Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 20:44


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 05 okt 2022 00:54 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 sep 2022 05:15
Indlæg: 7
Hej igen Psy,
Er der nogle der kender til eller selv har været igennem specifikke misbrugsforløb/tilgange som var mere sucessfulde end andre eller blot har fungerede for dig? Søger både fra offentlige og privatklinikker. (går ud fra at metoderne har et specifikt navn)

Jeg overvejer at starte et forløb hos et af de offentlige misbrugscentre og går ud fra at de har forskellige strategier og hjælpeværktøjer alt efter borgerens misbrug og ønsker. Det kunne bare være fedt at starte med en strategi som er mere effektive end andre, hvis det altså skulle være sådan. (samtidig med at kende lidt til dem på forhånd)

Kender ikke meget til det selv. Men i mit hovede går jeg ud fra at der er forskellige faste metoder centrene bruger ud fra noget forskning som jeg går ud fra bruges verden over. Måske jeg selv kan læse om dem der bruges i Danmark, men hvor? Man må vel gå ud fra at de håndtere det på den samme måde i alle Danmarks kommuner, alt efter centeret?

Mit misbrug: (hvis det skulle være relevant)
Mit misbrug er dagligt hash om aftenen samt alkohol dagligt (10 genstande) og kokain op til flere gange om ugen. Kokainen er KUN et problem når jeg bliver beruset. Stopper jeg med alkoholen vil kokainen også forsvinde. Så det er altså ikke det der er det primære. Mit ønske er blot at lære at kunne slappe af, falde i søvn og få styr på mine tanker uden hjælp fra rusmidler.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 okt 2022 07:13 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 sep 2014 17:34
Indlæg: 796
Bare lad være.
Brug tid på det du gerne vil.

Vent med at ryge før sengetid; man vågner af at ryge, og vågner helt knast, hvis man ryger i sengen. Med hang til mere.
En 20-21 tiden, plejer at være et godt tidspunkt.

Min kammerat bruger misbrugscentret til at få benzoer.
læg 2 og 2 sammen =)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 okt 2022 02:52 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 sep 2022 05:15
Indlæg: 7
Det er desværre ikke til meget hjælp Alf'n: Hvis jeg bare kunne lade vær, havde jeg naturligvis gjort det. Det svare vel til at sige til en med angst, at de bare skal lade vær at bekymre sig? :?:

At lave rusmiddelcenteret til mit eget "misbrugscenter" er ikke mit ønske. Benzoer er bestemt det allersidste jeg vil prøve af, da jeg næsten med sikkerhed ved at det virker. Men desværre har en mørk bagside der er endnu hårdere at komme ud af. Derfor jeg heller ikke har fået rigtige sovepiller udskrevet af lægen.

No hard feelings, kan være jeg har misforstået noget. Forstår udelukkende hvad du mener med dit svar, har desværre bare selv prøvet at få det under kontrol ved egne tiltag uden held.

Tak for dine tanker!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 okt 2022 04:46 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 sep 2014 17:34
Indlæg: 796
oh well - går den, så går den.
Alt godt :hjerte:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 okt 2022 16:47 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 15 aug 2012 19:57
Indlæg: 269
Den meste misbrugsbehandling vil med stor sandsynlighed være baseret på kognitiv adfærds terapi. Deres specifikke tilgange kender jeg dog ikke til.

Jeg vil lige nævne sauna, kulde eksponering og åndedrætsøvelser, som et par gavnlige aktiviteter, du kan benytte dig af i forlængelse af misbrugsbehandling.

Personligt kan regelmæssig sauna fjerne alt mine kropslige rastløshed.
Kulde eksponering(vinterbadning) spiker dopamin i hjernen helt enormt som ved kokain, dog uden et efterfølgende crash.
Åndedrætsøvelser som Wim hof, giver fornyet energi og fokus, og kan ligeledes fjerne rastløshed. Som Wim selv siger "Get high on your own supply".

