Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 09:41

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 48 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Nogle ting som jeg vil gøre klart for alle, inden jeg begynder med emnet:
Jeg skriver ikke det her som et personligt angreb på brugere, på nogen måder overhovedet. Det er desuden heller ikke et angreb på Psychedelia.dk, for jeg synes rent faktisk at det er et godt sted af og til.

Det jeg skriver her vil muligvis ændre min status i lang tid, for ikke at sige for altid. Jeg skriver det desuden også, fordi der er blevet vist en bred enighed omkring dette med de folk jeg har talt med om det (I ved hvem I er, men jeg nævner ingen navne - det er op til jer selv).

Tilbage til emnet:
Jeg ved ikke om nogen af jer har bemærket at jeg ikke har været specielt aktiv her på det sidste - men det er der altså en grund til.

I starten, da jeg begyndte at skrive regelmæssigt herinde på Psy, syntes jeg der var en forbløffende god stemning. Jeg begyndte at lære folk at kende, nogle bedre end andre. Det var desuden på det tidspunkt at jeg begyndte at få interesse for stoffer og deres virkninger, og dette har åbnet nye tankegange hos mig... det kan jeg takke jer alle for.

Men jeg er bange for, at denne såkaldte stemning ikke længere eksisterer blandt brugerne. Når nogen siger Psychedelia til mig, så tænker jeg ikke på det sted, hvor jeg plejede at sige min mening og samtidig føle mig godt tilpas - faktisk lige det modsatte. Groft sagt: Sommetider en galanstalt hvor tolerancen nærmest er lig med nul.

Denne udvikling har faktisk gjort mig ked af det et par gange (ærligt talt), for det har tit resulteret i personlige angreb, hvor der normalt bliver bakket op omkring dette. Disse situationer har sat mig på sidelinien og følt mig som en dum idiot. Det første der plejer at løbe igennem hovedet på mig er: "Jeg må holde op med at skrive derinde". Men der går en enkel dag, og så er jeg herinde igen. Hvorfor? For at gøre det godt igen.

Men hvad er det jeg skal gøre godt igen? Jeg har været ked af at nogle folk herinde har været sure på mig, og jeg har prøvet at redde det ud ved at være lidt mere aktiv, og gøre det godt hos hver enkelte. Dette har varet ved i lang tid, indtil det en dag slog klik for mig. Jeg fandt ud af, at det ikke altid var mig der gjorde noget galt - men også andre brugere, såvel som mig selv.

Jeg fandt ud af, at det ikke er det samme længere... Tolerancen er ikke særlig stor, og der er ikke plads til forskelligheden herinde.

Jeg ved, at mange af jer er godt og vel frisindede mennesker. I beklager jer tit over at Danmark ikke er et mere frit land, hvor der bliver sat stor pris på den personlige frihed - jeg kan sagtens følge jer i det, og jeg er 100% enig.

F.eks. at der ikke er plads til at tage det man vil, og at der ikke er plads til at lave en fejl eller to, uden at der bliver slået direkte ned på det af politiet eller regeringen. Respekt for den tankegang - men har I tænkt på at det faktisk gør det samme herinde?

Det foregår hos jer brugere, som selv ønsker personlig frihed og frihed til at lave fejl uden straf og tilsvining. Hver gang en ny bruger, såvel som en gammel bruger, siger noget forkert eller dumt, så bliver der slået DIREKTE ned på det. Jeg gider ikke nævne konkrete eksempler, fordi jeg netop ikke vil gøre denne post til et personligt angreb. Nævner jeg eksempler, så er jeg nødt til at vælge enkelte citater ud, eller adresser for den sags skyld.

Satori sagde f.eks. til mig her for nogle dage siden: "Du er f.eks. den eneste der kan finde ud af at sige 'brug søgemaskinen' ordentligt til nye brugere". Jeg ved at der er andre end mig der også gør det, uden at svine til, men kan I se hvor problemet ligger?

