Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 mar 2024 09:47


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 06 feb 2021 11:59 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 06 feb 2021 11:53
Indlæg: 3
Kan man tage LSD på antidepressiva?
Jeg har været på sidstnævnte i ca 5 dage nu - Fluoextine og Olanzapin Accord. Vil LSD'en have mindre effekt, eller kan det ligefrem være farligt?

Til reference har jeg taget en 'full-blown' syretrip en enkelt gang, så har jeg taget en halv trip (et halvt frimærke) et par gange.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 feb 2021 12:48 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2735
Hvad får du medicinen for?
Generelt vil jeg mene det er dumt at blande psychedelia med medicin man får for psyken - måske et kedeligt råd, men det er alt hva jeg har.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 feb 2021 12:57 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 06 feb 2021 11:53
Indlæg: 3
Ok, det glemte jeg faktisk at nævne.
Jeg har haft en depression gennem de sidste to måneder, og skal udredes for ADHD. Jeg er på vej ud af depressionen for denne gang, og føler ikke rigtigt at jeg har brug for antidepressiva. Men jeg tænkte at jeg skulle lige give det et skud.

Jeg er ikke bekymret for mine egne følelser e.l. hvis jeg skal tage LSD, men vil lige finde ud af, om der er noget risiko ved at tage det.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 feb 2021 14:17 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 dec 2010 18:50
Indlæg: 569
Geografisk sted: L.A.
Der er ingen af os, der kan stoppe dig fra at tage LSD imens du er på antidepressiv medicin, så det er et valg du må gøre op med dig selv. Det kan drastisk forværre din depression at kaste LSD ind, det kan også være der ikke sker noget.

Jeg synes som minimum, hvis du har tænkt dig at gøre det, at du skal vente til du har været på din medicin i mere end fem dage. Den antidepressive medicin går jo ind og ændrer, hvordan du har det, så det kan godt være lidt turbulent i sig selv med antidepressiv, selvom man måske ikke lige lægger mærke til det.

Mht. den fysiologiske faktor, ved jeg ikke noget om. :)

_________________
Hi Karin.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 feb 2021 14:46 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 16 dec 2005 14:32
Indlæg: 422
Geografisk sted: Steve Holt!..... land?
Vil ikke mene at en depression på nogen som helst måde vil gøre dig mere modtagelig over for "bad trip", tværtimod vil jeg mene at det perfekt til at "lette" din depression, som minimum et par dage.

Har ingen erfaring med din medicin, men hvis det "kun" er for depression og du aldrig har haft psykoser, tror jeg ikke LSD vil udløse noget slemt.

Hvis du kan klare dig uden din medicin, vil jeg droppe at tag din "dags pille" og trippe samme dag.

_________________
Nickname: Steve Holt!, Activities: Football, Quote: 'I'm out of here!'
Nickname: Steve Holt! Activities: Drama, Quote: ‘See ya, suckers!'
Nickname: Steve Holt! Activities: Food Services, Quote: ‘Study hard, guys — trust me.'


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 feb 2021 14:48 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
Jeg undrer mig om der er nogen interaktion mellem antidepressiva og serotonin udløsende stoffer såsom LSD? Altså, interaktion som er bad

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 feb 2021 14:55 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 16 dec 2005 14:32
Indlæg: 422
Geografisk sted: Steve Holt!..... land?
spaffeh skrev:
Jeg undrer mig om der er nogen interaktion mellem antidepressiva og serotonin udløsende stoffer såsom LSD? Altså, interaktion som er bad


Så plejer der at være en advarsel på medicin.dk om det.

_________________
Nickname: Steve Holt!, Activities: Football, Quote: 'I'm out of here!'
Nickname: Steve Holt! Activities: Drama, Quote: ‘See ya, suckers!'
Nickname: Steve Holt! Activities: Food Services, Quote: ‘Study hard, guys — trust me.'


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 feb 2021 15:41 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
Steve Holt! skrev:
spaffeh skrev:
Jeg undrer mig om der er nogen interaktion mellem antidepressiva og serotonin udløsende stoffer såsom LSD? Altså, interaktion som er bad


Så plejer der at være en advarsel på medicin.dk om det.


Kan du eventuelt lige screenshotte, hvor du ser det? Jeg kan ikke selv se det :/

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 feb 2021 16:19 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 aug 2008 23:18
Indlæg: 301
Fso skrev:
Hvad får du medicinen for?
Generelt vil jeg mene det er dumt at blande psychedelia med medicin man får for psyken - måske et kedeligt råd, men det er alt hva jeg har.

Fuldstændig enig her. Det er simpelthen ikke noget jeg kan få mig selv til at anbefale.
Hvis jeg var dig OP ville jeg nok prøve at undersøge om mindfulness er noget for dig. Du kan nå rigtig langt den vej hvis du er tålmodig og disciplineret, ja faktisk helt ubeskriveligt langt.
Det har en videnskabelig bevist positiv effekt på flere dele af ens liv og kan kun varmt anbefales. Hvis du så på et tidspunkt i dit liv er kommet et bedre sted hen, og endda ikke er på medicin længere, kunne du jo overveje om LSD eller andet psykedelika er noget du kunne tænke dig at indtage. Til den tid har du betydeligt formindsket risikoen for at få en katastrofal oplevelse, plus dine mediation/mindfulness skills kan seriøst være guld værd i en psykedelisk sindstilstand!
Jaja LSD kan MÅSKE afhjælpe din depression midlertidigt eller permanent. Men det stik modsatte kan også ske. Det er noget af et sats, og IMO er det aldrig værd at gamble med sit mentale helbred! Tænk på at du 100% er fanget i dit eget sind 24/7, og ved risikable moves kan du risikere at forværre din livskvalitet uhyggeligt meget.
Kontra ved at vente og fokusere på metoder og teknikker med videnskabelig evidens for dets positive indflydelse på din eksistens.

