasca i stedet for rent DMT, under kyndig vejledning. Der afholdes også ayahuasca-ceremonier herhjemme.

Måske vil det interessere dig at deltage i weekendens psykedeliske symposium i København: www.facebook.com/events/724519854390792.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 sep 2017 13:48 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
Jeg vil næsten mene at en lav dose DMT er meget begynder venligt. Det varer ikke så længe og man er meget fattet under hele forløbet. Hvis man bare starter stille ud og arbejder sig langsomt op vil jeg mene at DMT er et fint stof at begynde med. Nu har jeg ikke prøvet ayahuasca selv, men kunne forestille mig at det var en del mere overvældende.

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 sep 2017 14:39 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 12 sep 2017 10:25
Indlæg: 9
Enspænderen skrev:
Hej Wait-What.

Hvis du interesserer dig for DMT, så er bogen "DMT - the spirit molecule" af Rick Strassman obligatorisk læsning. Det er simpelthen BOGEN om DMT. Han har lavet forsøg med stoffet igennem flere år. Desværre er hans resultater skuffende. Meget få af hans forsøgspersoner oplevede varige forbedringer af deres liv.

DMT forekommer naturligt i kroppen, men det betyder ikke nødvendigvis at det er mindre farligt end andre stoffer. De fleste psykedeliske stoffer er temmelig uskadelige fysisk set, så du bør ikke vælge stof udfra det alene. Faktisk virker DMT ekstremt stærkt psykisk, ens sind bliver fuldstændig overvældet, og derfor vil jeg mene at det er et dårligt stof at starte med. Det er bedre at begynde med de mere traditionelle psykedeliske stoffer, såsom LSD eller svampe. Eller tag i det mindste ayahuasca i stedet for rent DMT, under kyndig vejledning. Der afholdes også ayahuasca-ceremonier herhjemme.

Måske vil det interessere dig at deltage i weekendens psykedeliske symposium i København: http://www.facebook.com/events/724519854390792.


Jeg er faktisk i gang med den bog, dog som lydbog :D

Jeg har hørt en del skræk historier om LSD og Svampe!?
Hvordan er sådan noget med afhænighed?

Jeg har godt overvejet det i København!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 sep 2017 15:00 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
Fysisk afhængighed er ikke noget du skal frygte ved de fleste psykedeliske stoffer. Især ikke ting som svampe og lsd, hvor der hurtigt bliver opbygget en enorm tolerance

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 sep 2017 15:02 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 06 okt 2015 12:35
Indlæg: 783
De skrækhistorier, man hører om i pressen, skyldes næsten altid at folk tager stofferne til fester, og drikker alkohol til, eller at de har fået fat på nogle piller, der indeholder farlige stoffer. Hvis du indtager stoffer derhjemme, og sørger for at købe den rene vare, så skulle der ikke være den store risiko ved det, ifølge min vurdering. Man kan aldrig være helt sikker på at man har fået den rene vare, og derfor er det en god idé at starte forsigtigt, når man tager hul på et nyt parti.

Man bliver ikke afhængig af psykedeliske stoffer. Normalt går der flere uger imellem at man tager dem. Man KAN slet ikke tage dem hver dag, for der opstår hurtigt en tolerance, hvilket vil sige at de virker svagere og svagere. Cannabis er en undtagelse, men det er ikke noget egentligt psykedelisk stof.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 sep 2017 15:26 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 12 sep 2017 10:25
Indlæg: 9
Enspænderen skrev:
De skrækhistorier, man hører om i pressen, skyldes næsten altid at folk tager stofferne til fester, og drikker alkohol til, eller at de har fået fat på nogle piller, der indeholder farlige stoffer. Hvis du indtager stoffer derhjemme, og sørger for at købe den rene vare, så skulle der ikke være den store risiko ved det, ifølge min vurdering. Man kan aldrig være helt sikker på at man har fået den rene vare, og derfor er det en god idé at starte forsigtigt, når man tager hul på et nyt parti.

Man bliver ikke afhængig af psykedeliske stoffer. Normalt går der flere uger imellem at man tager dem. Man KAN slet ikke tage dem hver dag, for der opstår hurtigt en tolerance, hvilket vil sige at de virker svagere og svagere. Cannabis er en undtagelse, men det er ikke noget egentligt psykedelisk stof.


