Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 apr 2024 00:07


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 29 sep 2019 17:46 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 dec 2010 18:50
Indlæg: 569
Geografisk sted: L.A.
Hej venner.

Jeg er generelt en tryghedsnarkoman og utryg ved situationer, hvor jeg ikke har kontrollen. Jeg har igennem nogle år prøvet at tage større og større mængder ketamin, men har stadig ikke fundet nosserne til at hoppe i et k-hole, selvom det egentlig er mit mål.

Jeg er altid alene eller sammen med én ven, når jeg tager større doser ketamin, jeg tager mindre doser når jeg er ude. Det er på disse alene ture, jeg godt kunne tænke mig at hoppe i hullet, men jeg tør aldrig tage dosen til det. Det ender altid med, at jeg liner en lille smule mere op, så lidt mere og så lidt mere. Tager det hele, lægger mig i min seng og nyder det. Alligevel ligger jeg også hver gang og ærgrer mig over, at jeg ikke lige fik taget dét ekstra, så jeg blev sendt helt afsted. Jeg opnår hvad jeg ville kalde CEV og en slags lucid dreaming state, med mønstre og underlige steder, men jeg er samtidig altid bevidst om, at jeg ligger i min seng og jeg egentlig bare kan åbne øjnene og så går det hele væk igen med det samme.

Sammen med dette, kunne jeg også godt tænke mig at kunne give slip på tankerne imens. Jeg prøver altid at forcere mine tanker/CEV's, hvor jeg tænker "Det kunne være sjovt/rart at være X sted", i stedet for bare at slappe af og nyde det stadie jeg nu er i.

Jeg vil gætte på, at meditation ville være det mest effektive redskab, men jeg har efterhånden prøvet at lære at meditere så mange gange, at jeg bare ikke tror det er for mig. Bliver altid bare sur, når jeg mediterer, fordi jeg ikke kan få det til at "virke".

Så hvis I har nogle andre tips/tricks til at hjælpe med at give slip, både så jeg måske får taget mig sammen til at tage springet ned i hullet, men også bare generelt at være mere til stede i mit trip, i stedet for at tænke hvad det kunne have været i stedet.

:peace:

_________________
Hi Karin.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 sep 2019 00:06 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 okt 2008 01:42
Indlæg: 361
For mig kan jeg suge relativt meget ketamin uden at komme i hullet hvis jeg høre musik som ikke inducerer hullet.

Carbon Based Lifeforms virker tilgengæld hver eneste gang. Særligt tracket "Supersede". Plejer at høre det på soundcloud og engang havde playlisten rykket sig pga. nye tracks. Jeg blev ved at med suge og fattede ikke hvorfor jeg ikke kom i hullet. Tilsidst fandt jeg ud af at jeg skulle hoppe længere ned på listen og bum så røg jeg direkte i hullet :D

_________________
“I think of going to the grave without having a psychedelic experience is like going to the grave without ever having sex. It means that you never figured out what it is all about." - Terence McKenna


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 sep 2019 09:04 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 dec 2010 18:50
Indlæg: 569
Geografisk sted: L.A.
Jeg skulle nu nok også have nævnt, hvordan mit set og setting typisk er.

Normalt plejer jeg at tage ketamin i løbet af en aften her hjemme uden planer. Ud på natte timerne, når jeg har chillet lidt rundt, øger jeg dosiserne, tager mit headset på og sætter noget ambient på eller noget meget stille og roligt. Fjerner alle lys på mit værelse og lægger mig til rette i min seng med lukkede øjne.

Kan et af "problemerne" være, at jeg tager en masse små doser for lige at komme i stemning først? Så jeg altså ikke starter med den store dosis, men slutter af med den efter jeg har lollet rundt i nogle timer?

Jeg skal helt sikkert lige have undersøgt nogle basale åndedrætsøvelser og prøve at mixe dem ind næste gang, og så kunne det være jeg skulle prøve at genbesøge meditation, det er nok også ved at være et år siden jeg sidst har prøvet på det.

Og så må jeg prøve at finde mit track, haha. :)

Tak for jeres fine svar!

