Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 17:15


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 24 jan 2017 23:41 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:24
Indlæg: 641
Jeg syntes det er super spændende med div teknikker og substanser til brug for at opnå OBE(out of body experiences) og lucide drømme.
Jeg har læst en del om de gamle hekses flyvesalver som skulle hjælpe til at fremprovokere ud af kroppen oplevelser, vha en blanding af natskygge planter og div andre urter og nogle siger endda svampe psyller/amanita. Derudover er den mexicanske urt Calea Zacatechichi i dag blevet meget populær indenfor lucid dreaming kredse dog med blandede resultater. Meditation og yoga nævnes også ofte som en klar forstærker af muligheden for at opnå de her tilstande.
Nogle gange opdager man en helt speciel kombination af to eller flere slags substanser som "smider" en ud af kroppen og andre gange sker det helt af sig selv. En del rapporterer om mærkværdige oplevelser på psykedeliske stoffer Iboga/DMT/LSD osv. og andre oplever det på stærke opiater men det er vist på grænsen til det uforsvarlige at lege med hvis man har smag for det, hvilket jeg har.
Har hørt om nogle som tager små doser svampe inden søvn, eller andre ting for få visioner den vej igennem og det lyder ret spændende og mere i den sikre ende.
Jeg vil høre om der er nogle som har erfaringer med specielle substanser i kombinationer eller spændende historier om bekræftede OBE's eller lucide drømme?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 jan 2017 00:35 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 27 feb 2009 19:21
Indlæg: 1379
Søvnparalyse er imo den nemmeste måde at opnå ud af kroppen oplevelser - bare forsøge at sove når man ikke er rigtig træt - midt på dagen er godt. Det starter næsten altid med at jeg kan se ud gennem mine lukkede øjenlåg, og se et rum der ligner meget det jeg lå i før, feks kan jeg ligge og se noget på en slukket skærm, som måske er forskudt fra hvor det originalt stod. Næste fase er at dykke længere ned i det, og så ender det som regel med at jeg også forskyder mig, så jeg feks ligger inde i væggen, eller under madressen/i selve sengen. Derefter oplever jeg næsten altid at blive slået ihjel (set inde eller ude fra), eller andre mareridts agtige tilstande. Det skal dog siges, at det tit er meget intenst, og ikke særlig behageligt. Hvis du vil forsøge dig, så er et råd der har hjulpet mig meget, at hvis man holder vejret, så stiger pulsen, og kroppen vågner ret hurtigt igen.

Det kan også gøres mens man er påvirket (min erfaring er mest med at gøre det med ketamin og svampe), og plejer at resultere i at drømmen opleves klarere, og det er nogle mere langt ude ting man oplever, ofte er det også noget mere behageligt. Husker særlig engang hvor jeg hang ude ved siden af en stor fremtidsagtig rumstation, der var i kredsløb om jorden feks, så langt ud kommer jeg sjældent med søvnparalyse alene. Med svampene, går det ofte noget hurtigere - der kommer rigtig mange billeder op for det indre øje på kort tid.

Meditation er også en god måde at komme tættere på sine indre processor, fordi det netop er det, at se hvad der sker når man bare sidder.

Min hovedregel når det gælder drømme, er at man får efter hvor meget energi man ligger i det. Hvis jeg vil drømme i nat, og bruger energi på at indstille mig på det, så får jeg en klar drøm, hvis jeg da ikke falder en en fælde jeg selv har lagt (stresser over det, og bryder balancen). Alt hvad der kan ligges til det er kun godt, og det indbefatter selvfølgelig også hvad der er nævnt, og en drømmedagbog (eller at man er god til at huske dem, og gider tænke over dem i hverdagen). Fokus på ens drømmeverden, er alfa omega.

