Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 aug 2025 23:55

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej derude.

Jeg ved hvor jeg skal købe "my stuff". Køber engang imellem på det klassiske "Store Apotek".

Men politiet har station like next door? Og en synlig men altid tom blå politivogn stående v bagindgangen til KBH H?

Nogen der ved, hvad risiko er for at man bliver busted som køber?

Jeg er IKKE en der ligner det typiske klientel, og er faktisk nervøs da jeg er ene pige ankommende.

Det er kun 3. gang jeg skal købe.

Sooo please tell me: Er risikoen kæmpe stor?

Junior medlem

Ps: har forgæves forsøgt at få en sej avatar på min profil. Men neej.

Det må kun være 125 gange 125 pixels.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Det er sådan lidt gråzone at snakke om her på boardet da det jo i bund og grund handler om anskaffelse.

Men nej vil ikke sige risikoen er stor men den er til stede og det må du jo kalkulere med om du kan klare det hvis du får en bøde.

Har du ikke økonomisk overskud til at klare en bøde ville jeg nok overveje om det var det værd.

Vil heller ikke prædike for meget, men benzoer er noget rigtigt skidt noget at være afhængig af. Er din læge klar over dit forbrug? Har du overvejet nedtrapning og alternative behandlinger?

Junior medlem

Hej BasicReality. Tak fordi du tog dig tid til at svare.

Jeg troede jeg havde forstået reglerne, beklager virkelig hvis det er i gråzonen.
Jeg tænkte bare på, at det ikke omhandler køb og salg mellem mig og en anden bruger herinde. Hvilket jeg så udemærket forstår, at der er regler om.

Jeg troede det var velkendt hvor man skaffer diverse ting herinde.

Jeg synes ikke du prædiker. Jeg har læst stolpe op og stolpe ned om hvad benzodiazepiner er. Jeps, de er klassens slemme dreng.

Jo, hos min gamle læge var jeg på 3 stk/oxpax/døgn. Og påbegyndt nedtrapning. Så gik min gamle læge på pension fordi han blev 65 år. Så var der den her nye læge, som overtog klinikken. Og så gjorde han øjeblikkeligt lægeklinikken totalt og 100% benzodiazepinfri og sovepille-fri. No mercy. Han "vil ikke have det stads i sin klink", sagde han.

Så der stod jeg. 28 år, og måtte stoppe med dem øjeblikkeligt. Selvom oxpax er en "svag" benzo, så fik jeg sådan nogle mærkelige kramper, og kunne ikke være nogen steder for den vanvittige angst.

Så fik jeg henvisning til en psykiatrer. Men der er 6 måneders ventetid. Jeg har prøvet alt for at slippe af med den vanvittige angst: Kognitiv Adfærdsterapi, psykolog, gruppe"sceancer" (omfg!!). Så har jeg prøvet løb, yoga og svømning. Har prøvet lyrica og cipramil.

Jeg har et godt job, og en rigtig god hverdag når den vanvittige angst ikke går totalt bersærk.

Det jeg gør i disse måneder: jeg køber benzoer på det-der-sted. Og så laver jeg mine egne dosispakninger til hver dag. Og trapper så ned det jeg kan, indtil jeg må starte hos hjernevrideren.

Er en bøde tur? Penge er ikke et problem her, men jeg er desværre et problem.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Skal jeg forstå det sådan at du stadig venter på at komme til en psykiater?

Det lyder til du har gjort dig mange overvejelser selv og det er jeg rigtig glad for. Desværre er det sådan at jo længere tid du fortsætter dit forbrug af benzoer, jo hårdere bliver det når du skal trappe ud og måske stoppe.

Hvis din læge ikke vil udskrive benzoer til dig, så vil han måske hjælpe dig med at lave en fornuftig nedtrapningsplan, også selvom det er med benzoer købt på det grå/sorte marked.

Til sidst vil jeg sige at du ikke er bundet til en læge, det er ikke medmenneskeligt eller acceptabelt at nægte dig adgang til livsnødvendig behandling og at afskære en person som er afhængig af benzoer dybt kritisabelt.

Hvis han eller hun ikke er til at arbejde med, ville jeg nok begynde at kigge efter en ny læge.

Junior medlem

Hej igen, Basicreality.

Har lige checket på minsundhed.dk, og der er minimum 6 måneders ventetid. Den nye læge nægter nedtrapning(hvilket jeg gerne vil). Han holder på, at 1) han vil ikke have det "stads" i hans klinik. (Hans egne ord og beslutning). Dermed vil han ikke indgå i en nedtrapningsplan.

Er du vimmer, maaan. Hvis jeg kom til ham med de "købte" benzoer, så ville han gå totalt kold.

Det er lykkes mig at trappe ned fra 3 stk/ Oxpax til nu 2,5. Altså pr. døgn.

