Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 mar 2024 13:09


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: bryst-smerte?
Indlæg: 03 feb 2022 22:55 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 05 maj 2021 11:37
Indlæg: 5
Hej.
Jeg havde min første oplevelse med den psykedeliske verden for et lille års tid siden. Var med det samme meget fascineret og har siden haft ca. 10 trips på svampe, og et par enkelte på dmt.

Mange både fantastiske og udfordrende oplevelser, men en ting har samtlige af mine trips haft tilfælles. Ligeså snart det begynder at virke, får jeg en smerte/pressen i venstreside af brystet, ved nogle trips har den spredt sig til skulder og ned ad venstre side af kroppen. Lige så snart jeg er mig selv igen forsvinder smerten, og det er uanset om det er over 6 timer på svampe, eller 10 min med dmt hvor det forsvinder ligeså hurtigt som det kommer.
Det er på ingen måde uudholdeligt eller meget slemt, men undrer mig meget over at jeg oplever fysiske smerter når jeg er påvirket psykedelisk. Eftersom jeg ikke mærker det ellers, bilder jeg mig selv ind, at det på en eller anden måde er noget psykisk der giver sig til udtryk fysisk, men jeg er meget interesseret i at høre om der er nogle herinde der har haft lignende oplevelser eller har et bud på hvad det kan skyldes?

På forhånd tak
Sune


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 feb 2022 02:18 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 26 apr 2021 23:50
Indlæg: 99
Jeg ville sætte et trip af til bare at ligge ned og fokusere på den følelse af smerte og se om du kan opløse den stille og roligt, eller bare hvad der sker hvis du bare er opmærksom på at den er der. Det kan være dine muskler pludseligt giver et ordenligt ryk, og så går det over, men lad være med at forvent noget som helst af det.

Har ingen erfaring med lige det problem, men det ville jeg nok gøre i sidste ende :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 feb 2022 12:03 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
det måske din vaccination? ej hehe

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 feb 2022 15:17 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 09 jan 2008 01:22
Indlæg: 711
Geografisk sted: sted
Jeg ville måle mit blodtryk i situationen hvis jeg havde muligheden. Evt. få dit kredsomløb tjekket.

_________________
even dwarves start small


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 feb 2022 17:27 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 05 maj 2021 11:37
Indlæg: 5
Tak for svar:)

fkn taxamike skrev:
Jeg ville sætte et trip af til bare at ligge ned og fokusere på den følelse af smerte og se om du kan opløse den stille og roligt, eller bare hvad der sker hvis du bare er opmærksom på at den er der.

Det har faktisk været et "emne" ved alle mine trips, og har følt at der er blevet arbejdet med det , men forsvundet er det ikke, kan godt være jeg bare skal blive ved.

spaffeh skrev:
det måske din vaccination? ej hehe

Det startede før jeg fik vaccine, så det tvivler jeg på;)

fkn taxamike skrev:
Jeg ville sætte et trip af til bare at ligge ned og fokusere på den følelse af smerte og se om du kan opløse den stille og roligt, eller bare hvad der sker hvis du bare er opmærksom på at den er der. Det kan være dine muskler pludseligt giver et ordenligt ryk, og så går det over, men lad være med at forvent noget som helst af det.

Har ingen erfaring med lige det problem, men det ville jeg nok gøre i sidste ende :)

Tror ikke mit kredsløb fejler noget, har fået målt blodtryk for nylig og det var i hvert fald fint. Er der andre måde at chekke kredsløbet? Og har du hørt om noget lignende hvor det skyldtes kresløb eller er det bare et gæt? :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 feb 2022 19:19 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jun 2010 23:00
Indlæg: 1268
Geografisk sted: Køleskabet
Psykedelika aktiverer en række serotonin-receptorer herunder 5-HT2B, som har indflydelse på kredsløbet.
Det kan medføre vasokonstriktion og uregelmæssigheder i både hjerterytme og blodtryk.

Jeg har selv oplevet noget lignende det, som du beskriver, omend i mildere grad.
At ligge ned og fokusere på vejrtrækningen og tage den helt med ro, har hjulpet mig.
Hvis du er ved at dø, er jeg sikker på, at din krop nok skal fortælle dig det.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 feb 2022 11:52 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 09 jan 2008 01:22
Indlæg: 711
Geografisk sted: sted
suneh skrev:
Tror ikke mit kredsløb fejler noget, har fået målt blodtryk for nylig og det var i hvert fald fint. Er der andre måde at chekke kredsløbet? Og har du hørt om noget lignende hvor det skyldtes kresløb eller er det bare et gæt? :)


Det er bare når jeg hører ordene smerter/trykken/pressen i venstre side af brystet at jeg begynder at tænke blodtryk, hjertefunktion og kredsløb. I stedet for at "henkaste" det som noget psykisk, så ville jeg først og fremmest få undersøgt om det virkeligt er fysisk eller ej. Better safe than sorry.

_________________
even dwarves start small


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 feb 2022 22:59 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 05 maj 2021 11:37
Indlæg: 5
Tak for svar
Jeg må nok hellere lige få det checket og hvis alt er okay, arbejde videre med det i trippene:)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 feb 2022 19:52 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
Jeg stemmer i koret for lige at få tjekket fysikken. Det er gratis og ufarligt og det må da kunne give en hvis ro i situationen at man ved at det ikke er alvorligt

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 24 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team