Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 mar 2024 09:02


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 18 feb 2021 20:50 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 01 okt 2020 17:55
Indlæg: 15
Hej :)
Jeg har taget amfetamin i små doser i hverdagene, i løbet af de sidste par uger, og står nu med et ansigt og arme fyldt med små sår, fordi jeg nærmest er helt besat af at fjerne den mindste lille urenhed. Men kan det overhovedet skyldes amfetaminen?
Jeg er først begyndt på det efter jeg har taget amf, hvilket er grunden til at jeg forbinder det med hinanden, da jeg aldrig har taget amf før (Kun prøvet det en enkelt gang).
Kan læse mig til at folk kan tro at der kravler dyr osv. på deres hud, men dér er jeg slet ikke. Synes dog ikke rigtig jeg kan finde noget der minder om min situation. Jeg er meget ked af hvordan mit ansigt ser ud lige nu, ligner jo næsten de der skrækbilleder man ser af stofmisbrugere med sår i hele ansigtet og rødsprængte øjne :cry: (føler jeg ihvertfald selv :lol: ). Er det normalt at blive "besat" af noget på den måde efter indtag af amfetamin?
Mvh


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 feb 2021 22:15 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
Ja. Prøv med søvn i en periode.

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 feb 2021 22:25 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2010 12:37
Indlæg: 836
Du tager nok mere end hvad er godt for at din krop kan sove ordentligt og "genstarte", måske også mangel på vandindtag? Mange muligheder, men nok amfen.

_________________
NL: Efter der var problemer med vaskemaskine i lidt over en måned har jeg fået et nyt forhold til at vaske tøj. I stedet for at udskyde det indtil jeg ikke har andre muligheder end at vaske, får jeg rent faktisk gjort det løbende.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 feb 2021 23:52 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 09 jan 2008 01:22
Indlæg: 711
Geografisk sted: sted
Det er nok bedst at lægge det amf på hylden for nu. Er det ikke lidt drastisk at begynde at tage det i hverdagene lige pludseligt, når du knapt er bekendt med stoffet? Ofte hvis jeg har taget mdma (suger ikke rigtig så meget amf), så bliver min egen hud lidt tør og jeg kan få, hvad jeg kalder narkobumser tilfældige steder i fjæset. Mange lægemidler kan også give hududslæt. Men den der besættelse du beskriver, lyder mere som noget ocd lignende (som nogle lægemidler iøvrigt også kan bivirke), hvilket hvis det fortsætter meget længere er noget du nok bør søge læge for. Håber du får styr på det. Det lyder sgu ubehageligt. Man skal helst ikke tage speed flere gange i ugen.

_________________
even dwarves start small


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 feb 2021 00:27 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 01 okt 2020 17:55
Indlæg: 15
Det er netop den der nærmest sygelige trang, jeg undrer mig over, for bumser har jeg egentlig ikke rigtig.
Har ikke oplevet på den måde før, at man ikke kan stoppe, selvom man kan se at man ødelægger sin hud. Jeg føler mig jo ellers fuldstændig normal oppe i hovedet.

Jeg kan komme hjem fra arbejde og kigge mig i spejlet som det første når jeg træder inden for døren, og en halv time senere står jeg stadig der med arbejdstøj på og smadrer min hud ved at klemme bumser/hudorme som ikke engang er der. Jeg bliver ved med at søge fokuseret efter den mindste lille prik på huden, og river de samme skorper op hver dag. Ja du har nok ret i det lyder lidt ocd agtigt.

Men jeg har jo netop lige fundet ud af at amf fungerer pisse godt til at have massere energi hele dagen på arbejdet, efter at have lært på den hårde måde at mdma ikke dur til det formål. Måske jeg også lærer noget af det her.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 feb 2021 01:11 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 04 dec 2004 14:22
Indlæg: 2447
Geografisk sted: Schwiez
Amfetamin er lånt energi, der skal betales tilbage, ellers ender du i en psykose.

_________________
Magien, er dig selv.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 feb 2021 01:32 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 01 okt 2020 17:55
Indlæg: 15
Kaktus Klausen skrev:
Amfetamin er lånt energi, der skal betales tilbage, ellers ender du i en psykose.


Få, men kloge ord :) Det vil jeg skrive mig bag øret.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 feb 2021 08:22 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2735
Ja det skyldes amfetaminen.
Det er ikke første gang jeg har oplevet dette, jeg havde det også svært med min hud da jeg havde mit misbrug.
Som de andre siger er du på vej ud på et sidespor.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 feb 2021 15:32 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
Det lyder som om du bliver sindssygt fokuseret af noget, der egentlig ikke er der. Det skal man virkelig være varsom med. Overvej kraftigt at holde pauser på 4-8 uger efter hver tur, gerne længere.

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 feb 2021 16:00 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5081
Søvn, gaffetape og grydelapper/grillhandsker, så skulle den være i vinkel :D


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 feb 2021 20:41 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 01 okt 2020 17:55
Indlæg: 15
Fso skrev:
Ja det skyldes amfetaminen.
Det er ikke første gang jeg har oplevet dette, jeg havde det også svært med min hud da jeg havde mit misbrug.
Som de andre siger er du på vej ud på et sidespor.


Rart at høre, at det ikke bare er mig der er blevet skør (Eller måske lidt, but you know what i mean).


