Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 mar 2024 12:41


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Blackout
Indlæg: 14 jun 2016 20:30 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 14 jun 2016 19:41
Indlæg: 6
Hej. Jeg var til noget festival i lørdags. Jeg indtog 3 shots og en øl i løbet af 5 timer. Dette er ikke noget voldsomt hvor der blev spist mad inden. Jeg køber en øl i et telt bodyholly telt proppet med masser af unge mennesker. Her står jeg og snakke med en i 10 min og har ikke øje med min øl som står længere henne af baren. Da jeg sætter mig ud til et bord med nogle venner og drikker min øl har jeg et hul i hukommelsen på 3-4 timer hvor jeg har fået afvide jeg snakked med en masse mennesker. Jeg kan intet huske fra det tidsrum. Da der så opstår noget tumult, vælger jeg at gå væk, jeg går hjem til kæresten 3 jo væk jeg kan intet huske fra jeg er gået turen. Jeg dukker op hos hende og vi snakker sammen, jeg kan huske i små glimt hvad vi har snakket om. Herefter går jeg 4 km hjem til mig selv og efterfølgende kan jeg se jeg har skrevet med hende flere gange under gå turen. Jeg kan intet huske fra den gå tur ikke engang at jeg har skrevet beskeder. Jeg har ikke sovet siden jeg har ikke spist siden jeg har været ude og gå men kan ikke blive træt. I morgen skal jeg ned til lægen for at hører om de kan teste mig, om jeg muligvis har fået noget i min øl.. Jeg har nok prøvet at være piv stiv og ha svært ved at huske detaljer, men det her har jeg aldrig oplevet. Jeg har hverken haft tømmermænd eller noget jeg er ikke engang træt.
Er der noget her som måske kunne være noget et eller andet?
Jeg er 40 voksen mand på 85 kilo, jeg er helt målløs


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Blackout
Indlæg: 14 jun 2016 20:44 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 16 okt 2011 00:36
Indlæg: 1364
hej! det lyder da træls..
umiddelbart så tænker jeg solstik, dehydrering eller nogen der har puttet et stof i din drink.. -men jeg aner det ikke og er ikke læge!
hvordan sagde din kæreste at du opførte dig da var ude ved hende?..

men spis og drik vand selvom appetitten mangler! tving noget ned

_________________
legaliser frihed! °ºª -og løs problemerne istedet!


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Blackout
Indlæg: 14 jun 2016 21:01 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 14 jun 2016 19:41
Indlæg: 6
Hun var selv beruset og var gået hjem lidt før jeg kom hen til hende. Hun har sagt til mig at jeg ikke dinglede rundt eller noget i den stil.. Jeg havde også snakket og svaret på spørgsmål , men jeg kan intet huske, kun små brud stykker


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Blackout
Indlæg: 14 jun 2016 21:07 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 16 okt 2011 00:36
Indlæg: 1364
nå okay.. altså det er aldrig rar med blackouts, men det er sku da godt at der ikke er sket dig noget!! :)

_________________
legaliser frihed! °ºª -og løs problemerne istedet!


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Blackout
Indlæg: 14 jun 2016 21:13 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 27 feb 2009 19:21
Indlæg: 1379
Jeg hælder mest til noget solstik, og festival stemning, da jeg selv har oplevet nogen gange at blive blæst helt væk af en stemning, så jeg ikke længere er til stede, men slet ikke i så lang tid som du beskriver. Nu ved jeg godt du skriver at du er 40, så du burde kende din krop ret godt, men er du sikker på at det ikke er sket før, og den her gang bare er første gang det uhyggelige i situationen går op for dig?

_________________
Tilgiv Tilbliv


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Blackout
Indlæg: 14 jun 2016 21:25 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 14 jun 2016 19:41
Indlæg: 6
Ja har aldrig oplevet noget så voldsomt. Jeg har måtte ringe til en deltager ved bordet og spurgt efter hvor langtid vi sad snakkede ved dette bord, for i min teori var det måske 30 min, da jeg har tjekket sms'er og kigget hvad og hvornår ting var sket fandt jeg netop ud af der var gået 3-4 timer. Netop derfor måtte jeg lave et opkald og få det bekræftet.. Jeg har ikke prøvet noget så uhyggeligt nogensinde... Derfor er jeg sådan i tvivl om hvad kan være sket med min øl da jeg ikke stod og havde kig på den


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Blackout
Indlæg: 14 jun 2016 22:08 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 nov 2011 05:45
Indlæg: 87
Geografisk sted: Ude for lands lov og ret
Jeg har en ven som ofte får disse "blackouts". Han er vant til at drikke en del, men nogle gange mister han den bare fulstændigt. Han kan intet huske dagen efter og umulig at komme i kontakt med mens det står på. Det plejer som regel, at ske ved mangel på solid føde og vand. Og som Fritzie siger, så kan stemningen nogle gange få en helt op at køre.

_________________
Døden er kun begyndelsen


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Blackout
Indlæg: 15 jun 2016 00:26 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 25 apr 2016 01:54
Indlæg: 151
Jeg synes, det lyder lidt mærkeligt, hvis det skulle være solstik. Symptomerne er ofte bl.a. tiltagende utilpashed, mathed, svimmelhed, hovedpine og evt. ’fjernhed’. Det sidste kan der sættes kryds ved, og de andre også i selve momentet, men jo ikke efterfølgende, hvor du har været frisk og vågen. Man skulle mene, du efter en omgang solstik tværtimod skulle være lige til at lægge i seng. Ej heller alkohol-mængden lyder som noget, der skulle have været med til at fremme solstik i kombination med solen - det er jo meget lidt, du har drukket.