En anden ting er sproget og de personlige angreb. Der står i regelsættet, at personlige angreb ikke er tilladt, men folk SKIDER på det. Over alt hvor jeg kigger, ser jeg en tilsvining på én eller anden måde. Og skriver man noget galt én gang, så er man garanteret en skideballe.

Jeg holdte mig helt væk herfra i 5-6 dage, hvor jeg blev træt af det hele. Den første post jeg så skrev efter disse dage, var noget rettet mod en offentlig person. Jeg skrev noget helt uskyldigt og som var ment for sjovt - hvad skete der? Jeg fik skældud, som jeg forresten ignorerede og forlod hele emnet.

Nogle gange skriver jeg også nogle ting om mig selv, som egentlig ikke er informerende nok. Jeg får skældud igen, og så ser jeg det som en pligt til at forklare hvad jeg mente. Det burde være sådan, at jeg blev bedt om at formulere mig lidt bedre, MED et pænt sprog uden at blive svinet til.

Jeg ved ikke rigtigt hvordan jeg skal forklare det, og stadigvæk være neutral. Jeg er inde i en periode, hvor jeg er træt af utrolig meget/mange herinde, fordi jeg nærmest kan forvente at jeg bliver svinet til næsten hver gang jeg skriver noget. Faktisk næsten lige meget hvad det er.

Jeg ved jeg har sagt mange dumme ting herinde, og jeg har faktisk lært utrolig meget af det. Folk kan fortælle mig at jeg skriver noget forkert, UDEN at svine mig til. Sådan noget er faktisk sket for en del herinde.

Jeg plejer egentlig heller ikke at beklage mig over sådan nogle ting, men bare ignorere og holde mig væk. Men siden jeg taler regelmæssigt med nogle herindefra, så er dette blevet taget op en del gange efterhånden - og ikke af mig selv. På den måde fandt jeg ud af, at jeg ikke var den eneste, som har det sådan med folkene herinde og med stemningen. Og jeg ville heller ikke ha skrevet denne her post, hvis jeg ikke var blevet bedt om det.

Folk herinde klager som sagt over at der ikke er en friere verden med lidt mere tolerance, men mange af jer kan ikke se, at I rent faktisk gør det samme. Tolerancen og friheden til at lave små fejl er næsten lavere herinde, end den er ude i den virkelige verden. Det er i mine øjne dobbeltmoralsk og meget overfladisk - og jeg håber ikke at jeg er en af de eneste herinde, der er klar over hvad jeg taler om.

Jeg vil slutte af med at sige, at jeg håber at en del folk kan se mening i det jeg skriver, selvom det er så neutralt. Jeg vil også sige, at hvis stemningen ikke forandrer sig herinde, og folk bliver ved med at behandle hinanden sådan, så er jeg den der er skredet herfra. Jeg vil ikke længere kaldes for dum, nar, idiot, wanker og jeg ved ikke hvad, bare fordi jeg siger min mening. Hvor er friheden til at sige sin egen mening overhovedet? Folk kan ikke modargumentere, uden at svine til. Det synes jeg er synd og pinligt... meget pinligt.

Jeg ved ikke hvordan I andre vil reagere på sådan noget, men jeg er sådan en der ignorerer de ord, går et skridt tilbage ud ad døren, og lukker den efter mig, når jeg ikke gider mere. Jeg holder mig væk, og så er dette en overstået kapitel.

Denne dør er jeg meget tæt på idag.

Senest rettet af syreperlen 15 nov 2003 16:53, rettet i alt 2 gange.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Laniakea Supercluster & The Surrounding Area
jeg er ked af at høre du føler dig udstødt, men jeg ka godt følge dig meget hen af vejen... og derfor burde du netop blive, for som du ka se er der brug for flere som dig :wink:

håber ik jeg er på din liste da jeg ik rigtig sviner nogen til (heller ik når de har fortjent det)..

håber du blir hos os

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Aliaarhus > Jeg er selv typen der er nem at gøre ked af det, men jeg vil alligevel give dig det råd jeg selv fik for lang tid siden: Lad være med at tage det folk skriver på nettet seriøst, det kan der ikke komme noget godt ud af.

