Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jun 2025 07:48

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej alle sammen!

Har været på Subutex i 7år, startede på 16mg og trappede ned til 2mg om dagen. Har så været på 2mg de sidste 4 år. Er blevet gift i mellem tiden og håber på at få børn snart. Derfor har jeg besluttet til at stoppe med subutexen. "Cold turkey", i dag er det 37 dage siden jeg tog mit sidste pille. Det har været hård og de største fysiske gener er væk, men...jeg har stadig problemer med energi, "tunge ben" og så nyser jeg og fryser konstant...pisse irriterende.

Her er så mine 2 spørgesmål:

1. Hvor længe tror I det fortsætter? Hvornår kan jeg forvente at få det bedre?

2. Jeg kan huske for lang tid siden, da jeg havde heroin abstinenser, fik jeg et eller andet "benzo" pille af en venlig bekendt. Jeg fik det med det samme bedre, blev glad igen og fik masser af energi. Hvilken "benzo" kunne det havde været? Har prøvet rivotril, men falder i søvn med det samme. Det jeg søger er energi, det skal ikke have en sløvende effekt.

Håber virkelig der er nogen her der kan pege i den rigtig retning, da jeg er godt nok træt af at være træt hele tiden.

Mvh, Ches

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg tvivler stærkt på at benzoer vil medføre den forandring du opsøger, og baseret på min kammerats udsagn burde din abstinenser være ophørt for længst.
Benzoerne vil blot gøre dig mere træt og disorienteret. Det kan godt være at benzoerne under dine abstinenser har givet en illusion af overskud, men nu hvor du ikke længere lider, tror jeg at de vil udmatte dig yderligere. Så det er nok ikke løsningen.
Ang. hvilke præparater du hentyder til er det nærmest umuligt at udtale sig om, men hvis virkningen har indtråd hurtigt kan det sandsynligvis have været diazepam :-)

Junior medlem

Tusind tak for svaret! Jeg tænker også at det her det tager alt for lang tid...jeg giver det et par uger til og tager til lægen hvis ikke det bliver bedre.

Diazepam skal jeg lige huske på :) hvad med "xanax", findes de i DK og hvis de gør, under hvilket navn?

Moderator

Geografisk sted: Messier 45
Jep. De hedder Alprazolam/Alprox/Tafil

http://min.medicin.dk/Medicin/Indholdsstoffer/100

Ser dog umiddelbart heller ikke benzo som det, der vil give dig overskud/energi. Nok nærmere din erfaring med rivotril. Benzoer ER sløvende.

Junior medlem

Ok..er der så overhovedet noget der vil ku give mig lidt overskud og energi udover Coke og amphetamine?

Dedikeret medlem

hej ches! :) og velkommen til!
det er ret normalt at ha det sådan efter 7 år på sub. medicin! du er over det værste, som du selv er inde på.. -hold fast, for det er sku stærkt gået! alt respekt herfra!!
mht til abstinenser og tunge ben, så har jeg hørt at gabapentin eller pregabalin skulle være godt til netop dette, har dog ikke selv prøvet det.. men snak med din lœge om det..
mht energi, så skal en god lang og rolig gåtur i naturen ikke at undervurderes, eller andet motion (løb, løft.. sex! SEX er godt) for den sags skyld.. kaffe og kakao, frugt og lignende er godt at komme igang på/af; meeget bedre end amfetamin eller kokain.. -tœnk lige godt og grundigt over om du muligvis vil være afhœnig af hårde stimulanser, nu hvor du lige er gået igennem en "kold tyrker" fra downers ;)
-alt godt herfra! (du skriver bare herinde, eller i en PB hvis der er noget som helst)
mvh STWOD (er selv på subox1)

Junior medlem

Hey! Tak for godt feedback:) skal lige tale med min læge om de preparater!! Motion får jeg masser af, er kommet tilbage på job efter de første 3 uger, arbejder i et køkken..arbejder stående hele dagen. Det er derfor det kunne være dejligt med lidt mere energi. Tusind tak for opmuntring i hvert fald!)))

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]