Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 mar 2024 13:04


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Har du lavet en bootbar USB nøgle?
Ja, og det virker fint 22%  22%  [ 4 ]
Jeg har prøvet, men måtte opgive 22%  22%  [ 4 ]
Det lyder spændende, men er nok for svært 39%  39%  [ 7 ]
Jeg har ikke behov for sådan en 17%  17%  [ 3 ]
Afgivne stemmer : 18
Forfatter besked
Indlæg: 29 dec 2016 13:53 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 29 dec 2016 13:23
Indlæg: 49
Det er meget mere sikkert hvis man husker at bruge FireJail.

Hent fra: https://l3net.wordpress.com/projects/firejail/

Og installer med (Du skal være i den mappe hvor filen er): sudo dpkg -i firejail_0.9.26_1_amd64.deb

På Ubuntu installeres Tor browser med:

add-apt-repository ppa:webupd8team/tor-browser
apt-get update
apt-get install tor-browser

Og så kan det startes med: firejail /usr/bin/tor-browser-en.sh)

Problemet er at hvis man ikke bruger Firejail, så vil sårbarheder i browseren gøre at man kan trænge ind i kernen af systemet !


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 jan 2017 23:01 
Offline
Coca-entusiast
Brugeravatar

Tilmeldt: 22 dec 2015 00:35
Indlæg: 524
Geografisk sted: In your dreams, Pedro... In your dreams!
Hej Bubber

Tak fordi du har taget dig tid til at lave denne guide, jeg ved af erfaring at det hurtigt tager nogle timer. :D

Jeg har længe haft tænkt på at afprøve din guide, men tiden har ikke været til det. Og jeg må indrømme at jeg ikke havde nær læst denne guide, før her til aften, hvor jeg sidder og rent faktisk har planer om, at nu er det nu. Men jeg havde skimtet den og fik godt fat i det med at man skulle fremskaffe et USB stik på minimum 16GB, som jeg så tidligere idag tog ud og købte.

Nu sidder jeg så her, og er gået i stå allerede inden jeg nærmest er begyndt. Jeg er løbet ind i en del spørgsmål, og jeg er sikker på at der andre som jeg selv, med minimale software tekniske evner, der sidder fortvivlet og klør sig i håret.

Så jeg vil sætte stor pris på hvis du gider tage mig i hånden og lad os gennemgå denne guide sammen :nus: Jeg er helt sikkert ikke den skarpeste i forhold til PC programmer, og kan ikke engang finde ud af at reboote Windows uden at have en youtube video at kigge efter samtidig, på trods at af jeg har gjort det 3-4 gange i mit liv. Men sådan er vi så forskellige, nogen mennesker er gode til det ene, andre er gode til noget andet. Så bær over med mig :lol:

Eventuelt kan du jo bruge mine spørgsmål til at få rettet din guide til, og få den gjort endnu mere brugervenlig/ idiotsikker :eyes: :D Here goes:

"3) Valg af USB nøgle og download og installation af Linux"


-Skal Linux installeres på computeren eller på USB stikket, og er det før eller efter man genstarter og booter op? Og evt smid et link til download af Linux. Jeg har en PC med Windows 8. Vil du stadig anbefale at bruge Linux?

"Har du en oldschool computer med DVD brænder så brænd den til en CD eller DVD. Har du ikke, skal du bruge en anden USB nøgle til at installere fra. Det kan være hvilken som helst USB nøgle på mindst 1 gb. Brug programmet UNetbootin til at skrive ISO filen til den lille nøgle."

-Vil det sige at man skal have et USB stik mere udover det på minimum 16GB, altså 2 USB stik total?
-Kan et/to SD kort bruges i stedet for USB-stik som "main USB-stik" (altså det på min. 16BG) og/eller det stik på minimum 1GB?
-Hvis man har en PC med brænder, men også har 2 tomme USB stik til rådighed, vil du så anbefale at bruge de 2 USB stik, eller at brænde en CD/DVD? Det virker mere indviklet at skulle bruge UNetbootin til at skrive ISO filen til den lille nøgle.

"Gå til Debians hjemmeside og hent den nyeste udgave der hedder xfce-CD1.iso til sidst. Lige nu er det debian-7.8.0-amd64-xfce-CD-1.iso"

-Der er ikke længere nogen fil inden på deres hjemmeside der hedder noget med xfce-CD1.iso. Hvilken en skal man vælge?

Må jeg forslå at rette teksten omkring:
1) Hvorfor en USB nøgle og hvad er TOR og PGP
2) Kodeord
3) Valg af USB nøgle og download og installation af Linux

Som det er nu virker det som 3 trin i en process

Da noget af det er info, og andet er en del af processen. Eller er det? Er lidt forvirret omkring denne del. Det får mig til at føle at man skal til at tage stilling til sine passwords allerede inden man er igang med at downloade.

