Ø Tripperen! skrev:
Nu er det off-topic, men så forfærdeligt kan det heller ikke være, at få respons på ens tegnsætning eller formulering. Jeg har flere gange fået "høvl" for min formulering, men jeg er ikke smuttet af den årsag.
Måske det bare er mig, der har svært ved at forstå tekstens pointer, men det må da være et minimums krav, at det er forståeligt, for at man kan give et nogenlunde relevant svar.
Det er ikke for at trække tråden alt for langt ud af en tangent, men mener faktisk at det er relevant for alle på siden at overveje de her ting, så her kommer mit svar:
For det første mener jeg, at der kan være problematikker forbundet med at universalisere dit eget ståsted på den måde. Du har måske forholdsvis tyk hud, men folk er forskellige og kommer til siden med forskellige prædispositioner. Man kan have en baggage med, hvor man fx har haft svært ved at indgå i fællesskaber, har problemer med følelse af selv-værd eller på den ene eller anden måde kommer med en baggrund der gør, at man tager visse ting på en bestemt måde. Og det mener jeg man som udgangspunkt - inden for rimelighedens grænser - bør have en sensibilitet overfor. I trådstarters tilfælde gør han faktisk eksplicit opmærksom på, at han har aspergers syndrom og tidligere har haft svært ved at indgå i sociale sammenhæng. Det betyder ikke, at der er et 'blindpunkt' man ikke må røre. Men det betyder, at man måske bør udvise mere sensibilitet i sine formuleringer. Altså man kan godt skrive tingene på en pæn måde.
Udover det, så mener jeg faktisk ikke at det første indlæg er helt umuligt at få mening ud af, omend tegnsætningen er galt på den. Det kan man selvfølgelig påpege, men jeg mener også man skal udvise den respekt, hvis man vil svare, at forholde sig til det mening, der kan udvindes af det han skriver, og den intention bag om at udveksle erfaring. Jeg mener altså ikke, at det der skal være bærende for at kunne undgå i fællesskabet her på siden er skrivekundskaber.
Det jeg har elsket psychedelia for, og det der fik mig til at blive hængende efter mit første indlæg for små 4 år siden (?) var, at siden favner en utrolig bred skare af folk i alle deres forskelligheder, og at man i de fleste tilfælde bliver mødt med en rar imødekommenhed, når man poster herinde, også selvom det er første gang og man er uklar i sine formuleringer.
Det er selvfølgelig en spændende diskussion at tage, men tænker enten den skal have en separat tråd eller den skal fortsætte over PB, hvis den skal fortsætte.