En sidste ting jeg gerne vil kaste lidt fokus på, er hvad betydningen er drømme overhovedet er. Et spørgsmål som jeg har brugt en del tid på, "er det bare psykologisk affald der bliver projekteret op på den indre skærm, eller er der en dybere mening med det?". For mig virker det klart til at være den sidste, mine drømme hænger sammen med hvad jeg oplever, undgår jeg en træls situation i virkeligheden, så opstår den i mine drømme. Noget jeg ønsker at undgå, eller der for alt i verden ikke må ske, så kommer der en drøm, som konfrontere mig med det (sådan lidt in your face :P). Drømme kan også være af mere guddommelig karakter, hvor man oplever at brænde nallerne ved at tage egoistiske valg, eller temaer der ikke er gode for en, og på den måde kan de virke som en slags kompas.

Jeg kan ikke helt bedømme om jeg rammer lidt ved siden af emnet, men jeg håber det kan bruges alligevel. :)

Edit: Mens jeg sidder her og samler tankerne om det, så virker ketamin helt klart som go-to stoffet, hvis man ønsker (delvist) stofinducerede ud af kroppen oplevelser.

_________________
Tilgiv Tilbliv


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 jan 2017 15:18 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:24
Indlæg: 641
Fedt, tak for svar! Kender godt til den fornemmelse af at kunne se ud igennem sine øjenlåg lige inden søvn, ret trippet og siger meget om vores lysopfattelse eller måske vores evne til at fantasere who knows. Og der er helt sikkert potentiale ved at forberede sig og lægge tid og energi i sit drømme-arbejde, det er meget af arbejdet lige der. -
Har forresten researchet lidt og har bestilt Uvuma Ohmlope, Mukunya Kude, og Calea Zacatechichi hjem og vil prøve at drikke en aften-te, efter en længere periode med yoga og meditation, for at se om det giver en ændret drømmetilstand/opfattelse. Vil helt sikkert holde tråden opdateret hvis jeg opnår resultater af nævneværdig karakter.
Det lyder spændende med ketamin, og har også læst triprapporter om mystiske oplevelser på ketamin, dog er det ikke noget jeg vil røre da jeg har mindre gode erfaringer netop med det. Hvad er dine erfaringer med ketaen?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 jan 2017 07:14 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 27 feb 2009 19:21
Indlæg: 1379
Har også selv overvejet det med lysopfattelsen en del, men har flere gange prøvet når jeg vågner at jeg ligger den modsatte vej, så jeg tror ikke det er det. Tilgengæld har hjernen en funktion der gør det muligt for hjernen selv at skabe "oplevelse", hvis man kender den i forvejen, fordi det kræver en del energi at lukke verden ind som den er (svjh). Tror os de fleste kender det fra drømme, at man drømmer om steder man har været, med små forskelle, som ekstra veje i en by, eller en park der kun er der i drømmen osv.

Vil gerne høre hvad du ender med at få ud af drømmeurterne, det har jeg også selv overvejet en del :)

Jeg har generelt gode erfaringer med det, men kan bedst li S ketamin. Nu du siger det, kan jeg også godt huske at der har været ture, hvor det har føltes ret klamt, og ubehageligt, men det er sjældent gledet i forgrunden. Synes det er et lækkert stof til at gå på opdagelse i verden mentalt, fordi ens bevidsthed på en eller anden måde er fri til gå ud af kroppen, og ind i det man foretager sig - derfor jeg kom til at tænke på det.

Hvad er det du søger ved ud af kroppen oplevelser?

_________________
Tilgiv Tilbliv


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 jan 2017 15:29 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:24
Indlæg: 641
Tænkte mere lysopfattelse som, i at vores hjerne opfatter lys mere bredspektret. Så hvis pinealkirtlen virkelig er lysfølsom som de siger, dels må der være en udviklingsmæssig fordel i det, og dels må vi ubevidst kunne opfatte mange andre spektre af lys (også med lukkede øjne)
Der findes faktisk en del øgler hvor deres pineal kirtel er vokset ud og sidder på huden som et tredje øje der ser lys. Ret vildt!
Kunne godt være jeg en dag skulle prøve ketamin igen. Det skulle også være så sikkert og ikke skabe abstinenser eller psykoser for let.
Dog er der noget ved drømmeurter osv som føles mere sikkert og rent. Har også overvejet små doser DMT-holdigt materiale samt MAO-inhibitator lige inden søvn for at se hvordan det ville påvirke drømmene.