Et forslag kunne være at lave en overskrift der hedder "Forord" og så smider i hvert fald de 2 første ind som et underemne.

Endnu engang tak, for at have taget dig tid til at lave denne guide. Og nu håber jeg blot at du vil hjælpe mig, med at hjælpe dig, med at lave denne guide lettere at forstå, for en IT hæmmet person som jeg selv :lol: :tnx:

_________________
#DERUDAF!

-BILLED GUIDE: Sådan laver man kokain! Fra Blad til HCl: viewtopic.php?f=80&t=55695
-BILLED GUIDE: Oprensning af gade kokain til 99% Kokain HCl: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... 80&t=51476
-Acetonevask af kokain: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... 86&t=51577
-BOG: The Coca Homegrowers Guide: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... =1&t=51497


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 jan 2017 23:20 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 apr 2002 01:01
Indlæg: 2454
Geografisk sted: Sjælland
Jeg kommer lige med nogle hurtige svar for at få dig videre og så skal jeg nok lige kigge på at opdatere den på et tidspunkt hvor klokken ikke er 10 om aftenen..

Det skal installeres på USB nøglen (den store af dem) og rører slet ikke ved noget af det du har på din harddisk eller Windows. Piller du den ud, er der ingen spor på computeren af hvad du har lavet mens du brugte den. (Selvom din internetudbyder formentlig stadig har logget nogle informationer om hvad der er foregået over din internet forbindelse, derfor TOR.)

Det kan godt være du kan installere på et SD kort, men jeg tror kun det er meget få computere (Microsoft Surface er den eneste jeg kan huske) der kan boote fra det, så det skal du ihvertfald sikre dig, og så skal det ligesom USB nøglen være et SD kort af god kvalitet, så det ikke dør uventet.

Hvis du har mulighed for at brænde en DVD, så er det det nemmeste. Men ellers, så skal den mindste af dem, der kun bruges til installationen bare være større end den ISO fil du henter.

ISO filen til Debian kan findes her nu: http://cdimage.debian.org/debian-cd/cur ... e-CD-1.iso

Tails, som et par andre nævner i tråden, er på nogle punkter endnu bedre end Debian. Vil du prøve kræfter med det, så https://tails.boum.org/ Jeg tror installationen er nogenlunde den samme eller også har de lavet noget mere brugervenligt.

_________________
All perverts may not be marijuana smokers, but practically all marijuana smokers are perverts.
Colonel Garland Williams, former head of U.S. Narcotics Enforcement


Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 jan 2017 01:12 
Offline
Coca-entusiast
Brugeravatar

Tilmeldt: 22 dec 2015 00:35
Indlæg: 524
Geografisk sted: In your dreams, Pedro... In your dreams!
"3) Valg af USB nøgle og download og installation af Linux"

-Skal Linux installeres på computeren eller på USB stikket, og er det før eller efter man genstarter og booter op? Og evt smid et link til download af Linux. Jeg har en PC med Windows 8. Vil du stadig anbefale at bruge Linux?


Bubber skrev:

Det skal installeres på USB nøglen (den store af dem) og rører slet ikke ved noget af det du har på din harddisk eller Windows.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Har du en oldschool computer med DVD brænder så brænd den til en CD eller DVD. Har du ikke, skal du bruge en anden USB nøgle til at installere fra. Det kan være hvilken som helst USB nøgle på mindst 1 gb. Brug programmet UNetbootin til at skrive ISO filen til den lille nøgle."

-Vil det sige at man skal have et USB stik mere udover det på minimum 8GB, altså 2 USB stik total?
-Kan et/to SD kort bruges i stedet for USB-stik som "main USB-stik" (altså det på min. 8BG) og/eller det stik på minimum 1GB?
-Hvis man har en PC med brænder, men også har 2 tomme USB stik til rådighed, vil du så anbefale at bruge de 2 USB stik, eller at brænde en CD/DVD? Det virker mere indviklet at skulle bruge UNetbootin til at skrive ISO filen til den lille nøgle.


Bubber skrev:
Det kan godt være du kan installere på et SD kort, men jeg tror kun det er meget få computere (Microsoft Surface er den eneste jeg kan huske) der kan boote fra det, så det skal du ihvertfald sikre dig, og så skal det ligesom USB nøglen være et SD kort af god kvalitet, så det ikke dør uventet.

Hvis du har mulighed for at brænde en DVD, så er det det nemmeste. Men ellers, så skal den mindste af dem, der kun bruges til installationen bare være større end den ISO fil du henter.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

"Gå til Debians hjemmeside og hent den nyeste udgave der hedder xfce-CD1.iso til sidst. Lige nu er det debian-7.8.0-amd64-xfce-CD-1.iso"


-Der er ikke længere nogen fil inden på deres hjemmeside der hedder noget med xfce-CD1.iso. Hvilken en skal man vælge?