Jeg har tænkt over det med at skifte læge, men hvordan skal det dog gå, med hans notater om mig, kan du se det for dig? :shock:

Jeg har vanvittigt angst i perioder. Også de lange perioder, jeg har været off oxpax.

Junior medlem

Og tak for dine svar, som ikke fordømmer mig.

Jeg er fra en "pæn og fin" familie. Og det er så tabu i min familie, sådan noget her.

Dedikeret medlem

Annakarenina skrev:
Jeg har tænkt over det med at skifte læge, men hvordan skal det dog gå, med hans notater om mig, kan du se det for dig? :shock:

Du kan altid vælge, at en ny læge ikke skal have adgang til din journal. På den måde kan du få en 'clean slate'. Hvad tilbyder din læge af hjælp, nu han nægter at deltage i udtrapningen? Det kunne være, at det var værd at prøve.

Junior medlem

Hej Randomname.

Den nye læge tilbyder intet. Ikke nedtrapning. Han har gjort hans nye praksis 100% benzodiazepin-fri.

Sådan er det. Jeg har den her henvisning til en psykiater, som har minimum 6 måneders venterid.

Det er hvad der er at gøre med.

Og sådan må dét så være.

Jeg tænker, at hvis jeg absolut skal skifte læge, så synes jeg de skal have hele journalen med? Jeg symes ikke at jeg som sådan har noget at "skamme" mig over. Det var nok bare mig, der blev helt noia over nuværende læges "fordømmelse". Han får mig jo til at tvivle på mig selv?
Han har sagt flere gange, at "unge mennesker bare kan stoppe med det "stads.

Og det troede jeg på. Indtil jeg bare stoppede, fik kramper, feber, vanvittig angst osv.

Jeg har været ude af oxpax i længere perioder. Angsten er stadig hysterisk latterlig.

Junior medlem

Ps: tak for pæne og sobre svar. Havde halvt om halvt frygter at blive "pryglet" :shock:

Junior medlem

Annakarenina skrev:
Ps: tak for pæne og sobre svar. Havde halvt om halvt frygtet at blive "pryglet" :shock:

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Benzodiazepiner kan være et godt værktøj når de anvendes korrekt. Dagligt brug over længere tid er efter min opfattelse ikke korrekt brug.

Det er som at tisse i bukserne for at få varmen.

Ja det kan godt være de dæmper din angst her og nu, men på sigt ville man skulle tage mere og mere for at opnå samme effekt, og som du selv siger, så er en af abstinenserne at de angstsymptomer man måske havde til at starte med, faktisk er blevet væsentligt forværret efter at have brugt benzodiazepiner i langt tid.

Med det du fortæller ville jeg 100% søge ny læge, det lyder fuldstændigt vanvittigt at en læge nægter at hjælpe.

Men du skal selv være klar til det, for du ved godt at problemerne ikke forsvinder når benzoen er væk, men at man skal se dem i øjnene og til at arbejde med dem på andre måde end bare lamme sig på medicin.

Jeg nåede selv at bruge benzoer i et par måneder (er så glad for det ikke blev til mere) og efter jeg er ude af det, så er det bare sådan en lettelse at vide man ikke skal bruge det lort mere, men at man faktisk tager fat i roden til ens angst og problemer. Benzoerne erstattede et flerårigt misbrug af alkohol og hash, så kender udemærket til at være afhængig for at skubbe sin angst væk.

Junior medlem

BasicReality,

Tak for svar igen. Ja. Jeg er klar til at trappe ud. Nu går jeg fra 2,5 til 2,0 tabletter/døgn.

Jeg har ingen andre "vaner". Nul hash, nul smøger, og får højst et glas vin en gang til to om måneden.

Jeg tror at jeg simpelthen ringer til en ny læge, og hører om de vil udtrappe mig.

Får NUL rus ud af benzoer. De fjerner larmen i mit hovede og den vanvittige angst. Og det er ikke noget jeg ønsker at bruge på lang sigt.

1000 tak fordi I tog så godt imod mit indlæg.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Gellerup
Annakarenina skrev:
BasicReality,

Tak for svar igen. Ja. Jeg er klar til at trappe ud. Nu går jeg fra 2,5 til 2,0 tabletter/døgn.

Jeg har ingen andre "vaner". Nul hash, nul smøger, og får højst et glas vin en gang til to om måneden.

Jeg tror at jeg simpelthen ringer til en ny læge, og hører om de vil udtrappe mig.

Får NUL rus ud af benzoer. De fjerner larmen i mit hovede og den vanvittige angst. Og det er ikke noget jeg ønsker at bruge på lang sigt.

1000 tak fordi I tog så godt imod mit indlæg.

Jeg tror umiddelbart ikke du får så meget held ved at snakke med en ny læge.
Da der er tale om et misbrug af benzodiazepiner, bliver du nødt til at blive koblet til et misbrugscenter.

Er du sikker på at lægen har afvist enhver form for behandling, eller har lægen afvist benzodiazepinbehandling? Der er netop en meget stor forskel :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]