Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 13:37


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 25 aug 2021 15:14 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 25 aug 2021 14:44
Indlæg: 5
Hej folk herinde.
Jeg har et spørgsmål ang. Min medicin. Sagen er at jeg har været i medicinering med Ritalin i mange år om/off og har prøvet stort set alle andre ADHD medicamenter b.la. concerta, strattera, elvans og actavis af hvad jeg lige husker, men Ritalin er den der fungere bedst for mig, det hjælper ikke bare på min uro men det øger min koncentration og giver mig bedre humør, selvtillid og dæmper min angst. Jeg får en del anden medicin, b.la. metadon, lyrika, olanzepin og sertralin, og synes klart at Ritalin en er den der gavner mig bedst. Jeg får pt. 40mg 3 gange dagligt og har da også i perioder taget ekstra dosis og det er her mit spørgsmål kommer ind i billedet. Jeg har det med i perioder gerne at ville sniffe min Ritalin, jeg synes at når jeg sniffer den er den gavnlige effekt betydelig større og får et kæmpe overskud sammentidig, men når det er at jeg har til at kunne tage ekstra dosis så fungerer det på samme måde ved blot at spise den. Altså jeg mener at den gavnlige effekt jeg får ved at sniffe mine 3 daglige 40mg Ritalin piller kan jeg opnå måske endda endnu bedre ved f.eks. at doble dosis og så spise 2x40mg 3 gange dagligt. Det skal lige siges at jeg for det meste blot spiser dem som jeg skal da jeg ikke vil ødelægge mine slimhinder. Men betyder det at jeg i virkeligheden skal have højere dosis end jeg får nu og så måske lande et sted midt i imellem og hvordan skal jeg også få forklaret det til en psykiater uden at de strakt tænker misbruger. For ærligt ligesom at min metadon er substitution for heroinen er Ritalin en ligeså meget substitution for cocain/amfetamin jeg synes at et kontrolleret misbrug har færre omkostninger for mit liv end gademisbruget.
Er der nogle af jer der har det på samme måde, eller kender til min problematik, måske nogle gode råd. På forhånd Tak.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 aug 2021 12:57 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:24
Indlæg: 641
Hej Tobyfonand og velkommen til.

Det tyder på selvmedicinering du er ude i, og kan skyldes flere ting. At du håndterer stress og negative følelser ved at oppe doserne til det er væk, at du har indtaget så mange stimulanser at dit dopaminsystem er i ubalance, og først føles normalt ved større doser ritalin, at du har givet op og er ved at selvdestruere.

Din reaktion fra setralinen du nævnte med turen på den lukkede kunne meget vel være en belastningsreaktion fra at komme ud af fængslet og pludselig være et andet sted i uvante rammer. Det er meget almindeligt og når man har haft misbrug er ens modstandsdygtighed overfor stress ofte blevet presset helt i bund.

Bliver bekymret da du både får nerve/sovemedicin, smertestillende og stimulanser hvilket er en fuldstændig overmedicinering som kun pacificerer dig men gør det værre i længden, da alle er svært afhængighedsslabende i sig selv.

Lige nu er det fra lægers side nok ment i bedste velgående men objektivt set, holder det dig i misbrug som kan tage årevis at slippe med lange seje udtrapningsplaner der vil give depression og angst ofte i årevis.

Det kan man ikke byde nogle så derfor jeg altid råder folk i din situation til at supplementere på egen hånd med naturlige midler der støtter op omkring det samme som medicinen gør bare uden den slags bivirkninger og afhængighed.

Jeg har før set folk være dybt afhængige af både crack/kokain + heroin + benzoer komme på fode igen med en fornuftig gradvis udtrapningsplan og de rigtige midler til at støtte op omkring det.

Det jeg kan tilbyde dig er gratis rådgivning igennem dit forløb da jeg ved det kan være en jungle at finde ud af med tilskud osv. så du har mig at spille bold op af.

Indtil da så er det vigtigt at få stabilitet i hverdagen, så du ikke føler trang til at tage ekstra doser, kom ud, se mennesker, få et job hvis du kan, og sørg for at have lidt midler så du kan købe de supplementer du har brug for, for at kunne trappe nogenlunde smertefrit ud af din medicin uden abstinenser ødelægger dig yderligere.

