Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 25 jul 2025 15:13

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: Sumpen
De sidste ti år har jeg som så mange andre konstateret at det ofte er nemmere at være kreativ, arbejdsom eller velspillende når man indtager den rette mængde af et givent rusmiddel. Derfor vil jeg høre hvilke stoffer I kan li' at anvende, når I laver musik. Gælder både i selve den kreative process, når man indspiller med sit eget projekt/band, hvis man indspiller andre og når man spiller koncerter. Det er også relevant hvilken genre man spiller. Selv spiller jeg mest shoegaze og psychedelia, men har en yderst bred musiksmag.

Har forsøgt at give de forskellige substanser ratings. Hvis man ikke arbejder med et givent område kan man undlade at give dem en karakter. Man må godt lave delte pladser. 1 er laveste score, 10 er den højeste.

Mine egne svar bærer præg af at jeg primært skaber musik sammen med andre og at jeg i lige så høj grad er lydtekniker og producer som musiker.

1. Heroin/opium

Kreativitet: 9
Effektivitet: 8
Kognitive evner: 8
Positiv effekt på nervøsitet: 10
Kommunikationsevner: 8

Dette er for mig den sikre go-to hvis der skal skrives sange og er også yderst fordelagtig til at spille gigs og indspille andre bands. Det enorme selvtillidsboost kombineret med at jeg ikke bliver dummere end jeg er ædru gør det nemt at skrive sange, gør det lettere at ikke blive irriteret over små eller store fejl jeg selv eller andre laver og giver mig et flow i mit guitarspil som intet andet. Dog kan for store mængder være problematisk i forhold til vokal, da jeg kan have en tendens til at mumle på det.
Jeg bliver bedre til at kommunikere med bandkammerater eller dem jeg indspiller med og give kritik på en venlig og humoristisk måde. Egentig føles det som om opiater gør mig til en bedre version af mig selv, hvilket naturligvis også er derfor de kan være farlige ift. afhængighedspotentiale. Og med HR brillerne på vil jeg understrege at min egen forkærlighed for denne stofgruppe ikke er en opfordring til andre.

Tramadol er også godt, men ikke helt på højde med disse to. Har for lidt erfaring med metadon, morfin og kratom til at kunne sige noget om hvordan de er at arbejde på.

Prøvede oprindeligt opiater fordi jeg havde bemærket at omkring halvdelen af min favoritmusik i et eller omfang er skabt af folk der var glade for denne stofgruppe. Tilføjer en følelsesmæssig intensitet til mit guitarspil og øger mine koncentrationsevner enormt. Og så er det som bekendt ekstremt euforisk, dog ikke helt på højde med MDMA.

2. Amfetamin

Kreativitet: 7
Effektivitet: 10
Kognitive evner: 9
Positiv effekt på nervøsitet: 7
Kommunikationsevner: 9

En sikker vinder hvis der skal spilles hurtigt og præcis og festes samtidig. Det samme gælder indspilninger af andre bands, kan sætte mikrofoner op og trækker kabler som en struktureret tornado. Amfetamin påvirker ikke mit ego i nævneværdig grad, gør mig blot mere energisk og fokuseret og lidt gladere. Kreativt gør det ikke så meget i sig selv, men den forøgede energi og fokus gør det nemmere at skrive tekster eller arbejde noget færdigt, om det så skal tage 15 timers hårdt arbejde.
Et minus er at det er let at løbe i langsomme numre, men her er tricket at ikke tage så meget eller eventuelt smide små mængder cannabis eller øl oven i puljen :P

3. MDMA

Kreativitet: 9
Effektivitet: 5
Kognitive evner: 6
Positiv effekt på nervøsitet: 10
Kommunikationsevner: 8

Kreativt er det dynamit, det åbner min horisont i forhold at lære ny musik at kende og er dermed potent inspirationsknark. At spille høj shoegaze eller madchester inspireret musik på emma kan føles nærmest orgasmisk. Er perfekt til at improvisere musik og passer man på dosen ødelægger det ikke min evne til at huske form og tekster. Til gengæld er jeg doomed hvis der ryger for meget indenbors; alt lyder godt og jeg mumler som Nick Cave der har fået vat i munden og er blevet slugt af en ko.
Giver en "lethed" i mit guitarspil som er at sammenligne med opiater, men sjovt nok mere festligt.
Er ikke så godt hvis der skal arbejdes hurtigt, da det er nemt at falde i en god snak eller blot sidde og smelte.