_________________
Hi Karin.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 sep 2019 11:35 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 15 aug 2012 19:57
Indlæg: 269
Tilskriver mig også, at meditation/åndedrætsøvelser er vejen frem til at give slip.

Prøv følgende hvis du vil have en fornemmelse for, hvad åndedrætsøvelser kan gøre for dig og evt. din meditation

- Lig ned eller sid i en stol med ret ryg

- Tag 30-40 dybe vejrtrækninger gennem munden, hvor du trækker åndedraget nede fra maven og op til omkring kravebenene. Hold en respirationsfrekvens som er lidt højere end din naturlige, så lig på ca.20/min. Det er vigtigt du ikke forcere udåndingingen, men blot giver slip, forestil dig at lave et stort suk. Bevæg gerne kroppen en smule i takt med åndedrættet.


- Til sidst laver du en udånding, holder vejret og observerer kroppens sensationer. Når du ikke kan holde vejret mere, tager du en dyb indånding og holder vejret i 15-20 sek, hvor du presser luften op til hovedet

- Gentag 3-4 gange


Benytter ofte selv denne teknik i min meditationspraksis. Efterfølgende oplever jeg mere ro/eufori i kroppen, klarhed, positive tanker etc.
Under vejrtrækninger er det ikke unaturligt, at føle en smule ubehag, svedige håndflader osv.
Under vejrholdet vil du sikkert opleve at din krop sitre, blot observer den og benyt den til at flytte fokus tilbage til nuet.

Og til sidst husk:

EXHALATION IS KEY TO RELAXATION


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 sep 2019 20:43 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
imo så
1) bare start ud med 160mg eller noget - nok - få det insuffleret inden 5 minnutter.
2) ned i sengen, på med sovemaske eller bare sørg for der er så mørkelagt som muligt. Men 4 real, sovemaske, ala skibriller du kommer et viskestykke ind i eller noget, så det bliver helt mørkt, er klart at foretrække.
3) På med https://www.youtube.com/watch?v=miU7sAvWxy4 Higher Intelligence Agency - meget gerne i headphones imo.
4) Prøv at nyd oplevelsen så meget som muligt, træk vejret stille og roligt. Der er nærmest intet farligt rent psykedelisk ved ketamin i min erfaring. Har efterhånden prøvet det nok i forskellige settings osv. til at stå helt inde for den udtalelse.

Oplever selv at jeg får svært ved at ramme hullet, hvis jeg har kørt mindre doser løbende til at starte med.
Og så synes jeg, men det bare min imo, at du ikke bør overtænke det for meget. Det er lidt ligesom hvis man gerne vil være skæv; svaret er i sidste ende at lære at inhalere og acceptere den følelse og stemning, som jointen nu har givet en. Samme med keta; lære at insufflere nok til at starte med og så prøv at accepter, at det hele er som det er, og at oplevelsen er ny, anderledes, lidt udfordrende/vild men stadig noget du gerne vil acceptere.. Det skal sku nok gå.

edit: synes også det kan være svært, at få noget reelt ud af keta hvis jeg er for træt. Til at starte med giver keta ikke super meget, da det meste er glemt kort tid efter og oplevelsen er kortvarig. For mig kan det være helt vildt overdrevet terapeutisk, fordi jeg nogle gange kommer i et stadie, hvor jeg har givet slip på alt (k-hole, sjovt nok), men det meste er sku stadig glemt efter. Min generelle stemning ændrer sig bare en lille smule i lidt tid efter. Det er rart for et kontrolmenneske som mig. Det er fucking rart. Men det er så modsat også voldtræls ikke at få den oplevelse, hvis jeg har 'gjort' det forkert (dvs løbende doser, gøre det på tidspunkter hvor jeg burde være på vej i seng osv).
Ville klart anbefale at gøre det et tidspunkt, hvor du føler dig ret frisk og veloplagt.

gl hf

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 okt 2019 08:55 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 dec 2010 18:50
Indlæg: 569
Geografisk sted: L.A.
Stærke tips! Tak for en lille indsigt og guide i de åndedrætsøvelser der, DDSIT!