Skriv til mig her hvis du ønsker at gå videre med det og ellers håber jeg du kommer ovenpå igen.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 aug 2021 19:20 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 25 aug 2021 14:44
Indlæg: 5
Hej.
Man skulle næsten tro at du vidste hvem jeg var. Men min situation er sådan at jeg ikke kan undvære medicinen. Jeg er trapper ud af benzoer i 2019 og er stappet med at tage stoffer og ryge hash.
Det er meget flink af dig det du tilbyder. Vil gerne have vejledning. Da jeg blev løsladt fik jeg kun metadon, Ritalin og lyrica og havde stoppet alt andet, da jeg følte at jeg kunne klare min med kun de tre, og nu er jeg allerede oppe på 5 igen og føler nærmest jeg er blevet presset derud. Det var slet ikke meningen. Min hjerne og krop er dog så ødelagt at jeg med sikkerhed ikke kan undvære de tre nævnte præparater, som jeg fik da jeg blev løsladt, men vil gerne derned igen.
Hvordan kender du til min sag og hvordan kan vi få kontakt i forhold til hjælp ang medicin og natur medicin.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 sep 2021 13:32 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 14 aug 2020 14:19
Indlæg: 14
Geografisk sted: Jutlands heder
Hej Tobyfonand

Har selv fået udskrevet ritalin af mærket motiron i godt 5 år nu og har selv fortrukket at sniffe det, da virkningen er klart bedre, men dog ikke så langvarig som når man sluger pillen. Har selv ADHD, men uden hyber - derfor ADD. Så synes det at sniffe det, giver mig den høje hyperheds virkning jeg ellers ikke opnår i hverdagen, til at få udrettet ting. Jeg kan dog erkende til mig selv at jeg har et misbrug af det, efter så lang tids brug og forsøger lige nu at gå over til en depot medicin i stedet. Det er svært at tage skridtet, når det er så dejligt med den der morgen-stribe - men ved dog godt at det ikke er sundt at blive ved på den måde..

_________________
Fremtidens forfædre er os


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 sep 2021 20:31 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:24
Indlæg: 641
Læste et andet indlæg du havde skrevet vedrørende dine problematikker så derfor jeg "vidste" lidt mere end du først skrev, kender dig ikke udover fra boardet her.

Det kan rigtigt nok føles som om at man ikke kan undvære sin medicin man får, og det er fordi der er opstået tolerance så du føler dig syg og går hurtigt i abstinens uden dem.

Det æder bare af dit system og din psyke i længden og æder paradoksalt hurtigere når du er abstinent og kan give skader alene der så derfor eks. gadejunkier som ofte går i abstinens ser svært hærgede ud ift. pillemisbrugere af opiater. (Selvfølgelig også mangel på kvalitetsmåltider osv. men generelt er der noget om det)

Dog er der heldigvis hjælp at hente igennem forskellige metoder og hjælpemidler så selvom det ofte kan virke uoverskueligt så er det langt fra.

Har sendt en PB med mine informationer så så kan vi snakke sammen og se hvad vi kan finde på.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 sep 2021 23:30 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 25 aug 2021 14:44
Indlæg: 5
Okay tjekker lige privat besked. Har dog ikke ingen lyst til at stoppe min medicin. Jeg har lagt mange ting i mit liv bag mig, fordi at jeg kunne se hvor meget det ødelagde og især for mine pårørendes skyld og for at opretholde de forhold. Føler min medicin hjælper mig og det er på en måde en af de glæder jeg har tilbage, og ja jeg kan også godt lide at få en streg Ritalin og kan også godt lide at få et ekstra møllehjul og sumpe, men synes selv jeg er god til at trappe mig selv lidt op og ned, så jeg ikke udvikler tolerance og ender i for høj dosis, og er også god til at holde igen med snifferriet, og har ærlig talt ikke lyst til at stoppe kan ikke se hvad det skader, jeg ofrer gerne nogle år af mit liv for at have det godt i hovedet og bruge medicin og rusmidler på en måde som ikke ødelægger for meget. Så vil jeg hellere være sund på nogle andre fronter med kost, træning og søvn for at opveje det lidt. Er dog meget intra i det du snakker om med naturmedicin så lad os lige skrives ved.
Og for at svare på det med depot, så er den der hedder actavis gode nok suppleret med et par motiron PN. Dog er der intet som Ritalin Uno til at give en følelse af fokus og velvære, om du får en dejlig stor bane eller bare tager dem oralt, så er de nr. 1 efter min mening og slår også samtlige rusmidler.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 22 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team