Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 11:50


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 06 okt 2018 00:08 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 20 jan 2016 14:50
Indlæg: 3
Hej
På forhånd undskyld for et langt indlæg, synes bare I lige skal kende forhistorien
Jeg har brugt denne side meget til at læse om jeres alle oplevelser med morfinafhængighed.

Jeg brækkede min arm for 2 år. Meget slemt brud med to knækkede knogler, hvor den en stak ud af huden. Jeg blev først opereret 36 timer senere og de smertedækkede mig en smule med morfin. Måtte ikke komme i narkose, så de gav mig en blokade i armen, der så stoppede, mens de opererede! Og inden de fik langt en ny blokade, havde de proppet mig med så meget morfin, at jeg fik mit første angstanfald. Dem har jeg senere haft et par stykker af:(

Inden denne dag i efteråret 2016 var jeg et velfungerende menneske med godt job, børn, hus mand mm. (Det har jeg dog stadig - bare ikke velfungerende)

Efterfølgende stoppede jeg med morfin, men fik ondt i armen igen, skinnen var røget lidt af, så operation igen i februar - så var jeg lidt på 10 mg piller igen flere gange dagligt- dem stoppede jeg vist nok med et par uger.

Men i juni måned fik jeg udskrevet kodein pga slem hoste i juli, og min læge udskrev hele tiden uden at blinke.
Pga af endnu en operation fik jeg så morfin fra august sidste år. Her eskaleredde det helt. Jeg trappede op til nogen gange 15-18 piller dagligt. Fuldstændig sindsygt, men min læge blev bare ved at udskrive og udskrive, for jeg havde jo 'ondt'. Det havde jeg jo ikke, var bare blevet afhængighed af det skidt. Brugte undskyldningen om, at jeg vidste, jeg snart skulle igennem den sidste operation.
Operationen kom først i maj måned i år, så der har jeg dagligt i 1o måneder taget 10 mg piller i meget høje doser.Til jul tog jeg op mod 18 piller om dagen. Men efter december har det aldrig været højere end 10 dagligt og så de sidste par månender har det vel ligget mellem mellem 2-6.
Jeg begyndte først for alvor at trappe med i august og for 12 dage siden, tog jeg min sidste 10 mg morfin. Men siden jeg begyndte nedtrapningen i august, gik det helt galt psykisk for mig.

Nu til kernen:
Den sidste måned har været et rent helvede, også selv jeg var ned på mellem 2-4 om dagen. Bare tanken om de snart slutttede med morfin, slog mig helt ud.
Havde angst uro, dårlig mave, udslæt, stress. Kunne slet ikke være i min krop. At leve uden morfin var en nærmest en umulig i hjerne for mig. Ville jeg overhovedet være i stand til det?
Fik udskrevet Oxapax mod uro/angst, men det virkede ikke. Startede op på Setrilin en uge, før min sidste morfin pille, men dem smed jeg efter 14 dage. Kunne simpelthen ikke falde i søvn og alle de andre bivirkninger. Og det var nok ikke så smart at starte op med sådan noget uden en udredning - men igen min læge udskriver, hvad jeg beder om.

I mandags endte jeg så psykiatrisk skadestue i Kolding, fordi jeg ikke kunne holde det ud længere. En pårørende trak hun mig derud, de var virkelig bange for, hvad jeg kunne finde på. At drikke kl 9 om morgenen for overhovedet at kunne komme igennem dagen - ikke meget - men nok til jeg lige kunne sove lidt.
Selvom jeg jo ikke vidste, om jeg var psykisk syg, var det det eneste vi kunne finde på at gøre - jeg har ellers søgt og søgt efter hjælp, ringet rundt og Psy var min sidste udvej.

De sendte mig på hospitalet istedet, for de ville undersøge min svirren i brystet og armen og den tynde mave, jeg havde haft i 14 dage. Måske havde jeg et mavesår?
Blev så udskrevet kl.3 om natten og overladt til mig selv med et par sovepiller. Tog simpelthen på hotel for ikke at skulle vågne sådan for børnene.
Næste dag tager jeg ind på psy igen og de indlægger de mig - de ander ikke hvad de skal gøre. De siger, jeg kan få lidt ro der, det vil åske hjælpe med lidt søvn - og så vil en læge se mig an.
Der går to dage med beroligende, sovepiller og jeg får det endnu værre ved at være der. Efter to dage kigger endnu en læge (hatr talt med 100) og hun siger, at her hører jeg ikke til.

