Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jun 2025 03:10

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej Med jer,

Jeg har været kodeinmisbruger i 20 år. De sidste mange år 300 mg om dagen.

Jeg er stoppet kold tyrker for 4 uger siden, hvilket ikke var smart kan jeg se.

Nu har jeg ekstrem angst, vanvittig uro, søvnbesvær, osv osv.

Jeg tænker at genoptage forbruget og så trappe ned istedet. Jeg er meget motiveret, men dette er bare uholdbart. Kan ikke passe mit arbejde og heller ikke være far.

Så mit spørgsmål er - hvis jeg genoptager forbruget, kan jeg så regne med at mine abstinenssymptomer går væk igen ? Det er primært angsten og uro'en der driver mig til vanvid :(

Mit forbrug har jo været massivt over 20 år, og denne kolde tyrker risikerer sgu at give mig problemer de næste mange år.

Mvh
Michael

Insane psychedelia user!

For guds skyld ikke start igen, når du har gået 4uger uden!

Det er ikke de akutte abstinenser du bøvler med mere, de er for længst overstået. Det du bøvler med nu er PAWS og det kan stå på i lang tid - flere måneder. Specielt når du har brugt Kodein så lang tid.

Sørg for at få noget motion, masser af sol og spis sundt. Så skal du nok komme over det.

Junior medlem

Hej og tak for svar :)

Det er bare ikke holdbart det her - jeg vil gerne gøre det mere tåleligt.

Vil mine symptomer forsvinde hvis jeg starter igen ?

Insane psychedelia user!

Ja, det vil de sikkert. Men hvad er så meningen? Er det ikke fordi du gerne vil stoppe med dit daglige forbrug?

Det bliver ikke mere tåleligt af at starte op igen, du vil opleve præcis det samme, også selv om du trapper stille og roligt ned. Det eneste en udtrap kan gøre anderledes er de akutte abstinenser. Og dem er du ovre, de varer ca en uge.

Du skal lære at leve uden stoffer, og det har du ikke prøvet i 20år. Der er ikke noget at sige til at din krop er bange og urolig. Og der er ikke nogen smutvej!
Jeg ved hvad jeg taler om. Har selv siddet i saksen. Dog med noget stærkere opioider. Det har taget måneder for mig bare at rejse mig nogenlunde igen, og mit misbrug var ikke så langvarigt som dit.

Held og lykke med det. :)

Junior medlem

Ok ja det var dete jeg frygtede :(

Fik du noget støttemedicin, seroquel, lykkepiller eller andet ?

Jeg er topmotiveret for at stoppe, men fuck mand det er hårdt det her!!!!

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Somewhere around Barstow
Synes det er mega sejt du har kunnet stoppe efter så mange år! Hvad end din motivation er så husk den for det nemmeste er et tilbagefald men det er ikke det liv du ønsker dig langsigtet!

Fuck narko og hash
Når man har kondi på glas

Insane psychedelia user!

Nope. Det eneste jeg har brugt er cannabis. Det kan dog være et tveægget sværd der lige så vel kan gøre din angst værre.

Jeg har også haft flere små tilbagefald, som meget vel kan spille ind på min langvarige bedringsproces. Så vi krydser fingre for at det går hurtige for dig.

Generelt tror jeg det sidste din krop og hjerne har brug for er flere medikamenter. Den har langt mere brug for tid, til at få gang i de naturlige signalstoffer.

In our memories

Geografisk sted: I busken, udenfor dit vindue..
Jeg har selv gode erfaringer med at bruge imodium, både mod "rigtige" abstinenser, menn også mod sen-abstinenser/paws.
Det er muligt at finde en del læsestof om området på bluelight.ru
Det vil jeg stærkt anbefale dig at researche på :)

Junior medlem

Hej KawN,

Tak for tippet, men er imodium ikke mod forstoppelse ? Jeg har overhovedet ikke tynd mave.

Men ja jeg ar godt læst noget om at imodium virker som en opioid på maven ?