4. Pot/skunk/hash

Kreativitet: 7
Effektivitet: 7
Kognitive evner: 7
Positiv effekt på nervøsitet: 3
Kommunikationsevner: 5

Har betydet meget som redskab til at forme min musiksmag og for år tilbage væltede det ud med riffs når jeg røg. Men efter et seriøst overforbrug for nogle år siden har det mistet magien og gør mig tit usikker. Et par sug på det rette tidspunkt kan dog være perfekt, da det åbner mine ører for detaljerne i musikken. Er godt at mixe på, specielt hvis man er i selskab med folk man kender godt eller har en eminent kemi med.

I mine unge dage prøvede jeg at fysisk være ude af stand til at stoppe med at spille efter noget potent skunk.

5. LSD

Kreativitet: 8,5
Effektivitet: 3
Kognitive evner: 6
Positiv effekt på nervøsitet: 5
Kommunikationsevner: 6

Er en åbenbaring at lytte på, mine i forvejen gode ører suger detaljer til sig - og dermed perfekt til at finde inspiration. Så længe jeg jammer, kender materialet godt hvis det har struktur og der ikke opstår for store praktiske komplikationer med gear er det fantastisk at spillle koncerter og indspille på. Vil nok til at eksperimentere med mikrodosering til indspilninger og koncerter i fremtiden, da min snart 30 årige krop ikke kan holde til alt det amfetamin i længden. For store mængder gør mig usikker, dårlig til at kommunikere og meget klodset og skal derfor bruges med omtanke hvis der er den mindste smule pres eller jeg har ubearbejde problemer.

Havde en oplevelse hvor jeg følte at der røg et vandfald ud af mit øje mens jeg spillede guitar.

Medlem

Geografisk sted: På en nydelig villavej
Tak ES for at dele dine erfaringer med os. :)

Jeg må indrømme, at jeg efterhånden er blevet een af de kedelige musikere, som spiller clean: Det er en erkendelse, som er opstået med tiden, efter jeg har hørt koncertoptagelser, hvor jeg ikke havde en idé om at jeg havde medvirket på disse.
Derudover er stoffer ikke accepterede i mine samspilsrelationer.

Alkohol er det som jeg bruger, hvis jeg skal spille live, et par øl er ok, men fri bar er lig katastrofe: Jeg kommer til at slappe af, men til gengæld bliver jeg samtidig ukoncentreret og overmodig ved højere doser.

Jeg prøvede på et tidspunkt at indspille lidt for sjov på bk-2CB, og spirituelt, kreativt og kunstnerisk var det fint nok, men come-up og body-load var nederen (føltes som influenza), derudover tog det 48 timer at komme ned igen.

Tryptaminer er sjove at spille på, for jeg er selv overbevist om, at jeg er kreativ - det er så bare ikke altid tilfældet.

LSD+analoger kan være irriterende at spille på, for jeg distraheres let, ved at kunne høre hver højtaler individuelt i et højtalersystem. Lige så irriterende er det at lytte til dårligt producerede tracks, hvor lyden er rodet, eller er ude af balance.

Diphenidin booster høj mellemtone i min hørelse, og ødelægger lysten til musik - med mindre det er noget med Velvet Underground.

Hash virker afslappende, men giver en falsk tryghed - jeg spiller hverken bedre, eller bliver mere kreativ.

Amf og MDMA gør mig bare irriteret over småting: Jeg har aldrig spillet på det, men har været til koncerter, hvor det at trommeslageren og bassisten ikke kunne blive enige om tempoet, og guitaristen var i uopfindsomt pentatonskala-land - det ødelagde så hele min aften, for det fyldte helt vandvittigt i min bevidsthed.

Når alt kommer til alt, så kan jeg sagtens være kreativ uden stoffer, og lave fucked up musik, som er for langt ude til de fleste, uden at have drukket andet end kaffe. :D

Medlem

Geografisk sted: På en nydelig villavej
Mr. Gone skrev:
Jeg laver ikke selv musik, men jeg er interesseret i at høre om i har prøvet med dissociativer (udover diphenidine), jeg tænker specifikt på ketamin, MXE og måske ephenidine og 3/4-MeO-PCP? Jeg synes de stoffer (uden x-MeO-PCP) aktiverer min hjerne i små doser, på en sådan måde at jeg tænker hurtigere, klarere, bredere og enormt produktivt. Det er helt fantastisk til at åbne mig op til at modtage kritik, så jeg forstår og accepterer mine fejl. Jeg kan ikke andet end at forestille mig det ville være suverænt til at få inspiration og skabe musik.

