Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 mar 2024 12:29


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 26 nov 2020 19:48 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 05 okt 2020 07:47
Indlæg: 1
Har du på et tidspunkt i livet prøvet et psykedelisk stof og har du lyst til at bidrage med vigtig viden til psykedelisk forskning?

Vi er en forskningsgruppe ved Psykiatrisk Center København, Rigshospitalet, der til næste år skal undersøge effekten af psilocybin i behandlingsøjemed. Som et vigtigt led i dette ph.d.-projekt ønsker vi at inddrage viden og erfaringer fra brugen af psykedelika i vores samfund. Klik på linket nedenfor og bidrag til dansk forskning i psykedelika. Af hjertet tak!

Spørgeskemaet tager ca. 25 min at udfylde og din besvarelse er fuldt ud anonym.

https://redcap.regionh.dk/surveys/?s=DAXMFR3RN7

Skriv gerne her på siden eller på mailen (se linket) ved spørgsmål eller kommentarer.

Med venlig hilsen

Tobias Søgaard Juul, stud.med., scholarstipendiat
Mathias Ebbesen Jensen, læge, ph.d.-studerende
Anders Fink-Jensen, dr.med, professor

Opslaget er godkendt af Pressegruppen på Psychedelia


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 nov 2020 21:12 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2813
Geografisk sted: Kolding
Så har jeg svaret! :)

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 nov 2020 22:34 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2009 11:55
Indlæg: 2306
Geografisk sted: Casa Tranquila
Jeg har også svaret. Rigtig fedt fokus i jeres undersøgelse! Dog synes jeg, at i måske lige skal overveje at udpensle spørgsmålene der ikke kun handler om psykedelika men også om andre stoffer.

Jeg går udfra i tænker på cannabis som et stof, og har svaret udfra det, men var faktisk i tvivl om i smider cannabis i samme kategori som hårdere stoffer. Tænker i hvert fald der er stor forskel på folk der ryger en joint hver eller hver anden dag, også folk der tager kokain hver eller hver anden dag. Det har i måske allerede tænkt over, men i virkeligheden kan jeg jo også godt svare ja til at jeg tager andre stoffer end alkohol hverdag hvis jeg blot drikker koffein om morgenen (og det går jeg udfra i ikke anser som "stoffer").

Pointen er at man skal sku være varsom med at mærkatet stoffer i et spørgeskema, og derfor er det da også vældig fint i tager stilling for mig omkring psykedelika (så jeg f.eks. ikke talte MDMA med i antallet af trips jeg har været på, selvom man imo sagtens kan sætte MDMA i den psykedeliske kategori).

_________________
«Jeg tror, det er vigtigt med oplevelser, der taler til vores sanser, noget, der befrugter vores fantasi, som nærer tanken, og som kan gøre vores verden større.
Det er slet ikke så unyttigt endda.»
HKH Margrethe ll af Danmark


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 nov 2020 22:56 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2813
Geografisk sted: Kolding
Hector Salamanca skrev:
Jeg har også svaret. Rigtig fedt fokus i jeres undersøgelse! Dog synes jeg, at i måske lige skal overveje at udpensle spørgsmålene der ikke kun handler om psykedelika men også om andre stoffer.

Jeg går udfra i tænker på cannabis som et stof, og har svaret udfra det, men var faktisk i tvivl om i smider cannabis i samme kategori som hårdere stoffer. Tænker i hvert fald der er stor forskel på folk der ryger en joint hver eller hver anden dag, også folk der tager kokain hver eller hver anden dag. Det har i måske allerede tænkt over, men i virkeligheden kan jeg jo også godt svare ja til at jeg tager andre stoffer end alkohol hverdag hvis jeg blot drikker koffein om morgenen (og det går jeg udfra i ikke anser som "stoffer").

Pointen er at man skal sku være varsom med at mærkatet stoffer i et spørgeskema, og derfor er det da også vældig fint i tager stilling for mig omkring psykedelika (så jeg f.eks. ikke talte MDMA med i antallet af trips jeg har været på, selvom man imo sagtens kan sætte MDMA i den psykedeliske kategori).


Helt enig! Jeg valgte faktisk at undlade at tælle cannabis som stoffer, netop fordi der efter min mening er kæmpe forskel på at ryge cannabis dagligt og så at tage hårde stoffer som amfetamin eller kokain på dagligbasis.
Der var også nogle få sf spørgsmålene, som jeg følte stortset var de samme bare lidt anderledes formuleret, men det er måske bare mig.
Udover det kunne det være fedt, hvis den ikke bare fulgte et bestemt stof også. Personligt valgte jeg DMT som det stof jeg havde mest erfaring med, men var meget i tvivl om jeg skulle vælge LSD, så det kunne have været fedt med muligheden for at vælge flere.
Men ellers synes jeg det var et super fint spørgeskema med nogle gode og relevante spørgsmål.

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 nov 2020 23:05 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2735
Hash fra morgen til aften syntes jeg godt man kan putte under stoffer.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 nov 2020 23:41 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2009 11:55
Indlæg: 2306
Geografisk sted: Casa Tranquila
Fso skrev:
Hash fra morgen til aften syntes jeg godt man kan putte under stoffer.


Ja da, eller skunk/pot for den sags skyld. Pointen er bare at det var lidt svært hvor afsenderen af spørgeskemaet ligger deres kategorisering. De definere klart psykedelika som DMT, Psylocybin, Meskalin og LSD. Men indenfor stoffer kommer de ikke med en kategorisering og det synes er jeg lidt et problem, fordi det så bliver op til mig som respondent at vurdere om jeg synes hash er stoffer eller "blot" rusmiddel. Jeg tror ret mange i deres målgruppe kan finde på at kategorisere det som et mildt rusmiddel i samme boldgade som alkohol (jeg ved godt at alkohol jo egentlig ikke er mildt, men det er jo trods alt noget mere lovligt end cannabis).

_________________
«Jeg tror, det er vigtigt med oplevelser, der taler til vores sanser, noget, der befrugter vores fantasi, som nærer tanken, og som kan gøre vores verden større.
Det er slet ikke så unyttigt endda.»
HKH Margrethe ll af Danmark


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team