Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 22:59


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 13 apr 2017 02:52 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 25 jan 2017 20:07
Indlæg: 30
Jeg kender en del folk, men jeg har altid tænkt over hvordan de er havnet, hvor de er.
Hvordan finder det sted?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 apr 2017 08:47 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2009 11:55
Indlæg: 2306
Geografisk sted: Casa Tranquila
Spørg dem hvis du kender dem. Generelt er det nok en usmart rute at gå. Pga. Lovgivning og miljøet, riscikere man både dummebøder fra staten og/eller banderne. Begge parter har yderst ubehalige metoder.

_________________
«Jeg tror, det er vigtigt med oplevelser, der taler til vores sanser, noget, der befrugter vores fantasi, som nærer tanken, og som kan gøre vores verden større.
Det er slet ikke så unyttigt endda.»
HKH Margrethe ll af Danmark


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 apr 2017 14:18 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Der er mange veje derhen, men ofte handler det om at folk vælger og få eget forbrug dækket til en start og køber lidt større mængder ind for at sælge til vennerne.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 apr 2017 14:31 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
Eller hvis folk gerne vil tjene nogle hurtige penge. Der er mange veje til at blive pusher, men generelt er det sgu ikke en god retning at bevæge sig i. Selvfølgeligt findes der gode pushere, men lad os lige være ærlige, de fleste pushere er sgu lidt triste væsner.

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 apr 2017 20:26 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 25 jan 2017 20:07
Indlæg: 30
Jeg ved godt hvilken vej det går, og det er ikke fordi jeg skal være det selv - men jeg vil gerne have lidt viden om hvordan de mennesker jeg kender er kommet til, hvor de er i dag.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 apr 2017 20:49 
Det kan også være af filosofiske årsager, hvis man f.eks. mener at det er en menneskeret, at indtage det man har lyst til, og at det er vigtigt, at nogle af stofferne bliver delt ud til folket.

Men generelt er det nok for at dække eget forbrug, have en lille sidegevinst, eller bare for at tjene kassen.


Top
  
 
Indlæg: 13 apr 2017 21:39 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 25 jan 2017 20:07
Indlæg: 30
Så overordnet, det i siger er at jeg skal spørge en pusher personligt om hvordan han/hun startede?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 apr 2017 01:30 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 25 apr 2016 01:54
Indlæg: 151
Der kan jo være utallige grunde - hver enkelt har nok hver sin lille variation mht. årsagen.

Jeg vil tro, at rigtig mange - som en del siger herinde i tråden - starter, fordi de gerne vil dække deres eget forbrug. Så det hele går i 0 eller lidt i plus, hvis man kan sige det sådan.

Men jeg tror også, mange ender dér, fordi de ikke har noget valg. Det tænker jeg sker, hvis de er endt med en kæmpe (eller mindre) narkogæld, som de ikke kan betale. En del pushere kan jo, hvis de kender kunden godt, sagtens finde på at give kredit. "Det finder vi nok ud af, mester"-agtigt. Det griber så om sig, 10 gram bliver til 50 gram og til sidst skylder man en bondegård væk. Ja, måske ender der fra vendors side endda renter på det beløb, man skylder.

På et tidspunkt når man ud, hvor man ikke kan bunde - og ikke kan betale - og så er eneste vej ud at arbejde gælden af ved at pushe for ens egen pusher, modtage ordrer, fragte narko når det er mest risikabelt eller lignende. Do the dirty, risky job, når pusheren gerne slipper for selvsamme.

På den måde ender man i en ond spiral, hvor man på et tidspunkt - når gælden fx er betalt af - enten ikke kan lade være med at fortsætte eller simpelthen er tvunget til at fortsætte, fordi pusheren og hans/hendes venner, "har noget på en" eller er bange for ens viden omkring dem og foretagenet og dermed presser en til at forblive i miljøet, fordi de ikke tør en forlade det.

Selv om det er i mindre skala i DK set i forhold, ser man jo også den slags i dokumentarer på TV om karteller, mellemmænd og pushere i fx Mexico eller USA. Når først man er i det, forlader man det ikke bare sådan lige igen. Gør man det, er man en trussel og en tikkende bombe, fordi man går med en intensiv viden om narko-bagmændene og pushere og deres arbejdsmetoder, og så bliver man sgu nakket, hvis man forsvinder i trods.