Kan få noget "personligt" ud af LSD? spirituelt, som jeg har læst og set (youtube) med DMT.

Hvordan er de 2 sammenlignet?

Eller er bare "høj"?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 sep 2017 16:27 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 06 okt 2015 12:35
Indlæg: 783
Ja, bestemt. Læs "Den indre rejse" (bind 1-4) og "Den kosmiske leg", af Stanislav Grof. Han var psykiater, og brugte LSD til at behandle alvorlige sindslidelser, men helbredelse og spiritualitet er dybest set to sider af samme sag. I begge tilfælde skal man overvinde sit fødselstraume, ifølge Grof.

DMT varer kun i 15 minutter, mens LSD varer i 8-10 timer, så der er stor forskel på de to stoffer. Der er grænser for hvad man kan nå på 15 minutter, mens der er god tid til den åndelige rejse når man tager LSD. Fordelen ved at tage ayahuasca i stedet for DMT, er at det varer i meget længere tid, typisk i 3-4 timer.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 sep 2017 18:45 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 jul 2016 22:08
Indlæg: 538
Wait-What skrev:
Jeg har hørt en del skræk historier om LSD og Svampe!?
Hvordan er sådan noget med afhænighed?

Afhængighed skal du ikke være bange for. Ja du kan få lyst til at gøre det igen på samme måde som man kan få lyst til at gøre så meget andet, men du vil ikke opleve abstinenser så meget kan slås fast.

For mig er det typisk stik modsat af afhængighed, når jeg har været på et psykedelisk trip med svampe er jeg virkelig mættet, og at tage det igen er ikke ligefrem det første jeg tænker på.

Personligt ville jeg klart anbefale svampe som et rigtig godt sted at starte med psykedeliske stoffer. Du kan finde dem i naturen herhjemme, det er sågar sæson lige nu.

Start småt, du kan altid tage et stærkere trip en anden gang, men går du for hårdt til den til at starte med kan det virkelig være en grim oplevelse.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 sep 2017 06:21 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 12 sep 2017 10:25
Indlæg: 9
Mange tak for jeres svar, de har været behjælpelige.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 sep 2017 09:39 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 12 sep 2017 10:25
Indlæg: 9
Hvis man f.eks. beslutter sig for at prøve LSD - er det en god idé at gøre med f.eks. en god ven?

Hvordan sikre man sig at man også har fået den ægte vare?

Er der nogle forholdsregler man bør tage sig?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 sep 2017 10:34 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 dec 2010 18:50
Indlæg: 569
Geografisk sted: L.A.
Wait-What skrev:
Er der nogle forholdsregler man bør tage sig?


Kig lidt rundt på forummet her, søg evt. med søgefunktionen.

Du er ikke den første, der skal på sin første psykedeliske rejse, så mange svar du søger er allerede blevet besvaret en masse gange. :)

_________________
Hi Karin.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 sep 2017 11:47 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2009 11:55
Indlæg: 2306
Geografisk sted: Casa Tranquila
Wait-What skrev:
Hvis man f.eks. beslutter sig for at prøve LSD - er det en god idé at gøre med f.eks. en god ven?

Hvordan sikre man sig at man også har fået den ægte vare?

Er der nogle forholdsregler man bør tage sig?


Jeg synes det er smart at have en ven med første gang, og jeg var utrolig glad for at have en tripsitter med også. Altså en æddru person, gerne en der har prøvet psykedeliske stoffer (det havde min faktisk ikke, men han var sgu meget dygtig alligevel).

Der findes testkits der kan teste om du har fat i en tryptamin!

I forhold til forholdsregler så synes jeg den her tekst er meget god: https://thethirdwave.co/first-psychedelic-trip/

_________________
«Jeg tror, det er vigtigt med oplevelser, der taler til vores sanser, noget, der befrugter vores fantasi, som nærer tanken, og som kan gøre vores verden større.
Det er slet ikke så unyttigt endda.»
HKH Margrethe ll af Danmark


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 sep 2017 12:40 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 06 okt 2015 12:35
Indlæg: 783
Wait-What skrev:
Hvis man f.eks. beslutter sig for at prøve LSD - er det en god idé at gøre med f.eks. en god ven?