Ja, jeg tror bestemt det "bare er noget med at tage sig sammen og gøre det", spaffeh. Det er ikke så meget fordi jeg tænker jeg er anderledes end andre og ikke kan komme i k-hole, men det er mere mit mentale stadie, at jeg ikke kan give slip, som nok hænger sammen med at jeg heller ikke tør oppe dosen til så mange mg.

Men jeg tror jeg vil prøve at give det et skud næste gang, hvor jeg kører høj dosis fra starten, i stedet for at lolle rundt hele aftenen først og så oppe dosen når jeg går i seng. :)

_________________
Hi Karin.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 okt 2019 16:23 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jun 2010 23:00
Indlæg: 1268
Geografisk sted: Køleskabet
En lille motivationsvideo. JUST DO IT
http://www.youtube.com/watch?v=ZXsQAXx_ao0


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 okt 2019 11:04 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 okt 2008 21:50
Indlæg: 1307
Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Det er super normalt at have det sådan, specielt hvis man har et bare "bad trips" under bæltet. Tvivlen kommer snigende op, og man begynder at spekulere over om det "går galt" igen, og om man kan klare det. Men selvom man ikke har haft nogle dårlige oplevelser, kan man have det sådan af mange årsager, og derfor skal du starte med at tage presset af dig selv - det er helt naturligt at være nervøs, hoppe fra, have second thoughts osv. Det sker for de fleste, selv dem der har mange års erfaring med høje doser psykedelika. Jeg mener hvem er ikke nervøs før et monster hovede dmt :roll:

Du er menneske; det er normalt, naturligt at være bange.

Her er dit problem: du fokusere på fremtiden. Du tænker hvordan tingene enten burde blive, eller hvad du ønsker at undgå at føle. Du bringer dig selv ud af nuet, hvilket gør en forvirret, og dårligt stillet til at håndtere svære følelser, fordi du distrahere dig selv væk med tanker.

Følelser er nøglen til dit problem her. Du skal øve dig i at rette din opmærksomhed mod ubehag, og virkelig dykke ned i følelsen og mærke den, udforske ubehaget i sin helhed. Når din opmærksomhed er nede i kroppen, der hvor ubehaget bor, så træk vejret dybt og langsomt igen og igen, ligesom når du meditere. Det du vil opleve efter et par minutter er, at du er stærkere end ubehaget, at du kan klare det, at du kan rumme det i sin helhed, at du ikke behøver flygte fra det, at du ikke behøver kontrol. Derefter vil ubehaget aftage i styrke, dels fordi du nu kan byde det velkommen med åbne arme, og dels fordi du langsomt vil blive desensibiliseret over for følelsen.

Spørg dig selv hvis du kan med en legende nysgerrighed: Hvad vil du lære mig, hvad vil du fortælle. Og så lyt, nogen gange popper der en barnlig stemme op, andre gange ikke; det er okay. du lytter til dig selv fra et andet udviklings trin. lyt tålmodigt, opmærksomt, og med kærlighed hvis du kan.

Men jeg kommer mig selv lidt i forkøbet her, for hvad hvis du slet ikke har mod til at tage springet og sniffe dosen?
Mit bedste råd er en kombination af faste og meditation.
Prøv at faste 2-3 dage. Det inducere som regel en dyb indre ro, hvor den indre mentale støj dæmpes af mangel på bedre forklaring. Ængstelsen bliver som regel også dæmpet, og man oplevet et mentalt klar syn.
Hvis du dog ikke er vant til at faste, kan der være en tilvænnings periode kroppen skal igennem før den lærer at køre på ketostoffer. Men du bør faste regelmæssigt under alle omstændigheder anyway - det er ufatteligt godt for krop og sind.

Lad os sige du nu har fastet nogle dage og du har en indre ro, og klar syn. Nu skal du tage en beslutning om at gøre det. Når du har gjort det, skal du gøre alt klar, og derefter veje dosen af og kridte op. Det mest optimale er at du lægger stregen op foran dig, så du sidder direkte foran. Nu skal du meditere, og det skal du gøre i mellem ca. 30 min til en time. Du vil måske opleve fustration gentagene gange, men det er fint og kan være en del af processen. Målet her er at du kommer i fuldkommen zen mode, sådan at når du er klar, åbner du blot øjnene og tager stregen uden at tænke over det. Går over og lægger dig, lukker øjnene og meditere videre, uden at tænke over det.

