Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 apr 2024 23:40


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 08 maj 2016 12:04 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 08 maj 2016 11:14
Indlæg: 4
Hej og tak for medlemskab. Jeg har læst mange tråde her i dette forum og håber at der er nogen der kan hjælpe mig. På forhånd beklager jeg mit halvlange indlæg.

Jeg er absolut begynder udi CBD olie. Jeg købte min første flaske på Staden for få dage siden og er ved at trappe op. Men jeg aner ikke hvor meget jeg skal tage? Føj hvor det smager grimt.

Mine problemer er at jeg har fibromyalgi, kroniske smerter og der er altid et eller andet sted der gør mere ondt end resten af kroppen, udmattelse, træt og dårlig søvn. Pga overgangsalder er jeg afkalket en del og håber at knogle kan gendannes vha CBD.

Ved en af boderne fik jeg kort fortalt at jeg kan spare penge ved at købe hash og varme det i smør og komme det i mad. Jeg købte en hash-chokolademuffin, og mener at huske at sælgeren sagde at den indeholder hvad der svarer til 1 joint. Forsigtigt tog jeg ca 1/4-1/3 af kagen om aftenen (i tre aftener). Der gik ca 3 timer før jeg mærkede noget. Min krop blev blød som når jeg er fuld, men min hjerne fungerede ok klart og i behagelig sindstilstand. Bedst af alt jeg har sovet rigtig godt i 3 nætter!

Vigtig info: Jeg kan ikke ryge joint da jeg aldrig har røget. Jeg kan heller ikke selv dyrke de særdeles letgenkendelige grønne planter pga meget emsige naboer, der kan se ind i min lejlighed og lugte evt umiskendelig hashlugt. Jeg bor i ok afstand til Staden at jeg kan tage dertil når jeg har brug for mere af de gode sager.

Jeg har læst en del om THC og her er mine spørgsmål:

    Er det en fordel at koge hash flere gange i vand og hælde vandet fra for at fjerne noget af den grimme smag? Hvor længe og hvor mange gange skal det koges?

    Kokosolie vil være det som jeg vil varme hashen i. Hvor længe skal det koge? Ca 100 grader? Lugter det som når man ryger mens man varmer hashen op?

    I stedet for at bage kager tænker jeg at smelte mørk chokolade som hash-kokosolie blandes i og lave små stykker i form. Min logik er at det kan jeg lade smelte i munden så det optages gennem slimhinden og ikke så meget skal gennem maven, hvor effekten først kommer efter et par timer.

    Hvad er anbefalet dosis for hvert stykke chokolade? Det skal jo ikke være som en hel joint, men måske som et par hvæs der kan lindre mine smerter og måske også udmattelse eller få kroppen til at slappe af så jeg kan sove.

    Det vil ikke være hver dag eller aften at jeg vil tage THC, men et par gange om ugen måske når jeg har det ekstra slemt eller slet ikke kan sove.

    Er det lette svar at jeg køber en flaske med THC? Kan man mærke effekten med det samme når man tager dråber og holder dem i munden et minut eller to? Altså ligesom når man ryger?

    Kan man tage HTC dråbe ved behov og ikke som fast dosis?

    Er der forskel på hvor længe virkningen/rusen holder når man tager dråber ift at spise?

Har I andre gode forslag må I gerne skrive dem. Tak for hjælpen :hjerte:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 maj 2016 14:00 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 14 sep 2011 13:01
Indlæg: 115
(slettet)


Senest rettet af Tessalated 02 apr 2018 15:17, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 maj 2016 15:13 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 08 maj 2016 11:14
Indlæg: 4
Tak for svar Tessalated og link til canabutter. Nu har jeg noget at gå ud fra og søge efter mere info og opskrift.

Jeg købte CBD 3,88% olie, med troværdig etiket og link til site med info om producent og fremstilling. Så det tror jeg er ok og rent (siger blondinen). Det giver ingen rus.
Samtidig købte jeg en canachokomuffin og spist af den fra første aften. Det er kagen er jeg sikker på der gjorde min krop blød (placebo og ønsketænkning???)

Jeg søger relativ hurtig virkning, især de dage hvor det er rigtig slemt, så jeg kan fornemme om det er passende dosis.
Fibromyalgi er en fejl i centralnervesystemet. Dvs der er problemer i omstillingsbordet. Hjernen sender signal ud i en kropsdel om at det gør meget ondt, selvom der slet ikke er noget der skulle fremkalde smerter. Derfor kunne rusen måske være med til at få mig til at tænke på noget andet eller få dæmpet fejlmeddelserne.

Kognitive udfordringer, jo tak dem har jeg skam allerede som følge af for mange smerter og især lavt stofskifte. Det er dog blevet bedre end da det var værst.

Tillægsspørgsmål:
* Anbefaling til mængde hash hvis jeg laver olie eller Vaporizer til smertelindring?

* Skal jeg vælge den lette løsning og købe THC olie og tage nogle dråber om aftenen for at få smertelindring og afslapning for at kunne sove? Olien virker jo ved optagelse i mundens slimhinde og går derigennem direkte i blodbanen. Derfor jeg ikke helt forstår hvorfor man skal ryge eller spise stoffet?? Er det fordi olien er opløst i alkohol at den er anderledes end hash der skal ryges/bages?

* THC nol er det hashklump?

* Hvis jeg bager brownies eller muffins. Kan de fryses og have samme effekt når de er tøet op?

* Canabutter. Hvis jeg laver det så kan jeg regne ud hvor meget hash der er i hvert gram olie. Kan se at nogen drikker det i varm kakao. Jeg gætter på at kaffe-kakao med sukker vil være ok at camouflere noget af smagen. BTW jeg drikker kun plantemælk.

* Vaporizer det må jeg se nærmere på.

Det skal helst blive let at dosere, stof som jeg køber skal jeg nogenlunde kunne stole på indeholder ønsket virkning og så helst billigste og letteste løsning.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 maj 2016 09:32 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 14 sep 2011 13:01
Indlæg: 115
(slettet)


Senest rettet af Tessalated 02 apr 2018 15:18, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 maj 2016 17:52 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 08 maj 2016 11:14
Indlæg: 4
:D 1.000 tak for dit gode svar og for at du har søgt information til mig.
Jeg må snart en tur til Staden og håber at møde gode sælgere der forstår hvad jeg søger. :wink:


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 11 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team