Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 15:11


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Alternativ?
Indlæg: 06 jan 2021 19:55 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 02 jan 2021 12:49
Indlæg: 2
Jeg har PTSD efter min kones død og flere år som alenefar til 3 børn. Det giver udslag i perioder med voldsomme stress-fornemmelser med deraf følgende muskelspændinger, hovedpine, udmattethed, etc. Jeg har tidligere fået udskrevet et par pakker benzodiazepiner i form af Alprox og Oxapax, men det var af en tidligere læge, der ikke har praksis længere. Min nuværende læge vil ikke udskrive benzodiazepin til mig og har givet mig Quetiapin, som jeg slet ikke kan fungere med. De trætter mig så meget, at jeg ikke kan have en almindelig hverdag. Hun har siden formastet sig til at udskrive Truxal, som dog alligevel virker knapt så søvndyssende på mig. Men hverken Quetiapin eller Truxal rammer stressfeltet som Alprox eller Oxapax og gør mig bare træt og ugidelig end virke, hvor de skal. Jeg har overvejet at skifte til en læge, der ordinerer mere lempeligt (jeg har ikke tendens til misbrug), men kender ingen læger på forhånd, så jeg kan lige så godt ende med en, der slet ikke forstår min sag.

Så mit spørgsmål lyder: Kender I til produkter, der virker bedre end Truxal, som jeg kan foreslå hende at få udskrevet?

(Børnene har det i øvrigt godt og er velfungerende.)

På forhånd tak :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 jan 2021 20:17 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
Jeg er ikke selv i samme situation, men jeg får da selv udskrevet truxal. Er du blevet trappet ud sf benzoer eller var det bare direkte over til quetiapin/truxal?
Kan godt forestille mig at de to ting ikke kan erstatte det du har fået benzoer til, de er imo meget milde.
Hvor store doser får du udskrevet?

Jeg får selv truxal til at sove på og kan tydeligt mærke at 25mg ikke er nok, så udnytter min pn medicin og gemmer det til jeg skal sove. Men så kan jeg også godt selv blive ret træt og sove for længe eller have meget svært ved at komme op og fungerer.

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 jan 2021 22:13 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 16 dec 2005 14:32
Indlæg: 422
Geografisk sted: Steve Holt!..... land?
Godt nok trist at høre man stadig udskriver Truxal til folk der ikke er skizofrene.
Min bror fik dem i en periode for omkring 20 år siden, hvor han havde episoder med at besvime og generelt følte sig som en zombie.
Nu får han Rivotril og Mirtazapin og har ingen problemer med at sove, han mener selv at Mirtazapin spiller en vigtig faktor for ham til at sove.
Mirtazapin burde være rimelig nemt at får udskrevet, dog ved jeg ikke hvor godt det spiller med Truxal.

Personligt vil jeg holde mig fra psykofarmaka med dine symptomer og kigge mod Cannabis.
CBD kan købes lovligt(eller gros) og har gavnlig effekt mod PTSD if. https://cbdforum.dk/sygdom/cbd-mod-ptsd/
Ingen personlig erfaring med CBD, men jeg synes det værd at "eksperimentere" med, hvis man står i din situation.

_________________
Nickname: Steve Holt!, Activities: Football, Quote: 'I'm out of here!'
Nickname: Steve Holt! Activities: Drama, Quote: ‘See ya, suckers!'
Nickname: Steve Holt! Activities: Food Services, Quote: ‘Study hard, guys — trust me.'


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 jan 2021 23:36 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Truxal gjorde nu meget godt for mig, da jeg stoppede med meth amfetaminen, men der var jeg vel også halv tæt på det skizofrene.
Rivotril kunne være en mulighed, selvom den lange halveringstid gør man bliver ret ramt dagen efter - det er ihvertfald vigtig og holde dosis lav.
Kan du ikke få en henvisning fra din læge til en psykiator udfra at det ikke virker for dig med seroqel og truxal.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 jan 2021 23:55 
Offline
Coca-entusiast
Brugeravatar

Tilmeldt: 22 dec 2015 00:35
Indlæg: 524
Geografisk sted: In your dreams, Pedro... In your dreams!
Du mener ikke at du har tendens til afhængighed, men du vil blive overrasket over hvad der er sket med dig når du først har poppet benzoer dagligt i et par år. Det shit kommer man sgu ikke lige ud af fra dag til dag, og bestemt heller ikke smertefrit. Så pas på med det :)

Har du overvejet at microdosere svampe?

Der er efterhånden meget evidens der peger på at det giver sindet mulighed for at bearbejde en masse ting underbevidst, og uden at man bliver skæv/påvirket.

De kommer ind på nogle rigtig fine ting, her i det danske program, med Peter Madsen: https://www.dr.dk/drtv/program/dr2-paa- ... sen_218280

Ellers er der en anden boldgade med meditation og kulde behandling. Wim Hof, kendt som The Iceman, mistede sin kone til selvmord, og stod også alene med at opfostre 3 (eller 4, kan jeg ikke huske) børn.