Du ved hvad du skal og du har forberedt dig på det i lang tid, så du behøver ikke tænke over det, du kan bare gøre det med fuldkommen nærvær i nuet.

Det blev lidt længere end jeg havde regnet med, men hvis du følger mine råd bare nogenlunde, så vil du ikke blot finde modet til at gøre det oftere, men dine oplevelser vil generelt også være 100 gange mere givende, dybere, og mere behagelige! Selv hvis du skulle få et "bad trip" så vil forberedelserne gøre dig mange gange bedre rustet til at ridde stormen af, hvilket vil sige at et subjektivt meget ubehageligt trip, pludselig blot opleves som en irritation.

Held og lykke :hjerte:

EDIT: Ord.

_________________
Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 okt 2019 21:53 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 dec 2010 18:50
Indlæg: 569
Geografisk sted: L.A.
Tak for det meget uddybende svar, Hypnos!

Der er en masse gode råd og selvindsigt tips i, også nogle ting jeg overhovedet ikke selv havde overvejer. :)

_________________
Hi Karin.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 okt 2019 10:59 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 okt 2019 01:44
Indlæg: 38
Geografisk sted: Hastings & Main
Nøglen til meditation er efter min mening vedholdenhed og regelmæssighed. Man mærker ikke fordelene med det samme, og det er okay. Til gengæld er der en vedvarende gevinst, hvis man sørger for at få sin daglige dosis. Det er forskellen på SSRI og molly.

Denne video fik mig til at træffe en beslutning om at meditere hver dag resten af mit liv.
https://www.youtube.com/watch?v=wirV265ZYSw

Intet har nogensinde før overbevist mig om at gøre noget resten af mit liv. Det er jeg alt for rastløs og doven til. Jeg har nok forsøgt at komme til at meditere via en 7-8 forskellige traditioner, kurser, retreats, bøger og jeg ved ikke hvad de sidste 9 år.

Jeg havde ført mig selv bag lyset med forskellige ideér om meditation, som i sidste ende forhindrede mig med at praktisere det, såsom:
- At meditation krævede en bestemt viden.
- At jeg skulle finde min tradition/guru først.
- At det skulle være at positiv oplevelse, ellers gjorde jeg det forkert.
- At jeg skulle mærke fordelene med det samme.
- At det skulle føles naturligt og ikke måtte kræve anstrengelse.

Intet kunne være mere forkert! Det er præcis når man kæmper med rastløsheden, irritationen, utålmodigheden og døsigheden, at man gør fremskridt. Jo mere man kæmper med disse følelser under meditation, jo mindre vil de fylde i resten af ens liv. Det er en måde at træne sin hjerne på.

Efter kun at have praktiseret meditation i lidt over en uge, er den største mærkbare forandring, at jeg er meget hurtigere til at fange mig selv i neurotisk tænkning, hvilket opstår hele tiden, og at jeg generelt tager mine tanker mindre seriøst.

Hvad gør det mere overkommeligt er, at jeg ikke længere har nogle forventinger eller krav til mig selv hvad angår meditation, ud over at jeg gør det i 20 minutter hver dag.

Ketamin har jeg ikke den store viden om. Men hvis det dybest set handler om, at du er bange for at springe i hullet på grund af det pludselige chok, du forestiller dig, det må være, kender jeg da en løsning. Og det er gradvist at begynde at udsætte dig selv for ting, der er endnu mere chokerende, skræmmende og pludselige, kuldechok og des lige. Du vil bemærke, at den opfattede risiko ved at springe i hullet, falmer.

Det er den taktik jeg selv bruger til at leve et normalt, for ikke at sige relativt proaktivt liv på trods af svær angst. Mindfulness er den naturlige forlængelse af den taktik, da jeg hurtigt opdagede at “man ikke kan være på stoffer hele tiden”, i hvert fald ikke, hvis man vil kunne mærke, at man er på stoffer, og det er det, jeg synes hele pointen er! Så er ekstremsport faktisk bedre, for det går meget langsommere med at vænne kroppen til det. Men vær forsigtig. Den der kortvarige tankeløshed, der er nødvendig, når man vil udsætte sig selv for stærkt ubehag, kan være fristende at udøve på de forkerte tidspunkter. Jeg har bragt mig selv i nogle åndssvage situationer og sågar været i livsfare, fordi jeg har ignoreret de forkerte faresignaler.