Bismann skrev:
Søvn, gaffetape og grydelapper/grillhandsker, så skulle den være i vinkel :D


Klart bedste svar indtil videre, nu er mit liv reddet! :lol:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 feb 2021 00:23 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 18 mar 2007 22:22
Indlæg: 232
Der er faktisk en diagnose for det der du beskriver: Skin Picking Disorder eller Dermatillomani.

Hvis det pludselig opstår som voksen uden fortilfælde er det ofte pga. et længere varende forbrug af Dopaminerge stoffer/medicin. I dit tilfælde Amfetaminen, så det giver god mening.

Det er en slags OCD. Man har nogle tvangstanker eller tvangshandlinger/ritualer der skal udføres for at afhjælpe ens mentale problemstilling.
Her er det så hudpilleriet der virker eller giver en form for forløsning/tilfredsstillelse.

Har selv haft OCD inde på livet. Kan bedst beskrive det som et lukket fængsel opbygget af ens egne tanker man bedst flygter fra på en eller meget få måder.

Din åbenlyse vej ud af det er allerede blevet foreslået: Stop med Amf'en (det sker så nok bare ikke henover natten).
Det er mere realistisk med pauser (måneder bedst, uger er fint) og så fremadrettet ikke gør det til en daglig rutine igen.

Hvis det ikke hjælper så kan lidelsen behandles med terapi, så galt tror jeg ikke det er her.
Du gasser bare ned nu og passer på dig selv, det hele bliver hurtigt bedre og trangen snart glemt.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 feb 2021 00:52 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 01 okt 2020 17:55
Indlæg: 15
Tak for det meget uddybende svar :)

Jeg er heldigvis ikke kommet så langt, at det ikke er noget jeg kan komme ud af igen. Var bare slet ikke klar over at det kunne være en bivirkning ved amfetamin, og der er netop derfor jeg spørger ind til det, så det ikke når at blive et problem jeg ikke kan håndtere.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 feb 2021 21:09 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 jan 2013 18:08
Indlæg: 156
Geografisk sted: Lige rundt om hjørnet
Jeg vil på det kraftigeste fraråde at benytte dig af Amfetamin hver dag :!:
Det knepper din psyke indefra og ud. Det er altså ikke altid at man gennemskuer det før at det er for sent.
Just Sayin' :wink:

_________________
Det rart at være vigtig, men det er vigtigt at være rar.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 mar 2021 20:45 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2813
Geografisk sted: Kolding
9laurits8 skrev:
Tak for det meget uddybende svar :)

Jeg er heldigvis ikke kommet så langt, at det ikke er noget jeg kan komme ud af igen. Var bare slet ikke klar over at det kunne være en bivirkning ved amfetamin, og der er netop derfor jeg spørger ind til det, så det ikke når at blive et problem jeg ikke kan håndtere.

hvis du absolut skal tage narko i hverdagene, burde du nok sætte dig lidt ind i, hvad stoffet gør ved dig :D

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 mar 2021 23:42 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 01 okt 2020 17:55
Indlæg: 15
Buttkraken skrev:
hvis du absolut skal tage narko i hverdagene, burde du nok sætte dig lidt ind i, hvad stoffet gør ved dig :D


Synes faktisk jeg nørder tingene rimelig meget inden jeg begiver mig ud i det :D men det er sgu svært at føle ord på en skærm, når det er følelser man slet ikke er bekendt med. Jeg skal opleve det på egen krop og sind for at forstå det :roll:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 mar 2021 13:08 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 aug 2003 01:01
Indlæg: 4006
Geografisk sted: .....
Vi har ofte snakket herinde, om det at være narkonørd giver en falsk tryghedsfornemmelse, der kan gøre at man føler sig lidt hævet over naturlovene - for vi har jo sat os ind i sagerne og har styr på pisset = det har kostet liv mange gange og smurt masser af pis på styret for endnu flere!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 mar 2021 13:31 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 04 dec 2004 14:22
Indlæg: 2447
Geografisk sted: Schwiez
Det er derfor det er vigtigt at have en omgangskreds der lige siger det til dig når du opfører dig skørt

_________________
Magien, er dig selv.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 mar 2021 20:28 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 01 okt 2020 17:55
Indlæg: 15
HopIFjordeN skrev:
Vi har ofte snakket herinde, om det at være narkonørd giver en falsk tryghedsfornemmelse, der kan gøre at man føler sig lidt hævet over naturlovene - for vi har jo sat os ind i sagerne og har styr på pisset = det har kostet liv mange gange og smurt masser af pis på styret for endnu flere!


Det tror jeg også du har helt ret i :) Er også klar over at jeg har MEGET af lære endnu, da jeg kun har taget stoffer siden i sommers, men at prøve at søge viden, er vel altid lidt bedre end slet ikke at gøre noget :)

Kaktus Klausen skrev:
Det er derfor det er vigtigt at have en omgangskreds der lige siger det til dig når du opfører dig skørt


Der er bare ikke lige nogen i min omgangskreds der ved at jeg tager stoffer, så står pænt meget alene med det.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 mar 2021 20:57 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2735
Hvordan går det nu tager du det stadig hver dag?
Der har jeg nemlig været en del år og det er i det grad spild af liv og livskvalitet - det kan godt være at det ikke følelse sådan nu, men det er sådan det ender på bundlinjen.
Ekstra energi på arbejdet er simpelthen ikke det værd!


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team