Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 22:44

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Geografisk sted: danmarks radio
Hey

Vi er to journalister, der laver en historie om dexofaner. Vi vil meget gerne tale med nogen, der har prøvet det... Har allerede sendt mail til alle dem, der har skrevet triprapporter. Skriv til os- eller ring på 35204526 eller 28182506. Man kan selvfølgelig være anonym!!!

Hilsen,

Erling og Sara

Titel:
Insane psychedelia user!

Aller først skal det lige nævnes at hvis folk herfra har tænk sig at nævne psychedelia.dk skal de lige rådfører sig med en admin.

@Erling og Sara: Derud over skal i også huske copyrights. http://www.psychedelia.dk/copyright.html

Det ville også være godt at hører hvad i har tænkt sig at skrive for en histore? Handler det om billig og lovlig narko til mindreårige eller har historen en andet indgangs vinkel? :roll:

Titel:
Junior medlem

Hey Daffy

Vores historie handler IKKE om psychedelia eller stoffer generelt. Vi er specifikt interesserede i oplevelsen af at være på dexofan og tænkte, at vi kunne finde nogle, der ville fortælle om det gennem dette forum. Ring til os og hør nærmere...

Erling og Sara

Titel:
Insane psychedelia user!

Hvad er det specifike formål ? At lave en spændende historie om hvordan vilde unge bliver høje på lovligt, ikke receptpligtigt medicin, hvilket bare vil medføre at flere unge indtager det uden at sætte sig ind i tingene, og at Dexofan evt. bliver receptpligtigt.

At sprede information om stoffet, så nuværende bruger (og potentielle brugere) kommer til at vide hvad det helt præcist gør og alle farerne ved det ?

Med de hjernedøde journalistiske indslag der har været om 2C-I, psychedelia, og diverse research chemicals, så er det klart at man er en del journalistfjendtlig.

Så, hvad har i at byde på ? Er I til harm reduction eller bare en spændende fortælling som i bund og grund ikke skaber andet end problemer ?

Titel:
Psychedelia Gay Overlord

Geografisk sted: Biløen
Er det til radio eller TV? Og hvilket program?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg vil godt opfordre til at man undlader al kontakt til disse journalister. Erfaringen siger mig at de er ude på at lave en skræk-historie om unges sanseløse rus på håndkøbs-hostemedicin, med det resultat at mange flere hører om det og prøver det, med flere tilskadekomne til følge. Desuden vil det højst sandsynligt resultere i at Dexofan bliver receptpligtigt.

Titel:
Junior medlem

Historien er, at medicinalindustrien tjener styrtende med penge ( 80 mill. om året) på hostemedicin (bl.a. dexofan), der ikke virker. Det viser samtlige videnskabelige undersøgelser. Men i Danmark har vi en regel der gør at, er et lægemiddel først godkendt kan det ikke afregistreres. Og stoffet skader jo ikke, siger man i lægemiddelstyrelsen. Paradoksalt nok bruges dexofaner som rusmiddel af unge og kan i den forbindelse være farligt. Det er historien! Og i den forbindelse vil vi gerne tale med unge der kan fortælle, hvordan stoffet virker.

Erling og Sara

Titel:
Insane psychedelia user!

Her, http://www.erowid.org/chemicals/dxm/dxm.shtml kan der læse en masse om hvordan stoffet virker som rusmiddel.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
En sådan historie vil med garanti få flere unge til at bruge Dexofan. Især hvis der ovenikøbet kommer erfaringer fra folk, der skriver hvordan og hvorledes det er, hvad man skal passe på osv.

Efter min mening skulle lovlige stoffer og let tilgængelige stoffer som Dexofan aldrig nævnes sådanne steder, lav en artikel om noget ulovligt i stedet. Så skræmmer man flere end man trækker til.

Har du overvejet selv at prøve det? En artikel er lettere at skrive med egne erfaringer (IKKE en opfordring til at tage overdosis af DXM, det er dumt!)

Titel:
Psychedelia Gay Overlord

dexofan skrev:
Historien er, at medicinalindustrien tjener styrtende med penge ( 80 mill. om året) på hostemedicin (bl.a. dexofan), der ikke virker. Det viser samtlige videnskabelige undersøgelser. Men i Danmark har vi en regel der gør at, er et lægemiddel først godkendt kan det ikke afregistreres. Og stoffet skader jo ikke, siger man i lægemiddelstyrelsen. Paradoksalt nok bruges dexofaner som rusmiddel af unge og kan i den forbindelse være farligt. Det er historien! Og i den forbindelse vil vi gerne tale med unge der kan fortælle, hvordan stoffet virker.

Erling og Sara

1) for det første: er det til radio eller TV og hvilket program?

2) Dexofan virker sgudda imod hoste. Hvad er det for noget vås? Det er netop interessant den måde det virker på, ved at påvirke et center i hjernen. Jeg vil forholde mig ret skeptisk til de oplysninger dér.

3)Dexofan er ikke farligt hvis det bruges fornuftigt, lige som alle andre stoffer. Jeg kan ikke se hvorfor at nogen herinde skulle assistere jer i jeres forsøg på at lave en skræmmekampagne?
Det eneste der kommer ud af det, er at Dexofan bliver hårdere reguleret og sværere at få fat på. Og i har måske ikke fattet det, men herinde går de fleste ind for en eller anden form for lovliggørelse af stoffer. Jeres hanle på dene historie virker altså lidt sensationalistisk.