Jeg håber det giver mening.

_________________
https://www.youtube.com/watch?v=-X5oCV7hWgs


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 okt 2019 12:25 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
Du skal da forhåbentlig også holde dig aktiv resten af dit liv?
Ellers hello skodkrop.


Leah, fortæl nu hvordan det gik ffs

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 okt 2019 12:59 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 okt 2019 01:44
Indlæg: 38
Geografisk sted: Hastings & Main
spaffeh skrev:
Du skal da forhåbentlig også holde dig aktiv resten af dit liv?
Ellers hello skodkrop.


Var det henvendt til mig? Hvis ja:
At holde mig aktiv er ikke noget, jeg behøver at blive overbevist om, at jeg skal. Det ville være umuligt overhovedet at holde mig i live uden at være aktiv.
Jeg skal også spise resten af mit liv, men det er da ikke fordi, at jeg på et tidspunkt blev overbevist om det :roll:
Jeg forstår ikke din pointe.

_________________
https://www.youtube.com/watch?v=-X5oCV7hWgs


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 okt 2019 14:24 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
Citat:
Intet har nogensinde før overbevist mig om at gøre noget resten af mit liv.

Jeg mente: heller ikke glæden, gevinsten og alt der følger med at være aktiv? Forstået som at dyrke sport af en slags eller andet, der holder en aktiv.
Ikke bare aktiv i at man ligesom skal stå op, have morgenmad, læse nogle ord et sted og sådan. Man aktivt tilvælge en fysisk beskæftigelse.

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Senest rettet af spaffeh 06 okt 2019 18:56, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 okt 2019 14:58 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 dec 2010 18:50
Indlæg: 569
Geografisk sted: L.A.
spaffeh skrev:
Leah, fortæl nu hvordan det gik ffs


Tog en lille session i går ved 23-tiden.
Tog et bad, skiftede sengetøj og gjorde det najs på mit værelse.
Satte mig i en behagelig stilling på en pude og et tæppe på gulvet og tog mine høretelefoner uden musik på, for at fjerne eventuelle lyde omkring mig.
Vejede 80mg af og knuste det til fint pulver som jeg linede op i to streger.
Lukkede øjnene og prøvede at fokusere på mit åndedræt. Jeg blev for en gangs skyld ikke frustreret, men mistede bare tålmodigheden, og efter hvad der føltes som lang tid, droppede jeg det igen. Der var gået under ti minutter, så det var rimelig gg fokus.
Jeg halvdelen af den ene streg i det ene næsebor og den anden halvdel i det andet. Gik ud og pissede og hentede et glas vand og delte den anden streg i mine to næsebor.
Satte noget Jens Buchert musik på, da jeg ikke lige følte Higher Intelligence Agency. Slukkede skærme og andre lyskilder på mit værelse, tog et bind for øjnene, hovedtelefoner på og lagde mig på ryggen i min seng.

Altså, det var da meget cool osv., men jeg opper dosen næste gang igen. Jeg viste bare ikke lige hvordan 80mg på én gang ville føles, eftersom jeg normalt har eyeballet og bare kørt små streger over længere tid.

Jeg ved ikke lige med det meditation der. Det kan være som der er blevet nævnt, man skal være lidt mere vedholdende og gøre det til en vane lige at tage en session hver dag. Nu startede jeg da i hvert fald lige med en noget kort omgang, hah. Jeg må lige få tjekket den der youtube video, tak for link. :)

Jeg forstår i øvrigt ikke, hvordan I kan få så meget pulver op i næsen, hvor mange kubikmeter har I lige plads til deroppe? Møntet på dig, spaffeh; Du kan ikke bilde mig ind, at du kan hamre 160mg i næsen på én gang, uden halvdelen af det ryger ned i svælg, mund, hals, mave, whatever! :D

