Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 23:40


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 04 sep 2021 13:01 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 04 sep 2021 12:48
Indlæg: 1
Hej med jer. Selv har jeg erfaring med skunk og synes det er fedt til byture. Jeg er så mor til en 16-årig som har prøvet et hiv til en fest og egentlig ikke brød sig om det. Hendes gode ven er drengen der tager det med til fester. Jeg har talt med dem begge om forskellen på pot, skunk og hash. Min erfaring, blandt mine venner er at hashen er afhængigheds-dannende (grundet tilsætningsstoffer).

Drengen nikker jo ja til at skunk og pot er vejen frem.

Til en fest igår havde han 8-gram med fra Christiania. I min begrænset erfaring tror jeg at det kun er hash der vejes i gram. Vejes skunk også i gram?

Jeres svar vil være med til at afgøre hvilken slags “snak” jeg skal have med min datter. Tager han skunk med er jeg ikke så bekymret. Tager han hash med er det ikke cool.

På forhånd tak!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 sep 2021 13:28 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jun 2010 23:00
Indlæg: 1268
Geografisk sted: Køleskabet
Ja, skunk bliver også vejet i gram.
Nej, hash er hverken mere eller mindre vanedannende.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 sep 2021 13:35 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 26 apr 2021 23:50
Indlæg: 99
Prisen på skunk er ofte mere end hash, men der skal over et gram skunk til 1 gram hash. Jeg tror ikke de putter noget vanedannende i hash, men der er helt sikkert noget i som ikke skal ryges, så det er såmen fornuftigt nok.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 sep 2021 14:13 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 09 jan 2008 01:22
Indlæg: 711
Geografisk sted: sted
:oops:
Mor-til-Teen skrev:
Jeg har talt med dem begge om forskellen på pot, skunk og hash. Min erfaring, blandt mine venner er at hashen er afhængigheds-dannende (grundet tilsætningsstoffer).

Tager han skunk med er jeg ikke så bekymret. Tager han hash med er det ikke cool.

På forhånd tak!


Velkommen til.

Der er lidt røde flag i din tekst. Men sejt at du spørger om råd her. Afhængighedspotentiallet ved hash er IKKE større end ved skunk og pot eller alkohol for den sags skyld. Faktisk er der principielt set lidt højere risiko for at få et badtrip på skunk da THC indholdet oftest er noget højere i skunk ift hash, så dit skæve syn på hash ift skunk må du nok pakke sammen ,- det lyder til at du stigmatiseret det meget ift skunk og pot og det giver simpelthen ikke mening. Alt narkotika bliver vejet i gram, mg, ug osv. Når du tager snakken med din datter, så er det din pligt at være velinformeret og ikke basere snakken på formodninger, tro og skræmmebilleder fra medierne (sidstnævnte skader mere end det gavner), som det lige nu virker til at du gør. 16 år er i min optik tidligt at starte, men det er langt fra ualmindeligt. Jeg begyndte selv da jeg var i den alder. Da jeg blev 20 begyndte jeg at ryge fast og har stort set gjort det siden. Det lyder dog til at ham vennen måske er fast ryger, siden han render rundt med 8 gram på sig, hvilket hvis det passer, tyder på at det et lidt suspekt miljø din datter færdes i.

_________________
even dwarves start small


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 sep 2021 17:55 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2009 11:55
Indlæg: 2306
Geografisk sted: Casa Tranquila
Vil mene at din datter lyder til at have et fint forhold til det, hvis hun blot har taget et hiv og egentlig ikke brød sig om det. Bo Dega har altså ret i at det nok nærmere er miljøet hun kommer i du skal spørge ind til. 8 gram skunk koster omkring 400-800 kroner. Det er altså en hel del penge at bruge på rusmidler i den alder. Dermed også rimelig sikkert at han er lidt for glad for det. Du skal selvfølgelig ikke forbyde din datter at hænge ud med de drenge. Men spørg ind til hvordan deres aftner forløber. Det er helt klart bedre hvis de ryger en enkelt hashjoint end hvis de ryger 8 gram skunk på en bong. Så selve cannabisformen er altså ikke afgørende, for om du skal være bekymret for miljøet. Og uanset hvordan miljøet hun færdes i er, så vil du komme længst med nysgerrighed på hvorfor det er interessant for hende, og måske udfordre noget af det hun siger, hvis det virker til at være usundt.

Personligt startede jeg også i den alder og er taknemmelig for at mine forældre spurgte ind til mit forbrug, lod mig ryge i begrænset omfang hjemme og dermed kunne påvirke retningen jeg tog mit forbrug igennem dialog. Det tror jeg har været med til at jeg selv kunne se, da det tog overhånd og skrue ned for forbruget i tide. Sådan har det ikke været i samme grad for de kammerater jeg har, der havde mere stramme forældre. De skjulte det og lærte ikke at snakke om det. Hvis du forbyder hash og hun har en interesse for det, vil det blot sætte en barriere imellem jer. Det vil ikke stoppe hende i at prøve hash.

_________________
«Jeg tror, det er vigtigt med oplevelser, der taler til vores sanser, noget, der befrugter vores fantasi, som nærer tanken, og som kan gøre vores verden større.
Det er slet ikke så unyttigt endda.»
HKH Margrethe ll af Danmark


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 11 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team