Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 15:18


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 17 sep 2020 22:41 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 25 apr 2016 01:54
Indlæg: 151
Hej Psy.

Min far har kræft, og jeg har ad omveje fået skaffet ham noget ret stærk cannabis-olie med meget THC i - meget mere end i det lægeordinerede medicinske cannabis.
Det er sådan noget i sticky form - nærmest som en grov lim - som han kan skyde ud i en lille boble fra en pipette og sluge med noget mad eller direkte under tungen.
Nu er sagen den, at han stadig gerne i ny og næ vil køre bil, og derfor har han droppet olien.
Det synes jeg ikke om, da jeg er af den overbevisning, at det både kan mindske bivirkninger ved kemo og måske endda ultimativt bremse kræftceller.
Han tør ikke at køre bil med det i kroppen, hvis han bliver stoppet.

Nu ved I selvfølgelig ikke, hvor meget THC der er i, og det ved jeg faktisk heller ikke, men ham der gav mig det "havde selv lavet det" og selv med succes brugt det på sin egen kræftramte far. Han sagde, det "var stærkt".

Men hvor længe vil I tro, at den slags (altså en lille boble om dagen) indtaget oralt vil kunne spores ved måling?

Måske et longshot, men jeg har brug for lidt guide omkring, hvor længe han bør holde inde med bilkørsel efter at være stoppet med indtagelsen.
Taler vi dage, uger eller en hel måned?

Tak på forhånd


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 sep 2020 12:42 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5081
Tager han det dagligt, vil det nok kunne spores hele tiden. Ellers er det ret afhængigt af hvor længe han har taget det. Kan han ikke nøjes med at bruge det i sammenhæng med kemobehandlingen? Går ikke ud fra at han kører der alligevel?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 sep 2020 20:44 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 25 apr 2016 01:54
Indlæg: 151
Bismann skrev:
Tager han det dagligt, vil det nok kunne spores hele tiden. Ellers er det ret afhængigt af hvor længe han har taget det. Kan han ikke nøjes med at bruge det i sammenhæng med kemobehandlingen? Går ikke ud fra at han kører der alligevel?


Bismann, tja - sådan kan man ikke helt regne på det.
Kemo-behandlingen er on-going med en lang 6 times behandling, dernæst en uges pause, dernæst en 1 times behandling, dernæst to ugers pause og så samme omgang igen - i løbet af 13 uger.

Så en scanning, og hvis det har hjulpet, så får han samme kemo-periode igen.

Bivirkningerne ved kemo kommer oftest på dag 3 eller 4 efter en behandling, men i min fars tilfælde er det ekstra slemt og han har kvalme stort set hele tiden.

Nu tager han ikke kun THC for at mindske kvalmen, men også fordi det siges at kunne bremse kræftceller i deres udvikling. Det anerkender læger ikke, fordi der ikke er videnskabeligt bevis, men til gengæld er der mange konkrete tilfælde på at det har hjulet fra bl.a. kendte (Søs Egelind m.v.).

Jeg har skaffet ham nogle joints, som han kan bappe på ved impuslive smerter eller kvalme, mens THC-olien mere er ment som forebyggende og konstant proces. Netop derfor bør han tage det hver dag.

Men nu er han så stoppet med det. Min tanke var bare, at han måske kunne planlægge sig ud af det. F.eks. ved at sige "nu tager jeg olien i en uge i træk" og så stopper han i rette tid, inden han ved at han skal ud at køre. Således at han måske skal stoppe med olien en uge inden han kører.
Det var mere i den henseende, jeg var ude efter en slags tidsramme :-)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 sep 2020 00:51 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2010 12:37
Indlæg: 836
Han skal da bare proppe sig selv med grøntsager så meget han lyster, han kan altid tage kørekortet igen, så længe han ikke er til fare for nogen. Jaer, nok lidt ulovligt, men YOLO imo.

_________________
NL: Efter der var problemer med vaskemaskine i lidt over en måned har jeg fået et nyt forhold til at vaske tøj. I stedet for at udskyde det indtil jeg ikke har andre muligheder end at vaske, får jeg rent faktisk gjort det løbende.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 sep 2020 05:02 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
Læbepomaden skrev:
Han skal da bare proppe sig selv med grøntsager så meget han lyster, han kan altid tage kørekortet igen, så længe han ikke er til fare for nogen. Jaer, nok lidt ulovligt, men YOLO imo.

Jeg er sgu lidt enig. Hvis din far har kræft så ville jeg veje hans velværd over alt, så længe det ikke er til fare for ham eller andre.
Så altså så længe han ikke kører pisse skæv rundt, så synes jeg også bare han skal go for it og få det bedre :hjerte:

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 sep 2020 14:19 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
Lidt offtopic men overvej at spis cruciferous (korsblomst?) grøntsager - broccoli, bok choi, blomkål and shit. https://www.youtube.com/watch?v=iL_uRaJDb9s - tjek især omkring 4:48
Skulle have rigtig gode anticancer egenskaber og jeg ved, at du kan sætte en sprout farm op ret nemt..
Kan ikke sige noget om det andet, best of luck!

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 25 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team