_________________
Hi Karin.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 okt 2019 18:13 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
80mg LOL. Prøv det dobbelte, så skal du nok ramme hullet :)
Og enig med meditation; altså det er nice osv., men hvis du ikke behøver at 'give slip' sådan generelt i livet, forstået at det kører rimelig fint, så ville jeg ikke begynde at praktisere det dagligt blot for at opnå k-hole.
Og jo, alt mellem 100-200mg i næsen fordelt på 5 minutter. Ikke én gang, det tror jeg gør kæmpe nade. Og ja, der kommer lidt backdrip.. Det bare god dessert :mrgreen:

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 okt 2019 22:01 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 dec 2010 18:50
Indlæg: 569
Geografisk sted: L.A.
spaffeh skrev:
80mg LOL. Prøv det dobbelte, så skal du nok ramme hullet :)


Jo jo, bevares, det er jeg ikke i tvivl om. Der skal ovennævnte nosser lige findes frem! :mrgreen:

spaffeh skrev:
Og enig med meditation; altså det er nice osv., men hvis du ikke behøver at 'give slip' sådan generelt i livet, forstået at det kører rimelig fint, så ville jeg ikke begynde at praktisere det dagligt blot for at opnå k-hole.


Det lyder også rimelig dråggern'. "Hvordan kan det være du er begyndt at meditere?" "Jo, hør her. Jeg kunne godt tænke mig at komme i k-hole på et tidspunkt." "k". Men det kan jo aldrig være en skidt ting at lære at meditere, så jeg prøver sgu lige at give det endnu et skud. Det kan være jeg holder ved længere denne gang end mine andre gange jeg har forsøgt. :D

spaffeh skrev:
Og jo, alt mellem 100-200mg i næsen fordelt på 5 minutter. Ikke én gang, det tror jeg gør kæmpe nade. Og ja, der kommer lidt backdrip.. Det bare god dessert :mrgreen:


Synes ikke ketamin gør ondt i næsen, overhovedet. Så også en tidligere i dag, der skrev at det gjorde nuller naller i næsen med keta, det kan jeg slet ikke forstå. Smagen har jeg heller ikke rigtig noget imod, synes ikke den er dårlig, men heller ikke god... Bare sådan lidt bitter. Men det ændre stadig ikke på, jeg ikke forstår hvordan det kan være i jeres næser. Jeg har endda en okay stor næse.

Er du i øvrigt selv en erfaren hulmester, spaffeh?

EDIT: Formatering.

_________________
Hi Karin.


Senest rettet af Leah 08 okt 2019 00:03, rettet i alt 3 gange.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 okt 2019 22:27 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
Det tror jeg nok, jeg er :eyes:

keta aka psykedelisk heroin
whats not to like

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 okt 2019 23:07 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 okt 2019 01:44
Indlæg: 38
Geografisk sted: Hastings & Main
spaffeh skrev:
Citat:
Intet har nogensinde før overbevist mig om at gøre noget resten af mit liv.

Jeg mente: heller ikke glæden, gevinsten og alt der følger med at være aktiv? Forstået som at dyrke sport af en slags eller andet, der holder en aktiv.
Ikke bare aktiv i at man ligesom skal stå op, have morgenmad, læse nogle ord et sted og sådan. Man aktivt tilvælge en fysisk beskæftigelse.

Well, jeg har aldrig overvejet, at jeg skal være aktiv på den måde du nævner HVER ENESTE DAG resten af mit liv. Det her meditationshalløj er første gang at jeg har kunnet sige til mig selv “det her vil jeg gøre hver dag resten af mit liv”. Og jeg har ellers haft ekstraordinære åbenbaringer i forbindelse med folk der mediterede, uden at det har overbevidst mig om særlig meget. Så derfor tænkte jeg, at der er måske er et eller andet i den her video, der er værd at dele.

P.S. undskyld at jeg rullede med øjenene af dig, jeg kan bare godt lide at rulle med øjnene.

Generel kommentar:
Man kan altså sagtens meditere selvom man er påvirket. Who is gonna judge you but yourself :D
For mig er ædruelighed det vildeste drug, fordi det for mig er det mest udfordrende. Også det, der forbinder alle ens oplever. Ikke religiøs ædruelighed, men sådan, du ved, periodisk.

