Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 16:32

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 
Forfatter besked
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Jeg ved ikke om jeg har placeret denne post rigtigt, men det håber jeg.

Jeg sidder lige nu og ser Zulu, som sender Trainspotting.

Hovedpersonen indtog et heroin-fix (injicering) og røg på hospitalet, hvor han blev tilbagekaldt fra "rejsen" få sekunder efter han fik en indsprøjtning der.

Dette synes jeg faktisk er meget interessant, og jeg har også hørt en del om det. Men er der nogen der kan fortælle hvad det er for et stof man får indsprøjtet, som kan tilbagekalde en så hurtigt? Og hvad er det præcist der sker i kroppen, siden man kommer tilbage så hurtigt?

Jeg har også en bekendt (han er 60 år idag), som fik et eller andet som er tæt tilknyttet til heroin (fra samme plante i hverfald), kan ikke lige huske hvad det er, men det er i hvertfald uvlovligt idag. Han fik denne indsprøjtning, efter han var voldsomt syg som lille. Lægen kunne konstatere, at han fik for meget, og han tilbagekaldte ham ved at sprøjte noget andet ind i ham. Fuldstændig det samme som i filmen.

Men ellers en utrolig spændende, ulækker og virkelig film :) Kan anbefales.

Senest rettet af syreperlen 23 feb 2004 00:06, rettet i alt 2 gange.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

aliaarhus skrev:
Jeg ved ikke om jeg har placeret denne post rigtigt, men det håber jeg.

Jeg sidder lige nu og ser Zulu, som sender Trainspotting.

Hovedpersonen indtog et heroin-fix (injicering) og røg på hospitalet, hvor han blev tilbagekaldt fra "rejsen" få sekunder efter han fik en indsprøjtning der.

Dette synes jeg faktisk er meget interessant, og jeg har også hørt en del om det. Men er der nogen der kan fortælle hvad det er for et stof man får indsprøjtet, som kan tilbagekalde en så hurtigt? Og hvad er det præcist der sker i kroppen, siden man kommer tilbage så hurtigt?

Det er naltrexon eller noget tilsvarende. Stoffet virker som antagonist på opioid-receptorerne, og kan pga. dets meget stærke affinitet for disse receptorer fortrænge heroinen, og dermed blokere virkningen.

Citat:
Jeg har også en bekendt (han er 60 år idag), som fik et eller andet som er tæt tilknyttet til heroin (fra samme plante i hverfald), kan ikke lige huske hvad det er, men det er i hvertfald uvlovligt idag. Han fik denne indsprøjtning, efter han var voldsomt syg som lille. Lægen kunne konstatere, at han fik for meget, og han tilbagekaldte ham ved at sprøjte noget andet ind i ham. Fuldstændig det samme som i filmen.

Heroin i en plante? Det er noget vrøvl ali, og det ved du godt :P Heroin er et syntetisk stof som er fremstillet ud fra morfin, som til gengæld findes i opiumsvalmuen. 8)

Senest rettet af йети 23 feb 2004 00:06, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Haha, jeg tåger lidt for meget idag - kan godt se hvad du mener, nu jeg læser posten igennem... min formulering idag er ikke hvad den har været.

Og jeg skrev "fra samme plante". Jeg mente fra den plante, som heroinen blev fremstillet af efter bearbejdelsen. Spank me :P

Og det var morfin han fik mod voldsomme kropssmerter, kan jeg huske han fortalte. Så fik han den indsprøjtning kort efter, fordi lægen mente han fik en lige lovlig stor dose.

Men tak for svaret. Er der et sted hvor jeg kan læse lidt om det, som kan anbefales?

/Edit: Tillod mig lige at ændre titlen :oops:

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Man kan også bruge andrenalin til at sparke systemet igang igen

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
*Herr Doktorr* Ja, men det er kun hvis hjertestop allerede er indtruffet. er det, at man er på skideren, som vi siger i Jylland...

