Addict009 skrev:
Som overskriften siger jeg vil gerne have råd til hvordan jeg kommer ud af mim metadon behandling. Jeg er selvstændig og har en virksomhed som køre upåklageligt, men jeg føler ikke jeg er i stand til at udvikle mig og den så længe jeg stadig er på metadon. Jeg har været morfin misbruger i 5 år og er tilsyneladende også glad for alt hvad der hedder Coke Emma Ritalin mm - jeg føler mig fanget i en verden jeg ikke ønsker for selv min værste fjende. Nogle råd fra eksperterne ? PFA tak
Hvad betyder PFA?
Hvordan foregår din behandling nu? Misbrugscenter? Får du ikke hjælp til din behandling?
Jeg har personligt været meget egenrådig med min udtrapning, fordi jeg landte et heldigt sted. Vil anbefale suboxone, simpelthen fordi det skridt alene frigiver halvdelen af din bevidsthed (lidt sjovt formuleret, men sådan følte jeg det). Man kommer fuldstændig ud af den osteklokke, som man nogle gange ikke selv sanser at man sidder i. Følelser som har været lukket ned pga. metadonen kommer alle frem til overfladen, og man får lov at mærke livet igen på godt og ondt. Suboxonen ville nok løse det problem du beskriver med, at du ikke føler dig i stand til at udvikle dig. Jeg tog en uddannelse på 20mg suboxone/dagen uden problemer. Mit sexliv vendte også tilbage.
Man kommer self ikke ud af opioiderne ved at komme over på suboxone, men det er godt til at få en tilbage til virkeligheden, og gøre at man fungerer bedre. Man stabiliseres hurtigt (gjorde jeg hvert fald), og kan så tage udtrapningen videre derfra.
Du kan også indtage adaptogener, der modvirker bivirkningerne der opstår ved udtrap (fx øgning af kolestorol), og hurtigere genopbygger receptorerne, der har været under påvirkning. Har ikke selv prøvet det endnu, men har tænkt mig at give det et forsøg når jeg lige får råd og smider det aller aller sidste.
Best of luck!