Grunden til at jeg søger viden om det er at jeg jævnligt havde disse oplevelser som barn men senere kom marridt ind over og lagde ligesom flere filtre på.
For et par år siden havde jeg dog nogle meget interessante oplevelser, bl.a. med øget mængde lucide drømme og andre gange bare OBEs. Én gang fandt jeg mig selv siddende sammen med og trøste et af vores dyr, som så døde om natten hvor jeg var med til at hjælpe dens sjæl videre, under en ud af kroppen oplevelse. Havde svært ved rigtigt at forstå at det virkeligt var sket da jeg vågnede fik nyheden. Så jeg håber på at kunne optræne og lære mere om måder man kan fremprovokere disse tilstande, både med øvelser men også igennem tilskud og stoffer.
Vil helt sikkert lade dig vide hvad jeg finder ud af med forsøgene!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 jan 2017 05:47 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 27 feb 2009 19:21
Indlæg: 1379
Ah, du mener at fordi farver bliver skabt i øjnene via lys og biologi, så er det bemærkelsesværdigt at vi også kan opleve farver for det indre øje? Prøver at forstå det, men jeg er ikke så stærk i hvad der skaber de forskellige funktioner i hjernen.

Det virker som en rigtig god grund til at ville vide mere; hvis det er flere af den slags oplevelser du ønsker i hverdagen, og ikke bare en enkelt eller to, så synes jeg psilocybin svampene er dem der gør det bedst. LSD kan også gøre det, men det er efter min erfaring noget mere barskt end svampene, og det kan være svært at finde tid og rum til det lange trip. DMT har jeg stadig til gode at prøve selv, men det virker også mystisk på den fede måde.

Beklager hvis det jeg skriver er åbenlyst - det er lidt svært at bedømme hvor folk er i det hele. Jeg havde også selv mange lucide drømme som barn, og nogle mystiske oplevelser som trak/trækker i nysgerrigheden.

_________________
Tilgiv Tilbliv


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 jan 2017 13:04 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 29 dec 2016 13:23
Indlæg: 49
Jeg interesserer mig selv for emnet OBE og NDE som nogle gange kan være det samme. Du/i kan jo prøve at tjekke det berømte Monroe roll som er en teknik til astral projection/projektion (som er det du kan søge under for at finde viden om emnet, da der er skrevet meget okkult, spirituelt, og new age lignende litteratur inden for dette emne). Jeg har selv for ca. 20 år siden læst en bog skrevet af Robert Monroe og den handler om en masse oplevelser han havde i åndeverdenen som han fik adgang til med sit Monroe roll til at komme ud af kroppen. Han har også undervist en masse andre i teknikken.

På følgende link er teknikken beskrevet:

http://www.manannan.net/occult/monroe.html

Og selv om man skal passe meget på med at melde sig ind i den slags så ved jeg at flere loger, ordener, og new age grupper mv. træner i astral projektion. Bl.a. så ved jeg at i rosenkreutzer ordenen AMORC at det er en del af 'pensum' (jeg har selv været medlem af AMORC og mener ikke at det er en skadelig orden, men det er der helt sikkert andre lignende ordener og fælleskaber der er eller kan være (jeg er selv blevet forsøgt hjernevasket flere steder, men det er dog aldrig lykkedes for nogen at gøre det)) !

Vedr. Ketamin, så mener jeg selv at stoffet er fantastisk til at udforske det åndelige, da det på en mere rolig mǻde kan ca. det samme som f.eks. DMT (ikke for at kritisere DMT da det på sin egen måde er et fantastisk godt stof). Jeg undrer mig over hvorfor at du er skeptisk over for Ketamin ?

Vedr. Lucid Dreamings, er det så ikke såden at de opstår når ånden har noget meget vigitg at meddele abemenneskets pico hjerne (jeg har dem selv nogle gange) !

