Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 02 jul 2025 11:57

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Halløj,
Jeg er meget blank på dette punkt og ønsker lidt rådgivning.
I morgen skal jeg på hospitalet og få tjekket mit immunforsvar ved en blodprøve, da min krop ikke har kunnet bekæmpe selv de mindste infektioner uden hjælp fra antibiotika. Det har resulteret i, at jeg alene i 2014 har taget penicillin mere end 7 gange...

Men nu var jeg på MDMA her i lørdags - jeg skal bare have bekræftet, at det ikke kommer til at være et problem? Jeg har kigget lidt rundt, og en enkelt side nævnte, at nogle tests af det overordnede helbred OGSÅ viser stoffer i blodet? Altså almindelig tests af diabetes, kolesterol tal og andet. Men som sagt, jeg ved intet om det... :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: L.A.
Jeg tror de skal have dit samtykke, før de må teste dig for ting, som ikke er det du er mødt op for.
Udover det, er det ikke ulovligt at have været påvirket/være påvirket af ulovlige stoffer i Danmark OG de har tavshedspligt, så de må ikke sige til nogen, selv hvis de fandt noget.
Så tag det helt roligt. :)

Junior medlem

Tusind tak for svaret! Lige hvad jeg behøvede. :D

Jeg tror heller ikke at de tester for andet.

Jeg har over det seneste halvandet år, været til en masse test på hospitalet og psykiatrien, og givet rigtig mange blodprøver for alt muligt. Dog har de aldrig bemærket at jeg tit og ofta har thc, lsd, mdma, svampe eller ketamin i blodet:)

Medlem

For at identificere et stof i blodet - i dette tilfælde MDMA - skal de teste lige nøjagtigt efter MDMA. Så du har ikke noget at være bange for.

Der kan dog være proxies i form af værdier, der er højere end de burde være (sådan doping bliver ofte f.eks), men det vil der ikke være ved MDMA medmindre du har taget 10g om dagen i den sidste måned.

MEN skulle det vise sig, at de finder ud af der er et eller andet i vejen med dig, vil jeg straks fortælle dem om dit brug af stoffer. Bare send dine forældre ud (hvis du er så ung de er med).

Jeg lider af epilepsi og har således ofte været på sygehuset og ankommet via 112 i en ambulance, her har jeg været helt åben omkring, hvad jeg har taget og at jeg tager stoffer i det hele taget. Det har på et tidspunkt reddet min røv, hvor jeg hjemmefra havde taget morfin og benzo, og da jeg kom på sygehuset ville de give mig propofol og barbiturater, det kunne let have endt helt, hvis de ikke viste jeg havde morfin og benzo i kroppem.

Man leger nok med sit helbred, når man tager stoffer, så det mindste man kan gøre for at passe på sig selv er at sige sandheden til læger, hvis man skulle blive syge eller komme ud for et uheld og blive indlagt som følge af det.

Men nu har jeg altid været ret åbenlys overfor andre omkring mit forbrug af stoffer, fordi jeg voksede op et sted, hvor de var i masse vise, så alle venner osv tog også ting. Ved ikke om det er noget af det der bidrager til, at jeg ikke kunne finde på at skjule det for min læge.

Medlem

Et tillægsspørgsmål - begyndte din krops immunforsvar at halte, samtidig med du begyndte at tage stoffer/MDMA. Overvej selv om der kan være en kausalitet mellem stofferne og dit immunforsvar.

Medlem

det kunne nok godt være, jeg tror hvafald på ingen måde at det styrker imunforsvaret :)
kan selvfølgelig tage fejl men jeg har da oplevet at når jeg i perioder har taget meget amf har jeg også døget med diverse små sygdomme som fx. forkølelse

Medlem

Crosstalk: Stimulants Immune system
Cocaine and heroine activate the inflammatory response, including the release of pro-inflammatory cytokines like TNF-α. Cocaine induces suppression of thymus dependent T-lymphocyte response as well as increases IFN-γ production. The stimulation of pro-inflammatory cytokines without a parallel stimulation of innate immune cell function (such as phagocytosis) can exacerbate inflammatory diseases and it could increase the susceptibility to infections.
Amphetamines influence the immune functions as a potent immunosuppressor. Several investigations indicate that amphetamines and its derivatives cause a decrease in leukocyte and lymphocyte (particularly T helper lymphocyte) numbers in the peripheral blood. In addition, amphetamines were found to suppress cytokine and antibody production, lymphoproliferative response, as well as to decrease natural killer cells cytotoxicity (NKCC) and the induction of cytotoxic T lymphocytes. In addition, amphetamines decrease in vitro and in vivo phagocytosis. The immunosuppressive effects of amphetamines however are not standardized. Some authors reported a possible stimulation of the immune system responses. It was demonstrated that amphetamines can lead to an increase in NKCC and the number of large granular lymphocytes identified with NK cells. Nevertheless, the precise mechanism of amphetamine-immune interactions is still not fully understood, above all with respect to biomedical side effects. In fact, stimulants also affect the neuroendocrine system which is linked to the immune system. Alterations in the hypothalamic-pituitary-adrenal axis would also affect the immune response, because many changes on the immune response are mediated by catecholamines and glucocorticoids.

kilde: http://www.doping-prevention.sp.tum.de/ ... ystem.html

Research conducted over the last number of years has clearly demonstrated that the administration of MDMA to both animals and humans has profound immunosuppressive effects, a property that it shares with other drugs of abuse.1–6 For the most part, the immunosuppressive effects of MDMA are not attributed to a direct action of the drug on immune cells, but rather to the release of endogenous immunomodulatory substances, and it is suggested that exposure to MDMA could be regarded as a ‘chemical stressor’ on the immune system. Further studies are required in order to elucidate the central and peripheral mediators of MDMA-induced immunosuppression. In addition, assessment of the effect of MDMA in preclinical host resistance models, and further clinical research, is required before any definitive statement can be made on the propensity of MDMA-induced immunosuppression to translate into increased disease susceptibility.

kilde: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1782451/

så vidt jeg kan lige hurtigt kan læse har mdma, amf og coke en ret negativ virkning på ens imunforsvar.
hvis dit imunforsvar er så dårligt at det skal have hjælp i form af pennicilin 7 gange om året tror jeg du ville gøre dig selv en tjeneste ved hvafald at skære lidt ned i dit forbrug :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]