Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 apr 2024 21:53


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: -
Indlæg: 06 jun 2020 16:29 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 06 jun 2020 16:02
Indlæg: 2
-


Senest rettet af northerndownpour 28 feb 2021 04:25, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 jun 2020 16:46 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 18 mar 2007 22:22
Indlæg: 232
Du graver langsomt din egen grav med den der mentalitet.

Men prøv dig frem med lidt forskelligt, det er et meget subjektivt emne.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 jun 2020 17:35 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 15 aug 2012 19:57
Indlæg: 269
Jeg har en masse gode forslag, men fortæller dem ikke, fordi selvom du ikke gider høre det, så lyder det til, at du har brug for hjælp og jeg ønsker ikke for dig ,at du skal eskalere et misbrug.

Hvis du har det dårligt mentalt, så får du det kun værre mentalt af at tage stoffer. Jo mere eurofi og afledning jo større misbrugspotentiale.

Pas på dig dig selv og tænk over hvordan du ønsker dit liv skal være i fremtiden


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 jun 2020 17:54 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 10 dec 2019 14:55
Indlæg: 67
northerndownpour skrev:
Hej

Jeg har i de seneste måneder røget hash dagligt og er kommet til det punkt nu, hvor det har mistet effekt på mig. Jeg har virkelig brug for en euforiserende type rus, da jeg ærligt talt er i et ret dårligt sted mentalt, som hashen ellers plejede at hjælpe godt på.
(plz ik skriv at jeg skal tage til terapi i stedet, at the end of the day er det mit eget liv og eget valg)

Har ikke prøvet andre stoffer end hash før, så er der nogen der har nogle råd ift. hvad der ville passe til mig og min situation?


Måske forsøg dig med microdosing af psykedeliske stoffer fx LSD eller svampe.

Eller skunk. Skunk har generelt (i min erfaring) en mere opløftende og gavnlig effekt end hash. Det er en alt for firkantet måde at sige det på, men der er en *tendens* :)

Hvis du tager stoffer, fordi du har det dårligt, så hold dig fra opiater/opioider, benzoer og lignende depressanter. Der er en kæmpe risikoprofil, som ikke findes i samme grad med cannabis produkter eller klassiske psykedeliske stoffer.

_________________
ओं


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 jun 2020 18:31 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2747
“Et dårligt sted mentalt”?
Kan du uddybe det lidt, for som de andre er inde på er den lidt tricky i forhold til knark.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 jun 2020 18:41 
Offline
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005 23:45
Indlæg: 2485
Geografisk sted: Inside the animal
At være 'et dårligt sted mentalt' er ikke det bedste udgangspunkt for at begynde at eksperimentere med ukendte rusmidler. At du selv har erkendt at du ikke har det optimalt, er til gengæld et skridt i den rigtige retning til at komme ovenpå, hvis du ellers behandler den erkendelse med respekt og lytter efter

_________________
- Spis ild
Støt Psychedelia
Psychedelia.dk på facebook


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 jun 2020 19:49 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 09 jan 2008 01:22
Indlæg: 711
Geografisk sted: sted
Der er vist ikke rigtig nogen alternativer til dit daglige hash indtag. At indtage andre rusmidler dagligt, det bliver du endnu mere dum af/eller kommer længere ud end hvor du (nogen) kan bunde.

Har du overvejet at ryge bong?
:peace:

_________________
even dwarves start small


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 jun 2020 19:57 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 aug 2008 23:18
Indlæg: 301
Jeg ville lytte til hvad de andre skriver, det er utroligt fornuftige svar.

Mit svar er nok et du ikke ønsker, men synes stadig det er meget relevant. Please pas på dig selv bro.

M - skrev:
Hvis du tager stoffer, fordi du har det dårligt, så hold dig fra opiater/opioider, benzoer og lignende depressanter.

Kæmpe fucking +1 på den der. Et råd jeg vil opfordre alle til at tage uhyggeligt seriøst.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 jun 2020 17:34 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:24
Indlæg: 641
Din tilgang er der ikke noget i vejen med det er en slags selvmedicinering og er en ældgammel disciplin som gjorde at man før i tiden ændrede sin kost eller indtog psykedeliske præparater fordi man havde en tiltro til at det var fordi man manglede et eller andet. Dvs. en hardwarefejl i systemet hvilket i nogle tilfælde er rigtigt nok og kan kræve bevidst kostændring/optimering.

Du kender bare ikke de rigtige ting at medicinere/korrigere med, så du kan her få lidt inspiration til måder som har hjulpet mig.

Jeg arbejder primært med max-dose adaptogener, jeg har arbejdet med microdoses også sammen med disse men det er slet ikke på samme niveau selvom hypen er betydeligt større for microdoses indtil videre. Adaptogener er en slags ekstakter af urter som skal være non-toxiske i større doser, være kalibrerende/støttende for hele systemet, og hjælpe kroppen tilbage i homeostasis (optimal tilstand)

Har du hørt dette ordsprog? Let food be thy medicine and medicine be thy food. Brug weed til festlige lejligheder eller til fornøjelse i ny og næ og indtag massere af urter med dokumenteret effekt så vil jeg vove at påstå at den får sin effekt tilbage og du mindsker behovet for at dulme din dag.

Cannabis og div. andre stoffer er sjældent gode i længere tid ad gangen nemlig men mister deres magic, her er adaptogener ret fesne første gang du bruger den men over nogle uger vil du ofte langsomt få et overskud, større end du nogensinde har prøvet.

Jeg kører selv non-profit initiativhvor vi kører en blend af 15 adaptogener med tilføjet smag som man bare indtager en gang om dagen eller henover dagen i mindre doser og det er en rigtig god måde at give sin krop en gave på og prøve hvordan ens system opererer når det er væsentlig tættere på homeostasis end ellers.

//Undgå at reklamere for din facebookside o.l. //Frugthat


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 63 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team