Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 16 apr 2024 20:22


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 05 apr 2018 19:42 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 05 apr 2018 19:18
Indlæg: 3
Halløj, jeg er ny bruger. Jeg gjorde mig nogle søgninger, og jeg er ikke sikker på om dette er det rigtige sted at lægge indlægget.. Så bær over med mig.

Jeg har i lang tid været fascineret af Lucid Dreaming/Klardrømme. Jeg har forsøgt mig frem med de forskellige metoder/teknikker jeg har stødt på såsom:

- Drømmejournal
- Reality-checks
- Kost og helbred

Men det er som om jeg ikke rigtig kan få det helt til at virke. Det sværeste ved det er, at kunne huske mine drømme. Jeg har dage hvor jeg kan skrive flere sider om en enkel eller to drømme. Og så er der de dage, som oftest sker, nemlig at jeg kun får skrevet et par linjer i min journal, der typisk lyder, at jeg ikke kan huske hvad jeg har drømt i løbet af natten.

Jeg har før oplevet at være lucid i mine drømme nogle få gange (Være bevidst om at jeg drømmer) men her mister jeg hurtigt kontrollen, fordi drømmen 'slutter'

Derfor skriver jeg herinde i håb om nogen kan hjælpe mig med at komme videre. Jeg er begyndt at søge på noget drømme supplement/stoffer, som kan hjælpe med at fremkalde drømme og gøre dem vildere, men her er jeg på ingen måder sikker hvad der virker og hvad man skal tage. Lige nu er jeg begyndt at tage ekstra b6 vitamin, da et skulle siges at hjælpe.. Er der nogen som kan svare på om der findes noget andet eller lign.??!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 apr 2018 20:46 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2009 11:55
Indlæg: 2306
Geografisk sted: Casa Tranquila
Jeg har ikke prøvet det, men Calea zacatechichi også kaldet drømmeurt skulle have en drømmeinducerende effekt.

Jeg har ikke selv haft succes med teknikken (udover nogle enkelte oplevelser hvor et hvidt lys og en eufori bredte sig min krop i et par sekunder, hvorefter heg enten faldt i søvn eller vågnede helt). Men tror det mest effektive er at blive ved som du gør også inden man skal sove tælle sig ind i drømmestadiet. Man kan f.eks. forsøge at holde sit fokus på at skabe drømmescenarier ala en trappe ud i universet. Når man tager et trin på trappen tæller man (1. jeg drømmer, 2. min krop sover, 3. jeg drømmer, 4. min krop sover osv.) Det vigtige er ikke præcis hvad man siger, men at man forsøger at holde fokus på et mantra omkring søvn og sit åndedræt. Jeg synes det med at tælle hjælper mig til at forstå hvornår jeg er tæt på at falde i søvn. Det er når tallene mister sin værdi i mit sind.

Det gav mig som sagt aldrig en lucid drøm, heller ikke dengang hvor jeg gik meget op i det. Men min erfaring er så også at arbejdet med at lære sine drømme at kende bliver ødelagt af cannabis og alkohol. (To substanser jeg altid har været glad for). Så hvis du er seriøs ville jeg prøve at holde mig ædru (i hvert fald fra de to) også gøre som du gør, samt læse op på søvnmeditation. Jeg blev i hvert fald personligt bedre og bedre til at huske mine drømme fra mandag til fredag også startede jeg ligesom fra scratch efter en weekend med røg og bajer.

Alle disse erfaringer bygger på oplevelser jeg havde for over 5 år siden, bortset fra at jeg også har haft de der hvide lys oplevelser i æddru tilstand vha. guided astral projection og guided sleep meditation fra youtube (til youtube videoer skal man helst benytte earphones for at opleve de binurale lyde korrekt).