Hvis du ikke kan adskille nettet fra virkeligheden, så lad være med at hænge på psy's interfora. Tonen herinde er hård, også sammenlignet med andre fora'er jeg har været på.

Håber du bliver :)

Mvh. Psyko

Titel:
hej ali

vidunderlig post du har lave. kan kun give dig rat ,

vil lige state med og sige at sige det er mig der stærke har opforde ali til og skive den her post.fordi jeg ikke selv er godt til og formuler mig.
men jeg regne ikke med der komme bicheri elle svineri

for det hænger også mig langt ud af halsen.vi har igen og igen blive enig om og holde en gode tone her inde over for nye som gamle .men det blive ved og ved.

der er vist ikke så mange der tænker på der sider mensker bage skærme.og alle regier på forskællig måde .
der kan side en ung fyr der blive skræmt væk pt det .så får han aldrig en chance for og for gaven af alle de vidunderlig muligheder og mensker der alive er.l og den læredom .han kan få

jeg sige ikke vi ikke må tage pis på hinanne og lave sjovet
men der må være en grænse for det.og den er blive væk

jeg fatte selv ikke rat meget da jeg state her inde og var enlig rat dum på mange områder, så der var en gode stemning og ville gerne hjælpe og forklare selvom de måske hade gjorde det mange gange.og kunne tale pænd til hinanne.men stadig væk grine af hinanne .

det er nåde jeg har raspekt for .

har altid haft et motte: man må behanle sine næste som man selv .

og hvad give får man 10* igen .

dem var der måske nogen der skulle tænket over!

men til sidste vil jeg sige psychedelia.dk har nok rade mit live.og give mig en indsigt i nogen ting som jeg er taknæmlig overfor.OG JEG HAR FÅDE NOGEN AF MIN BESTE VENNER SOM JEG IKKE VIL UNDVÆRE FOR .I VED OGSÅ HVEM ER HÅBE JEG :)

nå det var vis hvad jeg hade på hjarte

gode karma til alle og håbe der komme en beder stemning her ind på alleråde

mange venlig hilsen trold :) [/b]

Titel:
Psyko

du er en af min beste venner her inde men den holde ikke .vi leve i et hårt milijø .når er håre ved vores kroppe .kunne vi så ikke være ordenlig overfor hinanne her inde .hvad er forskællen på her og andre forum ?

jeg har ikke brug for og få fyre pis af i hoved her inde .det har jeg nok af i min hverdag(som nogen ved) jeg komme her ind for og få frad og snakke med nogen godt mensker som jeg godt kan lige.

skal det være så svært og overholde realsette .for vis ikke vi det hvorfor så have det ?

nå men her lidt mere :)

mvh trold

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Sådan er Psychedelia. Jeg giver dig ret hele vejen igennem. Hvad jeg ikke har fundet mig i herinde... det er eddermaneme ikke småting, det kan jeg godt sige dig. Nu vil jeg være lidt grovere, end du har været... At man kan gå så meget op i ubetydelige ting og skal brokke sig ved enhver lejlighed, det er temmelig sindssvagt, hvis du spørger mig. Jeg tror sgu, en stor del af Psychedelia består af smådepressive mennesker, og nu taler jeg rent ud af posen. Et stærkt menneske er tolerant, forstående og uselvisk.

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Denmark
Nu må i lige spænde hjelmen drenge - det er et INTERNETFORUM! Stram op! Og lad være med at tage det så seriøst!

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg synes sgu det er en god diskussion at starte.

Da jeg registrerede mig som bruger, var der tilsyneladende bred enighed om at man godt måtte svine folk til, hvis de sagde noget dumt. Det har jeg aldrig syntes var en god idé, da folk som regel er mere modtagelige overfor informationer, hvis man ikke har svinet dem til først. Desuden er det da uanset baggrunden uacceptabelt at kalde folk for idiot, nar, og hvad man ellers kan finde på.

