Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 apr 2024 09:56


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 12 aug 2020 18:32 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 feb 2020 15:36
Indlæg: 25
Geografisk sted: København.
Hey... Skal bare lige høre, om andre oplever en modsat effekt af kokain? Jeg bliver aldrig hektisk og udadvendt. Tværtimod. Jeg finder indre ro... Coke virker for mig som en øjeblikkelig painkiller på psykisk og følelsesmæssig smerte. Jeg slapper af, bliver blød i kroppen, føler velvære og synker lidt ind i mig selv. Føler altid trang til at være alene, ikke tale og bare nyde den beroligende virkning. Det eneste der kører lidt hurtigere end ellers, er mit hjerte...
Dagen efter har jeg aldrig nedtur...

Undskylder hvis dette indlæg er i en forkert mappe eller har været stillet mange gange før... I så fald, slet det bare.

Go´ aften til alle. :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 aug 2020 21:49 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 dec 2010 18:50
Indlæg: 569
Geografisk sted: L.A.
Jeg kan gå lidt begge veje med coke, jeg tror det er meget afhængigt af selskabet. Hvis der er mange jeg ikke kender, dykker jeg som regel også bare ind i mig selv, overværer folk og sidder og har det lækkert. Hvis jeg er sammen med et par nære venner, åbner jeg mere op og snakker lort. Det kan selvfølgelig også bare være, at nogle gange er det coke jeg har taget, mere cuttet med amf end andre. Men jeg tror det er en ret almindelig virkning du oplever. Jeg har aldrig mødt folk, som faktisk opførte sig som de der psykopat coketyper man ser på tv.

_________________
Hi Karin.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 aug 2020 22:01 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jun 2010 23:00
Indlæg: 1268
Geografisk sted: Køleskabet
Min erfaring med kokain er temmelig beskeden, men jeg bliver heller ikke hyperaktiv, aggressiv eller begynder at snakke for meget lort.
Jeg bliver bare afslappet, men vaagen og selvsikker. Til daglig er jeg heller ikke typen, der snakker folks oerer af, saa det afhaenger nok ogsaa meget af ens personlighed og set/setting, som Leah er inde paa.
Der er dog visse, som bliver akkurat som den stereotype voldspsykopat fra Randers, men det er gudskelov de faerreste.

tldr; Din reaktion paa coke er vist rimelig normal.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 aug 2020 22:06 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 feb 2020 15:36
Indlæg: 25
Geografisk sted: København.
He he.... Nej, den slags typer har jeg faktisk heller aldrig selv mødt. Så billedet af "den typiske coke-user" på film og tv er jo egentlig ret stereotypt og forvrænget...

Leah, tak for dit svar. :D Rart at vide, at jeg ikke er alene om at chille og blive introvert på coke.

Hindbaerroulade: Normal? Jubbi. :D (Så lykkedes det til sidst... :mrgreen: )

Hygge til jer begge. :-)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 aug 2020 01:41 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 25 apr 2016 01:54
Indlæg: 151
Jeg er enig i, at det afhænger meget af setting og selskab og hvad du foretager dig eller har drukket, mens du er "på".
Det er klart, at coke forstærker opfattelsen af musik og stemning, hvis man er ude, mens man hjemme i stilhed kan opleve colas andre gode egenskaber.

Jeg kan, lige som dig, godt lide at tage nogle baner og drikke en enkelt øl eller to i eget selskab derhjemme, og så finder jeg kanon velvære, kontrol og bliver meget kreativ. Jeg får lyst til at skrive til alle og sige hej, får papirarbejde ud af verden og får ordnet en masse praktiske ting i hjemmet. Slapper super af. Der er intet bedre end at gå og male eller rydde op i en lille coke-rus, synes jeg.

Har aldrig prøvet Amf, og i det tilfælde er det sikkert endnu vildere hvad aktivitet og kreativitet angår, men cola gør det glimrende for mig.

Er jeg i byen eller til fest og drikker en del, får coke en lidt anden effekt, for det holder branderten i skak, alt bliver fedt og cool og jeg får lyst til at tale meget, efterhånden som der er røget nogle baner indenbords og den dér fede coke-rus for alvor sætter ind. Man kan selvfølgelig mærke kokainen næsten med det samme efter første streg, men du kender måske den der "ekstra fede tilstand", man kommer i, når den samlede effekt af 4-5 baner påvirker dig efter nogle timer. Så er det ekstra fedt.

Men er altid i kontrol. Det er det fede ved coke, synes jeg. Jeg hader at se ting, der ikke er der eller at totalt ændre personlighed/adfærd.

Jeg har heller ikke nedtur på dagen efter og sover fint ovenpå nogle baner. De eneste tidspunkter, hvor jeg har svært ved at finde ro i sengen er, hvis jeg har været i gang med cola en hel aften og nat og efterhånden har suget næsten et gram. Ellers ikke.