Hvordan sikre man sig at man også har fået den ægte vare?

Er der nogle forholdsregler man bør tage sig?


LSD var faktisk det allerførste psykedeliske stof jeg prøvede. Og jeg var lige så grøn som du er. Og jeg vidste ikke om jeg kunne stole på ham, jeg havde købt det af. Og jeg tog det alene. Men det var ikke noget problem. Jeg sørgede bare for at starte forsigtigt. Den første gang tog jeg kun et kvart frimærke. Det gav mig en fornemmelse af hvordan stoffet virkede, og gjorde mig tryg ved det. Så kunne jeg senere optrappe dosen.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 sep 2017 12:43 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 sep 2014 17:34
Indlæg: 799
Du kan med fordel læse et par forskellige triprapporter (dem finder du nederst på forsiden), men særligt syntes jeg at Ø tripperen og hans vens "tripafhandling" er særligt gode, da de begge kommer meget nært nogle helt essentielle kernepunkter
https://www.psychedelia.dk/forum/viewto ... 90&t=53644


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 sep 2017 13:19 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 09 jan 2008 01:22
Indlæg: 711
Geografisk sted: sted
Det skal måske også lige nævnes at du hallucinerer med åbne øjne på lsd og med lukkede øjne på DMT (OEV/CEV).

_________________
even dwarves start small


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 sep 2017 13:34 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 06 okt 2015 12:35
Indlæg: 783
Man kan også hallucinere med lukkede øjne på LSD. Man kan selv vælge om man vil åbne eller lukke øjnene, og om man vil sidde/ligge ned eller være fysisk aktiv. Når man derimod tager DMT, så er kroppen totalt lammet. Man kan ikke engang mærke sin krop, og er helt væk, i en anden verden.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 sep 2017 14:08 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2009 11:55
Indlæg: 2306
Geografisk sted: Casa Tranquila
Altså jeg har da gået rundt på DMT (Changa) og haft OEVs! Kommer meget an på dosen man indtager :)

Jeg synes også det er på sin plads at nævne, at visuals egentlig ikke er det vigtigste i første trip. Jeg er i hvert fald fint tilfreds med at jeg startede stille ud, jeg kedede mig i hvert fald ikke på første trip på trods af dosen var for lav til intense visuals. Det er det tankesæt man får som er mest interessant imo! At visualsne så er utrolig flotte og plejer at akkompagnere tankesættet er jo bare en dejlig ting. Men imo er det ikke dem der bærer det terapeutiske potentiale.

_________________
«Jeg tror, det er vigtigt med oplevelser, der taler til vores sanser, noget, der befrugter vores fantasi, som nærer tanken, og som kan gøre vores verden større.
Det er slet ikke så unyttigt endda.»
HKH Margrethe ll af Danmark


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 sep 2017 14:42 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 jul 2016 22:08
Indlæg: 538
Hector Salamanca skrev:
Jeg synes også det er på sin plads at nævne, at visuals egentlig ikke er det vigtigste i første trip. Jeg er i hvert fald fint tilfreds med at jeg startede stille ud, jeg kedede mig i hvert fald ikke på første trip på trods af dosen var for lav til intense visuals. Det er det tankesæt man får som er mest interessant imo! At visualsne så er utrolig flotte og plejer at akkompagnere tankesættet er jo bare en dejlig ting. Men imo er det ikke dem der bærer det terapeutiske potentiale.

Har det fuldstændigt på samme måde. Ja visuals kan da være interessante og virkelig flotte, men det er de erkendelser og indsigter man får i sine tanker som for mig er det tiltrækkende ved psykedeliske stoffer.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 sep 2017 15:11 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 sep 2014 17:34
Indlæg: 799
Jeg syntes ikke altid man kan adskille de to. Oftest ser jeg mine erkendelser for mit indre øje, hvor mine tanker visualiseres, og derigennem opnår enhed - og i nogen udstrækning, vice versa. Men enig er jeg tilgengæld i, at ønsker man udelukkende at hallucinere, så bør man tænde tv'et, tage på museum eller i biografen. :lol:


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team