Hvad skulle der være af fordele for brugerne herinde i at fortælle jer om det?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Jeg vil godt lige indskyde, at hvis i har tænkt jer at inddrage episoden med møllevangsskolen der blev brændt ned af nogen unge knægte på narko, så var det altså ikke pga. af dexofaner de gjorde det. Jeg ved godt at de prøver at give stofferne skylden, og det var faktisk dem der var skyld i at DXM kom så meget op i medierne, men det havde intet med det eller svampe at gøre. Jeg kendte 2 af dem, og de var simpelthen bare nogen ulykkelige små opmærksomhedssøgende drenge, længere er den ikke.

Titel:
Medlem

Dank, du spørger hvad nytte det kan gøre at fortælle om dexofanrusen til Dr.

Med risiko for brud på psychedelia´s copyright citerer jeg fra forsiden:

"Del dine erfaringer med folk, hjælp hinanden med at udrydde myter og misforståelser."

senere står der...

"at få den almene befolkning til at åbne øjnene for, at unge mennesker er andet end "misbrugere" og "weekendnarkomaner"."
Særlig anvendelsen af udtrykket "almene befolkning" falder mig i øjnene.

Jeg kan godt forstå at det er en vanskelig opgave, denne oplysning af den "almene befolkning", men ovenstående topic er pinligt.

Hvis jeg havde prøvet dexofan ville jeg fortælle om det.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

radon9, jeg kan godt forstå hvorfor du har den holdning. Umiddelbart virker det da fornuftigt nok at fortælle om sine oplevelser, så andre kan drage nytte af ens erfaringer.

Problemet er bare at du på ingen måde har kontrol over hvordan historien bliver fremlagt af de journalister som skriver den. Det er desværre meget sandsynligt at dine udtalelser bliver stillet frem i et lys der mere siger "Unge amok på lovlig dødsnarko", end det siger at stofbrugere faktisk ikke er misbrugere/narkomaner, eller hvilket formål du måtte have med at stå frem i medierne. Og det gælder uanset hvor velformuleret du måtte være.

Specielt når det drejer sig om noget der er lovligt at indtage, er der grund til at være på vagt, da man risikerer en yderligere stramning af det nuværende forbudshelvede, som i forvejen gør livet surt for alt for mange mennesker.

Titel:
Insane psychedelia user!

Før i begynder på så fjollede historier ville det måske være en ide at sætte sig ind i medicinforskning ? Hvis i bare vidste lidt, så vil det kræve adskillige forsøg at bevise at et medikament fungerer. Udviklingen af medicin tar adskillige år og der bliver lagt extremt hårdt arbejde i det. Tro mig, man smider ikke medicin på markedet fra den ene dag til den anden blot fordi man TROR at det har en virkning. Virkningen er skam veldokumenteret nok !

Titel:
Medlem

@child: Journalister kan skrive hvadsomhelst om brugen af dexofan på baggrund af deres fordomme. "Unge amok på dødsnarko" ligger lige for,
alligevel spørger de her.

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: aarhus. (fra djurs)
jensus jeg tror nu nok at medicinal firmarene er lidt mer spekulerede end du tror.

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: aarhus. (fra djurs)
i køre hinanden op

Titel:
Psychedelia Gay Overlord

radon9 skrev:
@child: Journalister kan skrive hvadsomhelst om brugen af dexofan på baggrund af deres fordomme. "Unge amok på dødsnarko" ligger lige for,
alligevel spørger de her.

Radon9, jeg forstår godt din holdning, men umiddelbart virker det ikke som om Erling & Sara har tænkt sig at oplyse om noget. Som du kan se i deres indlæg, så har de allerede besluttet at det er farligt. Og det får det til at virke som om de bare lige mangler en bruger der kan få deres program til at virke mere troværdigt. Hvis du spørger mig, så vil jeg umiddelbart mene at historien allerede er lavet på forhånd.

Jeg synes ikke det er en god idé at lade sig bruge til et hvilket som helst formål og så håbe at journalisterne får noget godt ud af det. Det er set for mange gange før at det bliver brugt til noget skidt.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Danmark
Lad os stå sammen og afvise dette tåbelige forsøg på at få en medie-historie om dexofan til at se troværdig ud!

Nogen der er uenige ???
(har vi måske ikke mere end nok af forbud og love ???). Sidste gang dexofan havde været i mediernes søgelys fik prisen et hak opad med 34% - hvad mon reaktionen bliver næste gang ??? At de bliver receptpligtige ?!?! Eller måske fjernes de helt fra markedet ?!

Tænk lige over det inden du skriver til disse overskriftsjagtende journalister, Erling og Sara!

Keep the world free (of journalists)!!

Mvh
Dark Sky

Senest rettet af Dark Sky 24 nov 2003 22:38, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Insane psychedelia user!

Jeg har læst begge dine posts Dark Sky og jeg er 100 % enig (det fremgår vist også af mine tidligere indlæg).

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]