Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 apr 2024 11:46


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 29 nov 2023 01:23 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 28 nov 2023 20:03
Indlæg: 2
Hej!
Jeg er en 28 årig fyr der for 4 år siden fik en voldsom diskusprolaps i lænden. Lige siden har jeg taget opiater i form af oxycodone og tramadol, nogle perioder mere end andre, men nærmest non-stop. Jeg startede ud på oxycodone 10mg hurtigvirkende kapsler, og fik dem udskrevet i ca 3 mdr, imens mine smeter var på det højeste. Da disken begyndte at hele igen begyndte lægen at trappe mig ud med den ‘sidste’ recept.
Jeg kom dog aldrig helt af med mine smeter i lænden, og følte mig yderligere stresset af mit arbejde på baggrund af smerterne. Jeg begyndte derfor at købe tramadol på det sorte marked. 200mg santeria, og har nok taget dem dagligt de efterfølgende 3 år. Jeg er dog aldrig kommet over 400mg på en dag.
I starten af denne oktober sprang disken ud igen, og jeg var tilbage med de samme smerter som for 4 pr siden. Jeg har lige siden fået udskrevet oxycodone igen, de samme 10mg kapsler som før. Jeg både sniffer dem og opløser dem i sodavand og er nok oppe på 40-60mg om dagen nu.
De hjælper mig utroligt meget i forhold til at føle ro i kroppen, og generelt bare glemme smerterne lidt for en stund.

Jeg er dog begyndt at bekymre mig en del om de langsigtede bivirkninger som hjerteproblemer og kognitive forstyrrelser. Så mit spørgsmål går på om mit ovennævnte forbrug kan retfærdiggøre de bekymringer? Altså jeg er med på det ikke er sundt, men er mit forbrug stort nok til det er farligt, og kan resultere i hjerte stop og lign??
Jeg har selv retfærdiggjort mit forbrug med at jeg har hørt om flere der er oppe over 240mg om dagen, og tænker derfor at jeg er stadig i ‘safe-zonen’, men det er måske for naivt?

Håber der er nogle af jer der har lidt indsigt i kan dele!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 nov 2023 16:38 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 26 apr 2021 23:50
Indlæg: 99
Som udgangspunkt så er morfin ikke farligt, når det er efter lægens henvisning men det bedste du kan gøre er at lære at mærke efter i kroppen selv. Man kan dog godt blive lidt dummere med tiden, men det er ikke permanent på kort bane.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 58 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team