Når det er sagt, tror jeg også - sådan nogle kender jeg flere af - at mange bare har det som en lille hobby eller side-beskæftigelse, hvor de kan tjene lidt ekstra håndører ved siden af dagjobbet og samtidig er "kongen" i nærmiljøet, fordi det er vedkommende, alle vennerne kommer til og vil "kende".

Så er der også dem, der simpelthen ikke kan lade være, fordi pengene er blevet for gode. Det har man da set i flere dokumentarer - senest i "Unge i nattens kløer", hvor man så aldrende pushere, der havde kone og børn derhjemme samt dagjob, men hvor de simpelthen kørte stoffer om natten. Pengene var bare for gode, og konen kendte endda til, hvad manden rendte og lavede om natten.

Så ja, der er sgu mange årsager.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 apr 2017 02:46 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 25 jan 2017 20:07
Indlæg: 30
Københavnerdrengen skrev:
Der kan jo være utallige grunde - hver enkelt har nok hver sin lille variation mht. årsagen.

Jeg vil tro, at rigtig mange - som en del siger herinde i tråden - starter, fordi de gerne vil dække deres eget forbrug. Så det hele går i 0 eller lidt i plus, hvis man kan sige det sådan.

Men jeg tror også, mange ender dér, fordi de ikke har noget valg. Det tænker jeg sker, hvis de er endt med en kæmpe (eller mindre) narkogæld, som de ikke kan betale. En del pushere kan jo, hvis de kender kunden godt, sagtens finde på at give kredit. "Det finder vi nok ud af, mester"-agtigt. Det griber så om sig, 10 gram bliver til 50 gram og til sidst skylder man en bondegård væk. Ja, måske ender der fra vendors side endda renter på det beløb, man skylder.

På et tidspunkt når man ud, hvor man ikke kan bunde - og ikke kan betale - og så er eneste vej ud at arbejde gælden af ved at pushe for ens egen pusher, modtage ordrer, fragte narko når det er mest risikabelt eller lignende. Do the dirty, risky job, når pusheren gerne slipper for selvsamme.

På den måde ender man i en ond spiral, hvor man på et tidspunkt - når gælden fx er betalt af - enten ikke kan lade være med at fortsætte eller simpelthen er tvunget til at fortsætte, fordi pusheren og hans/hendes venner, "har noget på en" eller er bange for ens viden omkring dem og foretagenet og dermed presser en til at forblive i miljøet, fordi de ikke tør en forlade det.

Selv om det er i mindre skala i DK set i forhold, ser man jo også den slags i dokumentarer på TV om karteller, mellemmænd og pushere i fx Mexico eller USA. Når først man er i det, forlader man det ikke bare sådan lige igen. Gør man det, er man en trussel og en tikkende bombe, fordi man går med en intensiv viden om narko-bagmændene og pushere og deres arbejdsmetoder, og så bliver man sgu nakket, hvis man forsvinder i trods.

Når det er sagt, tror jeg også - sådan nogle kender jeg flere af - at mange bare har det som en lille hobby eller side-beskæftigelse, hvor de kan tjene lidt ekstra håndører ved siden af dagjobbet og samtidig er "kongen" i nærmiljøet, fordi det er vedkommende, alle vennerne kommer til og vil "kende".

Så er der også dem, der simpelthen ikke kan lade være, fordi pengene er blevet for gode. Det har man da set i flere dokumentarer - senest i "Unge i nattens kløer", hvor man så aldrende pushere, der havde kone og børn derhjemme samt dagjob, men hvor de simpelthen kørte stoffer om natten. Pengene var bare for gode, og konen kendte endda til, hvad manden rendte og lavede om natten.

Så ja, der er sgu mange årsager.

Jeg kender godt folk der har været helt derude. Det er noget værre lort.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 aug 2017 20:05 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 feb 2003 02:01
Indlæg: 2386
Geografisk sted: NRBX
De senere år er der også opstået en anden slags pusher. Folk der køber hjem fra darkweb og videre sælger. Kvaliteten er ofte højere og det er også efter min erfaring folk der har mere styr på hvad de laver.

Den type pusher har nok væsentlig mindre hvis ikke ingen problemer med mellemmanden, da det hele foregår i anonymitet over nettet

_________________
Den røde knap →


Top
 Profil  
 
 Titel: ...
Indlæg: 04 mar 2018 19:45 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 feb 2018 22:17
Indlæg: 5
...


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team