Selvfølgelig skal folk irettesættes hvis de siger noget som er forkert, og der er heller ikke noget galt i at bede folk om at undersøge sagen inden de poster, men det skal gøres på en ordentlig måde!

Lige en tilføjelse: ndk, hvad med selv at spænde hjelmen? Vi er nogle stykker som forsøger at gøre et stykke meget seriøst arbejde med at informere folk om stoffer på en ordentlig måde, og vi ønsker at ramme en så bred målgruppe som muligt. Så nytter det altså ikke at tage let på at nogen altså bliver kede af det hvis de bliver svinet til! Hvis vi vil have vores viden ud til andre mennesker, skal den sgu præsenteres på en måde så folk kan holde ud at læse den. Og der er altså ikke meget HR over at folk ikke gider komme her, fordi tonen er for hård.

Senest rettet af йети 15 nov 2003 17:33, rettet i alt 1 gang.

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
trold > Jeg tror at problemet med psychedelia er at det er meget forskellige mennesker der kommer herinde og at nogle har personlige problemer som de ta'r med sig, når de logger på. Og dermed også når de sidder og skriver indlæg osv.

Meget længere er den ikke og jeg ville selvfølgelig også ønske at vi kunne ændre tonen herinde, men som du selv siger, så har vi prøvet mange gange - uden held, desværre.

Mvh. Psyko

Titel:
psyko

ja jeg give dig helt rat

men hvor skal det her føre hen så .skal det ende med vi alle sviner hinanne til for så tror jeg sku psychedelia går en dårlig tid i møde :)

desvære

Titel:
Tidligere holdmedlem

Jeg syntes at problemet næsten udelukkende skyldes en håndfuld mennesker, der simpelthen ikke kan snakke pænt til folk de er uenige med.......jeg stemmer for sanktioner mod folk der går over stregen gentagne gange!

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
n_dk skrev:
Nu må i lige spænde hjelmen drenge - det er et INTERNETFORUM! Stram op! Og lad være med at tage det så seriøst!

Ved godt det kun er et forum, og ved godt det kun er på nettet, men prøv at vende den om:

Jeg synes Psy er et godt og hyggeligt sted, men jeg er træt af at sådan nogle ting bare kan foregå uden videre. Jeg bliver træt af det, du VIL blive træt af det og en masse andre vil blive trætte af det. I sidste ende bliver Psy ikke hyggelig længere.

Forestil dig også, at du kommer ind på min hjemmeside. Du melder dig ind i vores forum, og nu er det tid til at diskutere. Du stiller et helt normalt spørgsmål, som egentlig forvirrer dig - jeg ved jo en masse om det spørgsmål du har stillet, så derfor har jeg min ret til at svine dig til fordi du er så dum. Du kan godt høre at det lyder helt forkert, ik? (grov sammenligning, men nogenlunde).

Jeg vil nødig forlade Psy, for jeg er meget glad for det her sted. Især for NOGLE personer herindefra, som jeg nyder at snakke med på MSN eller her på boardet. Men jeg er også utrolig træt af at høre på folk svine andre og mig SELV til. Jeg er træt af at lunten er så kort, at tolerancen er så lille og at respekten er så lav. Så ryger interessen langsomt ud, om jeg ønsker det eller ej - sådan er det faktisk nu.

Hvad med vores nye brugere, som bare får lort i hovedet bare de siger noget forkert eller ikke bruger søgemaskinen? Behandl dem ordentligt! Tænk på, at nogle af dem rent faktisk kommer hertil, efter at de har læst en artikel i en avis eller et blad. Hvem kender ikke til historien med Urban og Psychedelia? En bruger som kommer efter at ha læst Urban-artiklen, der har fået et negativt billede af os og som tilmed bliver svinet til her... ja, han bliver her ikke særlig længe. Og istedet for at få ændret hans billede på os, så hjælper vi Urban og så gør vi det værre og værre. Samtidig begynder vi at beklage os over, at Urban skriver sådan noget. Undskyld jeg spørger, men hvor hulen findes meningen i det?

