Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 mar 2024 05:15


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 01 apr 2021 18:42 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 feb 2020 15:36
Indlæg: 25
Geografisk sted: København.
Hey. :) Har søgt i tidligere tråde herinde, men synes ikke lige jeg kan finde svar på mit specifikke spørgsmål... Så som allerede spoilet i overskriften, vil jeg lige spørge her:


- Er der en fare ved at komme til at sniffe crack/freebase coke?


Købte 2 poser med et halvt gram i hver af min faste dealer. "De der kan også ryges"... sagde han. Jeg var i outer space da jeg købte ind hos ham, og det hele ligger lidt sløret. Noget rod... Men jeg kan da huske, at jeg forsøgte at få styr på, hvad det egentlig var jeg var i gang med at købe - Crack/freebase eller coke i saltform. Og jeg kunne ikke rigtig få et klart svar.

Har et 3. halvt gram liggende... De 3 poser er desværre blevet blandet sammen. Og jeg kan ikke huske hvilke 2 der angiveligt indeholdt ryge-coke. Og ARGH! (Altså, indholdet er stadig i poserne, og jeg har bare ikke styr på hvilke poser der indeholder hvad... Har ikke blandet hele baduljen sammen i en stor slik-skål, don't worry. :wink: )

Mig bekendt kan coke ENTEN sniffes ELLER ryges/vapes... (ellers skydes, okay..) Har aldrig hørt om all round coke man kan indtage frit som man vil. Ku´ ellers være smart. Ha ha... :D

Min snude er efterhånden ret fucked..., så jeg er interesseret i at gå over til at ryge skidtet i stedet.
(Og på forhånd tak fordi I undlader at moralisere. Jeg er en halvgammel krage og mit liv har været op af bakke. Mine dæmoner er ikke længere kun stærke, de er på steroider og de skal slås væk med en kæp på daglig basis! Jeg er træt, har ikke ret meget at miste og er afklaret med whatever. Thanx.)


Så...:


- Hvordan finder jeg ud af hvad hulan det er han har solgt mig?
Har købt gode sager af ham i tidens løb. Det er først på det seneste han har udvidet repertoiret og er begyndt at sælge ryge-coke. Virker umiddelbart som om han burde tage et kursus i basal kemi...? Eller er det mig der er galt på den?


- Skal freebase og crack ryges forskelligt? Og i så fald hvordan? (Det ene er vist vand-opløseligt? Det andet ikke?) Send endelig guidelines.


- Hvad skal jeg vide hvis jeg skal lave min egen pipe?



Tak, slyngler. 8)

Hygge og rock on!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 apr 2021 04:06 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 14 apr 2011 00:03
Indlæg: 1360
Ret atypisk hvis freebase kokain er et fint hvidt pulver. Så en god start er: hvad er fint hvidt pulver, og hvad er ikke. Typisk vil freebase kokain være nogle hårdere klumper og have lidt farve, ofte gul-brun, som følge af en sjusket fremstilling.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 apr 2021 18:07 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 dec 2012 16:08
Indlæg: 50
Geografisk sted: In the globik atmosphere. or around there?.
jeg har hørt fra en gammel freebase ryger at det er farligt at sniffe freebase, det ætser vist helt vildt eller noget så lad være med at sniffe freebase!
Dengang jeg prøvede at ryge freebase så brugte vi et glas med sølvpapir på toppen og elastik rundt om sølvpapiret, og så et "suge" hul og,
et "rist" hul (lavet med en nål) med aske på og så freebasen oven på så sugede vi langsomt og holdt det inde,
Forskellen på crack og freebase og normal coke er at crack er lavet med bagepulver og vand, og freebase er lavet med 3 dobbelt salmiak spiritus,
og normal coke er i HCL salt hvorimod crack og freebase er Bicarbonate salt vist nok... så det har en højere forbrændings temperatur og kan ryges
.

_________________
It could be the all planets are simply atomes in a higher being... ellers er jeg bare blæst :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 apr 2021 03:05 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 25 apr 2016 01:54
Indlæg: 151
Jeg har ikke forstand på de forskellige coke-varianter, da jeg alene sniffer normal coke, men det er dog ofte solgt i sten, som så bare hakkes ud.
Så mit input er kun, at din dealer sagtens bare kan have solgt dig "almindelig coke", der er presset i sten med lidt hårlak til at holde sammen på skidtet og så ment, at det - alene fordi det er i sten - er velegnet til at ryge i modsætning til fint pulver.

Jeg ser tit dealere, der sælger almindelig sniffecoke i sten "reklamere" med, at "dette kan ryges", som før nævnt alene fordi det er i sten og således er nemt at putte i coke-piben.

Med det vil jeg bare sige, at hans udtalelse om at "det her kan ryges" ikke nødvendigvis behøver at betyde, at det er freebase, men at konsistensen / formen bare gør det mere medgørligt til rygning.

Men det er jo kun gisninger. Svært at vide, hvilken type cola du har fået fat i, så bare et indspark herfra


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 maj 2021 14:23 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 feb 2020 15:36
Indlæg: 25
Geografisk sted: København.
Heps, sent svar her. :eyes: Vil bare sige tak for jeres indspark.

Fik aldrig røget det coke dér. Kom i tvivl om....alting... og ville ikke risikere at sagerne skulle gå op i røg, hvis det nu alligevel var konventionelt coke i saltform. Bum bum.... Smurte det ud i mundhulen og på gummerne i stedet. Helt fin effekt. (Sparer sammen til næste tandlægeregning. Ha ha.)


Hygge, I øgler. :D :hjerte:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 maj 2021 19:03 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 12 feb 2021 16:50
Indlæg: 18
Der er en meget simpelt test du kan bruge til at afgøre om det er normal kokain til snifning (eller sprøjte hvis man er til det...) eller freebase til rygning.
Den almindelige til snifning er voldsomt vand-opløselig, hvorimod at freebase kokain slet ikke er vand-opløselig!
Så du kan tage en lille smule (en knivspids, bare nok til at du kan observere hvad der sker når det kommer i kontakt med vand) og hælde ned i en glas med helt almindeligt vand fra hanen.
Hvis det synker til bunds og hurtigt opløses i vandet (måske vil der være lidt cuts som ikke bliver opløst, men det burde ikke være meget) så er det almindelig kokain.hcl som kan sniffes!
Men hvis det derimod ikke opløses og forbliver fast så er det freebase kokain til rygning.
Freebase kokain burde vist heller ikke være fint pulver (det burde normal kokain så heller ikke, medmindre det er knust helt), men snarere små faste sten eller ihverfald noget der hænger forholdsvist sammen.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Majestic-12 [Bot] og 6 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team