Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 17:36

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: København SV
Hej alle sammen!

Jeg har efter det sidste lange stykke tid, synes at jeg bliver Indadvendt. De sidste år- 1½år.
Når jeg tager stimulanser som amfetamin, kokain ethyl-cat, 4-FA, 4-mmc, flephedron, efedrin, ritalin, osv((bare for at nævne nogle eksempler)Gider ikke at høre noget om arhhg men 4-mmc er farligt osv. Det er ikke det der er mit spørgsmål.)

Jeg ikke rigtig længere den samme "hygge" mere, hvor man er social snakker lytter osv.
Når jeg tager noget kan jeg godt lide bare at være mig for mig selv. Sidde og søge på nettet, downloade musik, plænlægge forskellige ting, elsker at støvsuge polere og ellers rengøre min bil samtidig jeg hører musik. Har ikke specielt meget lyst til at være social, det henne dog at jeg sprøger en om han ikke kigger forbi, men når personen så endelig kommer har jeg ikke sådan vild meget lyst til selvskab.

Jeg har mistet meget af euforien, og får heller ikke "glæden" på samme måde som jeg altid har gjort. Eks. når jeg tager amfetamin, så bliver jeg bare frisk. Jeg har ikke specielt meget lyst til at være social, får ingen eller næsten ingen eufori. Som i "gamle" dage hvor man snakkede derud af, var meget åben og havde lyst til at snakke om div ting.

Jeg har brugt stimulanser MEGET! Både på arbejdet, og fritiden. Flere gange om ugen osv.
Dette gør jeg dog ikke mere, det er 1½ år siden jeg sidst har gjort noget lign. Det var faktisk efter at jeg stoppede mit høje forbrug/misbrug af stimulanser, at jeg mistede euforien. Enkelte gange har det dog lykkes mig at få lidt af den gamle eufori.
Det er sjælndet at jeg tager stimulanser nu, jeg spiser sundt og motionstræner flere gange om ugen. Så lever sundt.

Nogle der har et bud på hvad vil hjælpe? Selv efter længere perioder hvor jeg ikke har taget noget 1½-2 måned er det stadig det samme.
Burde jeg prøve at preloade med 5-HTP. Jeg har eksperimenteret med 5-htp før, dog kun som preload ikke som kosttilskud.

Håber i kan hjælpe mig:)

Take Care
Stefan

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
jeg tror simpelthen at mange års misbrug har ført til at dine receptorer er nedregulerede. mit råd er at stoppe helt. oplever du også en følelsesmæssig afmatning i hverdagen? altså sådan noget som at du ikke har så let til latter og der ikke er de store følelsesudsving.

helt generelt tror jeg også det er noget som kommer med alderen, man bliver ligesom lidt hærdet og mindre følsom for påvirkninger, men det forstærkes naturligvis når man har kanøflet stoffer i rå mængder.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Nordsjælland
Halugenlampe skrev:
jeg tror simpelthen at mange års misbrug har ført til at dine receptorer er nedregulerede. mit råd er at stoppe helt. oplever du også en følelsesmæssig afmatning i hverdagen? altså sådan noget som at du ikke har så let til latter og der ikke er de store følelsesudsving.

helt generelt tror jeg også det er noget som kommer med alderen, man bliver ligesom lidt hærdet og mindre følsom for påvirkninger, men det forstærkes naturligvis når man har kanøflet stoffer i rå mængder.

Til dagligt er jeg faktisk meget glad og positiv :)
Det er sjældent at jeg er trist, eller nedtrykt.
Jeg har det helt fint i hverdagene, der er ingen tegn på mit gamle høje forbrug af stimulanser.
Jeg lever som en ganske almindelig ung fyr :)

Ja, det kan godt være noget der bare kommer med alderen.

Dette er skrevet for Flæmming :)

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
jamen så ved jeg det sgu ik' du. måske har du det bare så godt at stimulanser bringer dig i ubalance. det skal du bare være glad for :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh
Én ting kan være nedregulrede receptorer - en anden ting kunne måske være at det bliver lidt for trvivelt i længden, og at man derfor bliver lidt træt af det? Altså faktisk mere en psykologisk forandring end en neurologisk?

- Abraham Lincoln

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Lad være med at tage stimulanser? Jeg ved godt det ikke er det svar du leder efter, men som udgangspunkt kommer "magien" ved et stof (som da du brugte det første gang) sjældent tilbage. At jage flere stimulanser eller flere måder at bruge dem på vil, i min erfaring,skade meget mere end det gavner.

Prøv istedet at se på hvad du kan gøre for at blive udadvendt og snakke og have det skægt på andre måder (nogen der brænder ud på stimulanser finder det ved at ryge hash, men det er jo bare et andet stof..). Jeg havde dit problem og har igennem terapi og en ny hobby (er blevet fodboldfan og er begyndt at synge i ensemble) fundet en masse nye måder at være social og udadvendt på.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Tias skrev:
Prøv istedet at se på hvad du kan gøre for at blive udadvendt og snakke og have det skægt på andre måder (nogen der brænder ud på stimulanser finder det ved at ryge hash, men det er jo bare et andet stof..). Jeg havde dit problem og har igennem terapi og en ny hobby (er blevet fodboldfan og er begyndt at synge i ensemble) fundet en masse nye måder at være social og udadvendt på.

Ved ikke om jeg måske misforstår dig, men nogle mennesker er altså også indadvendte af natur. Ikke dermed sagt, at man ikke kan nyde at være i andres selskab, men man kan også sagtens have et rigt liv, selvom man måske bruger lidt mere sin tid for sig selv. Jeg mener bare, at OP skal selv finde ud af, hvad der "gør det" for ham, og det er jo ikke sikkert, at det at være 100 % udadvendt er lykken for ham. :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Både jeg og mange af mine venner har været - eller er - ekstremt indadvendte, og dette ser jeg ikke nødvendigvis som et udelukkende negativt træk. Nu spørger den originale indlægsskribent dog hvad der kan gøres når han/hun bliver indadvendt på stimulanser, præsenteret som om at dette er problemet.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Det har du ret i. Men jeg tænkte nu også mere i retningen af, at han måske bare slet ikke er gearet til at være så udadvendt, som han har lyst til. Det har jeg i hvert fald måtte sande med mig selv, stimulanser eller ingen stimulanser.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: København SV
Tias skrev:
Lad være med at tage stimulanser? Jeg ved godt det ikke er det svar du leder efter, men som udgangspunkt kommer "magien" ved et stof (som da du brugte det første gang) sjældent tilbage. At jage flere stimulanser eller flere måder at bruge dem på vil, i min erfaring,skade meget mere end det gavner.

Magien er væk for mange år siden. Men det er heller ikke magien jeg søger.
Ofte føler jeg mig bare lidt kedelig på stimulanser, har mest bare lyst til at være lidt alene og tage min narko i fred.

Ikke fordi jeg ikke er social til dagligt. Overhovedet ikke, elsker at være omkring andre og snakke osv.
Jeg må prøve at finde ud af næste gang jeg tager stimulanser hvad det er der "går mig på" siden at jeg ikke kan "folde" mig ud, som jeg plejede. Jeg må prøve at åbne op. Få snakket igennem, og hygget.

Måske noget MDMA/methylone, længe siden jeg har indtaget det. Godt selvskab, preloade med 5-htp, Bløde sofaer, puder, tæpper, lidt sødt at tygge på, levende lys og noget lækkert progressive.
Det må være det jeg har brug for :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]