Han havde det også helt forfærdeligt (som nok er meget naturligt hvis ens kone dør), men fandt en form for indre fred igennem nogle teknikker som han videreudviklede og gjorde til sine egne.

Her er en af mange dokumentarer om ham : https://www.youtube.com/watch?v=VaMjhwF ... index=1507


Medicin der dæmper sindet, og ligger låg på de naturlige følelser gør, i min optik, sjældent noget godt på langt sigt. Det svarer lidt til at presse låget hårdt ned på en gryde der er ved at koge over, og mene at det er en permanent løsning.

Den slags problemer og følelser skal der arbejdes med, ikke gemmes væk. Men alle har selvfølgelig ret til at klarer tingene på deres egen måde.

_________________
#DERUDAF!

-BILLED GUIDE: Sådan laver man kokain! Fra Blad til HCl: viewtopic.php?f=80&t=55695
-BILLED GUIDE: Oprensning af gade kokain til 99% Kokain HCl: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... 80&t=51476
-Acetonevask af kokain: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... 86&t=51577
-BOG: The Coca Homegrowers Guide: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... =1&t=51497


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 jan 2021 00:30 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 feb 2003 02:01
Indlæg: 2386
Geografisk sted: NRBX
Jeg led i en periode på omkring 9 måneder af voldsom stressrelateret dødsangst, der gjorde mig enormt handicappet det meste af tiden. Det var en radselsfuld periode af mit liv men også meget læreridt. Det lykkedes mig at komme ud af det mere eller mindre ved hjælp af metakognetiv terapi, meditation og gruppeterapi. Jeg er ikke angstfri men jeg har igennem metakognetiv terapi lært at håndterer det og er måske stærkerer idag end før. Jeg forstår hvertfald mine følelser bedre idag. Så der er andre måder at komme ud af det på end med medicin.

Nå det er sagt er det selvfølgelig nødvendigt for nogen at tage medicin har overhovedet at kunne eksisterer. Personligt nåede jeg aldrig selv til at få udskrevet noget mod angst, men jeg eksperimenrer selv lidt med selvmedicinering. Jeg havde en pakke hydroxyzine (Atarax) liggende jeg har fået udskrevet for noget helt andet. Det er antihistamin der også virker angstdæmpende. Dem havde jeg en god oplevelse med at bruge efter behov, da de ikke er afhængidhedsskabende og forholdsvis safe. Men de er også ret søvdyssende. Jeg tog også diazepam en 5-10 gange, men pga. den enormt lange halveringstid i kroppen harmonerer det ret skidt med mit job, hvor jeg kørte meget bil.

Held og lykke

_________________
Den røde knap →


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 jan 2021 07:24 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 02 jan 2021 12:49
Indlæg: 2
Jeg fik benzoerne til at få ro. Jeg har ikke skulle trappe ud af dem. Jeg bruger dem som reference, fordi det er den ro, der er målet. Jeg skal lære at slappe af igen. Heldigvis har jeg intet problem med at sove. Jeg får 300mg Venlafaxin, så Truxal er til at tage trykket, hvis det opstår. Jeg tager dem efter behov.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 jan 2021 22:44 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:24
Indlæg: 641
Rigtigt nok skal du passe på med benzoerne, de kan tage røven på selv de stærkeste når man først har været på dem i lidt tid. Det benzoer er, er high risk/ high reward substanser hvilket systemet ikke kan arbejde med men det stadig bliver påvirket af igennem en stigningn i signalstoffer i det her tilfælde GABA-a. Det som i stedet ville kunne hjælpe dig er low risk / high reward midler som adaptogener med nootropic effekt, hvilket betyder at de styrker kroppen, hjernen og hele systemet generelt men det kræver et par uger til en måned dagligt før effekten er der, hvor man får effekten instant ved benzoer men jeg ville æde min hat på at du ville synes bedre om den sidste stadig.

Arbejder til dagligt på et non-profit initiativ kaldet Adaptocure hvor jeg selv blander en blanding af +10 urte og svampeekstrakter og tilføjer smag som en slags multivitamin/urt man kan tage dagligt og komme ovenpå igen. Du kan finde os på FB-

Ellers vil jeg anbefale BulkPowders blanding Daily Nootropic Blend
https://www.bulk.com/dk/complete-daily-nootropic.html
Er situationen sværere eller er der brug for ekstra støddæmpere i perioder ville jeg også anbefale dig at købe den Bacope og Ashwagandha de sælger derinde og tage ved siden.

Kan man tage dem dagligt i en måned, og har selvindsigt nok til at kunne kende sig selv og hvad der sker med en når man vokser ind i balance så bliver man ikke skuffet. Tusindevis af studier lyver ikke og læs også gerne anmeldelserne derinde det duer. Held og lykke!


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 17 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team