_________________
Det eneste videnskaben kan bevise er at det er muligt at gøre livet røvsygt og kedeligt !


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 jan 2017 16:51 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:24
Indlæg: 641
Fed teknik som står beskrevet. Kan godt nikke genkendende til vibrations-fasen og de mærkelige visioner man får i mellem-stadierne. Dog er det desværre ikke lykkes mig at gøre intentionelt endnu, men det er helt sikkert planen at udvikle evnen.

Har også på et tidspunkt læst lidt om det pensum man får i AMORC og fandt det meget spændende, men tænker det nok hører mere til i en tid hvor viden var mere sekluderet og ikke frittilgængeligt som i dag. I gamle dage ville enhver med interesse for dette jo falde på halen over sådan et pensum, som man jo ikke fandt på biblioteket ligefrem.
Og det er jo med hjernevask at man ikke aner at det er sket, så mon ikke alle vi er blevet en lille smule indoktrinerede på den ene eller den anden måde, enten igennem vores opvækst og måske især igennem vores biologi.

Hvad fik du ud af at være medlem af AMORC?

Mht ketamin så havde jeg mixet det engang og fik vejrtrækningsbesvær og har også hørt at det er noget man hurtigt får smag for. Jeg tænker desuden at det ikke er noget som "lærer" din hjerne at opnå disse tilstande naturligt som jeg ellers synes at svampe og DMT søger at gøre. Selvom jeg har frygtsomt meget respekt for begge disse substanser også! Ketamin lyder dog til at give nogle specielle oplevelser som ingen andre stoffer mimikker helt.

Tror både at der kan være beskeder som medfører lucide-drømme men også at det er noget som sker når ens hjerne er i træning til at kunne modtage det. Oplever nogle gange mine drømme, som en meget pædagogisk professor, som forsøger at komme i kontakt med en fuld chimpanse(læs mig) og først når jeg vågner kan jeg delvist forstå hvad som meget tålmodigt forsøgtes at blive vist til mig, så giver god mening.
I perioder med meget alkohol og ingen motion, får jeg aldrig en lucid drøm, men derimod i perioder med sund kost, motion og andre sundhedsmæssige tiltag, så sker det jævnligt. Så tænker det handler om begge dele måske.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 feb 2017 02:26 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 29 dec 2016 13:23
Indlæg: 49
Nafets skrev:
Og det er jo med hjernevask at man ikke aner at det er sket, så mon ikke alle vi er blevet en lille smule indoktrinerede på den ene eller den anden måde, enten igennem vores opvækst og måske især igennem vores biologi.

Man kan jo holde sig fra afgudsdyrkelse ved at sikre sig at man ikke tillægger nogen eller nogle personer for stor autoritet og giver dem for meget magt, hvilket desværre ofte sker med bl.a. sektledere ! Men ellers har du da ret i at meget i verdenenen kan sammenlignes med hjernevask, hvadenten der drejer som om f.eks. videnskab, skoler, politikere, reklamer, medier, arbejdspladser, forældre, oma. Men man kan vel godt tjekke inden i sig selv om man er hjernevasket. Problemet kommer nok hvis man glemmer at tjekke efter !

Nafets skrev:
Hvad fik du ud af at være medlem af AMORC?

Det er svært at svare på hvad jeg fik ud af at være med i AMORC da det på det tidspunkt var en del af en lang åndelig søgen på mange områder, så det er svært at udskille fra en masse andet der skete samtidigt, og så det også meget personligt.


Nafets skrev:
... I perioder med meget alkohol og ingen motion, får jeg aldrig en lucid drøm, men derimod i perioder med sund kost, motion og andre sundhedsmæssige tiltag, så sker det jævnligt. Så tænker det handler om begge dele måske.


Jeg får normalt heller ikke lucide drømme samme dag/nat som jeg har været på druk, men kan godt få det i perioder hvor jeg tit er på druk !!! Bl.a. kan jeg få en lucid drøm hvor jeg ender med at forstå at jeg måske burde holde op med at være så meget på druk.

_________________
Det eneste videnskaben kan bevise er at det er muligt at gøre livet røvsygt og kedeligt !


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 23 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team