Skriv gerne hvis du har brug for yderligere information.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 okt 2022 12:39 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 08 sep 2017 18:53
Indlæg: 29
Misbrugscenteret er mit yndlingssted at nerværke, og finde knaste og udbrændte tæver til at hive med hjem i orgieburet.
Desuden er de noget så venlige til at udskrive knark på recept som du enten kan ødelægge dit liv på i symbiose med lægen eller sælge videre for monæ på pilletorvet eller bytte til BJ's hos nogle tvivlsomme madammer.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 okt 2022 12:45 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 05 jun 2022 12:34
Indlæg: 132
Har hjulpet en del mennesker ud af svære misbrug igennem tiden vha. tilpassede tilskud til det misbrug de slåssede med. Dvs. jeg laver en customized stack af hhv. mineraler, vitaminer, aminosyrer, adaptogener, og i visse tilfælde empathogener såsom kava og kanna til rekreationel brug fremfor stofferne/alkoholen.
Har set ret mange mirakuløse cases når ubalancen folk ofte selvmedicinerer imod, bliver fikset for dem og trangen forsvinder.
Skriv endelig en PM så får du nogle råd med på vejen i din case med det du har fortalt om du primært slåsser med, spørger nok også lidt ind kort.

Som Alf'n skriver så der mange sager hvor misbrugscentrene i mange tilfælde blev vejen til et rigtigt dårlige bekendtskaber, skadelig medicin der enten passificerer eller gør folk mere afhængige af deres recepter bare. og en masse folk der aldrig har prøvet en disse af det de sidder og råder andre til.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 nov 2022 23:05 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 sep 2022 05:15
Indlæg: 7
Tak for jeres alle svar!

Opdatering:!
Jeg er nu startet i et ambulant 12-sessions forløb hos rusmiddel centeret. De har forklare at vi primært vil komme til at arbejde med kognitiv adfærds terapi som jeg ser et stor potentiale i for mig, i min situation. Jeg har også personligt valgt at være 100% ærlig igennem mit forløb med både centeret og min læge. De er oven i købet også klar over at jeg hverken skal have adgang til benzoer elle lignende ting, da jeg har erkendt at det ville blive misbrugt. Så er det i mit hovede nemlig ikke en mulighed længere. Så jeg tror jeg er riiiimelig flagged i alle systemer mit CPR indegår i og vil formentlig være resten af livet... Jeg er heldigvis ikke helt ude at skide, men et sted hvor valget om at stoppe eller fortsætte med stof er ude af min egen kontrol.

Fyi får jeg et SuperGavekort på 200 kr per gang, hvis jeg møder op til min ugentlige aftale - det er sku da meget flot. (og sikkert meget brugbart i mange sager med misbrugere)

Jeg er dog meget interesseret i alternative metoder. Så det kan godt være at jeg skriver til nogle af jer som har skrevet om yderlige info.

God aften - og pas nu på jer selv, eller søg hjælp!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 nov 2022 19:15 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2010 12:37
Indlæg: 836
Det dælme flort gjort! Big ups til dig herfra! Fuck alt det der Mentats, Med-X og buffout pis! :wink:

Mange herinde har haft gavn af adaptogener til at hjælpe dem af med diverse stofgrupper, det kunne måske være en ting der var værd at se på, hvis du føler det kunne være en hjælp.

_________________
NL: Efter der var problemer med vaskemaskine i lidt over en måned har jeg fået et nyt forhold til at vaske tøj. I stedet for at udskyde det indtil jeg ikke har andre muligheder end at vaske, får jeg rent faktisk gjort det løbende.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 nov 2022 01:03 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Ja flot gået du har fået hevet plastret af og nu skal der investeres i din mentale fremtid.
Genoptagelse af gammel hobbies (eller ny) har gjort meget godt for mange.
Både til at få styr på tankerne men også få at få brugt noget sf al den tid der pludseligt frigives.
Jeg for min del genopdagede fiskestangen.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 apr 2023 12:14 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 27 dec 2007 18:50
Indlæg: 6
Urinus skrev:
Misbrugscenteret er mit yndlingssted at nerværke, og finde knaste og udbrændte tæver til at hive med hjem i orgieburet.
Desuden er de noget så venlige til at udskrive knark på recept som du enten kan ødelægge dit liv på i symbiose med lægen eller sælge videre for monæ på pilletorvet eller bytte til BJ's hos nogle tvivlsomme madammer.


fuck man, nu har jeg frekventeret centeret i 5+ år og ledt efter noget af den famøse junkie poon-tang jeg er blevet lovet at kunne købe for mine recept piller, som jeg desuden har RIGTIGT mange af efterhånden, og intet har jeg fået.
hvad gør jeg forkert?


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 18 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team