Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 jul 2025 16:43

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 
Forfatter besked
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Jeg har en 2. årsopgave der skal afleveres i morgen, samt dansk projekt der også skal ordnes til i morgen. Jeg tvivler på at jeg bliver færdig i aften, så regner med at skulle være vågen hele natten indtil jeg skal i skole + at jeg skal være i skole til kl 16.

Derfor har jeg siddet og overvejet at proppe noget i mig der kan holde mig vågen, frisk i hovedet og samtidig koncenteret.

Jeg har snakket med fenriz om det, og han anbefalede effedrin - men problemet med det er, at man kunne blive for ukoncentreret. Det eneste vi lige kunne komme ind på var masser af kaffe med sukker i.

Formålet er at holde sig vågen og koncentreret, helst ikke for stimuleret til at skrive. Kan kaffe give denne ønskede effekt? Eller skal jeg hellere investere i lidt cola eller Dr. Pepper?

Råd needed, for jeg kan næppe holde mig vågen i ædru tilstand.

Senest rettet af syreperlen 06 mar 2005 16:10, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Tidligere holdmedlem

jeg har personligt aldrigt opnået mærkbar effect af cola.....(det vandlige)

så ned med noget kaffe og drop og hæng ud her og kom igang med dine lektier :p

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Jeg brugte ephedra da jeg skrev min historieopgave sidste år - det virkede fint nok så vidt jeg husker.

Gik du ikke også i 2. sidste år ali?

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
4-MAR

Titel:
Insane psychedelia user!

Kaffe i større mængder kan godt gøre det, men en powernap på en halv time eller en time kan også give ret meget. Man kan godt være spaced out på kaffe uden at være særlig oplagt til at skrive, så det er ikke sikkert det kommer til at fungere. Jeg ved ikke med efedrin, for det har jeg aldrig prøvet i forbindelse med at skulle koncentrere sig, men stimulanser har det generelt med at gøre en rastløs og så kan det godt være svært at sidde stille og skrive.

Jeg har de bedste erfaringer i forbindelse med langtidsskrivning, hvis man lige napper i et par timer og så står op og skriver videre. Man skriver f.eks. til man er ved at segne (uden kaffe o.lign.), hopper i seng og sover et par timer, står op, lægger et kaffedrop og så ellers bare maxer :P

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

AoD skrev:
Jeg brugte ephedra da jeg skrev min historieopgave sidste år - det virkede fint nok så vidt jeg husker.

Gik du ikke også i 2. sidste år ali?

Nej, sidste år gik jeg i 1.g :P

Tak for rådene. Valget er faldet på kaffe - fik fat i noget rigtig lækkert og creamet, og så medd lidt mælkepulver og noget sukker. Så håber jeg det kan gøre det.

@Dr-D: Måske lige lovlig voldsomt med 4-mar :P

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

Hvorfor ikke bare amfetamin?

Eller Adderal. Det bliver brugt i stor stil i USA af de studerende da det holder dig supervågen og faktisk osse skulle forøge din koncentrations evne.

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Titel:
In our memories
Brugeravatar

4-mar i mindre doser er PERFEKT til opgaver.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Man kan jo ikke få fat i 4-MAR, altså... og kom bare med den dér: "Jo... hvis man har de... øhøm.. rette kontakter, du ved.. hø høm..." :lol:

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Ja jeg kunne da også anbefale modafinil, hvis jeg mente at drengen kunne få fat i det til i aften... Men valgte at give et mere realistisk bud. Coca cola er fint fordi det giver ekstra energi og koffein på samme tid, synes også der er en synergistisk effekt i det. På samme måde med Dr. Pepper, hvor der er mere af begge dele... Har et par gange oplevet søvnproblemer fordi jeg har købt sådan en flaske på vej hjem fra byen i en brandert.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

jaja ok mindre bitching!

Manden spurgte om hvad der var IMO var bedst og jeg svarede.

iberegninger af hans adgang til det eller hans situation koster 25kr ekstra :wink:

Titel:
Insane psychedelia user!

DR-D skrev:
jaja ok mindre bitching!

Manden spurgte om hvad der var IMO var bedst og jeg svarede.

iberegninger af hans adgang til det eller hans situation koster 25kr ekstra :wink:

Det skader ikke at være realistisk :P

Hvordan gik det mujaffa? Min personlige erfaring er, at hvis jeg går i seng, så kommer jeg ikke op igen, og derfor virker det bedst at holde sig vågen ved brug af kaffe. Man skal dog passe på, at man ikke drikker for meget, det ender, som andre også nævner, i at man bliver for opstemt og maxxxer totalt, men slet ikke får skrevet noget, og desuden ikke får noget søvn inden man kommer i skole :evil:

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Jeg drak 4 kander kaffe med en helvedes masse sukker. Jeg blev helt lukket i hovedet og begyndte at snakke og skrive lort efter midnat. Var ret rastløs, og havde meget svært ved at falde i søvn.

Jeg gik i seng ved 3 tiden, men kunne ikke sove. Jeg tog 3-4g GHB, og blev godt lam kl. 5 om morgenen, hvor jeg endelig faldt i søvn af rusen. I dag er jeg ret søvnig og er lige kommet hjem fra skole... og jeg overvejer at indhente de tabte timer her om lidt :)

Men opgaven er færdig og afleveret, og jeg er glad for at det er overstået. Hvis folk vil se resultatet, så kan det gøres her:
http://www.psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?t=9940

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
En anden gang ville jeg foreslå dig at drikke lidt mindre kaffe, og gå ud og gå en tur, og får lidt frisk luft engang imellem. Tag evt. et bad hvis det bliver al for slemt.

Man kan sagtens bliver frisk, og beholde ens koncentration evne uden at indtage noget som helst ;)

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Det er ikke alle det virker for, men jeg har personligt ganske gode erfaringer med Red Bull og lignende energidrikke. Det er ikke tale om et wondermiddel, men det kan anvendes taktisk til lige at presse citronen til det yderste.

Hvis der er tid til det, plejer jeg desuden at holde små pauser, hvor jeg ligger ned og slapper lidt af i en 5-10 min.

Mvh. Psyko

Titel:
Medlem

Ja energidrikke virker faktisk bedre end man lige ummidelbart bedre end man lige tror. Har selv brugt energidrikke hvis jeg har "glemt" at sove en dag jeg skulle på arbejde :roll:

Det med at powernappe eller slappe af skal man passe lidt på med, så man ikke bare sover til næste morgen. Jeg plejer at lægge mig på sofaen, med den ene arm ude over og så en lighter eller lignende i hånden. Når man så falder isøvn taber man (jeg gør i hvert fald) lighteren og vågner

Titel:
Medlem

...Og så vender man om på den anden side og sover videre :x . Det trick har jeg prøvet uden held. Hvis man skal have en kraft-lur, vil jeg anbefale, at man stiller et irriterende vækkeur til 1 time og får nogen til at gemme det 8) .

Titel:
Kaospilot

Geografisk sted: (Inaktiv)
Eller sætter sig til at sove i en lænestol. Så er det en smule nemmere at komme op, ligesom søvnen heller ikke er så tung igen.

Titel:
Insane psychedelia user!

Anjin-san skrev:
Hvis man skal have en kraft-lur, vil jeg anbefale, at man stiller et irriterende vækkeur til 1 time og får nogen til at gemme det 8) .

En time er også alt for lang tid. Såvidt jeg husker er den optimale længde på et powernap godt og vel 20-30 minutter. Mig? Finde en kilde på min påstand? Aldrig i livet!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]