Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jun 2025 12:20

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: kbh
Jeg har igennem 10 år fået mandolin og koden som smertestillende for en dårlig skulder , samt sovemedicin pga kronisk søvnløshed , sansynligvis pga pco syndrom, dertil har jeg de seneste 8 mdr fået broman da jeg har fået vejrtrækningsproblemer og andre symptomer for at undertrykke angst som udspringer af kvælningsfornemmelse, er pt under udredning for dette på lungemedicinsk men udredning har lange udsigter pga ventetider. I sidste måned gik min gamle læge gennem 15 år på pension og jeg besøgte Idas den unge læge der nu har overtaget hans patienter. Det første der mødte mig var kritik af at min gamle læge ikke havde dokumenteret ret meget , dvs de mente ikke at kunne fastslå hvorfor jeg fik disse præparater og sagde at de var dybt imod at en kvinde på 35 skulle have disse. På trods af at de ikke kender min sygehistorie vil de bare tage alt fra mig og det kan jeg slet ikke overskue, de vil sende mig tilbage til stadie 0 og jeg skal undersøges endnu engang for både skulder og søvnproblemer på trods af jeg har fået disse ting i mange år. Mit vejrtrækningsbesvær frarøver mig min livskvalitet og hænger kun lige i og holder ud lige nu pga broman og sovemedicin!! Hvad fanden gær jeg , de vil slet ikke lytte til hvad jeg har at fortælle ang sygehistorie.. Fratag de alt vil jeg ikke kun få det dårligere med vejrtræknings angsten men også blive sendt ud i massive abstinenser. Jeg vil ikke kunne komme til at arbejde igen med de smerter jeg får i skulderen heller!! Er fuldstændig slået ud!! Skal jeg søge en anden læge og hvordan gør man det når man intet ved om deres holdninger til alt det her , har i nogen foreslag ???

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Agrabah
Har du ingen måde at kontakte din gamle læge på? Lyder da til at ,i bedste tilfælde, at en samtale mellem forhenværende og nuværende læge kan fikse problemet. Optimistisk set.

Medlem

Har faktisk skrevet en mail til min gamle læge Idag , om han svarer aner jeg ikke !! Har spurgt ham om han har et foreslag til en anden læge jeg kan vælge .. Min gamle læge var lidt af den gamle skole og den nye er af den nye og super mistroisk og siger T min gamle læge bare ordinerede i flæng af stærk medicin til sine patienter..

Medlem

Hører også gerne om andre der har haft problemer efter ny læge

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Agrabah
Hmm svær situation. Hvis ikke din gamle læge kan afhjælpe problemerne, kan jeg ikke se andre løsninger, end at skifte læge til du finder en der er mere sympatisk over for din situation.

Held og lykke!

Dedikeret medlem

Enig med Deus Vult. Skift læge til du finder en ordenlig en, nogen af dem er bare nogle røvhuller.

Jeg har ikke stået i samme situation som dig, men for nogle år siden overvejede jeg kraftigt at tage mit eget liv, så jeg gik til lægen og fortalte ham det, han grinte bare hånligt og sagde "sådan har jeg det sgu os". For mig endte det med at jeg skiftede læge, og jeg blev rigtig glad for den nye, han var meget forstående, og sad mest bare og lyttede, indtil vi blev enige om at jeg skulle stoppe med at ryge hash, og så bad jeg om nogle melatonin for dem havde jeg fået før til at sove på, det fik jeg, og jeg gik hjem og holdte den længste pause siden jeg begyndte.

Min pointe er, at der er så meget forskel på læger, og har du en, der allerede har dømt dig negativt, så det bare ikke værd at tage kampen op i så skrøbelig en situation som du står i. Gå ind på Borger.dk, og se hvilke mulige læger du har, og tjek evt. deres navne på google for at finde ud af hvad folk mener, og så det ellers bare at komme videre. Held og lykke med det!

Medlem

Jeg har altid haft gode erfaringer med læger, der er tilknyttet døgntilbuds-misbrugscentere.

De ser typisk på folk der får sådan medicin som mennesker, i stedet for en flok tabere, der er dårligere end andre mennesker. Jeg sætter dig ikke i boks med misbrugere, vær lige opmærksom på det, det er absolut ikke min pointe. Min pointe er bare at de har en bedre forståelse for at mennesker kan have stærkt brug for nogle typer medicin.

Og som de andre siger, kontakt din gamle læge og bed ham om at skrive en brev, hvor han skriver hvad han har givet dig og argumenterer for hvorfor han mener du skal have det. Eller endnu bedre hav ham med til et enkelt møde. Tilbyd ham en 500-mand, hvis det er nødvendigt.

Unge læger tror tit de er gudsgave til menneskeligheden og skal kritisere de gamle, dumme udvidende læger så meget de overhovedet kan. Man unge læger har altså ikke forståelse for mennesker og har ikke den empati, det kræver at behandle personer med psykiske skavanker (Jeg fik generaliseret hårdt om unge læger her, det er selvfølgelig ikke ALLE unge læger der er sådan).

Moderator

Geografisk sted: Messier 45
Fritzie skrev:
for nogle år siden overvejede jeg kraftigt at tage mit eget liv, så jeg gik til lægen og fortalte ham det, han grinte bare hånligt og sagde "sådan har jeg det sgu os".

Fuck et sygt røvhul!!!!! :evil: :evil: sådan nogle mennesker skulle seriøst holdes under vand..

(Sorry for off topic).

Medlem

Tusind tak for jeres råd , er lidt på herrens mark lige nu så alt hjælper, kan se på mit indslag at jeg har lavet en masse stavefejl , der skulle have Stået mandolgin og kodein self , var meget oprevet den dag desværre . Jeg vil søge på borger efter ny læge og derefter prøve at Google lidt , tænker at jeg måske skal vælge en lidt ældre læge denne gang. Et sidste spørgsmål , må en læge godt bare fratage en så stærk medicin uden velovervejet udtrapning når jeg ikke selv er med på det ? I øvrigt ved jeg at benzodiasepiner giver svære abstinens symptomer, det skal vel ske i samråd med læge på sidelinien? Eller ??

Medlem
Brugeravatar

*slettet*

Hvis din nye læge er villig til, at udarbejde en nedtrapningsplan, så har du noget tid, at finde en ny læge.
Derudover tænker jeg at det en god idé, at få undersøgt din skulder igen og måske finde ud af om en samtaleterapeutisk tilgang til angsten har værdi?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]