Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 23:39


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 30 jul 2021 11:59 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 30 jul 2021 11:54
Indlæg: 1
Kan man godt drikke og tage ting som kokain efter man er tatooveret?

Hvad tænker i ? / erfaring

Er i tvivl om det ville gøre noget ved tatoveringen.

På forhånd tak


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 jul 2021 13:24 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 20 feb 2002 02:01
Indlæg: 1199
Geografisk sted: Nordsjælland
Det meste der stresser kroppen (søvnunderskud, tobak, alkohol/narko, dårlig kost osv.) er dårligt, når det kommer til sårheling, men når det er sagt, så ville jeg ikke holde mig tilbage for en enkelt hyggeaften eller to. Tænk på alle dem inkl. mig selv, der er blevet tatoveret i udlandet og efterfølgende smutter på det ene pubcrawl efter det andet.

Hvis du generelt har tendens til at hele dårligt/langsomt, så tag den med ro og sørg for at drikke rigeligt med vand. Specielt dehydrering kan være problematisk.

_________________
Overdosis, badtrip eller lignende katastrofer? ->Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 jul 2021 20:58 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 14 apr 2011 00:03
Indlæg: 1360
Paradoksalt nok, tror jeg faktisk at f.eks. kokain er langt mindre skadeligt for sårhealing end f.eks. rygning eller alkohol. Der kommer meget små mængder kokain ind i kroppen, så der er ikke en systemisk infiltration på samme vis som med alkohol. Og tværtimod rygning, så øger kokain nok nærmere den lokale blodgennemstrømning. Til gengæld sætter kokain gang i kroppen, og den skal bare have ro (bevægelsesmæssigt) når huden skal hele.

Når alt kommer til alt, er en tattovering dog blot en mild hudafskrabning så i forhold til sårhealing er der ikke så meget at komme efter. Men megen bevægelse kan få blækket til at vandre lidt, inden det er rigtigt "indkapslet". Altså, før kroppen har optaget hvad-end væske pigmenterne er opløst i, hvorefter pigmenterne sondres direkte i underhuden / kødet og herefter ligger mere fast.


Panthenolsalve kan på det kraftigste anbefales. Apoteket og Matas har med garanti noget creme med panthenol og det er excellent til at fremme sårhealing.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 aug 2021 21:13 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
Altså man ville jo nok ikke bruge kokain på hospitalet, til næseoperationer, hvis det var mega skidt med sår og lignende

https://ekstrabladet.dk/forbrug/sundhed ... 669946.ece

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 16 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team