_________________
«Jeg tror, det er vigtigt med oplevelser, der taler til vores sanser, noget, der befrugter vores fantasi, som nærer tanken, og som kan gøre vores verden større.
Det er slet ikke så unyttigt endda.»
HKH Margrethe ll af Danmark


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 apr 2018 21:11 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 05 apr 2018 19:18
Indlæg: 3
Det med hash og alkohol har jeg grublet over om det kunne have en indflydelse, da jeg ryger næsten dagligt... Måske man skulle eksperimentere lidt med det, tak i hvert fald!

Kom gerne med ekstra fif, og også gerne andre ting man kan tage for at fremkalde drømme!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 apr 2018 21:28 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2009 11:55
Indlæg: 2306
Geografisk sted: Casa Tranquila
Kisbye skrev:
Det med hash og alkohol har jeg grublet over om det kunne have en indflydelse, da jeg ryger næsten dagligt... Måske man skulle eksperimentere lidt med det, tak i hvert fald!

Kom gerne med ekstra fif, og også gerne andre ting man kan tage for at fremkalde drømme!


Det er ikke kun mig selv der har det sådan. Samtlige af mine venner der ryger meget cannabis får meget mere livagtige drømme når de holder pause fra cannabis.

Jeg har da prøvet at drømme under indflydelse af Cannabis, men det er slet ikke det samme som når man ikke ryger ofte. Især hyppigheden af nætter hvor man kan huske drømme stiger. Da jeg røg cannabis næsten hverdag havde jeg måske en drøm i min erfarede bevidsthed en gang eller to om måneden. Nu er det nok en gang eller to om ugen. Og det er altså også med større detaljegrad i hvad jeg kan huske. Jeg ryger stadig cannabis ca. en gang om ugen. Så måske jeg endda kunne drømme endnu mere hvis jeg kvittede det helt sammen med alkohol.

_________________
«Jeg tror, det er vigtigt med oplevelser, der taler til vores sanser, noget, der befrugter vores fantasi, som nærer tanken, og som kan gøre vores verden større.
Det er slet ikke så unyttigt endda.»
HKH Margrethe ll af Danmark


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 apr 2018 00:39 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
Joiner lige koret og må give hector ret i at cannabis sløver for drømme aktiviteten. Dog drømmer jeg selv ekstremt meget også selvom jeg ryger store mængder cannabis i perioder.
Sjovt nok er der mange der har det omvendt med alkohol og mener at det booster drømme. Sådan har jeg det selv. Når jeg er fuld og falder i søvn, har jeg ekstremt virkelige, realistiske og livagtige drømme. Faktisk så realistiske at jeg hader at sove på alkohol mere end jeg hader at vågne med tømmermænd.

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 apr 2018 00:40 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5084
Hector Salamanca skrev:
Jeg har ikke prøvet det, men Calea zacatechichi også kaldet drømmeurt skulle have en drømmeinducerende effekt.

Har prøvet det, både som te og røget, det smager voldsomt bittert og lidt hen af, hvad jeg i min barndom erfarede, at ørevoks smager. Det er ikke noget man indtager for smagen. Det gav lidt mere livlige drømme og jeg kunne da huske mine drømme, de gange jeg indtog det, men husker det ikke som særligt effektfuldt.

Derudover også enig mht. cannabis og søvn, man har helt sikkert bedre chancer for at huske drømmene uden. Jeg får også altid nogle helt absurde drømme de første nætter, når jeg holder pause fra urten.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 apr 2018 13:42 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
Ingen stoffer er første skridt for at opnå lucid dreaming.

Andet skridt er at læse denne bog https://www.amazon.com/Field-Guide-Lucid-Dreaming-Oneironautics/dp/0761177396.
Mere behøver du ikke. God vind!

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 apr 2018 22:06 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 jan 2010 22:54
Indlæg: 221
Synes altid min drømmeaktivitet er super høj, hvis jeg vågner om morgenen - og så falder i søvn igen :)

- Så du kan jo prøve at sætte en alarm en times tid før du skal op, mener også at nogle anbefaler at drikke en lille kop kaffe og så hoppe tilbage under dynen :)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 18 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team