Jeg hælder mere til, at nogen har puttet noget i din drink. Jeg er slet ikke ekspert i "drug-rape"-stoffer, så det vil jeg ikke kloge mig på. At du er vågen så længe kunne jo lyde som en god gang amf, men så skulle man mene, at virkningen for længst havde fortaget sig. Det kunne måske være "hætter/fælgrens" eller "Fantasy"-agtigt, men uden at være ekspert skulle jeg da mene, at du ved indtagelse af disse stoffer ikke fortsat ville være vågen og frisk, men mere totalt smadret on the beround. Det kan andre nok have en mening om, da jeg ikke har prøvet disse stoffer - gudskelov.


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Blackout
Indlæg: 15 jun 2016 02:19 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 dec 2010 18:50
Indlæg: 569
Geografisk sted: L.A.
Københavnerdrengen skrev:
Jeg hælder mere til, at nogen har puttet noget i din drink. Jeg er slet ikke ekspert i "drug-rape"-stoffer, så det vil jeg ikke kloge mig på. At du er vågen så længe kunne jo lyde som en god gang amf, men så skulle man mene, at virkningen for længst havde fortaget sig. Det kunne måske være "hætter/fælgrens" eller "Fantasy"-agtigt, men uden at være ekspert skulle jeg da mene, at du ved indtagelse af disse stoffer ikke fortsat ville være vågen og frisk, men mere totalt smadret on the beround. Det kan andre nok have en mening om, da jeg ikke har prøvet disse stoffer - gudskelov.


Der er bare nogle ting her, der gør, at det ikke giver mening.
Hvem skulle have puttet noget i øllen og hvorfor? Der bliver skrevet i indlægget, at han har haft øllen stående længere henne af baren... Altså ikke ved ham selv. Så enten skulle en fremmed være gået forbi en øl og tænkt "Nøj, jeg prøver lige at hælde nogle stoffer i den her øl, som jeg ikke aner hvem ejer, måske er vedkommende endda taget hjem.", eller også skulle en ven satse på, at han ville hente sin øl igen og at den ikke ville blive nappet af en der rydder op e.l.
Jeg tvivler på det skulle være amfetamin, eftersom han har haft så mange timers blackout. Bevares, tiden går da hurtigt med amfetamin i kroppen, men jeg har i hvert fald ikke prøvet at glemme 4-5 timer af det.

Jeg tænker mest det lyder som en blanding af alkohol og et benzodiazepin på beskrivelsen du, trådstarter, kommer med. MEN jeg holder dog stadig på, at det er noget helt tredje der har spillet ind og ikke stoffer, andet end alkoholen.
Anyways, det lyder da træls med et par timers blackout, men du har tilsyneladende ikke opført dig som en idiot og gik egentlig bare hjem. Det kunne have været værre. :)

_________________
Hi Karin.


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Blackout
Indlæg: 15 jun 2016 06:52 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 14 jun 2016 19:41
Indlæg: 6
Jeg kan sagtens følge jer i at, hvorfor skulle man smide nået i en øl som står ved baren.. Det skal siges at jeg stod selv ved baren og modtager øllen, jeg betaler for den og svar samtidig og taler med en og har så mit blik rettet mod person de næste 10-15 min. Da jeg så er på vej væk, siger vedkommede husk lige din øl. Jeg vender mig rundt og tager en øl ud af de mange som står på baren. Det skal siges at der er helt proppet med mennesker og bestillinger. Mit spørgsmål er bare... Er der nogen som har en ide til hvad kan skabe disse mange timers helt blackout... Og efterfølgende er resten af aften kun som små klip..hvor jeg ved hjælp af sendte sms'er og opkald kunne sammen stykke lidt af aftens forløb..dette begyndte jeg at gøre et døgn senere da jeg slet ikke kunne genkende nogen af de ting jeg jeg blev fremlagt... Kan det være jeg har taget en andens øl? Men hvad stof kan skabe dette blackout?


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Blackout
Indlæg: 15 jun 2016 08:40 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 feb 2016 15:03
Indlæg: 51
Geografisk sted: 5400
Har en fætter som også har samme problem, han fik af vide af lægen at han var overfølsom over for alkohol, han kan blackoute efter 1 øl, det kan også ske efter 10 øl. Når det sker snakker han fuldstændig sort og kan ingen ting huske af det han har sagt eller lavet. Også plejer han altid at gå sin vej, hvilket ikke er så godt da han kunne falde i havnen, eller blive kørt ned. Han kan også blive ondskabsfuld. Og nogle gange ligger han sig til at sove mærkelige steder osv...

Jeg vil super meget råde dig til at fortælle det til dine nærmeste venner, at de lige skal hjælpe lidt til hvis nu du bliver mærkelig så hverken du eller andre kommer til skade :D (hvis dette er tilfældet)

Er mega spændt på at høre hvad din læge kan fortælle dig så vend endelig tilbage! :)

_________________
Jeg tager ikke stoffer, stofferne tager mig.


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Blackout
Indlæg: 15 jun 2016 08:51 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 14 jun 2016 19:41
Indlæg: 6
Er lige kommet tilbage fra lægen, han sagde jeg skulle tage en test man kunne købe, de havde desværre ikke mulighed for at teste mig og at det vil være svært at finde til et eventuelt stof så mange dage efter. Dog var han urolig på længden af dette blackout hvor jeg intet huske fra. Med andre ord, op på hesten igen, i det der ikke er sletnig noget fysisk


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team