Bubber skrev:
ISO filen til Debian kan findes her nu: http://cdimage.debian.org/debian-cd/cur ... e-CD-1.iso


Så langt så godt. Der er dog stadig en masse jeg ikke fatter lige nu. Måske er jeg lidt for skæv til det her, men vi kan lige prøve at bryde det ned på en anden måde, og se om den indgangsvinkel fungerer bedre:

3) Valg af USB nøgle og download og installation af Linux

Du skal bruge en USB nøgle på mindst 8 gb, men gerne mere. Køb en af god kvalitet, da det her slider ret hårdt på dem I forhold til almindelig brug og fordi lidt dyrere USB nøgler simpelthen er hurtigere. Køb også gerne en med USB 3.0, da de er meget hurtigere, også selvom din computer kun har USB 2.0.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

ALTSÅ: Download Linux og installer Linux på dit USB-stik på minimum 8GB, på samme måde som hvis dit USB stik var en almindelig harddisk på din PC. Jeg har INTET kendskab til Linux og kan finde flere forskellige versioner på nettet til download. og de fleste af dem kommer ned som in ISO fil, men det er så her jeg skal bruge programmet UNetbootin til at skrive ISO filen ned på mit USB-stik på minimum 8GB. Her er den Linux fil der springer mig mest i øjnene som den korrekte?: https://www.linuxmint.com/edition.php?id=225
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Når Linux er installeret på USB-stikket tages det ud. Og herefter:

Gå til Debians hjemmeside og hent den nyeste udgave der hedder xfce-CD1.iso til sidst. Lige nu er det debian-7.8.0-amd64-xfce-CD-1.iso

Har du en oldschool computer med DVD brænder så brænd den til en CD eller DVD. Har du ikke, skal du bruge en anden USB nøgle til at installere fra. Det kan være hvilken som helst USB nøgle på mindst 1 gb. Brug programmet UNetbootin til at skrive ISO filen til den lille nøgle.


Jeg har kun en ganske almindelig CD på 700MB liggende, er det nok? ellers skal jeg ud imorgen og investere i enten nogle DVD skiver, eller et USB stik mere

_________________
#DERUDAF!

-BILLED GUIDE: Sådan laver man kokain! Fra Blad til HCl: viewtopic.php?f=80&t=55695
-BILLED GUIDE: Oprensning af gade kokain til 99% Kokain HCl: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... 80&t=51476
-Acetonevask af kokain: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... 86&t=51577
-BOG: The Coca Homegrowers Guide: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... =1&t=51497


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 jan 2017 09:46 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 apr 2002 01:01
Indlæg: 2454
Geografisk sted: Sjælland
Hold da op nogle store og farverige bogstaver :-D

Kort og godt: Hvis ISO filen er mindre end USB nøglen/DVD'en/CD'en/whatever kan den være der :-P Debian filen kan, men hvis du vælger Mint, som også er en rigtig fin Linux distribution, så skal du bruge en DVD eller en USB nøgle den kan være på.

_________________
All perverts may not be marijuana smokers, but practically all marijuana smokers are perverts.
Colonel Garland Williams, former head of U.S. Narcotics Enforcement


Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 feb 2017 12:29 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 26 maj 2008 19:24
Indlæg: 242
Geografisk sted: Snurrestrup
Hej Bubber.

Tak for guiden!

Er den stadig aktuel, hvis man gerne vil på shoppetur på DW?

V.h.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 mar 2018 21:23 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 03 mar 2013 00:01
Indlæg: 24
lækker guide!!

Kan man også gøre det på en mac? :mrgreen:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 mar 2018 22:09 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 apr 2002 01:01
Indlæg: 2454
Geografisk sted: Sjælland
marselis skrev:
lækker guide!!

Kan man også gøre det på en mac? :mrgreen:


Umidlbart, ja. Måden du brænder ISO filen/skriver den til en USB nøgle vil være anderledes, og keyboard kombinationen til at få den til at boote fra noget andet end harddisken ligeså. Men derfra burde der egentlig ikke være nogen forskel. En moderne Mac er sådan set 100% en PC med et andet styresystem og Debian understøtter begge dele med den samme ISO fil.

_________________
All perverts may not be marijuana smokers, but practically all marijuana smokers are perverts.
Colonel Garland Williams, former head of U.S. Narcotics Enforcement


Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 sep 2019 19:29 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 16 jun 2009 18:51
Indlæg: 543
Geografisk sted: NV
Dette tager 2 sec og er det bedste pt indenfor Opsec. https://tails.boum.org/

Download-Install-Enjoy


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team