For mig er cola fint at feste på i byen eller til prvatfest, hvor det skal være lidt hemmeligt, for jeg er hurtig til at tage en streg, når jeg er på toilettet. Sugerør ned i posen og vupti - ude på 30 sekunder. Det er lidt sværere med andre, "stærkere" stoffer, hvor dosering virkelig skal være præcis. MDMA for eksempel. Får noia på hvis jeg skal til at line op og risikerer at blive busted, fordi det tager lang tid.

Men jeg synes i lige så høj grad at det er fedt at sidde hjemme for mig selv i en lille rus eller bare sammen med et par stykker, som også tager.

Jeg har aldrig forstået de der historier med "folk, der er gået amok i en coke-rus". Det må skyldes for megen alkohol eller andre stoffer i kombination med coke. Den slags synes jeg slet ikke kokain alene er potent nok til, og jeg har sgu prøvet alle typer coke og styrker.
Selv ved det allerbedste cola er jeg i fuld kontrol og får ikke lyst til at slås, flippe ud eller gå amok.

Så nej - du er bestemt ikke den eneste :-)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 aug 2020 08:21 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 feb 2020 15:36
Indlæg: 25
Geografisk sted: København.
Københavnerdrengen:

Tak for din beskrivelse. :-) Godt at vide, at jeg ikke er alene om min lidt anderledes oplevelse af coke... For mig er det konsekvent, hver eneste gang. Jeg bliver altid meget indadvendt. I starten tog jeg mine streger i selskab med venner og bekendte. Myten om, at coke gør én gearet, snakkesalig m.m. levede i bedste velgående. Ha ha... Men det fungerede slet ikke for mig. Har mange gange på en cokey aften oplevet at blive decideret angst i socialt lag, fordi jeg følte jeg burde/skulle være udadvendt og deltage i samtalen. Og jo mere coke, desto mere blev jeg ude af stand til at indgå i det sociale fællesskab. Har oplevet at blive helt låst fast i mig selv, ude af stand til at tale. Hvilket på det nærmeste gav mig panik. Som så yderligere forstærkede min blokering, osv. En negativ, nedadgående spiral... Utroligt ubehageligt.

Så nu nyder jeg mine streger i mit eget selskab, i fred og ro. Problem solved. :D

Hygge til dig.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 aug 2020 02:25 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 25 apr 2016 01:54
Indlæg: 151
Ja okay - det med at man føler sig indadvendt, kan jeg ikke genkende.
I perioder, hvor jeg måske har taget noget cola lidt for mange aftener i træk, kan jeg godt opleve at føle mig lidt isoleret eller utilpas ved at være ude blandt andre, og så kan jeg ikke komme hurtigt nok hjem, men generelt har jeg det ikke sådan.

Jeg kan dog godt opleve, at jeg efter en hel aften i byen, hvor man har skullet passe på ikke at blive afsløret, elsker at komme hjem i egen hule og lige tage et par streger mere, mens jeg slapper foran tv eller computer. Det er så dejligt at kunne balancere rus og hygge i sit helt eget tempo uden påvirkninger udefra.

Det med at du føler dig "lammet" og indadvendt selv når du er alene, kan jeg dog ikke genkende. Jeg får lyst til at skrive til alle mulige og sige hej som sagt og bliver meget energisk.

Men sådan er det jo - det påvirker os forskelligt :-)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 aug 2020 13:43 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 feb 2020 15:36
Indlæg: 25
Geografisk sted: København.
Heh... At føle trang til at kontakte venner og bekendte oplever jeg kun når jeg har drukket... Ét sølle glas et-eller-andet, så begynder jeg allerede at maile og sms´e til alle mulige random. Belastende.... Ha ha. "Denne gang kan jeg godt nære mig... Denne gang vil jeg bevare værdigheden og kontrollen og IKKE braldre ud med alle mulige tabubelagte, pinlige ting".... Yeah, right. :mrgreen:

...Så fælt at vågne op dagen derpå og skulle forholde sig til sine fuldemands-skriverier fra aftenen før. Yikes.... Gider det ikke rigtig mere... Efter 25 år på den galaj har jeg endelig fået nok. De moralske og fysiske tømmermænd ain´t worth it. Coke får mig ikke til at tabe kontrollen. Så ja... Den Hvide Dame og jeg er som skabt for hinanden. :hjerte: ;-)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 aug 2020 10:07 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 07 apr 2020 08:34
Indlæg: 8
Hej

Jeg har taget en del cola i mine unge dage, røget det, op i næsen sammen med vennerne i rigelige mængder.
De fik sig en flyvetur og jeg sad bare på landingsbanen. Jeg fattede ik det virkede så vildt for dem og ik mig. Det var det samme hver gang....
Jeg ved ik om det er det samme for dig med amf også, det var for mig. Jeg faldt til ro inden i og i hovedet.



Mange år senere har jeg fået konstateret ADD, er ik unge mere så H er kommet lidt under kontrol.
Hjerne aktiviteten var der fuld knald på og var ik meget kontakt til det følelsesmæssigt, falde i søvn var som en on off knap. Ikke noget med at mærke træthed. Jeg siger ik at det samme situation for dig, men du skal være velkommen til at sende en PB til mig.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 30 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team