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Østjylland
DR-D skrev:
Man kan også bruge andrenalin til at sparke systemet igang igen

Halifaxxx skrev:
*Herr Doktorr* Ja, men det er kun hvis hjertestop allerede er indtruffet. Så er det, at man er på skideren, som vi siger i Jylland...

Det er lige præcis hvad de gør i Pulp Fiction, da Marsellus' kone tar en ordentlig streg af Vincents heodeo i troen at det er coke. Der får hun et adrenalin shot lige i brystkassen! Men den scene husker i for fanden da allesammen! :D

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
axia skrev:
Det er lige præcis hvad de gør i Pulp Fiction, da Marsellus' kone tar en ordentlig streg af Vincents heodeo i troen at det er coke. Der får hun et adrenalin shot lige i brystkassen! Men den scene husker i for fanden da allesammen! :D

Var det heodeo? Nå den havde jeg sgu ikke lige fanget. Men ja det er en fed scene. Da han skal til at hakke den der ret store sprøjte i hjertet på hende, spørger han: "ok and then what happens?" og ham den anden svarer: "well I'm curious about that myself!" - grineren :D

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Østjylland
AoD skrev:
Var det heodeo? Nå den havde jeg sgu ikke lige fanget. Men ja det er en fed scene.

Det er jeg overbevist om. Vincent tager hjem til ham dealeren der har noget af det sygeste stads som han også skal betale en eller anden latterlig sindssyg pris for.
Og da hende tøsen ikke ligefrem virker som en nybegynder med coke, så er jeg overbevist om det er heodeo.. correct me if I'm wrong! :)

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Utopia
It's deo alright! :D

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Midtjylland
Jep, heo.
Ham han køber det af siger nemlig at coke er på vej tilbage igen, og nu vil de seje ha heodeo igen...

Fed film..

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
OBS

Det hedder forøvrigt "Intrakardial administration af Adrenalin" når man får sådan en Pulp Fiction-kur i hjertet! ;)

Titel:
Medlem

Det er naloxol men hvisnu man har taget overdose af opiater og får naloxol så bliver man frisk i gen men når naloxen wearer off så kommer od'en tilbage

Titel:
Insane psychedelia user!

Noozer skrev:
Det er naloxol men hvisnu man har taget overdose af opiater og får naloxol så bliver man frisk i gen men når naloxen wearer off så kommer od'en tilbage

Kommer så an på hvor stor en dose naltrexon man får. Når heroinen er blevet fjernet fra de opiode receptorer vil det jo forsvinde ud i blodet, gå gennem leveren og blive nedbrudt på normal vis. Nu kender jeg ikke lige til halveringstiden for heroin, men jeg vil da tro at virker antagonisten i en 3-4 timer er der nok gode overlevelseschancer.

Titel:
Medlem

Mener bare at hvis man ex har en OD og får naloxon (eller hva' hulen det hedder;)) og naloxonen wearer off før heroinen er ude af bloodstreamen så ryger man lige lukt tilbage til OD'en, hvis ikke man får mere naloxon.
Det betyder jo nok ikke noget på hospitaler, men er det en junkie der bare sprøjter naloxon i en OD'er, så kan det jo være rart at vide.

Titel:
Insane psychedelia user!

Noozer skrev:
Mener bare at hvis man ex har en OD og får naloxon (eller hva' hulen det hedder;)) og naloxonen wearer off før heroinen er ude af bloodstreamen så ryger man lige lukt tilbage til OD'en, hvis ikke man får mere naloxon.
Det betyder jo nok ikke noget på hospitaler, men er det en junkie der bare sprøjter naloxon i en OD'er, så kan det jo være rart at vide.

Det ligger jo i princippet om den antagonistiske effekt af Naltrexon at når den ophører så vil heroinen binde sig til de opiode receptorer igen. Det er derfor det er godt kan være vigtigt at kende til henholdsvis Naltrexons og heroins halveringstid. Jeg tror nu heroins halveringstid er noget kortere end Naltrexons.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]