Mit altovereskyggende problem lige nu synes jeg er totalt fravær af appetit - massiv kvalme og madlede... Og det er trods alt nu 25 dage siden jeg stoppede.

In our memories

Geografisk sted: I busken, udenfor dit vindue..
Jo det er mod tynd mave. Men det tager også bare generelt abstinenserne fra opiater/opioder. Såsom kvalme, manglende appetit, koldsved osv.

Junior medlem

Ok det lyder jo godt - Har du selv brugt dem mod det ?

Bliver man ikke forstoppet så ?

Medlem

Geografisk sted: Syd for månen.
Der findes jo ting der kan fjerne de abstinenser fuldstændigt, men det føre dig jo bare over på nye afhængigheds ting,hvis man ikke kan styre det.
Rc benzo og Rc opiader plus alt hvad lægerne kan skrive ud. Men det kan hurtigt blive et langt større problem, så det beste ville klart være, hvis du kan stå igennem nu. Du er over det langt værste, men hvor længe det bliver ved er svært at spå om. Måske en uge. Tag en dag af gangen.

Insane psychedelia user!

Det er ikke anbefalelsesværdigt at bruge Loperamid/Imodium. Der er mange ubehagelige historier om kollapsede tarme, hjerterytmeforstyrelser og endda flere dødsfald, på Bluelight.org
Og loperamid bliver du også afhængig af.

Til syvende og sidst er der kun et at gøre. Hold dig fra opioider.

Junior medlem

Tak for jeres svar.

Jeg har levet med det kodeinindtag i 20 år - og det har på ingen måde været til ulempe. Jeg levede et helt normalt liv, men lige nu er jeg invalideret.

Hvis jeg vidste at jeg kunne reversere så gjorde jeg det med det samme.

Hvad er grunden til kvalmen og madleden ? Er det alle de opioidreceptorer der er i maven og tarme ? Er det deres måde at sige at de mangler det kodein jeg hidtil har taget ?

Jeg har voldsom lyst til at forsøge at tage lidt igen, og se om det får madleden til at forvinde, vil den gøre det hurtigt, hvis jeg begynder at redosere igen ? Jeg har en masse piller, så det er ikke det der er problemet.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Jeg ville forsøge mig med lidt dansk pot - det kan sagtens tage både kvalme og give dig appetit og dermed energi igen... Men, hvis du blir angst, så drop det igen.. Vælge en sort med et højt indhold af CBD!! =)

Og hey - du er fucking sej, hatten af for din kolde tyrker!!! Der er bestemt lys for enden af tunellen!

Junior medlem

hvis du begynder at motionere dagligt, løber en tur og måske lave nogle armbøjninger/mavebøjning hvad ved jeg, så er jeg sikker på at din appetit bliver bedre, desuden er det godt at komme ud i naturen og få tankerne ud af hovedet når man føler en trang, det har jeg ihvertfald selv oplevet, jeg syntes det sværeste ved at stoppe er trangen og de undskyldning man giver sig selv til at bruge igen, men hold ud og nu hvor du har stoppet, finder du sikkert hurtigt ud af hvis du ikke allerede har, at man lige pludselig får lidt flere penge i lommen, så brug lidt penge på dig selv og beløn dig, selvom det er hårdt er der mange gode ting ved at stoppe :-) held og lykke

Medlem

MangoDenmark skrev:
Tak for jeres svar.

Jeg har voldsom lyst til at forsøge at tage lidt igen, og se om det får madleden til at forvinde, vil den gøre det hurtigt, hvis jeg begynder at redosere igen ? Jeg har en masse piller, så det er ikke det der er problemet.

Ja, det ville forsvinde med det samme, men alt fremgang ville du tabe og lynhurtigt være oppe på tidligere forbrug, da du har store mængder liggende.

Medlem

Hvordan går det ved dig ?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
jeg ved ikke om du ser den her tråd igen og stadig har brug for hjælp imod kvalmen - men i så fald så ingefær.
ingefær har aldrig svigtet mig, en god the fjerner alt slags kvalme jeg har haft igennem tiden, selv tømmermænd.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]