Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 mar 2024 07:49


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 01 mar 2021 23:07 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 15 okt 2011 19:49
Indlæg: 2
Geografisk sted: Øst for Westjylland
Hej kloge hoveder...

Jeg er en 39-årig kvinde, der er terminal kræft-patient. Derfor har jeg desværre ekstreme smerter efterhånden, som bliver sværere og sværere at dække.
Får efterhånden så store doser og gennem så lang tid, at tolerancen jo selvfølgelig også er højere. Og har kun funktion på den ene nyre, så det duer selvfølgelig heller ikke, bare at hæve smertestillende medicin hele tiden, for at passe på den smule nyrefunktion der er tilbage.
Derfor har enhed for lindrende behandling (tidl. Palliativ afd.) fra i morgen, sat mig på medicinsk cannabis. Der skal startes med en meget lille dosis, som så langsomt hæves.
Det jeg gerne ville høre Jer om, er om der er nogen derude, der har erfaringer med medicinsk cannabis evt. sideløbende med høje dossiser af smertestillende medicin.
Her beskrivelse af min nuværende behandlingsplan og cannabis-plan indtil videre:
(OBS. TAG ALDRIG DE DOSER JEG BESKRIVER HER DA DET VIL VÆRE DØDELIGT FOR UMEDICINEREDE UDEN TOLERANCE!!!!! STAY SAFE!!!!)
Daglig dosis:
Marlodon 3x65mg + 90mg PN(efter behov)
Kodein 3x25mg
Kodipar 4x500/31.5mg
Amitriptylin 2x10mg + 25mg
Oxycontin depot 2x40mg
Oxynorm 4x80mg2

Så I kan nok se, det er sindssygt store mængder - men trods alt det, er jeg stadig plaget af svære smerter :(

Starter imorgen på:
Præparat : Sedemen Aurora Nordic 5+0.2mg
Dosis: 1 kapsel til natten 5+0,2mg
Dosis hæves herefter hver anden dag med 1 kapsel 5+0.2mg mere pr gang indtil videre.

Håber meget nogen har erfaringer med dette, så jeg kan få mere info om virkningen, ønsket dosis størrelse osv., så jeg ved lidt om hvad jeg kan forvente...

Thanx!

Fru Potter....
(og NEJ, det har ikke en skid at gøre med Harry...)

_________________
"I'd rather die standing, than live on my knees...." Citat E.Z.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 mar 2021 13:54 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 04 dec 2004 14:22
Indlæg: 2447
Geografisk sted: Schwiez
Nu er smerter meget individuelle, men en fællesnævner er at mange smerter opstår pga. inflammation som cannabis er effektiv til at bekæmpe.
Jeg får selv 65 mg CBD 3 x dagligt i form af decarboxyleret/varmebehandlet CBD-rosin og kan nu helt undvære oxycontin. Før fik jeg 3 x 30 mg oxycontin, trappede ud over en måned.
Er det 5 Mg THC og 0.2 Mg CBD i de piller du får?

_________________
Magien, er dig selv.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 mar 2021 15:51 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 feb 2008 20:46
Indlæg: 637
Geografisk sted: København
Cannabis kan i modsætning til de andre smertestillere godt en gang i mellem give en smule angst. Det er på grund af stoffets psykedeliske virkning og er som regel af god grund. Så hvis du bliver angst så mærk efter hvad der skaber angsten og gør noget ved det.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 mar 2021 18:58 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2010 12:37
Indlæg: 836
Citat:
Så hvis du bliver angst så mærk efter hvad der skaber angsten og gør noget ved det.


Altså, ja, men du skriver jo man kan blive angst af cannabis, så siger du man skal lade vær med at tage det så? Lidt forvirrende. Har selv tendens til angst med cannabis(EDIT: der indeholder betydelige mængder THC) og 9.99/10 gange er det simpelthen bare fordi jeg er skæv. Hjælper at lige tage nogle dybe indåndinger og lige slappe af, lettere sagt end gjort dog.

Udover det finder jeg selv at cannabis er ret godt imod kvalme, så på den led kan det godt gå rigtig godt hånd i hånd med dine smertestillere, hvis det da er et problem til at starte med.

_________________
NL: Efter der var problemer med vaskemaskine i lidt over en måned har jeg fået et nyt forhold til at vaske tøj. I stedet for at udskyde det indtil jeg ikke har andre muligheder end at vaske, får jeg rent faktisk gjort det løbende.


Senest rettet af Limpomaden 03 mar 2021 17:07, rettet i alt 2 gange.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 mar 2021 11:15 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 04 dec 2004 14:22
Indlæg: 2447
Geografisk sted: Schwiez
CBD alene, er angstdæmpende - selv i 20-50Mg doser er det meget potent. Folk der bruger benzo, burde bruge dette sunde alternativ.
Har også set mennesker der var selvmordstruede med depression blive hjulpet af CBD.
CBD er ikke kun til ondt i kadaveret. :)

_________________
Magien, er dig selv.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 mar 2021 01:24 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 15 okt 2011 19:49
Indlæg: 2
Geografisk sted: Øst for Westjylland
Kaktus Klausen skrev:
Er det 5 Mg THC og 0.2 Mg CBD i de piller du får?


Ja, det er korrekt.
Er nu på dag 3, og er ikke helt ok med det endnu. Syntes at blandingen af cannabis og de store mængder smertestillende er lige rigelig. Falder konstant i søvn, og føler mig lidt groggy hele tiden, og har svært ved at huske lige pludseligt. Føler lidt at jeg ikke rigtigt har kontrollen, hvis det giver mening. Og er totalt control-freak, når det kommer til mig selv, så det har jeg det sgu lidt stramt med... Håber det bare er en overgangs ting, og det bliver bedre, for syntes det har hjulpet en lille smule på smerterne. Det er blevet lavet om til at det kun er 1 gang om ugen, at det bliver hævet i stedet, og det synes jeg er fint.

_________________
"I'd rather die standing, than live on my knees...." Citat E.Z.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 mar 2021 08:25 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2735
Lyder fornuftigt med en gang om ugen, selvom det kan nok ikke undgåes med lidt kontroltab i forhold til at døse hen i ny og næ og føle sig groggy da thc’en arbejder sammen med de store mængder smertestillende.
Hvordan har du det i forhold til at drømme i tilstanden hvor du døser hen, kan du skille det fra virkeligheden?
Da vi passede min far (terminal patient) gjorde morfinen og store mængder indslumringspiller at han i en periode bøvlede med hvad der var drøm og virkelighed.
Tanker her fra.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team