Jeg har oprettet dette emne, i håb om at det bliver bedre. Jeg prøver at gøre noget ved problemet - folk har åbenlyst samme mening, men ingen har åbenbart sagt noget som helst. Så jeg håber at folk vil lave bare LIDT om, så det kan blive et bedre sted for f.eks. trold og mig - for hjælper det ikke, så er jeg ked af at måtte sige det her: Så smutter jeg sgu.

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Denmark
Jeg kan godt se problematikken i, at en ny bruger bliver tilsvinet på den måde - men sådan oplever jeg det OVERHOVEDET ikke! Jeg oplever derimod en jargon mellem de eksisterende brugere, som gør at jeg faktisk holder af det her sted - og jeg nyder at læse her! Udover det informative, så føler jeg at det er ret hyggeligt her - og derfor synes jeg ikke at vi skal ændre os!
Der hvor jeg ser, at den negative tone kommer frem, er når spørgsmålene enten er i strid med regelsættet, eller simpelthen er for åndssvagt - og JA, det er dumme spørgsmål, ikke kun dumme svar!
Hvis folk føler at de bliver tilsvinet personligt, så ignorer det - man har trodsalt muligheden for bare at gå videre, og læse de posts man selv vil!

N|DK!

Titel:
ndk hvadså med alle de gange man lave et topic om nåde man legge tid og enegi i .for også få det ødelagt fordi der er nogen der vil kører det helt af sport

og med det med media . det vi får fra dem og befolkning er nok det billede de fleste der tage stoffe .give fra sig -tænker over den :)

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tilst
Jeg holder 100% med TROLD.

Titel:
Psychedelia Gay Overlord

Geografisk sted: Biløen
OK fisser, nu må i sgu tage jer sammen:

1) Der bliver slet ikke talt særligt hårdt til folk efter at moderationen er blevet hårder. Sproget og tonen er blevet bedre. (bortset fra i et par skænderier)

2) Ali, jeg havde overhovedet ikke lagt mærke til at du havde skrevet mindre, og jeg kan ikke se hvad problemet er, tag dig lidt sammen du. Sitet er hvad man gør det til.

3) Tonen herinde er ikke, og har aldrig været en skid hård i forhold til en del af de andre web-fora jeg frekventerer.

4) Nye brugere får IKKE lort i hovedet. Det har vi jo netop ændret på, og jeg synes det er blevet meget bedre.

I det hele taget, så er der ingen grund til at gøre det til en stor sag og husk at de kræfter vi bruger på ting som dette hér kunne vi have brugt på gayness. Så lighten the fuck up, som N siger, så er det jo bare internettet .

:D

Titel:
Insane psychedelia user!

og luk så lige røven hva :lol:

Titel:
MuseJens og dankdawg

prøve da og tage det her seriøs ,kan i ikke tænket på jeres medmensker .

men jeg kan da godt samle nogen der .lukke lort af når i sige nåde så kan i måske se hvor onsvart det lyder

som jeg har sagt raspeter din næste som du selv

og hvad du give får du 10foldig igen :)

så få dov det butpluk ud af røven .og blive lidt mere munder og hører på verden er et dejlig sted hvorfor skal vi.gør det til et dårlig og ødelegge den gode ånd ......

Titel:
til alle vis i ikke kan skive godt fornuftig i det her topic så lade vær .så så før i mig 10 gange igen for jeg er ved og være tilbage ....

som jeg ikke har være i mange år 8)

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

kan kun gi trold og ali ret... har ikke været medlem ret længe men har da set mange folk blive svinet til... og jeg folk sir hele tiden UTFSM til mig... istedet for bare "jeg tror der er postet noget om det i forvejen... du ka prøve søgemaskinen"

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 48 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]