Min største risikofaktor ifht. at udvikle et misbrug er om hvorvidt jeg har det med hjem, og kan gøre med det som jeg vil, eller ikke. Har før taget benzoer og opiater i flere dage i træk, men så længe jeg kan gå hjem og ikke selv have noget med, så tænker jeg næsten ikke over det, og oplever kun meget svag trang. 1 døgn kan så også være nok til at skabe et misbrugsmønster til en anden gang, hvis jeg har det hjemme... (har aldrig taget noget IV) (selv hvis jeg har det med hjem, så er tilgængelighed fremad og pris også en stor faktor)
Det har også meget at gøre med, hvor afhængighedsskabende stoffet er, hvis det er det meget, så passer jeg ekstra på, men feks et lovligt stof som koffein, hoppede jeg i med begge ben fordi jeg ikke havde set den komme.
Er ikke helt enig i at nikotin skulle være så skidt, svjh gik der omkring et år med daglig rygning før jeg mærkede trang til det for første gang (ville bare ryge

), og først et par år efter havde vanen rigtig sat sig. Med hash blev jeg hooked lige fra første gang jeg havde købt det kun til mig selv.
Der er også flere foreskellige stoffer, som jeg sagtens kan have til at ligge, fordi jeg nyder dem mest hvis jeg gør det med større mellemrum.
Så jeg synes egentlig heller ikke det er så sigende igen at sætte tal på afhængighed, for de ting jeg har nævnt, har ihvertfald for mere at sige for mig end stoffet i sig selv.