LSD er her stadig om 2, 10 eller 50 år, så pas nu på dig selv OP. Træf rationelle beslutninger med positiv indflydelse på dit liv og vær god ved dig selv bro. Har stor respekt for at du spørger herinde istedet for bare at springe blindt ud i det. Det er fandme god stil, og pisse smart!

spaffeh skrev:
Jeg undrer mig om der er nogen interaktion mellem antidepressiva og serotonin udløsende stoffer såsom LSD? Altså, interaktion som er bad


Lithium og LSD er super no go.. Det samme gælder vidst også for tricyclic antidepressiv medicin (men ved ærligt ikke forfærdeligt meget om det, så undersøg det hvis I er på noget medicin). Under alle omstændigheder hvis OP vælger at tage LSD selvom han/hun er på antidepressiv medicin, så vil jeg KRAFTIGT anbefale at du researcher godt og grundigt indtil du 100% kan be/afkræfte om der er farlige interaktionen med LSD inden du hopper ud i det.

Steve Holt! skrev:

Jeg kan ikke se nogen decideret advarsel på lithium produkter selvom det kan have en decideret livsfarlig interaktion med LSD. Eller også er jeg bare blind/dum.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 feb 2021 00:29 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 16 dec 2005 14:32
Indlæg: 422
Geografisk sted: Steve Holt!..... land?
T-1337 skrev:
Jeg kan ikke se nogen decideret advarsel på lithium produkter selvom det kan have en decideret livsfarlig interaktion med LSD. Eller også er jeg bare blind/dum.


Der ikke en speciel advarsel for LSD da det ikke er ikke medicinsk produkt der blive udleveret på apotek/hospital.

Det der står som man skal lægge mærke til er "Behandling med visse typer af antipsykotika og visse midler mod depression (SSRI) kan medføre bivirkninger."

Selv Lithium kombineret med LSD er ikke dødelig med mindre man virkelig gøre sig umage.

Selvfølig skal man gøre sin research..

Olanzapine as the ideal " trip terminator " ?

https://www.researchgate.net/publicatio ... c_symptoms

Potential interaction of LSD and fluoxetine

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/1590506/

_________________
Nickname: Steve Holt!, Activities: Football, Quote: 'I'm out of here!'
Nickname: Steve Holt! Activities: Drama, Quote: ‘See ya, suckers!'
Nickname: Steve Holt! Activities: Food Services, Quote: ‘Study hard, guys — trust me.'


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 feb 2021 21:52 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 06 feb 2021 11:53
Indlæg: 3
UPDATE!

Jeg tog et halvt frimærke i går, hvoraf hele frimærket var 225bmg styrke. Jeg startede med en kvart af et frimærke det gjorde også min date. Han havde et godt trip, jeg kunne ikke mærke noget som helst. Jeg tog så endnu en kvart af mærket, samme resultat. Så SSRI (antidepressiva) fungerer ikke med LSD.

Vedrørende min depression, er den så at sige over for nu. Uden at gå i for mange detaljer om mig selv og mit, kan jeg sige at det ikke er en alvorlig depression som sådan. Så mit psykiske helbred er jeg ikke bekymret over. Men LSD og MDMA skal jeg så altså vente med at tage igen før jeg ikke er på pillerne mere. Tak for indspil og gode svar!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 feb 2021 20:01 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 12 dec 2016 14:21
Indlæg: 266
Geografisk sted: København
Ikke fordi jeg ønsker at du skal selvmedicinere, men den 5/2 skrev du at du havde været på SSRI i 5 dage. Det betyder at du har været ca 9 dage på det nu. Hvis du ikke er deprimeret længere, så er det ikke pga pillerne - de virker ikke så hurtigt. Faktisk er der bland dybt deprimerede en øget selvmordsrisiko i op til 6 uger fordi man kan få det dårligere af medicinen inden den begynder at virke.

SSRI er noget skidt at tage hvis man ikke har brug for dem - jeg vil anbefale dig at tage kontakt din læge og tag en snak om, om du skal stoppe med dem igen.

Hilsen BluePill

_________________
"Klarsyn er som absolut gehør - bare med øjnene."


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 feb 2021 20:11 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2735
Det var kun den sidst nævnte TS havde været på i 5 dage også derfor at LSD’en ikke virkede.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 feb 2021 22:00 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 12 dec 2016 14:21
Indlæg: 266
Geografisk sted: København
Fso skrev:
Det var kun den sidst nævnte TS havde været på i 5 dage også derfor at LSD’en ikke virkede.


Ok så forstår jeg bedre :tnx:

_________________
"Klarsyn er som absolut gehør - bare med øjnene."


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team