Jeg var der to dage, så blev jeg 'smidt' ud, fordi de ikke mente, at jeg fejlede andet en abstinenser selvom der nu var gået 10-11 dage.
Jeg var glad for at komme væk derfra, men skide bange for ingen kunne hjælpe mig. Følte virkelig at jeg aldrig bliver normal igen.
Jeg var jo desværre også begyndt at drikke lidt igen, det havde jeg ellers holdt mig helt fra, da jeg var på morfinen. Men da min udtrapning begyndte i sommers, kunne jeg ikke lade være med at tage nogle drink eller vin at sove på.
Det endte med, at når jeg vågende, skulle dagen bare overleves, få lidt alkohol og så jeg kunne sove igen. Aldrig har jeg haft så megen uro og ubehag i kroppen også efter 12 uden morfin. Og aldrig har jeg sovet så lidt.
Jeg har det sådan, at jeg hader at vågne om morgenen, tænker bare på, hvornår det bliver aften, så jeg kan tage en indsovningspille (dem har jeg kun taget denne uge) og få et glas alkohol.

Jeg troede faktisk, at jeg ville få det bedre efter 12 dage uden morfin - også fordi jeg sluttede af på en så lille dosis mellem 3-0,5 10 mg piller på en måneds tid. Selvfølgelig ville der abstinenser, men jeg kunne slet ikke hænge sammen. Græd kontant og og den satans uro startede lige fra jeg vågnede og vra kun væk, når jeg sov. Faktisk fik jeg det bare værre og værre.

Det eneste gode psykiatrisk skadestue var, at de henviste mig til et misbrugcenter, hvor de nu har givet mig 2 mg Burprenorphine.
Så idag fra at gå som et nervevrag kl.9 imorges, der rokkede frem og tilbage, konstant svirren i brystet, tankemylder, intet overskud, hvor man bare har lyst til at sove non stop i 14 dage og kontant uro, har jeg det det nu fuldstændigt, som var jeg mit gamle jeg. Jeg tog den første Burprenorphine på 2 mg kl.12 - det er snart tolv timer siden. Og har ikke rørt alkohol - lysten er væk?
Misbrugcenteret mente, jeg var trappet for hurtigt ud - jeg trappede uc over to måneder fra 8/10 og så en pille nedtrapning hver uge ca. Kunne ikke altid lige holde den, også så var weekenden en helved, fordi jeg bare ventede på lægen åbnede mandag, så han kunne udskrive nogle nye til mig.


Er der andre herinde, der har erfaring med udtrapning, og med Burprenorphine, og hvad der har hjulpet?
De søde mennesker på misbrugcenteret sagde, at de havde stor og positiv erfaring med Burprenorphine.
Jeg vil jo ikke ud i et nyt misbrug, men de sagde, det simpelthen var noget kemisk i min hjerne, der lige skulle på plads og så med terapi vil de trappe mig ud af Burprenorphinen.
Jeg søger erfaringer, forhåbentlige positive erfaringer med, hvordan sådan et forløb foregår. De sagde det kunne tage et par måneder eller et halvt år.

Jeg er i øvrigt dybt rystet over, min læge ikke har haft henvist mig til at misbrugcenter fra start af, så jeg havde sluppet for at klare udtrapningen helt alene. Aldrig har jeg følt mig så alene.Og ikke mindst at han bare har udksrevet 100 stk 10 mg morfin, nogengange hver uge, da det var aller værst.

Lige nu frygter jeg bare at vågne op imorgen med uro og angst og modløshed igen igen igen...

Kh SL


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 okt 2018 10:01 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 aug 2003 01:01
Indlæg: 4006
Geografisk sted: .....
vild historie - lyder ikke til, at din læge har behandlet dig hensigtsmæssigt.. Tror du at du selv ville kunne klare dig igennem en nedtrapning, efterfulgt af en kold tyrker (opioidabstinenser er kortvarige) - tjek evt Kratom ud, og så find evt udelandske fora hvor folk har brugt det, med rigtig gode resultater..

Alt godt herfra - håber du og din familie finder tilbage til det i nu havde før du brækkede din arm!! =)

Mvh

P.S Du kan altid skrive herinde, for råd, støtte og bare hvis du føler for at lette nogle tanker.. Her er ingen fordomme, og man skal ikke undervurdere en onlinefælleskab - psy.dk har været et pusterum for mange i lignende situationer gennem tiden=)

Velkommen til!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 okt 2018 10:38 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2010 12:37
Indlæg: 836
Bliver altid overrasket over hvor uforberedt/ukompetent danske læger virker til at være, når det gælder om at udredde kortsigtede smertebehandlings forløb. Virker til at der er 0 information om hvilke problemer man kan forberede sig på, efter længere tids opiat brug.

Det er jo heller ikke kun et nationalt problem, da pill mills har været en stor ting for et par år siden i USA, men ja, lige lidt tankebæ fra min side + det er sgu nok bare lettere for læger at skrive løs på recepter i stedet for at bruge tid på at plapre. Nå.