Altså nu er meditation jo heller ikke kun for at opnå K-hole, men møntet på at opnå alle de ting du gerne vil opnå generelt.

Er backdrip ikke… en god ting? Jeg synes backdrop er fantastisk, så længe det ikke smager af vitaminpiller (suboxone, bvadr…)

spaffeh skrev:
keta aka psykedelisk heroin
whats not to like

Jeg elsker psykedelika og heroin, men jeg har ikke fundet ud af hvordan man blander dem ordenligt. Kan det overhovedet lade sig gøre? Har glædet mig til at prøve ketamin i et godt stykke tid nu. Men jeg er en tøs når det kommer til alt, der kan skade organismen, sikkert fordi jeg er bange for at havne i kørestol en dag og blive så kedelig at jeg rent faktisk har lyst til at blive permanent stofmisbruger. Er ketamin ikke neurotoxic i højere doser?

_________________
https://www.youtube.com/watch?v=-X5oCV7hWgs


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 okt 2019 17:20 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 okt 2008 21:50
Indlæg: 1307
Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Leah skrev:
spaffeh skrev:
Leah, fortæl nu hvordan det gik ffs


Tog en lille session i går ved 23-tiden.
Tog et bad, skiftede sengetøj og gjorde det najs på mit værelse.
Satte mig i en behagelig stilling på en pude og et tæppe på gulvet og tog mine høretelefoner uden musik på, for at fjerne eventuelle lyde omkring mig.
Vejede 80mg af og knuste det til fint pulver som jeg linede op i to streger.
Lukkede øjnene og prøvede at fokusere på mit åndedræt. Jeg blev for en gangs skyld ikke frustreret, men mistede bare tålmodigheden, og efter hvad der føltes som lang tid, droppede jeg det igen. Der var gået under ti minutter, så det var rimelig gg fokus.
Jeg halvdelen af den ene streg i det ene næsebor og den anden halvdel i det andet. Gik ud og pissede og hentede et glas vand og delte den anden streg i mine to næsebor.
Satte noget Jens Buchert musik på, da jeg ikke lige følte Higher Intelligence Agency. Slukkede skærme og andre lyskilder på mit værelse, tog et bind for øjnene, hovedtelefoner på og lagde mig på ryggen i min seng.

Altså, det var da meget cool osv., men jeg opper dosen næste gang igen. Jeg viste bare ikke lige hvordan 80mg på én gang ville føles, eftersom jeg normalt har eyeballet og bare kørt små streger over længere tid.

Jeg ved ikke lige med det meditation der. Det kan være som der er blevet nævnt, man skal være lidt mere vedholdende og gøre det til en vane lige at tage en session hver dag. Nu startede jeg da i hvert fald lige med en noget kort omgang, hah. Jeg må lige få tjekket den der youtube video, tak for link. :)

Jeg forstår i øvrigt ikke, hvordan I kan få så meget pulver op i næsen, hvor mange kubikmeter har I lige plads til deroppe? Møntet på dig, spaffeh; Du kan ikke bilde mig ind, at du kan hamre 160mg i næsen på én gang, uden halvdelen af det ryger ned i svælg, mund, hals, mave, whatever! :D


Sådan man fuck hvor er du sej! :D

Du fulgte protokollen nogenlunde, så nu skal du bare begynde at øge dosen indtil du rammer hullet.

Ift. meditation kommer der lige nogle hurtige tip, og observationer jeg selv har gjort.

Jeg mediterede godt og vel hver dag i 6-8 måneder på et tidspunkt, hver gang af 15-25 minutter af gangen. Nogen gange en gang om dagen, andre gange 3.

Jeg så en ted talk hvor de snakkede om at 12 minutter er nok til at ændre hjernens bølgelængde frekvens, men jeg vil anbefale minimum 15 min. og max 25 min. ad gangen.