Jeg ved Buttkraken har lavet ting på ketamin - jeg må tilstå, at mine kontakter ikke er gode nok til at fremtrylle den slags lækkerier, så jeg har ikke nogen erfaringer med det. :( På den anden side set, er det vel også godt nok: tryptaminerne og ergoloiderne fortæller mig hvornår nok er nok - alkoholen gør ikke, og jeg regner heller ikke med, at ketaminen gør det.
Jeg vil lave testen med diphenidin i nærmeste fremtid, og vende tilbage med resultatet; det er løsrivelsen jeg skal gengive, ikke lydoplevelsen. ;)

Så i slipper for at lede: https://soundcloud.com/buttkraken

Medlem

Geografisk sted: Sumpen
Har kun en enkelt erfaring med at spille musik på ketamin. Jeg fandt enorm glæde i at spille det samme riff igen og igen og igen og røg til sidst ud i noget ret lækker impro. Det var sammen med en ven der spillede synth.
Det er til gengæld min eneste erfaring, da det virkelig ikke er mit stof. Kan godt lide at kunne styre min krop når jeg er på noget psykedelisk og omvendt kan jeg godt lide at tænke nogenlunde klart, når jeg er på noget bedøvende.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ude for lands lov og ret
Spaendende traad!

Jeg har lige vaeret paa en jam tur til Norge, hvor vi proevede nogle forskellige substanser og lavede musik - hhv LSD, speed og nepalesisk hash. Det bedste resultat var faktisk paa hashen.

:shock:

Junior medlem

Nona skrev:
Spaendende traad!

Jeg har lige vaeret paa en jam tur til Norge, hvor vi proevede nogle forskellige substanser og lavede musik - hhv LSD, speed og nepalesisk hash. Det bedste resultat var faktisk paa hashen.

Hey Jones! Lapp her

Medlem
Brugeravatar

Trustno1 skrev:
Nona skrev:
Spaendende traad!

Hey Jones! Lapp her

yo broder

Medlem

Geografisk sted: 2400 Kbh NV
Har flest gode erfaringer med 2cb og MDMA (hver for sig). Og microdosis LSD. Alt sammen plus cannabis. Dosering er afgørende. For høj dosis = ingen arbejdsomhed for mig. Og samarbejdsmæssigt virker 2cb ikke så lovende da sproget ikke styrkes (hos mig). Men arbejder mest alene alligevel.
Bedste udnyttelse for mig er vel weed under skrivnng, ædru optimering, arbejde videre på projekter nogle gange lige nogle gange skæv. Stærkere psykedelia bedst til bare at opleve og så tage noter som måske en anden dag kan integreres i tekster.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Cannabis & noget jeg ikke ved hvad er............... :rocking:

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding
Speed er helt klart det ultimative producerdoping i mine øjne. På amfetamin kan jeg sidde 48 timer i streg og bare producere uden pauser. Mdma og ketamin har jeg kun "dårlige" erfaringer med i forhold til produktion..
Ellers er nogle joints altid på sin plads også

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Omicron Persei 8, on delivery mission
Jeg har flere gange spillet DJ sets på lave doser af psykedelika. Det har virket ret godt, men kan også blive lidt overvældende (heldigvis kun i kortere perioder ad gangen).

Medlem
Brugeravatar

Ketamin, kan for mig i moderate mængder være et meget kreativt stof. Især hvis jeg kan sidde selv og fordybe mig, uden at falde helt sammen. Ender altid med at lave noget meget "tungt". Følelsen af at synke nedad. :gud:

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding
Philip Fry skrev:
Jeg har flere gange spillet DJ sets på lave doser af psykedelika. Det har virket ret godt, men kan også blive lidt overvældende (heldigvis kun i kortere perioder ad gangen).

det kommer helt klart også an på stoffet og dosen!

Skulle engang dj i fem timer i middelfart, og har var jeg altså kørende på 3. dagen på ammo. Skulle selv sætte lyd og det hele op, hvilket altså er ret fucking svært når man ikke kender mixeren og ser dobbelt på samme tid. Glad for jeg havde nogle små bomber med, som jeg kunne indtage under mit set :D

Har også dj'et på ketamin og mdma, hvilket jeg ikke rigtigt kan anbefale. Altså jo, det er fucking fedt at stå og fyrer vild og fucking høj musik på, mens man ser folk nyde det og gå amok, men hold kæft hvor er det svært at koncentrere sig. Har flere gange oplevet at jeg glemte alt om at mixe, og så pludseligt var der bare lige 4 sekunders stilhed haha...

Nu jeg tænker over det, har jeg også engang spillet under voldsom indflydelse af MXE, hvilket var ekstremt svært, da det går lige i synes på mig. Det er sgu lidt en blandet oplevelse at stå og bogstaveligt talt lede efter play knappen, mens der står en pisse stiv gut og prøver at kommunikere med én, mens de er ved at spille en halv øl udover dig og dit udstyr haha.

good times

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]