Har hørt om masser af folk der har haft held med brug af buprenorphine, men det kan tage lang tid, men tag den tid der er brug for. Du skal ikke prøve at skynde dig ud mere end hvad er nødvendigt.

Kan også anbefale at kigge på kratom og træning, sauna og isbad synes jeg også selv har hjulpet på kriller i kroppen efter min korte periode med opiater.

_________________
NL: Efter der var problemer med vaskemaskine i lidt over en måned har jeg fået et nyt forhold til at vaske tøj. I stedet for at udskyde det indtil jeg ikke har andre muligheder end at vaske, får jeg rent faktisk gjort det løbende.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 okt 2018 19:23 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 04 jul 2013 11:44
Indlæg: 361
Geografisk sted: Syd for månen.
Hvis du fortsat har de smerter, kan du så overhovedet fungere uden morfin ?

Hvis du er sikker på at vil ud af det, så er kratom klart letteste mulighed. Du lyder ikke stærk nok til en kold tyrker uden nogen hjælp.

Tro mig jeg har svedt mange ud og gør det af og til stadigvæk, dog lært af erfaringer. Det bliver bare aldrig let alligevel.

_________________
https://youtu.be/dyqyVKSJiOM


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 okt 2018 21:24 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 20 jan 2016 14:50
Indlæg: 3
Jeg har ingen smerter længere, til sidst var det bare ren afhængihed. Men jeg har taget Burprenorphine siden i fredags 2 mg, og har ikke haft det så godt psykisk i meget lang tid. Jeg har ingen anelse om 2 mg om dagen er meget og jeg er bange for at det kun er pga af de 2 mg, jeg er glad igen. Håber også at det er rent psykologisk, fordi jeg nu endelig har fået den rette hjælp. Min læge har aldrig sagt, at jeg kunne få hjælp til udtrapningen. Det måtte jeg klare selv med neddosering, og det gjorde jeg så også. Men længe før den sidste morfinpille startede et rent psykisk helved for mig. ingen søvn, angst mm.

Er der nogen, der ved noget om 2 mg Burprenorphine er meget og om det er lige så svært at trappe ud af? Jeg kan ikke klare tanken om endnu en tur i helved...


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 okt 2018 09:40 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 04 jul 2013 11:44
Indlæg: 361
Geografisk sted: Syd for månen.
2 mg er ikke meget. Det der med at være dybt deprimeret er desværre helt normalt under stop med opioider. Du kan sidde i de dystre des tanker og alt er gråt og ligegyldigt. Kender alle der har været der alt alt for godt.

Det går over igen.

Du kommer igennem på en eller anden måde.

_________________
https://youtu.be/dyqyVKSJiOM


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 okt 2018 22:27 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 20 jan 2016 14:50
Indlæg: 3
Jeg har nu været på 2 mg Burprenorphine i en uge, og jeg har haft det godt. Nærmest som fra sort til hvidt. Kæmpe kontrast. Jeg har slet ikke brug for sovepiller, angstpiller og alt det andet min læge udskrev konstant til mig.

Jeg ligger dog hele tiden i baghovedet, det med at blive så langt nede igen med konstant uro og den der frygt for lige pludselig at synes at alt er meningsløst.
Jeg er blevet anbefalet fra en helsebutik at starte på CDB olie. Har fået et glas med dråber i. Hun sagde, det ville gøre godt for mit generelle psykiske velbefindende og hjælpe mig til at stoppe endnu hurtigere på Burprenorphinen.

Nogen der har erfaring med dette? jeg er jo ikke smertepatient, måske bar en meget sårbar sjæl, der overtænker alt og har tendens til at dulme mine følelser med diverse ting som piller og alkohol. SÅdan har jeg slet ikke haft det en hel uge.

Jeg fik at vide jeg skulle starte medtre dråber tre gange dagligt. Synes bare jeg læser at folk erstartet påmeget mindre doser?

Håber nogle har noget erfaring med dette?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 okt 2018 00:34 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 16 okt 2011 00:36
Indlæg: 1364
Hej Sila!

Det er godt at høre at det går godt :)
Hvilken styrke er dit olie på?
3 dråber lyder helt normalt syntes jeg, hvis det er et normalt %CBD indhold.. som for eksempelvis 5%
men du skal jo også selv føle efter og få en fornemmelse af om det en dosis der fungerer for dig.. ;)
Min egen erfaring er at CBD olie har lidt en svag/subtil effekt der godt kan være svær at fornemme.. -specielt når morfika er blevet misbrugt og der er rod i nerve- og føleses-systemet! Dette bliver bedre med tiden! :)
ryger du hash?
VhS

_________________
legaliser frihed! °ºª -og løs problemerne istedet!


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 23 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team