PRO TIP: Måden du ved på hvornår din hjerne har ramt Alpha frekvensen er, at du begynder at se en form for bølger, eller mønstre med lukkede øjne. De manifestere sig lidt forskelligt, men for mig er de som regel en tunnel der bølger udefra og ind hvis det giver nogen mening. Disse bølger pulsere lige som bølger på havet, og minder om svage CEV man kan få under come-up på et psykedelisk drug.

Nogen gange kan man dog godt opleve bølgerne samtidig med at ens tanker er lidt distræte, hvis det sker inden du skal tage et drug til jeg anbefale dig at fokusere på vejrtrækningen indtil du får kontrol over tankerne. Hvis det bare et en alm. hverdags meditation betyder det ikke så meget, bare du har mediteret minimum 12 min.

Af og til kan man dog også opleve en dyb ro, og klarhed uden man ser mønstrene, men det skal du ikke bekymre din om. Det vigtigste er din indre tilstand af ro og balance.

Bare lige for at slå det fast, så behøver man ikke meditere hverdag for at det virker, men det ér en kumulativ effekt præcis som wastingsandpain skriver, der over tid gør din hjerne ekstremt robust og stabil i stressenede situationer. Meditation er en praksis der over tid vil sive ind og hjælpe dig på en subtil måde i alle aspekter, situationer, og interaktioner med andre mennesker, på en super positiv måde :)

_________________
Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 okt 2019 19:14 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
wastingsandpain skrev:
spaffeh skrev:
Citat:
Intet har nogensinde før overbevist mig om at gøre noget resten af mit liv.

Jeg mente: heller ikke glæden, gevinsten og alt der følger med at være aktiv? Forstået som at dyrke sport af en slags eller andet, der holder en aktiv.
Ikke bare aktiv i at man ligesom skal stå op, have morgenmad, læse nogle ord et sted og sådan. Man aktivt tilvælge en fysisk beskæftigelse.

Well, jeg har aldrig overvejet, at jeg skal være aktiv på den måde du nævner HVER ENESTE DAG resten af mit liv. Det her meditationshalløj er første gang at jeg har kunnet sige til mig selv “det her vil jeg gøre hver dag resten af mit liv”. Og jeg har ellers haft ekstraordinære åbenbaringer i forbindelse med folk der mediterede, uden at det har overbevidst mig om særlig meget. Så derfor tænkte jeg, at der er måske er et eller andet i den her video, der er værd at dele.

P.S. undskyld at jeg rullede med øjenene af dig, jeg kan bare godt lide at rulle med øjnene.

Generel kommentar:
Man kan altså sagtens meditere selvom man er påvirket. Who is gonna judge you but yourself :D
For mig er ædruelighed det vildeste drug, fordi det for mig er det mest udfordrende. Også det, der forbinder alle ens oplever. Ikke religiøs ædruelighed, men sådan, du ved, periodisk.

Altså nu er meditation jo heller ikke kun for at opnå K-hole, men møntet på at opnå alle de ting du gerne vil opnå generelt.

Er backdrip ikke… en god ting? Jeg synes backdrop er fantastisk, så længe det ikke smager af vitaminpiller (suboxone, bvadr…)

spaffeh skrev:
keta aka psykedelisk heroin
whats not to like

Jeg elsker psykedelika og heroin, men jeg har ikke fundet ud af hvordan man blander dem ordenligt. Kan det overhovedet lade sig gøre? Har glædet mig til at prøve ketamin i et godt stykke tid nu. Men jeg er en tøs når det kommer til alt, der kan skade organismen, sikkert fordi jeg er bange for at havne i kørestol en dag og blive så kedelig at jeg rent faktisk har lyst til at blive permanent stofmisbruger. Er ketamin ikke neurotoxic i højere doser?


med aktivitet: mere ment som at tage vælget at dyrke en form for motion/sport resten af livet. Det behøver slet ikke være hver dag.
Og det er ok med de rullende øjne :roll: :eyes:

Keta aka psykedelisk heroin: jeg mente, at nogle kammerater og jeg kalder keta for psykedelisk heroin, fordi du ligesom kan tage lidt, og så fucking virker det bare.. + andre ting, kan ikke lige helt huske hvorfor vi kalder det det LOL. Men det er noget forbandet addicting stads, hvis man har meget.

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team